Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Endless Space 2

  • PC 65
Určitě každý zná Heroes 3 a tohle je to samé jenom ve vesmíru a o hodně moc složitější.
Dle mého názoru ta složitost celého konceptu už je za hranicí zábavnosti a funguje opačným efektem, hlavně v pozdější fáze hry.
Musíte sledovat: peníze, populaci, morálku, industriální sílu, vědeckou sílu, jídlo, obchodní cesty, typy planet, výstavbu v každé soustavě samostatně a dalších asi 6 raritních surovin.

Planety:
Hra funguje na principu dobití (obsazení) celé slunečné soustavy s tým, že začnete kolonizovat první planetu a z ty kolonizujete další planety a každá planeta má nějakou charakteristiku. Jedna je vhodná na industriální výrobu, jiná zase na pěstování jídla a další slouží jako věděcká oblast.

Vědecký výzkum:
Má 4 hlavní cesty, ale já bych je rozdělil na 6: věda, cizí rasy, ekonomický výzkum, výzkum nových lodí a výzkum zbraní.

Bojová flotila:
Je velmi omezená, na začátku můžete do jedné flotily začlenit 4 lodě, později aj 10 ale větší loď zabírá 3 command pointy anebo jak bych to nazval, prostě můžete nést 3 středně velké lodě + hrdina. Tu třeba říct, že není dobré mít velkou flotilu lodí, protože každá loď stojí hrozné peníze, ne její stavba ale provoz. Konkrétní příklad měl jsem obsazených 7 slunečních soustav kde byli 3,4 planety a když jsem vyrobil 8 středně velkých battlecruserov tak jsem zůstal na mizině. Nezanedbatelné peníze vás stojí také hrdinové.

Bojové řádění:
Jsou dva typy:
1) Boj ve vesmíru s flotilou lodí, v podstatě jenom na začátku nastavíte pohyb lodí a poté už vás hra provede jenom pěknou 3D animací jak lodě spolu bojují. Do boje už není možné nijak zasáhnout. Důležitá věc je, že i když v jedné sluneční soustavě máte víc flotil tak vždy můžete útočit s jednou flotilou na jednu nepřátelskou, to v hře znamená že není důležitý počet lodí, ale kvalita lodí. Tým, že pošlete 5x flotilu 10 lodí na 10 nepřátelských lodí (jedna nepřátelská flotila) která je o hodně lépe vybavena, tak se může stát že 5x prohrajete a nic neuděláte. Co je hodně demotivující a prostě když nějaká rasa má náskok ve výzkumu zbraní, tak prakticky nemáte jak vyhrát souboj.
2) Boje při dobývaní planety, velmi odfláknuté skoro žádní taktizování. Do bojů může flotila velmi málo zasáhnou, nedá se použít podpora z vesmíru.

Upgrading:
Jako v heroes máte aj tady hrdiny které se časem učí různí dovednosti a tým např zvyšují ekonomickou sílu soustavy anebo když máte hrdinu zaměřeného na boje tak přidává 10% sily štítům, lepší morálku atd. Nic extra to není.
Zaujímanější je upgrading lodí, každá loď má několik pozic co může nést, čím větší loď, tým může nést toho víc, víc zbraní, víc motorů, víc štítů, atd. Tu se dá vela taktizovat a můžete si vybalancovat lodě vhodné na útok z dálky anebo opačně vhodné na boj z blízka anebo nějakého hybrida. Existují energetické zbraně jako lasery a projektilové - různí děla a ještě rakety, anebo se dají použít drony různí fightery. Také tu najdou uplatnění raritní suroviny bez kterých se neobejte při výrobě lepšího vybavení pro lodě.

Rozdíly mezi rasami:
Určitě nějaké jsou ale hrál jsem to jenom 4x od začátku dokopy tak 20 hodin a mám toho dost. Pozdější fáze hry je o tom kdo první vyrobí elitní loď a dokáže financovat její provoz vyhrál.

Celkový koncept je dobrý, ale je zbytečně moc složitý a na straně druhé se v bojích nedá skoro vůbec taktizovat. Já čekal hodně vela bojových možností a tady je nenajdete, proto u mě velké zklamání. Na druhou stranu hru nemůžu úplně odepsat protože je možné, že určité typy hráčů dokáže zaujat. Za mě kdyby věnovali o 2 měsíce vývoje hry víc a zaměřili by se na bojovou stránku tak by to byla dokonalá hra po všech stránkách.

Pro: Dobrý koncept, pěkná grafika, celkem přehledné ovládaní (k vzhledem k složitosti hry)

Proti: obrovská složitost, hru musíte hrát jenom jediným ověřeným způsobem, když se ho naučíte není důvod ho měnit, planetární boje odfláknuty total

+5 +7 −2