Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Batman: Arkham Origins

  • PC 75
You are very cordially - cordially - cordially - you are very cordially - invited to a party! And it will be a grand affair - grand affair - grand affair - and it will be a grand affair - hosted by the Hatter! We do hope that you can come - you can come - you can come - we do hope that you can come - to share in all the joy!

Origins jest podceňovaným členem rodiny Arkham. Takový přehlížený, adoptovaný syn, bílá vrána od neprověřeného otce, Warner Bros. Games Montréal. Obecně byl tento origins "synáček" přijat dosti nepřívětivě v kontrastu slávy a chvalozpěvů směřovány k titulům od Rocksteady Studios.

Origins byla zejména vyčítána její velká podoba s Arkham City, tento jev byl však u dlouze zavedených značek - a v mnohých případech stále je - přehlížen. Avšak pravdou je, že Arkham Origins vypadá jako expanze/rozšíření k Arkham city. Recyklace assetů, animací či zvuků je tu na každém kroku. Tento fakt nemění nic na skutečnosti, že je Origins řemeslně dobře odvedená práce. To, co bylo funkční či zábavné v předchozích hrách bylo zachováno. "Free flow" combat je stále fajn, nakopávání zadků, lámání žeber a páčení kloubů pořád zábava. Navíc jsou souboje mírně obohaceny statistikami, které přidávají XP navíc, což působí jako solidní motivátor k co nejefektivnějšímu zpacifikování zloduchů. Jediný problém, který jsem zaznamenal je postupné odemykání schopností, kdy jsem byl nucen nejdříve odemknout elementární schopnosti, posléze vymaxovat brnění, aby jsem se dostal k zajímavějším schopnostem.

Novinkou je pak vyšetřování vražd/zločinů, které konečně (alespoň z části) ospravedlňují Batmanův titul "nejlepší detektiv na světě" navíc vás někdy vyšetřování navede na nějaký side quest, což je fajn. Tyto "vedlejšáky" jsou o něco lepší než v předchozích hrách, tedy alespoň podle mě. Pěkné k tomu všemu je i velká velká míra známých i méně známých záporáků (Firefly, Shiva, nebo Copperhead..woof) Vizuál už u tak pěkných her byl mírně vylepšen. Nejvíce se mi však líbila deformace sněhu na zemi a vločky zběsile tancující ve větru.
Sem a tam se ukázal nějaký ten bug, ale jako celek je Arkham Origins velmi povedený. Jen je až moc podobný svým starším bratřím.
+15

Torchlight

  • PC 40
Akční hack'n'slash RPG, v podstatě první Diablo oblečené do hávu World of Warcraft a po technické stránce dotažené k dokonalosti. Což ale neznamená, že jde o bůhvíjak dobrou hru. Torchlight má přesně dva originální nápady: praktického zvířecího společníka, který může sám odnést nasbírané předměty k prodeji, a možnost rybaření, díky kterému je rybožerné zvíře platné v boji (ryby jsou totiž kouzelné).

Zbytek je vykrádačka nejhlubšího zrna. Od grafiku přes hudbu až po herní náplň. Příběh je v zásadě neexistující, generátor náhodných úrovní odvádí nenápaditou rutinu, obtížnost je špatně nastavená (i na very hard jsou 2/3 hry žertovně snadné) a co je nejhorší - vlastně nemáte důvod hru hrát. Protože jediné, co existenci tohoto specifického žánru ospravedlňuje, tedy multiplayer, ve hře chybí.

Jako celek to sice funguje a fanoušek diablovek si v Torchlightu zábavu určitě najde (a přičte 30% k mému hodnocení) , ale mě osobně hra svou prázdnotou tak nějak rozčílila ;) Možná za to může i onen pověstný finální souboj, který byl asi nejhorší herní čtvrthodinou v mém životě :/

Pro: Nízké hardwarové nároky, technicky vybroušené.

Proti: Absence multiplayeru, neoriginalita.

+13 +14 −1

The Naked Game

  • PC 75
Herní výzva 2018 č. 8 - V zemi nikoho

A tak jsem pochopil, že jsem nic nepochopil.

Aby bylo jasno. Tahle hra je příšerná. A přesto mám neuvěřitelnou touhu dát jí 100% a ani nemrknout. Kdyby mi to jen čest dovolila...
Atmosféra kterou jsem cítil se nerovnala jakékoliv hororové hře, co jsem kdy hrál. A to tu nebyla jediná lekačka.
Hádanky byly skvěle, logické, a přitom těžké.
Hudba famózní, hraje vám na nervy, zvyšuje pocit paranoii, a i její absence dovede být neuvěřitelně děsivá.

A pak je tu příběh. Aneb pochopil jsem, že nic nechápu. Zřejmě tuhle větu napíšu ještě jednou nakonec. Je skvělý, a přitom to absolutně nechápu, jen určité zlomky. A zde je jedno jádro problému, díky kterému bude mnohým připadat, že hru ještě nadhodnocuji – optimalizace a technické zpracování. Strašné, bídné, příšerné. Ono to souvisí i s příběhem, protože já vlastně nevím, jestli mi díky bugům něco neuniklo, a jestli jsem se náhodou nedostal na konec jen omylem. Ale já věřím, že to ti naši kluci a holky čeští vyřeší, a s dalšími updaty se bude hra jen zlepšovat. Musím si jí zahrát ještě jednou. Nebo dvakrát. Vlastně proč ne třikrát :) Jak víte, pochopil jsem, že nic nechápu. A kdo ví, třeba nakonec to hodnocení zvednu alespoň blízko té stovečky.

Pro: Hudba, atmosféra, hádanky, (příběh)

Proti: Optimalizace, technické zpracování, šílené množství bugů.

+11

Wolfenstein: The New Order

  • PC 100
  • PS4 100
Zkombinování střílení ze staré školy s novými herními prvky/postupy se povedlo na výbornou. Zároveň je to "čistá střílečka, s důrazem na příběh". Absolutně netuším jak to lépe popsat, ale střídání čistokrevné akce s filmečky, plných citů, na mne působilo strašně dobře. Změna nálady z "rozstřílej ty ***** ****** nácky Billy!" na "nebudu brečet, jsem velký kluk... fňuk" bylo/je na denním pořádku. Plus to má plno skrytých easter eggů, bonusů, které pro hardcore hráče budou naprosté labůžo.

Herní výzva 2018 - 5. "Nervy z oceli"
+12 +13 −1

The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

  • PC 80
O víně a krvi se má k Srdcím z kamene vlastně velmi podobně, jako Zaklínač 3 k Zaklínači 2. Je o hodně delší, propracovanější s větší porcí vedlejších úkolů. Je kreativnější, ale má jednu vadu - má horší hlavní příběh.

Při prvním setkání s Beauclairem jsem byla dost nespokojená. Zatímco ostatní hráči obdivují barevné a zdobné město, mě naopak připadá, že se Toussaintské knížectví vůbec nehodí do Geraltova temného středověkého světa. Popravdě řečeno mě i dost naštvala ona zdobnost budov, zbrojí a dámských oblečení, jakož i turnajů a neustálém řečnění o cti a bláznivém dokazování komukoli cokoli. V Beauclairu to vypadá, jako ve městě z pozdější doby, nejspíš tak z renesance a ne ze středověku. Já vím, že můžete namítnout, že je to fantasy a ne skutečná historie, ale mě se na Zaklínači líbí právě to, že letopočty v něm tak nějak odpovídají našemu období středověku, a že i chování postav odpovídá tehdejšímu evropskému středověku. Včetně pevné víry v příšery, čarodějnice a jiné nadpřirozené bytosti. Až tedy na to, že ve světě Zaklínače jsou tyto bytosti skutečné. Svět Geralta z Rivie je naprosto zřejmou paralelou k našemu středověku a do určité míry je i jakýmsi jeho černohumorným zesměšněním stejně, jako to činí s klasickými pohádkovými příběhy. Proto mi Toussaint tak vadil.

Pokud se budeme bavit o grafické stránce věci, pak jsem kvůli těm příšerně přeřvaným barvám nejprve raději, než příběhovou linku Vína a krve, řešila staré vedlejší úkoly ve Velenu, Novigradu a Skellige, později jsem si přetáčela pomocí meditace denní dobu na noc a nakonec jsem si ztlumila jas na monitoru z původních 55/100 na 30/100, abych to mohla vůbec hrát. U jiných her nemám s jasem žádný problém, takže chyba pravděpodobně nebude v mých očích ani v monitoru. :-/

Stupidní chování toussaintských obyvatel a povrchní nafintěné zábavy s lovem "králíka" atd. mě nebraly stejně, jako namyšlená kněžna s příšerným přízvukem, ale byla tu přece jedna jiskřička naděje, že by se mé počáteční zklamání mohlo změnit alespoň v zájem - první pořádný úkol s vichtem, od nějž jsem potřebovala sliny a nakonec se ukázalo, že je to jedna křehká stařenka, která udělala v mládí strašlivou chybu. A tehdy mě začalo O víně a krvi bavit. Naplno se totiž konečně rozjelo to, co máme na Zaklínači tak rádi, a o čemž jsem se poměrně dlouze zmiňovala už v mých předchozích komentářích o druhém a třetím dílu, takže to vezmu už jen velmi stručně.

Ani přeřvaný a jakýmsi způsobem nepatřičný vizuál Vína a krve, ani povrchní obyvatelé Toussaintu, ani jejich nepříjemná kněžna totiž nedokázali zastínit jako obvykle výborný scénář, zajímavé, různorodé postavy, kreativní úkoly (ta cesta s Regisem do Tesham Mutna a následný "rituál" nebo slavnost s upírskou sešlostí na konci byly super), pečlivé a detailní zpracování. To, co pro mě ale nakonec rozhodlo o vyšším hodnocení, než jsem udělila Srdcím z kamene (kromě už zmíněného rozsahu přídavku), byly dva faktory: 1) Upír Regis. Přesněji řečeno - Emiel Regis Rohellec Terzieff-Godefroy. :) Který se přes svou počáteční nenápadnost stal jednou z nejsympatičtějších a nejzajímavějších postav Geraltova universa a 2) ta výborná část v pohádkové zemi, kde zvláště na trámu oběšená Dlouhovláska a mrtvý zachránce pod její věží, vražedně zlá prasátka nebo malá holčička prodávající na ulici drogy překrásně dokreslovaly kolorit cynické atmosféry zaklínačsky překroucených (realističtějších) pohádkových příběhů.

Co bych rovněž přičetla O víně a krvi k dobru, je fakt, že Syanna se mnou dokázala v pohádkové zemi skutečně chytře manipulovat (tak jak to koneckonců dělala už jako malá holka) a zblbla mě do té míry, že jsem plánovala dostat ji na trůn, kdyby se naskytla možnost, místo Anny Henrietty. A to jsem ji do té doby chtěla vydat Detlaffovi, ať si s ní poradí. Kdo mohl tušit, že jsem měla od začátku věřit jenom Regisovi? :D


Abych to tedy shrnula - O víně a krvi nemá svým příběhem takový potenciál, jako temná a závažnější Srdce z kamene, ale z toho, co příběh nabízí, dokázal, na rozdíl od svého předchůdce, vytěžit maximum. Převyšuje ho v délce, převyšuje jej v počtu vedlejších úkolů a převyšuje jej v nejednoznačnosti až do úplného konce. A má taky navíc skvělou postavu - osvíceného upíra Regise. Takže co dodat? Výborné DLC, které bych brala trochu temnější a z trochu jiného města (nejlépe tak nějak středověkého), které svým rozsahem téměř odpovídá plnohodnotné hře. A jak už jsem psala v komentáři k Divokému honu - budeme doufat, že se s Geraltem a obrovským počtem postav, jež ho obklopují na jeho Stezce, setkáme za pár let při dalším dílu této herní série, nebo alespoň dalším slušném rozšíření. A pokud ne, O víně a krvi je skutečně důstojným rozloučením se Zaklínačskou ságou.

Pro: rozsah, velké množství úkolů, rozmanitost, kreativita, nejednoznačnost postav, Regis :)

Proti: méně temný a závažný hlavní příběh, než u předchozího DLC, Toussaint a jiné renesanční reálie v příběhu ze středověku, barevně přeřvaný vizuál

+23

Gemini: Heroes Reborn

  • PS4 50
Předně seriál jsem viděl kdysi dávno a další série jsem nesledoval, takže zde spíše rozeberu kvality hry samotné. Ale těch mnoho nebude.

Zpracování možnosti změny do dvou časových rovin působí obstojně, kdy je potřeba najít cestu, nebo vyřešit nějakou překážku vždy se najde řešení v jedné úrovni ať v minulosti či přítomnosti. Tento prvek se už objevil ve více hrách, ale vždy je fajn ho vidět znovu. Pro použití hledání cesty dál to funguje dobře.

Co už tak dobře nefunguje je akční složka hry. Souboje mi přišli jako čistá šeď, házení po nepřátelích ať už různými věcmi co se kde povalovali, či zastavování času a chytání projektilů a posílání je zpět jejich majitelům mi přišlo nezábavné. A to je vlastně celá akční náplň hry. Graficky na to, že hra běží na Unreal Enginu vypadá taky o generaci hůře.

S jednou kratší pauzou jsem u této hry strávil dneska odpoledne a k večeru dolovil i poslední trofej. Nevím jak moc z hry jsou nadšení fanoušci seriálu, ale normálním hráčům bych jí rozhodně nedoporučil. Je to průměrná záležitost.

+11

Endless Space 2

  • PC 65
Určitě každý zná Heroes 3 a tohle je to samé jenom ve vesmíru a o hodně moc složitější.
Dle mého názoru ta složitost celého konceptu už je za hranicí zábavnosti a funguje opačným efektem, hlavně v pozdější fáze hry.
Musíte sledovat: peníze, populaci, morálku, industriální sílu, vědeckou sílu, jídlo, obchodní cesty, typy planet, výstavbu v každé soustavě samostatně a dalších asi 6 raritních surovin.

Planety:
Hra funguje na principu dobití (obsazení) celé slunečné soustavy s tým, že začnete kolonizovat první planetu a z ty kolonizujete další planety a každá planeta má nějakou charakteristiku. Jedna je vhodná na industriální výrobu, jiná zase na pěstování jídla a další slouží jako věděcká oblast.

Vědecký výzkum:
Má 4 hlavní cesty, ale já bych je rozdělil na 6: věda, cizí rasy, ekonomický výzkum, výzkum nových lodí a výzkum zbraní.

Bojová flotila:
Je velmi omezená, na začátku můžete do jedné flotily začlenit 4 lodě, později aj 10 ale větší loď zabírá 3 command pointy anebo jak bych to nazval, prostě můžete nést 3 středně velké lodě + hrdina. Tu třeba říct, že není dobré mít velkou flotilu lodí, protože každá loď stojí hrozné peníze, ne její stavba ale provoz. Konkrétní příklad měl jsem obsazených 7 slunečních soustav kde byli 3,4 planety a když jsem vyrobil 8 středně velkých battlecruserov tak jsem zůstal na mizině. Nezanedbatelné peníze vás stojí také hrdinové.

Bojové řádění:
Jsou dva typy:
1) Boj ve vesmíru s flotilou lodí, v podstatě jenom na začátku nastavíte pohyb lodí a poté už vás hra provede jenom pěknou 3D animací jak lodě spolu bojují. Do boje už není možné nijak zasáhnout. Důležitá věc je, že i když v jedné sluneční soustavě máte víc flotil tak vždy můžete útočit s jednou flotilou na jednu nepřátelskou, to v hře znamená že není důležitý počet lodí, ale kvalita lodí. Tým, že pošlete 5x flotilu 10 lodí na 10 nepřátelských lodí (jedna nepřátelská flotila) která je o hodně lépe vybavena, tak se může stát že 5x prohrajete a nic neuděláte. Co je hodně demotivující a prostě když nějaká rasa má náskok ve výzkumu zbraní, tak prakticky nemáte jak vyhrát souboj.
2) Boje při dobývaní planety, velmi odfláknuté skoro žádní taktizování. Do bojů může flotila velmi málo zasáhnou, nedá se použít podpora z vesmíru.

Upgrading:
Jako v heroes máte aj tady hrdiny které se časem učí různí dovednosti a tým např zvyšují ekonomickou sílu soustavy anebo když máte hrdinu zaměřeného na boje tak přidává 10% sily štítům, lepší morálku atd. Nic extra to není.
Zaujímanější je upgrading lodí, každá loď má několik pozic co může nést, čím větší loď, tým může nést toho víc, víc zbraní, víc motorů, víc štítů, atd. Tu se dá vela taktizovat a můžete si vybalancovat lodě vhodné na útok z dálky anebo opačně vhodné na boj z blízka anebo nějakého hybrida. Existují energetické zbraně jako lasery a projektilové - různí děla a ještě rakety, anebo se dají použít drony různí fightery. Také tu najdou uplatnění raritní suroviny bez kterých se neobejte při výrobě lepšího vybavení pro lodě.

Rozdíly mezi rasami:
Určitě nějaké jsou ale hrál jsem to jenom 4x od začátku dokopy tak 20 hodin a mám toho dost. Pozdější fáze hry je o tom kdo první vyrobí elitní loď a dokáže financovat její provoz vyhrál.

Celkový koncept je dobrý, ale je zbytečně moc složitý a na straně druhé se v bojích nedá skoro vůbec taktizovat. Já čekal hodně vela bojových možností a tady je nenajdete, proto u mě velké zklamání. Na druhou stranu hru nemůžu úplně odepsat protože je možné, že určité typy hráčů dokáže zaujat. Za mě kdyby věnovali o 2 měsíce vývoje hry víc a zaměřili by se na bojovou stránku tak by to byla dokonalá hra po všech stránkách.

Pro: Dobrý koncept, pěkná grafika, celkem přehledné ovládaní (k vzhledem k složitosti hry)

Proti: obrovská složitost, hru musíte hrát jenom jediným ověřeným způsobem, když se ho naučíte není důvod ho měnit, planetární boje odfláknuty total

+5 +7 −2

Deadly Premonition

  • PC --
Oukej oukej co to jako do prdele je?! Z intra to vypadá jako dramatická detektivní hra. Snová část těsně před opravdovým hraním jako něco od Lynche. Už to zase vypadá jako detektivní hra s prďáckým hlavím hrdinou, co si zapálí cígo, i když se málem zabil v autě. Teď je to ale trošku strašidelný. Tyvole celkem nechutný zombíci. Najednou je to akční. To ovládání je strašně debilní. Chození labyrintem chodeb a zapínání generátorů, aby se mi otevřely dveře, je celkem pruda. Mám schizofrenního hrdinu nebo si fakt s někým povídá skrz vysílačkou v uchu? Vtipné představení vedlejších postav - kozaté asistentky šerifa a hustokrutého šerifa s knírem. Aha, prošel jsem prolog, teď to začne být vážné... Tak ono je to fakt Twin Peaks, když chce hlavní hrdina furt chlastat kafe. Ale celkem mě sere, jak moc bloudím tím hotelem. Kristepane, rozhovor s majitelkou hotelu má tak legrační hudbu a celkově se u něj strašně chlámu. Oukej, jdu ven. Óóó, můžu řídit auto. Tybrďo, ono je to open world. A s autem můžu dokonce houkat a auta uhýbají (a propadají texturami). Dokonce speciální ovládání pro blinkr... škoda, že se to i tak strašně kravsky ovládá. Ježiš, ono se tu může i závodit!

TEXT JSOU DOJMY Z HODINY (!!!) HRANÍ VE STŘEDNĚ PŘIOPITÉM STAVU!

Ta hra je tak strašně špatná a zároveň tak děsně dobrá...
+16

Batman: Arkham Knight - GCPD Lockdown

  • PC 70
Arkham Episodes je série krátkých příběhových DLC ke hře Batman Arkham Knight, situovaných většinou před událostmi hlavní kampaně hry.

V hlavní roli GPCD Lockdown je tentokrát Nightwing spolu se vzdálenou asistencí Luciuse Foxe. Oba se společně snaží eliminovat Tučňáka, alias Cobblepota. DLC je opět velice krátké a herní doba, jež závisí na vašich dovednostech, trvá asi 30 minut.

Po úvodním zahřívacím souboji se snažíte infiltrovat budovu. Nejprve bojujete v exteriérech kolem budovy a následně hledáte spínače v nepřáteli zamořené budově, v níž se uplatní vaše stealth schopnosti. A nakonec polapíte samotného Pinguina. Nightwing bojuje takřka identicky jako Batman, tudíž hratelnost je v podstatě stejná jako kterákoliv jiná mise s Batmanem. DLC tak ničím nevyčnívá a nic originálního v něm nečekejte. Jako součást Season Passu krátkodobě zabaví, avšak samotný bych si jej určitě nekoupil.

Pro: Docela zajímavé mise.

Proti: Krátké. To samé jako charakter Batmana

+19

Batman: Arkham Knight - Red Hood Story Pack

  • PC 80
Arkham Episodes je série krátkých příběhových DLC ke hře Batman Arkham Knight. Tentokrát se události odehrávají až po ukončení hlavní kampaně hry.

Red Hood se v příběhu, dá-li se děj příběhem nazvat, snaží najít padoucha jménem Black Mask a překazit jeho výnosné kšeftování se zbraněmi. DLC nám nabízí pouze tři pasáže - úvodní poměrně rozsáhlý souboj, stealth misi a finální bitku s likvidací Black Maska. Takže rozsahem nic světoborného.

Hlavní devizou je ovšem hlavní postava - Red Hood, který se poněkud vymyká zavedeným sluníčkovým trendům arkhamské série, v níž kladní hrdinové nezabíjejí, ale pouze protivníky uvádějí do sladkého bezvědomí.

Red Hood se s ničím nemaže a za pomoci duálního komba pistolí neváhá a bez skrupulí střílí a poražené zločince doráží jako na popravě zastřelením. Principy hratelnosti základní hry zůstávají stejné, ale nový charakter jim svou brutalitou dodává příjemné okořenění a částečnou změnu herního stylu. Bavil jsem se skvěle.

Pro: Red Hood. Změna herního stylu. Brutalita.

Proti: Krátká herní doba

+19

Batman: Arkham Knight - Harley Quinn Story Pack

  • PC 65
Arkham Episodes je série krátkých příběhových DLC ke hře Batman Arkham Knight, situovaných většinou před události hlavní kampaně hry.

V příběhu Harley Quinn Story Pack se věrná Jokerova souputnice snaží na zakázku vysvobodit ze zajetí Poison Ivy, aby ji mohla využít klika kolem Scarecrowa. DLC nám nabídne 2 stealth mise, asi 2 soubojové pasáže a závěrečný souboj, ve kterém se samotná Harley Quinn utká s Nightwingem v boss fightu. Tedy asi půlhodinka herní doby

Charakter Harley Quinn mi svým herním stylem příliš nesedl. Je to hlučný fracek, z čehož vyplývá absence schopnosti tiše likvidovat protivníky. Stealth mise pro mě tak byly podstatně náročnější, protože po každém útoku se naše mladá dáma prozradí, tudíž jsem predator mise docela proklínal a úkoly zvládl až na několikátý pokus. V soubojích jí to naopak odsýpá jedna báseň a řetězení komb jde samo. Utkání s Nightwingem, poté co jsem přišel na fígl jak na něj, je také velmi dobře zvládnutelné,

Harley Quinn Story Pack mi tak přišel z Arkham Episodes jako slabší kousek. Jokerova slečna mi prostě svým herním stylem nesedla, i když se na její pozadí dobře kouká.

Pro: VIzuál Harley Quinn. Zábavné souboje.

Proti: Krétká herní doba. Obtížnější stealth mise.

+21

Life is Strange: Before the Storm - Episode 3: Hell Is Empty

  • PC 70
Původní Life is Strange nepovažuji za žádnou modlu, i když se mi líbilo. Od prequelu jsem stejně jako ostatní neměla žádná očekávání a ve výsledku to bylo asi moudré rozhodnutí. Minisérie to sice není vyloženě špatná, ale taky ani není nijak výrazně dobrá a našlo by se víc než pár hluchých míst (hlavně ten konec v mlýně byl takový trochu wtf). Celé to zachraňuje skvělá atmosféra, opět úžasný soundtrack i grafické zpracování a návrat všech starých dobrých postav. Příběh samotný bohužel nemůže nabídnout nějaký velký rozvoj, protože všichni víme, jak musí skončit (osud Rachel, nenávistný vztah Chloe a Davida...), nicméně aspoň se může dosytosti těžit z postavy Rachel a hlavně a především z jejího romantického vztahu s Chloe (jejich scéna z The Tempest byla první LiS scéna, která mě rozplakala, takže gratuluji, dostali jste nakonec i mě :D), který umožňuje poznat i Chloe z trochu jiné stránky. No a vzhledem k tomu, že tentokrát odpadá přetáčení času, všechno působí mnohem realističtěji a krutěji, protože když něco poděláte tak to zůstane podělané a žádný deus ex machina vám nepomůže.

Pro: atmosféra, soundtrack, grafika, postavy, vztah Chloe a Rachel, návaznost na původní LiS

Proti: dost hluchých míst, občas otravně pomalé dialogy

+28

Gomo

  • PC 30
Herní výzva 2018: "Hru nezastavíš!"

Gomo jsem koupil cíleně na výzvu, vždy podpořím rád malé slovenské studio.

Nelze hru nesrovnávat s konkurenčními hrami od Amarity design. Hlavní hrdina je zde kliďas, který ve vás nevzbudí příliš emocí. Prochází na sebe příliš nenavazující obrazovky a puzzle samotné jsou jednoduché a jejich řešení je obvykle na té samé obrazovce a bez nutnosti nějakého načasování. Ovládání je taktéž bezproblémové, bez nějakých matoucích postupů. Řekl bych proto, že Gomo je i mnohem vhodnější pro malé děti. V tomhle ohledu mi brutálně nesedlo jen jedno puzzle, kdy se vrtáte šroubovákem v zásuvce a barvy, které mi přijdou docela depresivní. Grafika je fajn, hudba nic moc, kdyby chyběla tak se moc nestane.

Celkově se opravdu jedná o jednohubku s nízkou obtížností, což ani nebudu kritizovat, proto jsem si ji vybral.

Pro: bezproblémové hraní, grafika

Proti: ničím nepřekvapí a nenadchne

+10

Assassin's Creed Origins

  • PC 85
Několik let jsme se v Assassins Creed posouvali v čase neustále dopředu, nyní konečně nastal čas podívat se úplně na začátek. V Origins vás ještě nečekají asasíni ani templáři, nýbrž jejich předchůdci v podobě Skrytých a Řádu Prastarých, které vidíme na počátku dlouholeté války, jež začala necelých padesát let před naším letopočtem v Egyptě. Hlavní zápletkou je již tradičně pomsta, což je asi nejsnazší způsob, jak vybudovat nějaký děj. Do rukou se nám tentokrát dostává hrdinný Bayek, kterého kromě pomsty žene ještě čest a touha po spravedlnosti.

Naneštěstí je Bayek snad jedinou více propracovanou postavou, což je u Assassins Creed docela neobvyklé. Záporáci, hrdinové ani historické postavy nemají žádné větší motivace a nedostává se jim ani moc prostoru. Jedinými postavami, které uvidíte častěji jsou Aya a Kleopatra, které ale nejsou příliš dobře napsané, obě byste navíc nejradši uškrtili. První AC sice také neměl kdovíjak propracované padouchy, ale aspoň vám byli představeni jako řádné svině, které vraždí, mučí a týrají bezbranné obyvatele Jeruzaléma. Zde Řád v akci moc nevidíme, pouze nám civilisté popisují své trable a my ony pleticháře vystopujeme a v mžiku zabijeme. Hlavoun Řádu se dokonce objeví víceméně těsně před koncem, přičemž nevíme nic o jeho plánech.

Slibovaná pasáž v přítomnosti také není kdovíjak skvělá. Tvůrci nám tvrdili, že nás čeká obdobná akce jako v AC3, přičemž zde máme jen pár ani ne pětiminutových scének. Vedlejší úkoly v minulosti jsou pak tradičně udělané jako přes kopírák a nabízí vám z několika scénářů: velký zlý člověk stojí za problémem ve městě, ztracený člen rodiny nebo výběrčí daní. To i Unity mělo podnětnější příběhy, přičemž vycházely ze skutečné historie.

Abych jenom nekritizoval, což by bylo divné vůči mému vysokému hodnocení, tak musím pochválit zpracování světa, které je přímo skvělé, tohle je něco, co Ubisoft prostě umí. Egypt působí opravdu věrohodně a máme možnost prozkoumat každý kout a vyšplhat téměř na cokoliv. Alexandrie a Kyréna mě naprosto ohromily, přičemž jsem si užil mnoho krásných výhledů po celém Egyptě.

Oproti předešlým dílům jsme se dočkali opravdu velké změny v hratelnosti, kterou tvůrci z většiny převzali z třetího Zaklínače, což nebylo vůbec naškodu. Proti kopírování prvků nic nemám, když něco funguje, přece to nemůže zůstat na jednom místě. Krapítek mi sice vadilo, že tvůrci opustili od klasického orlího pohledu a nahradili jej "zaklínačským smyslem" a "dronem", ale v rychlosti jsem si na to zvykl. Právě díky hratelnosti jsem si hru opravdu užil a mapu jsem pročistil, co to jen šlo. Ve volných chvílích jsem navštěvoval hippodrom, kde byli velice povedené závody, přičemž aréna mi naopak přišla opravdu nezáživná. Stejně tak mne nebavily ani námořní bitvy, které tým v předešlých hrách zvládl na jedničku.

Hra vyniká také v maličkostech, které jsem u Ubi opravdu nečekal. Živý svět jsme tu sice měli vždycky, ale kdo by čekal funkční písečnou bouři, která se žene krajinou nebo několik typů fata morgány. Funguje zde také zvířena, která se chová přesně jako ve skutečnosti. Ptáci se při přiblížení hned vyplaší a vzlétnou, dravci pak zase nahánějí bezbranné býložravce. Před pár dny jsem si také všiml skutečnosti, že Ubisoft při tvorbě velblouda udělali MoCap skutečného tak, že jej navlékli do tradičního černého oblečku s pinpongáči.

Jak jsem již zmínil, hra se jako tradiční AC příliš nechová, pokud tedy nepočítáme skryté vraždy nebo zápletku s naháněním tajemných osob. Abych se tedy přizpůsobil onomu RPG stylu, vyměnil jsem klasickou bílou róbu za brnění, které navíc k Bayekově Medžajskému postu hezky sedlo. Většinu hry jsem pak strávil s vybavením z Final Fantasy úkolu, který rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co tahle hra mohla nabídnout.

Nyní jen musíme počkat na oznámení, v jakém prostředí se bude příští hra odehrávat, a jestli zůstane u RPG stylu nebo se vrátí ke kořenům. U onoho RPG by mi nevadilo pokračování ve starověku, vláda Čingise ani doba vikingů, přičemž klasický AC by se nejvíce vyjímal v době vlády Rudolfa II. To by bylo k mému postoji ke hře a budoucnosti AC asi už vše. Na konec bych jenom zmínil můj malý objev - Caesar=Babiš.

Pro: Svět, Bayek, RPG prvky, délka hry, závody

Proti: Nezáživné postavy, příběh, přítomnost a úkoly

+15

Xenoblade Chronicles 2

  • Switch 100
Co vlastně od JRPG očekávám? Dobrý příběh, propracovaný soubojový systém, zajímavé postavy a skvělou hudbu. XC2 vše výše uvedené nabízí a doplňuje o jedinečný otevřený svět, na který budu ještě dlouho vzpomínat. Relativně rozlehlé mapy jsou plné skrytých cest a při každém průchodu jsem nacházel nová, a někdy opravdu nádherná, místa. Celá hra se odehrává na (a někdy i uvnitř) povrchu obrovských titánů a opravdu každé pootočení kamerou naskýtá nezapomenutelné scenérie.

V nich často pobíhají monstra mnohdy i desítky levelů nad vaší skupinkou a právě správné načasování bojů tak, aby zrovna neprocházela v okolí obří opice schopná jedinou ranou oddělat celou partu, je možná nejdůležitější částí jinak docela komplexních mechanik, kterými XC2 oplývá.

Během hry hráč sbírá Blades, tedy speciální postavy sloužící zároveň jako "výbava" pro hrdiny. Získávají se postupem v příběhu, plněním vedlejších questů nebo náhodou vypadnou z kamenů nalezených v truhlách. Každý z Bladeů má přiřazený element a čtyři stupně unikátních útoků nabíjených používáním obyčejných schopností. Právě elementy hrají prim při rozhodování o stavbě aktivní skupiny. V jeden okamžik je možné mít až tři hrdiny a na každém z nich ještě tři Blades. Postupným řetězením stále silnějších unikátních útoků (např. oheň lv.1, oheň lv.2 a nakonec voda lv.3) umístíte na nepřítele orb v elementu posledního útoku. Pak můžete aktivovat kombo a zničíte-li orb použitím opačného elementu, tak si kombo nejen prodloužíte, ale i znásobíte působené poškození. Mohl bych se ještě zmínit o zlepšování vztahů s jednotlivými Blades nebo několika dalších mechanikách, jenže to už bych rovnou mohl sepsat návod.

Zásadní (a pro mě asi i jediný) nedostatek XC2 je to, že vám vše řekne pouze jednou. Jestli to nepoberete napoprvé, tak máte smůlu, jelikož si tutoriály nelze zopakovat. Člověk pak většinu těchto věcí zjistí, spíš náhodou, třeba až v polovině hry. Domácí úkol pro Monolith Soft: patch s tutoriálem!

Naštěstí dokáže chytit příběh. Sice nepříliš originální, umí však vykouzlit mnoho výtečným momentů a je celkově... prostě takový poctivý. Cut-scény s dobrým anglickým dabingem (a špatným lip-syncem...) jsou moc pěkně provedené a možnost jejich opakovaného přehrání jsem nejednou využil. Doplněny hudbou od (nejen) Yasunori Mitsudy a dobře napsanými postavami dotváří dojem jedinečného zážitku.

Normálně technickou stránku v komentářích příliš neřeším, nicméně udělám výjimku. Předně je XC2 moc pěkná hra plná detailů a různých speciálních efektů. V handheld módu Switche běží stabilně díky nižšímu rozlišení. Po připojení do 4KTV ale občas hodně trpí kvalita obrazu a třeba plameny se někdy kostičkují až hanba. Nutno ale podotknout, že každým dalším patchem mi přijde tenhle problém menší.

Xenoblade Chronicles 2 není rozhodně pro všechny. Každopádně pokud máte v oblibě předchozí Xeno hry, tak se určitě nenechte odradit trochu dětinským vzezřením a hurá do hraní.

Pro: příběh, soubojový systém, hudba atd.

Proti: nemožnost zopakování tutoriálů, lip-sync, občas hapruje kvalita obrazu v TV módu

+18

The Longest Journey

  • PC 100
Stretnutie s legendou už od úplného začiatku vyzeralo dobre. April Ryan je pre mňa spoločne s Alyx Vance a Heather Mason jednou z triumvirátu najvýraznejších herných hrdiniek histórie. A pri čítaní iných hodnotení a komentárov je jasné, že v prípade tejto postavy nie som sám. April s nie práve svetlou minulosťou staré nočné mory ožívajú v poslednej kapitole pri stretnutí s otcom. Zistenie, že April ako malé dieťa takmer nemohla chodiť, bolo k extrémne kladnému posúdeniu jej osobnosti ďalšou pridanou hodnotou je na prvý pohľad tuctovou osemnástkou, presný opak je však pravdou.
Prvé štyri kapitoly sú jednoznačne najlepšie, intenzita hádaniek a kombinácií veľmi vysoká, zákysy sa nedostavujú. Logika riešení je excelentná, obtiažnosť je presne taká, akú si ju predstavujem a akú bohužiaľ stretnete len málokedy. Akonáhle sa presúvame do Arcadie, skvele namazaná mašina sa už začína mierne zadrhávať. Najdlhšia cesta je nie nadarmo najdlhšia, je skutočné dlhá. Mať dostatok trpezlivosti na takýto príbeh, to nie je len tak. To je len tak tak. Zásadná chyba zrejme bola, že druhý diel Dreamfall: The Longest Journey, som hral ako prvý a to už pekne dávno. Background k týmto dvom svetom som teda už mal. Mnohé dialógy objasňujúce históriu a mytológiu tohto sveta/svetov boli nadbytočné a začali priam obťažovať. Mnohí hráči adventúr vytýkajú niektorým hrám (napr. od štúdia Pendulo), že sú príliš krátke. Ja s odstupom času beriem kratšie hry čím ďalej, tým pozitívnejšie. Od siedmej kapitoly už jednoznačne prevládla netrpezlivosť a túžba dostať sa na koniec. Niekedy je možno menej viac. Každý to ale zrejme vníma individuálne, keďže mnohí hodnotia ako najsilnejšiu časť tejto hry práve jej rozsiahly príbeh.
Napriek tomu nižšie ako 100 percentné hodnotenie neprichádza do úvahy. Toto je pre mňa najväčšia klasika žánru. Keď sa zamyslím nad tými úplnými "klasikami" typu Monkey Island alebo sériou Gabriel Knight, tak sa divím, že tieto "legendy" nepochovali adventúrny žáner vlastne ešte v jeho prapočiatkoch. Hrateľnosť nulová, obtiažnosť na mozog udierajúca, logika žiadna. The Longest Journey môže na tieto nepodarky pozerať z výšky svojej slonovinovej veže.
A áno, bugy sa tu nájdu. Osobne som natrafil až na tri, čiže viac ako ostatní. Zrejme to závisí od toho, v akom poradí ste spúšťali jednotlivé herné mechanizmy. Veľkodušne odpúšťam.

Pro: logické hádanky, Vrana, April

Proti: nie veľmi dynamické tempo príbehu a jeho rozprávania

+20 +21 −1

Outcast - Second Contact

  • PC 85
Outcast mne poprvé zaujal, když jsem si v Levelu č. 54 přečetl recenzi, v níž dostal (pokud si dobře pamatuji) 9.1 a tehdejší recenzent o něm mluvil jako o revoluci. Psal se rok 1999, mě bylo 12 let a Outcast zněl jako splněný sen. Malý, nepodstatný problém byl jen v tom, že jsem tehdy neměl dostatečně výkonné PC (Pentium 100mhz opravdu nestačilo), takže mi nezbývalo, než si dokola číst tu recenzi. Časem jsem na Outcast docela zapomněl a jen na něj občas narazil v časopisech (chystá se druhý díl! Druhý díl byl zrušen!). Pak ale vyšel na GOGu (a posléze steamu), pročež jsem si ho koupil (dokonce na obou platformách), připraven splatit ten dětský dluh sám sobě a konečně si tuto revoluci zahrát na vlastní oči a prsty.

Bohužel jsem zjistil, že Outcast nezestárl příliš dobře. Spustil jsem jej a zjistil, že se asi nepřenesu přes již opravdu hodně fousatou grafiku, animace i gameplay, a hru odložil s tím, že "snad někdy". O nějaký ten rok později se Outcast objevil znovu, když původní autoři (belgičtí Appeal) v éře kickstarter horečky zkusili rozjet kampaň na zafinancování remaku. Kampani jsem samozřejmě přispěl (ač byla vedena opravdu tragicky), ale ve výsledku byla neúspěšná, takže jsem už přestal doufat, že si Outcast někdy zahraju.
No a najednou...kickstarter nekickstarter, Outcast remake vyšel stejně, díky zafinancování malým publisherem BigBen. A já si tedy konečně tuhle legendu zahrál a s radostí dohrál (chřipka a nutnost být doma pomohla).

Nejdříve je potřeba si uvědomit jednu věc - Second Contact mělo opravdu extrémně nízký budget a malý tým, takže nelze čekat zázraky. Facial animace jsou cca na úrovni roku 2003, modely NPC jsou cca čtyři, dabing má nízkou kvalitu zvuku (tým neměl k dispozici originální nahrávky, jen komprimované) a s originálem je to skutečně 1:1 remake, nejsou zde žádné nové questy ani nic podobného.

Ale jinak je to remake skvělý. Grafika sice není state of the art, ale lokace vypadají hezky a atmosféricky, animace Cuttera jsou koukatelné (naštěstí ten kolík co měl v zádeli zaražen v originálu po cestě do remaku ztratil), ovládání na gamepadu je naprosto bezproblémové a pohodlné, interface to samé. Mimochodem, je docela fascinující jak technicky funguje - autoři kód původní hry překlopili jako plugin do Unity enginu, takže zatímco Unity se stará o zobrazování grafiky, samotná herní logika a AI běží ze stejného kódu jako originál.

No a samotná hra? (uff, není nad dlouhé úvody)
Konečně chápu, co tehdy toho redaktora levelu tak uzemnilo. Outcast musel být v době vydání opravdu zjevením. Sice není RPG, ale přesto je to takový prototyp budoucích (těch dobrých) open world her, od Gothicu po Witchera 3. Otevřený svět (rozdělený do několika zón, každá s unikátním biomem a hudbou), obyvatelé žijící si vlastním životem, důraz na sidequesty, které jsou rámované příběhem, dialogy, a kontextem jež dává smysl. Navíc je Outcast zjevně a docela nepokrytě inspirován klasikou Stargate SG1. Nejen, že se zde cestuje portály identickými s těmi z SG1, ale on i sám protagonista s nejvíc hardcore jménem v historii hardcore jmen, Cutter Slade, je charakterově (a smyslem pro humor) velmi, velmi podobný klasikovi Jacku O'Neillovi. Což je super! Vždycky jsem chtěl Stargate hru a nikdy jí nedostal, Outcast je the next best thing.

Opravdu mě bavilo prozkoumávání Okaaru a Shamazaaru a dalších lokací, prokecávání místních obyvatel, dokonce i občasný puzzle (ikdyž ten hudební si mohli odpustit). Souboje jsou mechanicky velmi jednoduché, run, strafe and gun, ale nebylo jich tolik aby mě stihly začít vadit. Cutter má k dispozici docela slušný arzenál a i různá udělátka (hologram, neviditelnost, dynamit), pokud by si to chtěl hráč trochu okořenit.
Teď při psaní poslouchám ten nádherný soundtrack, ten celé hře dává vskutku fantastický feel..listen.

Kdybych Outcast hrál při vydání, velmi pravděpodobně by v mé kolonce hodnocení svítila stovka.
Jak rád bych si zahrál velkorozpočtové pokračování..bohužel při pohledu na steamspy a prodeje tohoto remaku mě přepadá chuť emigrovat na Adelphu. Tento remake se i se svým extrémně nízkým rozpočtem ani zdaleka nezaplatil. Ale jsem rád, že vznikl.
+28

Sorcery! 2

  • Android 85
S druhým dílem Sorcery! začíná konečně to pravé dobrodružství! Tatam je přímočarost Shamutanské pahorkatiny, město Kharé je labyrint uliček plný nebezpečných překvapení. Princip soubojů a kouzel zůstal zachován, ale je zde mnohem více kladen důraz na adventurní prvky. Do inventáře budete tedy moci nakupit mnoho předmětů, které najdou využití v nejrůznějších situacích, ale i mnoho nejrůznějších tipů a informací, z nichž ta nejdůležitější je báseň o čtyřech verších ovládající Severní bránu, která je jediným východem pro vaše další putování. Jednotlivé verše však znají pouze městští aristokraté, a ty budete muset nejprve vypátrat.

Toto pokračování je také doplněno o hru v kostky, která se nazývá Swindlestones, jejíž pravidla spočívají v umění blafování. Jistou porci sice hraje náhoda, ale většinu her lze po menším tréninku vyhrát. Pokud využijete pozici z přechozího dílu (což je moudré rozhodnutí), přinesete si s sebou také několik magických předmětů, které vám určitě přijdou vhod. Samotné kouzlení je totiž mnohem zábavnější, než souboje, které přeci jen nejsou tak sofistikované, takže je dobré si je nechávat až jako poslední možnost, aby se vám nezačali zajídat. A pokud budete dostatečně pečliví při pátrání po magických předmětech, budete mít na konci hry možnost zakouzlit kouzel většinu.

Ještě větší využití, než v předchozím díle, zaujímá přetáčení děje, protože komplexnost druhého dílu přímo volá po zkoušení vícera způsobů, jak řešit nastalé situace. Navíc hra je tak "narvaná" obsahem, že je radost objevovat na co všechno autoři mysleli a často budete překvapeni, jak je mnoho věcí navzájem provázaných.

Pokud by vám tedy první díl přišel poněkud mdlý, vytrvejte! Série Sorcery! začne nabírat vítr do plachet právě zde.

Herní doba: 15 hodin (a dva průchody)
+13

Devastation

  • PC 40
Tak takhle nezábavnou 3D akci jsem už dlouho nehrál. Devastation jsem taky kdysi dohrál, leč i po znovudohrání jsem si nevzpoměl ani na jednu věc. Není se čemu divit, naprosto vše v téhle hře je buďto fádní, nebo přímo otravné.

Příběh. Je rok 20xx. Zlotřilá korporace ovládá svět a skupina chrabrých revolucionářů se musí pokusit je porazit, aby...? Nejspíše aby se stali ještě horšími než ti co svrhli, jak už to v revolucích chodí. O hrdinech se nedovíme za celou hru nic, máme tu prostě skupinu drsných, anonymních hrdinů, kteří bojují, drsně se tváří a drsně mluví. Kazí to jen hrdina, co vypadá jako kopie Eminema. Totéž platí o záporácích, což je masa anonymních vojáků v čele s anonymním velitelem na konci. Tak nějak mi to připomělo ty sci-fi béčka z 80-90 let., kdy se v laciných kulisách jakože budoucnosti proháněli Rutger Hauer, Oliver Grunner či Michael Paré a a hráli si na postapo.

Stejně fádní je i grafika. V podstatě od začátku do konce se procházíte různými šedivými městečky, které vypadají všechny stejně, jsou plné bordelu a stejných baráků. Mezi tím vším haraburdím se pak těžko hledá nějaká umně skrytá lékárnička, či důležitý questový předmět. Navíc to ani vzdáleně nepřipomíná budoucnost.

Hratelnost je postavená na mnou nejvíce nenáviděné vlastnosti 3D her - respawnu. Ve většině misí jsou 1-3 respawnery, které musíte zničit a obsadit. Poté slouží Vám a když Vás zabijí zrodíte se znovu. Respawner je většinou za laserovým polem, ke kterému musíte najít kód a poté ho otevřít (což chvíli zabere). A ještě k ruce máte rozšiřující se skupinu spolubojovníků. Zapomeňte ale na geniální týmovou akci ala Freedom Fighters. Spolubojovníci jsou sice docela schopní a umí se o sebe postarat, ale i přes příkazy si dělají co chtějí, občas zmizí, aby se pak zázračně objevili a ani je nenapadne střílet třeba na ultratuhý vrtulník.

Nicméně za originální nápady dávám aspoň těch 40%. Zpracování je ale frustrující a otravné. Ať už čištění neustále se množících vojáků, půlminutové nahrávání kódu nebo otevírání laserů, přičemž když Vás picnou můžete to dělat znovu. A hlavně prakticky každé kolo děláte to samé ve stejném prostředí.

A bohužel to nevylepší ani boje. Celou hru bojujete proti těm stejným vojákům, jen stále odolnějším. Zbraní je požehnaně, ale jsou nepřesné a podivně neúčinné a to včetně rotačáku, který by měl nablízko dělat z nepřátel řešeto, jenže nedělá. S většinou zbraní jsem měl pocit, že jdu s flusbrokem na hrocha. Jediným zpestřením jsou věže a pozjízdní roboti, na které drtivou většinu hry nemáte účinnou zbraň k likvidaci a třeba roboti jsou nejspíše pro mě nezničitelní, takže jsem se modlil, ať je moji kumpáni zprovodí ze světa co nejrychleji.

Korunu vší té mizérii dá finální boss. Protože je to úplně obyčejný voják, tvůrci ho vybavili kapesním respawnerem a tak ho musíte zabít asi 30x, než konečně zhebne. To že to dělám správně jsem si musel přečíst v návodu, protože po prvních pár oživeních jsem čekal, že musím udělat nějakou fintu. Ale ne, jen je potřeba obrnit se trpělivostí. A pozor SPOILERY. Po klišovitém outru v enginu hry přijde pomrknutí na další díl - tajemný muž ve stínu a finální oživení záporáka. Jako by chtěl říct "já se vrátím". Se škodolibým úšklebkem a vědomím 15 let od vydání hry můžu říct "ne nevrátíš"

Pro: Snad pokus o originalitu s respawnery

Proti: Nudná hratelnost, nudná grafika, nudný příběh, respawnery jsou otravné.

+11

Anomaly 2

  • PC 70
Herní výzva 2018 - 6. Sousedy si nevybereš

Taková obrácená tower defense hra. Místo stavění věží a likvidace všeho, co se projde pro předem určené dráze, jede po této dráze váš konvoj a vaší rolí je v roli komandéra ho provést bezpečně na předem dané místo, cestou likvidovat věže a případně splnit nějaký ten úkol.

Už první díl mě celkem bavil, i když se nejednalo o žádnou perlu. Dvojka ale jedničku ještě o fous překonává a vylepšuje snad na všech frontách. Principy hry jsou prakticky stejné, příběh nezajímavý a příběhová kampaň je otázka pár hodin, ale graficky vypadá hra opravdu pěkně a hratelně to krásně odsýpá.

Chvílemi se mi zdála obtížnost až moc přestřelená, ale o to větší je motivace zkoušet různé kombinace jednotek, které tentokrát umí i morfovat a každá jednotka jsou vlastně dvě v ceně jedné.

Pro: Hezká grafika a příjemná hratelnost.

Proti: Hodně krátké, nezajímavý příběh, chvílemi frustrující.

+12