Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Automachef

  • PC 75
Tak jsem si to vyzvedl na EPICu jako dárek za "free"

Docela mě to dostalo, mix Production Line, Factorio, Good Company v omezeném prostoru restaurace, kde musíte všechno dobře naplánovat a hlavně synchronizovat. Když vás baví takové managerské věci, stavění výrobních linek, tak tady si hodně užijete.

Další postup v kampani je docela těžký hlavně ty poslední mise, člověk se u toho "vaření" fakt zapotí a je docela těžké vyplnit chutě lidí správným množstvím určitého produktu. V jedné restaurace musíte dělat dva, tři produkty najednou, ale není po všech stejný dopit a to je další level obtížnosti, s kterou nám vývojáři zatopili a to hodně...

Verze hry:1.1.0/0/9

Pro: namáhá mozek, hezká grafika, hudba

+10

Overcooked! 2

  • PC 85
Konečně cooperativní masakr, jestli nemáte přítelkyni, tak k tyhle gamese si jí musíte pořídit a naopak ty který už přítelkyni máte, tak pozor aby u vás nezavládla tichá domácnost na týden... :)
Jak napovídá název, bude se vařit, vařit na čas a v spolupráci aby jste dokázali vyřídit v co nejkratší čas co nejvíce objednávek. Ze začátku vše vypadá mile, grafika, obtížnost, hezké prostředí, živé barvy... Časem se to vše změní do obludných rozměrů a jestli budete chtít triple * budete muset dělat vše správně a ani jednu objednávku nezkazit.

Vidno že vývojáři strávili na testování hodně hodin a vše je přemýšlené do posledního puntíku. Na začátku nové kuchyně musíte zvolit taktiku dle toho kde jsou zásoby, kde je místo na vaření, smažení, pečení a poté domluvit kdo co bude dělat. K tomu musíte kompletovat objednávky na čistý talíř co u toho shonu není jednoduché zabezpečit.

V tom celém řádění nastávají vtipné situace, které až tak vtipné nejsou když se zopakují už po 50x, ale není nic nad to když utíkáte s kompletovanou objednávkou na odevzdání a spadněte i s ní do vody :D anebo chcete hodit ugrilované kuře spoluhráči a hodíte ho až někam pánu bohu do oken... Prostě velmi zábavní momenty které nikoho nenechají chladným. Doporučujme všem párům zkusit, minimálně jako povinná jízda před tým jako se nastěhuje do společného bydlení :D

Verze hry: Epic free

Pro: parádní cooperativa, dost obtížné, nutnost zvolit vždy odlišnou taktiku

Proti: nutnost mít nervy ze železa, v extrémních případech můžete dojít o přítelkyni :D

+9

Horizon Chase Turbo

  • PC 80
90 léta jsou zpět, starý dobrý LOTUS :) Jenom živější barvy, možnost hrát s kamarádem na jednom PC. Typická arkádová záležitost, která ničím nepřekvapí no na druhý straně nezklame...

Arkádová část je také ve výbavě auta, nemusíte nijak taktizovat, vždy vybíráte jeden z tří upgradů, které ve hře málem vůbec necítit. Rozdíly mezi vozidly jsou minimální, ale přesto citelné.

Za taktické prvky se dají označit nutnost tankování - seberete ikony s benzínem na trati a druhý taktický prvek je nitro. Vždy startujete s třemi náplni a na některých okruzích můžete další chytnout.

Verze hry: Epic Store Free 27.6.2021

Pro: 2-4 hráči na jednom PC, hudba, čistá arkáda minimální taktika, v co-op je to fakt sranda s přítelkyní

Proti: nemožnost online, minimální modifikace aut, čistá arkáda minimální taktika

+12

Among Us

  • PC 70
Hondě zajímavý koncept, zvláštností hry je, že se pohybuje někde mezi "deskovkou" a PC gamesou.
Na jednu mapu se může dostat 10 hráčů z kterých 1,2 anebo 3 jsou na straně zlých sil a pokoušejí se sabotovat start lodi a to zabíjením posádky a různými typy sabotáže, které si vyžádají pozornost posádky a tým nalákají své oběti tam kde potřebují...

Dobrá strana musí splnit všechny questy anebo odhalit a vyhodit z lodě ty posednuté zlem. Po zmáčknutí alarmu, anebo po objevení mrtvoly se může posádka domlouvat, kdo je ten zlý a kdo ne a tady nastupují do hry ty deskové prvky, když ty špatný musí komunikovat s týmem, tak aby je neodhalili !
Když hrajete za špatnou stranu měli by jste se snažit v komunikaci vyvolat podezření na spoluhráče který zlo nedělá a když se tým nesprávně shodně na tom, že ho vyhodí, tak budete blíž k vítězství...

Verze hry: PC - EPIC

Pro: dobrý matchmaking, podpora cross na všech možných platformách, hudba, je to fakt sranda když hrajete na zlé straně

Proti: občasné bugy, trochu nuda když jste ten dobrý

+10

Ghostship Chronicles

  • PC 10
Tohle je moje druhá přidaná hra sem na DB (DH), tentokrát motivace k přidání nebyla pozitivní, ale právě neskutočně negativní dojmy.
Doslova nech tenhle komentář slouží jako varovaní !!! Tenhle počin je, tak zufalo zmrvený po všetkých stránkach okrem grafiky. Grafika je jediná pozitivní věc co můžete vidět a to je hlavně díky použitému enginu.

Jinak je hra strašně špatně naskriptována, ovládaní je desné a úplně nejhorší co jsem kdy videl v celém herném průmyslu je inteligence NPC a také všech nepřátel.

Např. když jste pod útokem vaši spolubojovníci střílejí všude kolem jenom ne na nepřítele, k tomu dokola stále opakují jednu hlášku co navozuje dojem, že hra se zacyklila.

Celkově je to hotový des a nemá smysl to ani "upirátit". Nemá to kvality ani alfa verze

Pro: nic

Proti: všechno, nejhorší hra jakou jsem kdy hrál!

+6

MarZ: Tactical Base Defense

  • PC 90
Z nějakého podivného důvodu je tahle gamesa totálně přehlížena, jak prodejnými platformami, tak také hráči. Já na ní natrefil úplně náhodou a protože mám rád takticky budovatelský RTS zkusil jsem jí a byl jsem mile překvapen. Dokonce "ignor" měla aj tady na databáze, co jsem okamžitě napravil, protože mně tak nadchla, že jsem jí musel doplnit a doufám, že se popis bude líbit.

Bez dalších zbytečných slov, hra je to parádní. Výborně vybalancována a obtížnost je luxusní.

Jedná se o point defend strategii kde stavíte obranné věžičky které musí mít posádku. Věžiček je více typů: klasické kulometní hnízdo, rakety, laser, tesla tower a dron tower - který vysílá drony na nepřítele.
Abychom jste se dostal k vyšším technologiím musíte v každém levelu, provést výzkum. To výborně hráče nutí taktizovat, protože ani na jedné mapě není ideální se snažit o použití všech technologií, musí se člověk hodně dobře zamyslet co se nejvíce vyplatí a obtížností těžší mapy v kampani donutí hráče level několikrát opakovat aby se naučil, odkud dojde jaká vlna nepřátel a k tomu musí přizpůsobit obranu, aby byla co nejvíce efektivní, proti konkrétnímu typu CCCP zombii - těch je několik druhů a každá zombie je citlivá na jiný typ poškození.

Všech 20 misí jsem si užil, až na první (cvičení) a poslední (ta mi došla nudní) jinak všem doporučuji si zahrát jako takovou jednohubku, dá se to zvládnout za jeden den, co je na jedné straně škoda, přijal bych více obsahu, protože po 20 misí by to chtělo klidně dalších 20 a stále by mně to bavilo, i když zlý jazyk může říct, že je to repetitivní mně to vůbec nevadilo a dobré mise jsem si zahrál několikrát aj na nejvyšší obtížnost a snažil jsem se jí dokončit na "perfekta" (tak aby nezemřel žádní voják a aby nebyla zbortěná žádní budova)

P.S
Za hrou stojí malé nezávislé studio o počte 2.5 člověka. Manželka, manžel a jejich dítě Miriam + Marc + Marta.

Verze hry: Steam 27042020PUBLIC (dohráno leden 2021)

Pro: grafika, obtížnost, neskuteční hudba, úspěch je někdy dílem náhody

Proti: některé bunusy za dokončení mise na perfekt jsou moc OP, úspěch je někdy dílem náhody

+7

Starbound

  • PC 95
Komentář se vstěhuje k verze hry 1.4.4 + mod Frackin' Universe v6.1.191

Jeden z hlavních autorů Starbound, je zakladatelem firmy Chucklefish a tohle je jejich první počin. Došel ze studia, které stojí za gamesou Terraria, proto na hře můžeme najít několik společných znaků.

Na co by jsem chtěl upozornit je fakt, že se nejedná o "vykradačku" Terrarie i když je možné najít společné znaky jako 2D prostředí, "craftění" a boj s příšerami.

Začáteční zápletka se postupem času a vývoje značně měnila. V prvních verzí vám stačilo najít na domovské planetě coal (uhlí), abychom jste mohli cestovat dál. V momentální době je zapotřebí vesmírnou loď opravit a až poté dotankovat a lítat vesmírem a tohle je jeden z prvních pilířů, objevování nových planet. Každá planeta může a nemusí mít několik měsíců a každý měsíc má nějaké parametry. Existují aj totálně toxické planety kde se nedá přežít - chybí atmosféra anebo často padají asteroidy atd.

Ve hře je obrovské množství dalších možností, dá se: pěstovat, těžit, prozkoumávat, bojovat s příšerami, bojovat s bossmi, "craftiť", stavět domečky, pěstovat, chovat zvířata, přestavovat vesmírnou loď(len s modem FU), vylepšovat předměty, plnit questy atd. Proste jako kdyby jste zamíchali "zmodovaný" Minecraft s Terrariou a přidali nezanedbatelnou dávku originality.

Vývoj trvá už od roku 2013 a stále není u konce. Co je na jednu stranu pozitivní - hra se stále vylepšuje, ale na straně druhé je dle mého názoru na "mod-komunitě" jak bude žít dál. Starbound je ze začátku postaven tak, že podporuje módy, ale tým že vývoj je hodně roztáhlí a stále se nějak mění "jádro" hry - to způsobuje modelářům nároky na častou aktualizaci a ta neochota modelářů aktualizovat pokaždé svůj mod na novou verzi aby běžel na aktuální verzi Starbound způsobuje obrovskou nekompatibilitu a v současné době je málem nemožné si postavit modpack, který by byl stabilní. Stejně ze začátku trpěl Minecraft a také Terrária, ale v čas si to uvědomili a myslím si, že to je jeden z hlavních důvodu proč ještě stále Minecraft a Terrariu lidi hrají aj dnes. Protože modování je jednoduché a funguje, to zatím o Starbound se napsat nedá a s modováním jsou fakt problémy. Tuhle zapeklitou situaci vývojáři nijak neřešili a absolutně odignorovali komplikace na straně mod komunity čím dosáhli toho, že 90% modů jsou out-date (nefunkční). Jediný člověk co se pokusil o záchranu je autor Franklin Universe modu a ten dělá to, že do svého módu přidává součásti z jiných módu (např. byli přidány Machy, možnost přestavovat loď, nové rasy a stále se snaží udržet mod aktuální a funkční)

Hru jsem dnes rozehrál v co-op už v kompletní verzi 1.4.4 s módem Frackin' Universe a musím jenom chválit. Je tu hodně nového.

Další novinka je, že můžete ve vesmíre lítat ne jenom z planety na planetu, ale v mezihvězdném prostoru můžete potkat jiné lodě a napadnout je. Vykrást, vyplenit anebo cokoliv vás nápadně, má to docela jiný nádech hrát jak pirát...

Pro: Hromada možností, nekonečné generování planet, multiplayer v coop, módování...

Proti: Občasné lagy při návalu NPCeček, problémy s modováním, steam a jeho workshop je další problém (nedají se stažené módy upravit)

+11

Saints Row: The Third

  • PC 55
Na Steamu to má málem best hodnocení, tady 82%, já si to proto koupil, ale fakt jsem v úžasu. Nevím jestli hraji jinou hru, jak všichni hodnotící, ale sakra takové nezáživný neštěstí to asi člověk musí mít antitalent aby tohle stvořil...

Fyzika je absolutní des, ježdění v aute přebíjí ještě aj tu fyziku, střelba je o tom, že musíte předvídat jak váš protivník začně "tančit" když dostává zásahy. Jediná využitelná zbraň je první základní pistol. Když vás naviguje GPS na cestě se vám začnou objevovat značky kde máte zabočit. Mise jsou hodně nevyvážené, na jedné straně moc lehký na straně druhý moc přehnaný. Tak či tak cítil jsem se jako terminátor, musíte fakt hodně inkasovat abychom jste šel k zemi.

K tomu ta nepovedená finanční stránka hry, dostáváte peníze za plnění misií na tom by nebylo nic zvláštní, ale vy je dostáváte aj za mise jako např. kup majetek. Ten koupíte velký barák jak kráva za 100 doláčů a dostanete 2000 za misi, přitom větší zásobník do první pistole vás vyjde s 10% slevou 9000 doláčů, jako WTF ?

Modifikace auta je levnější jak tetování. Mně tohle celé přišlo jako totálně osekané GTA, přizpůsobené pro hráče z pomocné školy do IQ 60, nemůžu si pomoct.

Celé je to jako jedna velká parodie na GTA s nižší obtížností a natotal přitažené za vlasy.

Verze hry: Steam

Dle uložený pozici mám za sebou 10% hry, potáhnu to ještě na 25% a ke komentáři se vrátím

Pro: humor, hudba, možnost hrát s kamarádem co-op modě (má bugy u ukládání), upgrade auta, modifikace postavy

Proti: fyzika, jízdní vlastnosti aut, velmi nízká obtížnost, bugy, lagy, nízká dohlednost - renderují se objekty na poslední chvíli, inteligence NPC

+9 +10 −1

INSIDE

  • PC 70
Velmi originální počin, který málem nejde komentovat bez spoilerov, ale já to zkusím. Tvůrcům se povedlo stvořit zajímavé dobrodružství, které se doslova dostává pod nehty a to až do nepříjemné hloubky. Prostředí je bezkonkurečně depresívní, beznadějné a neskutečně chladné.

Celou hrou mne uchvacovala interakce prostředí a neskutečně dokonalá animace, která navozovala dojem absolutní autentičnosti. Nikdy předtím jsem neviděl ve hře dosáhnout takovou úroveň dokonalosti a to ani v AAA titulech.

Dobrodružství více méně cílí na intuici jako na inteligenci hráče, hádanky jsou intuitivní, méně intuitivní a některé aj trocha přitáhlé za vlasy, ale stále docela uvěřitelné a nápadité.

Možná, že se divíte proč hodnotím "jenom" 70% když vše chválím... Je tu jedno ale... Já hry hodnotím v prvním radě na základě zábavnosti a tu ten gameplay je do značné míry nezáživný (repetitivní), hra je více "umělecké dílo" jako "zábava". To nič nemení na tom, že gamesu doporučuji zkusit, není moc dlouhá a to v tomhle případě je také +.

Pro: neskutečné animace, interakce, depresivní prostředí, drsný - nemilosrdný

Proti: jedna cesta řešení, hádanky nevyžaduji vyšší dávku inteligenci

+14

Fortnite

  • PC 65
Po dlouhé době jsem si tenhle "klenot" osahal a nech jsem se snažil o to víc, celý koncept toho "zábavního" gameplaye mně vůbec, ale fakt vůbec nechytl.

Abychom nekritizoval jak ženská pod vplyvem hormonů, vzpomenu aj pozitiva a to hlavně svižnost, častá aktualizace hry a skill-chtivost, kterou hra vyžaduje. Tým ty pozitiva končí a nastupuji negativa. Nevím co napsat na první negativní místo, protože těch negativ zasluhujících si první místo je více, ale bezesporu to největší mínus je free to play a celkové zaměření hry, které je vlastně magnet na totálně toxickou komunitu a tady slovo toxická vůbec nevystihuji kulturu, která se ve hře dá potkat, teda ne, že dá, ale nedá nepotkat!!! Koncept battle royale přitom není špatný nápad i když mně irituje to časové omezení, ale chápu, že musí nějak docílit toho aby vyčmoudili "kempérske" typy hráčů z úkrytu.

Další věci kterou ze hry dělají nehratelnou hru, jsou bugy, přidávání a odebírání epických OP předmětů anebo vybavení a hlavně děsný stereotyp a v tomhle případě ani nejde o to, že v podstatě děláte stále to samé dokola, ale stereotyp toho typu, že na mapu vám systém nadělí drtivou většinu pitomých hráčů a na stranu druhou pár takových, který by mohli jít rovno do profesionální ligy a který to hrají s takovým nasazením jak kdyby šlo doslova o život. To z hry dělá totálně nebalancovanou střílečku a brání návalu pozitivních pocitů z hraní anebo z vítězství, které je pro normálního hráče prakticky nedosažitelné.

Zajímavý koncept je možnost stavení, ale když jsem došel na to jak tenhle koncept využívají (zneužívají) profesionální hráči, který jsou schopny si dokola budovat obranu až do doby, když vyplýtváte všechny náboje a dojedete na to, že se snažíte stále dokola ničit tu protivníkovou stavbu.

V každém případě musím ocenit úspěch a popularitu a obrovskou herní a finanční základnu hry, které vděčím já osobně ne za dobrý herní zážitek, ale za to, že kluci z EPIC Games využívají své peníze z tyhle "pecky" na to aby konkurovali back-dooru Steamu a také jsem vděčný za dobré hry, které rozdávají zadarmo a konec konců jsem vděčný aj za to, že dokázali soustředit maximálně toxickou komunitu do jedné hry a o to je těch pičusů v jiných onlineovích hrách méně.

Ve všech směrech se hra stále vyvíjí a možná časem se posune někam dál, kde začně být zajímavá aj pro hráče který mají v hlavě mozek a ne hovná. Aj přes všechny negativa a oldschoolovou grafiku si dle mého hra zasluhuje minimálně 60% u mně má 65%

Pro: svižnost, vyžaduje herní skill a vědomosti ohledně mapy a aktualizace

Proti: toxická komunita, stereotyp, chybí pocit z vítězství, žádní hlubší záměr, nevybalancované míšení hráčů, zneužívání některých herních praktik

+10 +12 −2

Grand Theft Auto 2

  • PC 90
Nedá mi to když vidím ty plytké, negativní recenze, musím přispět taky. Grand Theft Auto je legenda, jak první díl byl revoluční, tak díl druhý pokračuje a postupuje lepší grafikou a přidává zajímavý koncept hraní, kde můžete ovlivňovat vztahy jednoho z tři "gangů". Mechanizmus je takový, že tým že pracujete pro jeden gang, tak u druhého a třetího gangu získáváte nepřátelské body, může to zajít až tak daleko, že když dojedete na území znepřáteleného gangu, hned po vás budou členové gangu útočit. To se dá řešit "balancovaným" střídáním práce vždy pro jiný gang. Prostě když budete hrát na všechny tři strany budete na tom nejlépe.

Auta v tyhle sérii tvoří neoddělitelnou součást GTA jako celku, jsou pestré jak vzhledově, tak s jízdními vlastnostmi. Jako klasika z prvního dílu si můžete "vypůjčit" aj hasické auto anebo záchranku.

Další velká revoluce vůči prvnímu dílu, je možnost hrát multiplayer v takovém sandboxovém režimu, kde vlastně hráte v módu hráč proti hráči, ale můžete aj společně dělat zlo, tým naštvete policii a poté společnými silami bojujete proti silám zákona. Tenhle typ hraní mně vždy nejvíce bavil a vydržel mi na víc času jako základní singleplayerová kampaň. Když už jsem u ní, nic převratného od příběhu nečekejte, no na druhý straně jednotlivé misie (prácičky) jsou velmi pestré, neopakují se a aj obtížnost řešení vyžaduje nějaký ten skill a také přípravu ve vyzbrojení a to ne jenom sebe, ale také své auto, můžete si do auta nechat nainstalovat dva kulomety anebo vestavěnou bombu kterou můžete odpálit a auto využít jako velký granát na kolech.

Grand Theft Auto 2 byl druhý a zároveň poslední díl, který se hrál s pohledem "z hora" a to dělalo z celého konceptu to pravé GTA, další díly byli taky dobré, ale už původní duch zmizel. Na závěr napíšu jenom to, že ve své době jak GTA 1 tak dvojka byli perfektní hry s vysokou obtížností a oba díly tvoří docela slušnou výzvu pro hráče, který mají rádi výzvy a preferují takový volnější koncept hraní. Znovu hratelnost funguje taky protože, některé misie vám uzavřou řešení jiných...

Za mně parádní koncept a je docela škoda, že ještě nevznikl nějaký remake prvního a druhého dílu, já bych si ho raději koupil jak aktuální díle.

Pro: zábavnost, obtížnost, tři gangy, znovu hratelnost, multiplayer, upgrading vozidel, chybějící mapa

+11 +12 −1

X4: Foundations

  • PC 60
Chtěl jsem si zahrát vesmírnou hru, která je fakt vychytaná a zvolil jsem X4: Foundations s updatem 3.0 (který řeší vše!)
Musím říct, že jsem zklamán a to totálně. Dokonce mi vadí aj grafika, ne proto, že bychom byl puntičkář a hledal dokonalou grafiku, ale vadí mi to, že 3D modely lodí jsou prakticky dokonalé, ale jiné věci jako interiér, postavy, asteroidy atd. jsou podprůměrný a ten kontrast, který to tvoří s dokonalým modelem 3D lodi je děsný.

Dál se mi nelíbí interakce s NPC, např. navigátor vás "naviguje" aj po tom co už máte loď dávno zaparkovanou, NPC stále dělá pohyby jako kdyby vás navigovalo na přistání. Zdůrazňuji, že dle vývojářů má být hra už v parádním stavu bez chybičky s obrovským updatem 3.0.
Další věc kterou nevím jenom tak projít jsou interakce. Když neboříte do jiné lodi anebo stanici, tak občas se stane, že její texturou jenom proletíte a žádná interakce se nekoná.

Musím pozitivně ocenit managment, kde se dají nastavovat aktivity ostatním vašim lodím (kapitánům), můžete navolit málem vše co vás napadne a s automatizovat. Např. hledej a též silikon, anebo něco jiné co zrovna potřebujete. Super je aj to čím máte víc lodí a kapitánům, tak máte stále větší a větší "pasivní" příjem a u toho si můžete v klidu dělat své další questy...

Důležitou stránku hry tvoří těžení a to mi přídě totálně odfláknuto, prostě rozbijete nějaký kámen a držením klávese O, vcucněte natěžený materiál, ale celé to vypadá tak, že jako kdyby všechny materiály byli kovové a vy jste zapnul elektromagnet, pohyb je úplně bez propracovaného kontextu a vypadá to jako kdyby ty natěžené artefakty směrovali vám jako pilotovi lodě rovno do papule, přes čelní sklo kokpitu. To se mi teda od hry, která má za sebou roky zkušeností s několika sériemi vůbec nelíbí...

Velikost vesmíru je impozantní, dělí se na takzvané sektory které spojují vesmírné dálnice. Nehledám zde dokonalou fyziku, ale nájezd na dálnici, která je jenom taková myšlená os, doprovází úplně anti-fyzikální model interakce jako kdyby jste na jednu stranu natrefili na dálnici z pevný složky, ale na stranu druhou můžete dálnicí proletět skrz ní a minout jí.

Možná se vám bude zdát můj komentář moc kritický a to aj je, ale když si koupím docela drahou hru která je 2 roky po oficiálním vydání na trhu a ještě k tomu se vývojáři vystatují s tým, že obrovský update 3.0 vše co bylo špatný opravuje, tak bych fakt čekal od tyhle série dokonalé vesmírné řádění, kord když se jedná o "naskriptovanou" singleplayerovku. Musím jenom na závěr zkonstatovat, že lepší nákup je Elite Dangerous a to můžete řádit aj s kamarádem v multiplayeru.

Ještě musím doplnit a zkritizovat ekonomický model, stačí vám fakt málo času investovat do těžení a hned si můžete koupit další loď. V podstatě se mi stalo to, že jsem se vydal hledat "raritní krystaly", našel jsem první dva nejméně cenné, natěžil jsem je, celé to trvalo asi 10min aj s cestou a natěžený materiál jsem prodal za 300 000 co je např. cena lodě třídy M určené na těžbu se skoro plnou výbavou (absolutně plná nejdražší výbava byla za 350 000). Jako uznávám, že těžení ve hře není nijak zajímavé a autoři se to asi snažili balancovat vysokou efektivností, ale nebyla by lepší výzva, taková aby člověk musel strávit víc času při těžení a aby to těžení bylo více propracováno ? Aby bylo uvěřitelnější, zábavnější a v konečném důsledku zajímavější. Proč např. hned vidím co těžím ? Proč nemůžu nejprve něco natěžit a až poté na palubě udělat výzkum co to vlastně je a jakou to má hodnotu, proč nemáme těžící model který je více záhadný...

Fakt velká škoda celého konceptu a přitom to na první pohled vypadá hodně dobře, no na druhý už ne a na třetí je tam toho víc k nasrání...

Pro: nic nové, nic neokoukané, dobrý je jenom managmentu dalších lodí s kterým se dá vyrobit pasivní příjem

Proti: málem celá recenze

+10

Door Kickers: Action Squad

  • PC 85
Velmi povedené gameska z 2D pohledu jako starý dobrý Duke Nuke 1, 2 anebo Dave. Grafika je podobná jmenovaným hrám, ale více detailnější s interaktivnějším prostředím. Hlavní myšlenka je vyčistit teroristy a osvobodit rukojmí na výběr máte několik typů výzbrojí od assautera až po štítonošce. Co je super myšlenka a aj k tomu je přizpůsobená obtížnost celého konceptu, je hra pro dva hráče, můžete hrát na jednom PC (Klávesnice a klávesnice anebo klávesnice a joystick), také je podpora online přes steam.

V základu hra obsahuje ještě zombie mod, který standartní "dobrodružství" obohatí o spawnování zombí portálů a to vám někdy pomůže jindy zase uškodí, v každém případu zajímavé zpestření už tak živé střílečky.

Další mód je takový na vyblbnutí, kde se dostanete do "věže" které se ramdom generuje asi do nekonečna a vy jenom zkoušíte kam dál se vám povede dostat, v tomhle módu hry je potřeba fakt dvojici hráčů, jinak je vaše životnost hodně malá.

V konečném důsledku jde o nápaditou taktičko akční kooperativní hru pro dva hráče. Prostě paráda. Něco jako 2D S.W.A.T.

Pro: taktika, akce, pro dva hráče (možnost hrát na jednom PC), baví to mojí přítelkyni :), popiči hudba

Proti: někdy hodně vysoká obtížnost, ideál pro dva.

+8

XCOM 2: War of the Chosen

  • PC 65
Hodně jsem se těšil z nového XCOM 2, dokonce jsem čekal až do teď abychom si hru užil s datadiskem War Of The Chosen a také jsem doufal, že po takovém čase už nenarazím na bugy, marně. Zkusím to rozebrat podrobněji. Recenze neobsahuje spoilery.
Pozitiva:
Parádní animace, propracované 3D modely, zajímavá základna, bohatý výzkum, více typu agentů, možnost budovat vztahy mezi agenty navzájem. Možnost "omezit začátečnické rady" a také možnost přeskočení cvičení.

Negativa:
Hodně vela cut-scén které jsou totálně přitaženy za vlasy, doslova neuvěřitelný a to jak v taktické části hry, tak v globální z čeho jde celkově herní zážitek z hraní hrozně dolů. V taktické části se dokonce nezdravě vela krát opakují, hlavně při objevení nových nepřítel.
Ekonomika je kapitola sama o sebe, ze začátku vyděláváte 130 zásob denně a taký oslepující granát stojí 35, lékárna 35 atd. když to přirovnáte k ceně budování nových prostorů v základny, tak je to hrozný nepoměr.
Když hrajete v noci a každému náhledu na "velitelský" PC který zobrazuje planetu předchází zobrazení, silný flash - totálně bílá obrazovka co je slast pro oči.

Taktické negativa:
Šance na zásah 100% a presto nezasáhne. Hodně vela taktický nesmyslů: "zásah do hlavy vám dává další akci, nepřátelské vyvolené jednotky můžou se přiblížit uštědřit ránu z blízka a zase odejít a to i když vaši agenti mají nastavenou hlídku, ale ani tak nijak nereagují" Nepřátelé dělají absolutně nejméně logické kroky a to aj na vyšší obtížnosti, vyberou často tu nejhorší možnost co můžou udělat jako kdyby chtěli přehrát. Dále mi vadí hodně dialogů počas boje, které jsou absolutně neuvěřitelný. Vzhled a pohyb stejných jednotek je absolutně totožný. Spawnování nepřátel, je dopředu neskriptováno a když se posunete dál jak hra předvídá, tak prozkoumáte oblast nic v ní není, ukončíte tah a vuala "objevil se roj nových nepřátel". Sekundární zbraň není nutní dobíjet.

Celkovou strohost konceptu asi nemá smysl komentovat, nepřátelé jsou předvídatelný, vlastní jednotky taky. Zábavnost mi nevydržela dlouho a hodně věcí mně stále rozptylovalo a kazilo mi herní zážitek. Musím zase len oprášit vzpomínky na starý dobrý Xcom - Apocalypse (3. díl)

Celkově se hra neposunula nikam dál, ano pár nových věcí máme, ale když to porovnáme se starým XCOM: Enemy Within je to vlastně to samé v upraveném kabátu s pokračujícím příběhem. Máme stejný engine, stejnou grafiku, vše stejný žádní nové zásadní věci anebo herní mechanizmy.

Verze hry: Steam s 1 datadiskem War of the Chosen
Čeština zde: překlad funguje aj na další dva "datadisky" (Tactical Legacy Pack, Long War 2)

Pro: rozdílnost jednotek, vztahy mezi jednotkami, hezká základna, parádní animace, 3D modely

Proti: dlouhé dialogy v taktických misí, cut scény, ekonomický nepoměř cen, špatná kamera u slow motion, nelogické taktické prvky, chybí real-time boj, žádná vlastní cesta v postupu v příběhu

+8

Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East

  • PC 85
Další nová frakce: "Tvrz" (Orkové)
Nové kampaně a to hned čtyry: "Kampaň Quroqa, Kampaň Nekropole, Kampaň Gotaie, Kampaň Zehira"
Obrovské plus dávám za možnost větších map a to 320 x 320 bodů - PARÁDA to je přesně to co chybělo!!! K tomu je možné si vytvořit ne jenom svojí mapu, ale také svojí celou kampaň, další PARÁDA !
Artefakty je nově možné skládat do sad, jako v Heroes III a tým získat další bonus. Zaujímaný strategický prvek je, že máme možnost alternativních upgradů jednotek.

Co je asi vrcholem tohohle dílu je komunita: "WOG" která vydala mod s názvem Might & Magic: Heroes 5.5 v čase psaní komentáře se jedná o verzi RC14 beta 4 a stále vývoj pokračuje. Modifikace dělá toho fakt hodně. Přidává kopu artefaktů, vylepšuje UI, zvětšuje bojové pole, balancuje mapy kampaně a také balancuje náhodné jednotky - čím hráč později zaútočí na náhodní jednotku tým je silnější, náhodné jednotky se přizpůsobují síle hráče co dělá z každé mapy o mnoho větší a časově náročnější dobrodružství.

Když bude modifikace kompletní dovolím si napsat, že tohle je další díl který si zaslouží 85-90% hodnocení. Jdu to ještě pořádně přezkoumat a projet MapEditor.
Původně mne pátý díl hodně zklamal, ale s přidáním dvou datadisků a ještě fanušikovská modifikace k tomu ze hry udělali neskutečnou parádu a jsem nadšený za pravý dobrý Heroes of Might and Magic, který se pomalu vymaňuje ze stínu legendárního třetího dílu. Jsem nadšený!!!

Verze hry: GOG v.2.1.0.24 (ve hře zobrazuje v 3.1)

Pro: grafika, MapEditor, velké mapy 320x320, možnost vlastní kampaně, artefaktycké sady, alternativní upgrady jednotek

Proti: už to vypadá na dokonalé pokračování legendy Heroes of Might and Magic III, až na ten hrozný multiplayer online

+11

Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate

  • PC 75
Od základní hry tu máme navíc novou frakci:"Pevnost" (Trpaslíci) a generátor map, který je přímo ve hře. Také je tu víc předmětů o 14ks, karavany umožňují i bez pomoci hrdiny, přesouvat jednotky z jednoho města do druhého. Kampaň má 3 kapitoly: Kampaň azylu, Kampaň pevnosti, Kampaň kobky
Jinak vše platí co pro původní hru. Datadisk není nijak ohromný a když se odmyslí nová kampaň, tak by se dalo říct, že obsahově je to jako standardní DLC obsah.

verze hry: GOG v2.1.0.22

Pro: grafika, český dabing, zaujímanější kampaň jak v původní hře, MapEditor

Proti: malý inventář

+2 +4 −2

Heroes of Might and Magic V

  • PC 65
Legendární název Heroes of Might and Magic s číslem 5.
Právě jsem hru dohrál a mám neskutečně rozporuhodné pocity. Jestli to má člověk srovnávat s legendárním 3tím dílem, tak asi bych musel plakat. Nechci kritizovat hned ze začátku, grafika je fajn, hezká, živá. Dni docela odsýpají. Bojování je taky docela rychlé, ale ty "male" útoky hrdinů jsou trapné až otravné a v další fáze hry úplně zbytečné. Někdy jsem prostě útok hrdiny raději přeskočil, když jsem neměl možnost použít nějaké kouzlo.
Co mně neskutečně zklamalo je inventář a předměty, jak kdyby jsme se vrátili 5 let dozadu před třetí díl.
Hra má jenom 6 frakcí, co je také škoda, ale to nejhorší co brání tomu aby člověk nad tým strávil hodně hodin je, že základní hra obsahuje velmi málo map a aj tech málo map není dobrých. U většiny musíte hrát s předepsanou frakcí. Chvala bohu po laborování jsem objevil MapEditor v složce "Bin" a ten toho hodně zachrání. Ve hře mám také datadisk - Hammers of Fate, tak si nejsem jistý jestli je mapeditor součástí základní hry, ale asi ano.
Co se týče kampaně je hodně pomalá, repetativní, boje jsou dlouho se stejnou obtížností a k tomu hodně otravné výukové texty, fakt mi lezli krkem. Příběh kampaně taky nic moc a nezachránil ho ani český dabing, který není, že vyloženě zlý, ale ani dobrý.
Základní hru proto hodnotím jako nezajímavou a doufám, že dva datadisky s tým něco udělají.

verze hry: GOG 1,6

Pro: grafika, český dabing, MapEditor

Proti: malý inventár, málo předmětů, špatná kampaň, málo single aj multiplayerových map

+5 +7 −2

Space Engineers

  • PC 75
Znova to naše:"zlaté české ručičky"
Tohle je jednoznačně nejlepší vesmírno-craftící hra jakou mohli vývojáři přivést do našich PC. Bohu žel, záměr a obrovský potenciál pochoval engine anebo "programátorské umění"...?
Všude je cítit nesourodé rozhodování ve vývoji a následné technické problémy z toho pramenité... Největší chyba je, že i po letech vývoje serverová část hry dokáže používat jenom jedno jádro CPU, co je hodně omezující a radost z multiplayerového hraní velice rychle ochledně, když narazíte na mantinely výkonu jednoho jádra.
Nepřátelské jednání s mod komunitou taky vypovídá o charakteru vedoucích.

Space Enginers mne dohnal k dosud nepředstavitelnému, pustil jsem si do svého PC backdoor Steam a to jsem roky odolával, už od počátku doby Half-life a jeho "addonu" Counter Strike a to nebylo vše dokonce jsem si zakoupil moji první nefyzickou kopii hry a to rovnou jako 4 pack (aj pro kámoše). Nadšení které počátky hraní vzbuzovalo, časem a následným vývojem upadlo úplně. Vývojáři se už roky tváří jako by o technických chybách ve hře nevěděli a taky dělají, že "limity jednoho jádra" jsou dostačující na hru v multiplayeru a nedej bůh na módovanou hru v multiplayeru. Je to obrovská škoda a doufám jestli se nafoukané vedení rozhoupe k druhému dílu, tak bude od piky myslet na multiplayerové obrovské světy a přizpůsobí tomu nároky na HW a samotnou problematiku celého konceptu HNED OD ZAČÁTKU!!!

Pro: mody, multiplayer, grafika, crafting

Proti: limit jednoho jádra, špatný engine, nestabilita a tech. problémy, žádný nepřátelé, hrozné planety, ještě horší psy... Je toho fakt hodně...

+12 +13 −1

Heroes of Might & Magic III: HD Edition

  • PC 20
Co můžete pokazit když se pokoušíte o remake legendy... ?
Verze HD se omezila jenom na základní hru a to byla největší chyba jakou mohli vývojáři udělat! Datadisky a nedej bůh fanuškovskou verzi odignorovali úplně. To ale nestačilo a přidali další obrovskou chybu, kterou totálně pochovali remaster s přívlastkem HD a to fakt, že neudělali generátor map. Už nevím kam dál se dá zajít, škoda takové nadějné práce...

Muselo jich to stát hodně času no očividně vedení projektu, se rozhodlo jít do remaku, ne jako fandové série, ale prostě a jednoduše chtěli vytřískat nějaké peníze od zarytých fanoušků, který si žádnou hru s názvem Heroes of Might & Magic nenechají ujít.
Jenom natrefili na sektu hráčů, která takovéhle pokusy neodmění a verze HD byla jednoznačně největší propadák roku na Steamu a já ve své škodolibostí tleskám a raduji se.

Nic jiné si tenhle počin nezaslouží a jenom malé nepřekvapivé doporučení: NECH VÁS TO ANI NENAPADNE ZAKOUPIT ani OMYLEM!!!

Pro: nic

Proti: vše

+5 +9 −4

Good Company

  • PC 90
Komentář se váže k první předběžné verze, proto kritiku neberte doslovně...
Když smícháte Factorio k tomu přidáte Software Inc. a dokořeníte Production Line dostanete hybrida jménem Good Company.
Velmi milá grafika a jednoduchost, která časem graduje až do neskutečné složitosti a ta začáteční milost se změní na dokonalé logistické trápení, kde by se ne jeden manager zapotil.

Příběh je jednoduchý, musíte vyrábět produkty o které je zájem. Zní to jednoduše, až na to, že ten "zájem" se časem mění a co je na začátku COOL, tak za pár týdnů výroby je to "šajz" o který nikdo nemá zájem a tu je zakopaný ten pes. Ve hře musíte vyrábět stále nové produkty no k tomu musíte staré výrobky upgradovat a proto budete muset překopávat celou výrobu a to je to pravé co přecvičí vaše logistické myšlení, protože když někdo tvrdí, že někdy je lepší všechno zbortit a znova začít na zelené louce, tak tady má 100% pravdu. Když máte překopat výrobu z jednoho produktu na druhý anebo ten původní upgradovat musíte dát do toho všecek důvtip, kterým disponujete, protože dosáhnout to, aby vše fungovalo, tak aby se nikdo nenudil a nečekal a nepostával bez práce a na druhé straně musíte vyrobit dostatečný počet výrobků a zase ne moc abychom jste nezahltili trh a tým by váš výrobek začal ztrácet na ceně... Už chápete kam to směřuje ?!?! Tady skončím a komentář edituji při vypuštění plné verze.
Nateraz koupu doporučuji, ale na hře je dost cítit, že ještě potřebuje dodělat, hlavně ovládací prvky, obtížnost a celkově popracovat a odladit...

Hra mi dokonce 3x padla za 7 hodin, doufám že při plné verzi nebudeme takové věci zažívat...

verze hry: v0.6.1b (Hra s předběžným přístupem)

Pro: Logistika, logické myšlení, ekonomické myšlení, coop multiplayer

Proti: padání hry, zatím předběžná verze

+10

House Flipper

  • PC 75
Další simulátor, po PC Bulding Simulator, jsem zkusil opravit pár domů a učesat nějakou tu zahradu, zasadit rostlinku a vyhnat krtečka z trávníku...

Řeknu vám na rovinu, zábava to tedy nebyla. Ze začátku když je vše nové, tak to ještě jde, ale časem nastává hrozně velký a nudný stereotyp a v podstatě děláte stále to samé dokola. Vždy jsem nenáviděl malování, ale po tyhle hře ho nenávidím ještě více :D.

Ve hře je aj jaký taký "byznys model" kde můžete vybírat jestli seberete zakázku na cizím baráku a něco předěláte, anebo můžete změnit taktiku, koupit si vlastní dům, ten předělat dle vlastních představ a šup s ním do aukce.

Velká škoda je velmi málo nábytku, když to porovnáte se Sims, tak je to docela chudé a víc se vyřádíte v Simsu když se přepnete do budovatelského módu. Síla House Flipper je jinde a to v celkovém pohledu na dům. Musíte uklidit, vyhodit krámy, opravit vše co můžete, osadit podlahy, vymalovat a nakoupit všechno vybavení. Od koberečku přes TV až po pračku do koupelny.
Dokonca tu jsou aj "RPG prvky" a časem svojí postavu vylepšujete, dostanete nový mop anebo lepší váleček, silnější kladivo a další "upgradingy".

Tým to ale vše končí a takhle to jde dál dokola, jenom s tím rozdílem, že můžete nakupovat stále dražší a okázalejší domy a vydělávat stále víc a víc...

verze hry: v1.16.16.05.2019

Pro: simulátor, opravy, byznys model

Proti: optimalizace, stereotyp, málo itemů

+15