Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Another World

  • PC 95
Dech-beroucí úvod zaskočí 100% každého. Neskutečný soundtrack a parádně vykreslená laboratoř. Vtáhnutí do hry je okamžité a to takovým způsobem, že člověk zapomene dýchat. Já když to poprvé vzhled, tak mi běhal mráz po zádech a bál jsem se co bude následovat dál a strach to bych opodstatněný!

Příběh hry se točí kolem vědeckého pokusu, který nedopadne úplně jak by vědec předpovídal a nějakou náhodou nastaně chyba, která zapříčiní teleport na jinou planetu a tady to dobrodružství začíná.

Celé to řádění se skládá v řešení různých hádanek prolínajícími se s bojovými lokacemi. Zemřete hodně-krát na to se připravte a jediné co bude pomáhat vašemu postupu vpřed jsou checkpointy, které ukrývají vždy nové heslo.

Vizuální stránka je neskutečně nevídaná v podstatě v dané době DOKONALÁ, vyšperkovaná k naprostému úžasu, co napomáhá atmosféře, která se dostane úplně pod kůži.

Obtížnost je vysoká, podobná jako v Prince Of Persia. Celé to veledílo se obejde bez jakéhokoliv textu, celá obrazovka je věnována dění a kresbám v pozadí. Nadšení vzbuzuje aj sebevražedné řádění, protože každá smrt odhaluje novou animaci.

Putováním dobrodružstvím narazíte aj na přítele, na kterého budete vzpomínat ještě léta po dohrání.

Jako celek je to velmi povedené veledílo, které zanechává, tak silné pocity, že při závěrečné scéně neudržíte slzy na uzdě.

Rework tyhle pecky se povedl a to hlavně proto, že oproti originálu nejsou žádné změny a to je jenom dobře.

verze hry: Another World 20 Anniversa Edition (Steam)

Pro: atmosféra, animace, obtížnost, příběh, začátek střed konec, legenda

+14

Submarine Titans

  • PC 85
Neskutečně originální počin. Už u startu se dostanete do kokpitu ponorky a celé menu je interaktivní a na svojí dobu nevídané, prakticky bez konkurence.

K dispozici jsou 3 totálně odlišné rasy. Ekonomická část spočívá v dolení "Coroidu" a "Siliconu" také se musíte postarat o dostatečnou energiu.

Ovládací prvky jsou specificky zasazené do Hubu, takovým zvláštním způsobem, že vás hned navedou co klikat. Praktické rozdělení budov aj jednotek. K dispozici není žádná matematika, nečekejte popis jednotky typu: attack 5, armor 5. Vše si musíte hezky postaru vyzkoušet. Na začátku se vám může stát taková kuriozita, že postavíte špatnou budovu utratíte zdroje a nemáte způsob jak zdroje načerpat - musíte restart.

Doslova a dopísmena parádní strategie ze staré školy s neokoukaným podmořským světem.

Škoda že ke dnešnímu dni nemá hra pokračování, určitě by stálo za to.

verze hry: GOG 1.1.0 (34428)

Pro: originalita, 3 odlišné rasy, podmorské prostředí

Proti: absence mapy, v multiplayeru trocha kulhá balance, ale nic hrozné

+10

Wreckfest

  • PC 35
Závodní hry nepatří k mému šálku kávy, ovšem Wreckfest jde svojí cestou a má obrovský potenciál. Jediná dobrá hra od které jsem se nevěděl odtrhnout byla Destruction Derby a tohle je přesně jak přes kopírák to samé, teda mělo být, jenom dílo se úplně nepovedlo - lépe řečeno nepovedlo se vůbec a potenciál o kterém píšu o pár řádků výše nevyužilo absolutně.

Hudba je divoká až rušivá, ani jednu jsem si neoblíbil a po pár hodinách jsem hudbu raději vypnul. Úplně nejhorší věc je zvuk motoru, už jsem slyšel hodně strojů, ale tohle zní vše jak 2 taktní motorka v 18 000 otáčkách. I auta, která by měli mít typický dunivý zvuk, jsou k pláči a zní to až, tak nepříjemně, že jediný zvukový konkurent je škrábání nehty po školní tabuli. Prostě děs a hnus. Automatická převodovka žije vlastní život a jestli si nechcete zničit šipku nahoru, tak si raději nastavte manuální řazení. Fyzika taky nestojí za řeč.

Karierá stojí za starou bačkoru. Vylepšování auta je skoro nepostřehnutelné a končí jenom vizuálními prvky.

Jediné pozitivum jsou hezké modely aut i když jsou všechny na jedno kopyto a to asi z toho důvodu aby vývojáři nemuseli moc modelovat rozpad modelů. Jako chápu v 3D maxu to namodelovat musí trvat hodiny a hodiny práce, ale do prdele když se do toho pustím a hru zaměřím na ničení modelů, tak jak je možné, že právě tady hra šetří ? Čím jiným chce hráče zaujmout a udržet při hraní ? Tou nenormální cenou 60 € jako novinky a ještě teď stojí stále 40 € Jako proč ? Zakoupení vůbec nedoporučuji, dokonce bych váhal aj při 75% slevě.

A ty HW nároky, pro boha, každé loadování trvá hodiny a to mám SSD s rychlosti čtení 3500MB/s a k tomu 8 jádro CPU

Dál kritizovat nejdu, možno pár fanoušků tenhle počin má, ale v mém okolí o nikom nevím. Budu rád když někdo poradí něco podobné, ale ne tak zkurv.ný.

verze hry: v1.255957 + DLCs ani to tomu nepomohlo

Pro: možnosti destrukci

Proti: skoro vše, od technické stranky až po vizuální a k tomu ta děsná hudba

+9 +11 −2

Age of Wonders: Shadow Magic

  • PC 100
Age of Wonders Shadow Magic je nadstavbový datadisk k původní hře. Sám o sobě Age of Wonders je výborná tahová hra. Největší podobností je Heroes of Might and Magic a Disciples III.

Největším pozitivem je pestrá paleta různích ras, které jsou od sebe hodně odlišné, autorům se nedá upřít kreativita.

Mne nejvíce na hraní bavilo to, že na začátku si hráč vybere hlavního Bosse, rasu, perky, pozitivní a negativní schopnosti. Po spuštění máte základní město s hlavním Bossem a k tomu máte možnost koupit "menšího hrdinu", který, tak jako hlavní Boss může se účastnit fyzicky jakéhokoliv souboje. Tu hrají zásadní věc RPG prvky jako je levelování, sbíraní zkušeností a nechybí ani možnost vyzbrojit hrdinu výstrojí. Hlavní odlišností od Heroes of Might and Magic je ta, že na mapě máte své hranice a jenom na vašem území můžete používat ultimátní kouzla, které nepřítel fakt nepřehlédne. Za hranicí jsou vaše kouzla oslabeny a jestli vstoupíte na nepřátelské území, tak tam moc hlavního Bosse končí. Zůstává možnost sebrat na nepřátelské území Bosse a tým se vaše hranice vlivu posunou a můžete používat úplně vše, co je úžasný taktický prvek.

Další odlišností je získávaní zkušeností u klasických jednotkách, co způsobuje nezanedbatelné zesilnění a to až ve dvou stupňů, stříbrný a zlatý.

Budování města není tak hezké jako u Heroes of Might and Magic, na druhou stranu taktických prvků budování je omnoho více. Dokonce máte možnost postavit teleport, anebo magický štít kolem celého města co je zásadní věc v pozdní fáze hry, protože to vašemu městu dá imunitu vůči nepřátelským magickým vpádům.

Využití magie je obrovské, od boostovacích kouzel přes útoční kouzla až po čarování magických jednotek, které se neživí penězi jak normálně jednotky, ale pro svojí existenci potřebují manu. Můžete se dostat aj do stavu, že větší část vaší armády tvoří magické elementy a tady je velmi důležité to aby se vaše mana neminula, protože jestli ano, tak vaše vlastní jednotky se od vás odpojí a co je horší zaútočí na vás a klidně vám seberou město a dokonce se neštítí ho vypálit. Stejný princip funguje aj u klasický armády jenom se zlatem a to je hlavní odlišnost od budování armády oproti Heroes of Might and Magic. Hodně záleží jaký typ jednotek stáváte, protože dle toho se vám navyšují náklady na armádu jak zlata, tak many.

Z taktického hlediska je tohle nejlepší tahová strategie jakou jsem kdy hrál dokonce o dva levely lepší jak zmíněné hry nahoře. Doporučuji všemi deseti.

Jedno negativum na závěr, když hrajete na nejvyšší obtížnost, tak v pozdní fáze hry tvoří základní a hlavní sílu kouzla a magická síla, bohužel je to až tak silné, že když pošlete aj 40 jednotek do útoku, tak kým se dostanou na svůj cíl můžou být všichni mrtvý a když aj přežijou tu magickou "palbu" jsou do značné míry debufovaný a prakticky nepoužitelný k úspěšnému útoku. To celé může vést do stavu, že není možné mapu dohrát, jak nepřátel neohrozí vás, tak vy neohrozíte nepřátele. Klasická hra bez datadisku tímhle nešvarem netrpí.

verze hry: GOG v2.0.0.5

Pro: Hezké animace, pestrá paleta jednotek, využití many, hudba, rozšiřování vlivu, levelovaní jednotek, RPG prvky, vliv morálky

Proti: velmi silné kouzla v pozdní fáze hry při nejvyšší obtížnosti

+8

The Settlers IV

  • PC 65
Po děsivém zážitku ze Settlers VI, jsem se pustil do čtvrtého dílu a pocitově hned z prvního dojmu se mi vidělo jako kdyby hraji Settlers III, opravdu jsem nenašel skoro žádnou změnu.

Menu, ovládací prvky, rasy, jednotky, herní principy vše úplně stejné.
Popisovat detailně rozdíly ani nejdu, je toho fakt málo a nic co by stálo za řeč, pár nových jednotek a dalších drobností fakt nestojí za řeč.

Zajímavostí je více méně datadisk, který přidává celou novou rasu a dlouhou kampaň.


Pozitiva hry zůstali nedočteny, vše co bylo dobrý v trojce je aj tady. Zajímavá hudba, pestrá paleta jednotek, náboženství, bojové taktizování, obsazování nových území, velmi povedené animace.

Celkově hra ničím novým nenadchne, ale ani netrpí novými neduhy.

Jestli jste měli rádi Settlers III, tohle budete milovat.

verze hry: GOG Gold Edition 2.50.1516 v2 (30536)

Pro: typický Settlers III, úžasné animace

Proti: nekompatibilita s Windows 10

+11

The Settlers: Rise Of An Empire

  • PC 10
Hledal jsem fakt pečlivě nějaké prvky Settlersu, ale bohužel nenašel jsem ani jeden možná jenom ty hranice zůstali, jinak nic...

Grafika je hezká a to je vše z pozitiv. Jinak dílo utrpělo na všech frontách.
Inteligence jednotek je na bode 0. Obtížnost výroby základních jednotek je impozantní!
K tomu přičtete minimální zdroje a neskutečné malé mapy vzhledem k velikosti budov a výsledek je totální katastrofa. Celý koncept připomíná více budovatelskou strategii jak dobrý Settlers.

Takhle zničený koncept jsem myslel, že už nikdy neuvidím. Naposled to bylo při Supreme Commander 2 a to jsem si myslel, že je vrchol, ale děsně jsem se spletl a tohle překonalo všechny hororové představy.

Dál ani nemá smysl něco psát protože tahle hra si nezaslouží ani negativní reklamu.

verze hry: GOG Gold Edition 2.1.0.5

Pro: absolutně nic

Proti: absolutně vše - totální DES

+5 +7 −2

Little Inferno

  • PC 65
Tohle je lahoda pro pyromana :D. Zábava ze začátku vysoká, no časem to upadá. Moje herní doba byla 39 min.

Pozitivum hry je, že je skoro na všech platformách. Ideální je to hrát přes zimní dni, anebo když jste na nějaké akci kde je super, ale zima.
Příběh tvoří pozadí hry a je odvyprávěn pomocí pár vět. Srandovní hudba a humor zaujmou a možná se také zasmějete. Hudební soud track je návykový a už jenom proto se ke hře párkrát vrátíte.

Zajímavostí je, že se nedá prohrát.

Největším nepřítelem tyhle gamesy je čas, protože rychle se dostaví obrovský stereotyp a tým všechna zábava upadá a člověku nezůstane jiná možnost jak to vypnout a raději rozehrát něco jiné.

verze: GOG Little Inferno 2.0.0.1

Pro: oheň, hudba, humor, pro pyromani

Proti: čas

+10

Human Resource Machine

  • PC 85
Tohle je naprostá šílenost, je to stejné jak NHL 2002 když hrajete na nejvyšší obtížnost a natotál se u toho zapotíte, tak že z vás kape na klávesnici. Jestli se ptáte o čem tady píšu co to má společné s NHL, tak právě ten pot a to kapání na klávesnici :D

U toho se prohřívá mozek.

K tomu povedené animace a humorný příběh dělají super atmosféru. Hra je vhodná pro programátory aj neprogramátory.
Doporučuji to všem alespoň vyzkoušet, na první pohled to nezaujme je fakt nutné to zkusit a když za několik hodin se shledáte, že stále dumáte nad algoritmem, tak zůstanete v úžasu jak to umí zabavit a držet hráče u počítače. Já to fakt nečekal a jsem milo překvapen.

Hra má aj český jazyk co mně hodně pomohlo...

Mně se povedlo zvládnout všechny problémy, až na poslední dvě povinné mise. To jsem prostě nedal bez youtube cheatu. Jinak fakt zábava, ale když se zaseknete je potřeba si dát den pauzu...

verze:GOG 1.0.31924 (23191)

Pro: animace, hudba, příběh, logická hra která baví, základy programování, česká lokalizace

Proti: mohla by být někdy lepší nápověda

+12

League of Legends

  • PC 25
Edit 20.7.2021
Celkový herní mechanizmus se změnit, takovým zásadním způsobem, že zábavnost celého konceptu vyprchala.
Itemy ztratili na důležitosti. Vlastní taktizovaní pomocí run anebo alternativních zostavení itemů bylo totálně zdecimováno.

Některý championi jsou totálně nehratelný, absolutně mimo hlavní kolony kde se hra přeorientovala na slabou partu 20-30 championů, který jsou na vyšší úrovni a zbytek prakticky nemá smysl hrát.

Další zásadní změna proběhla v úloze "junglera" jungla je momentálně hodně zdlouhavá, "expi" jsou na úrovni bot line a celková role junglera byla snížena hluboce pod TOP a MID. K tomu nastává obrovský stereotyp při čistění jungle, na jedné straně to není žádná výzva na straně druhé je to otravně zdlouhavé a člověk už po druhé hře v řadě má toho plné zuby.

Už nemá smysl hrát v úloze tanka, vše je čistě "CT" záležitost, kde se čeká jenom na malou chybu a ta je hned potrestána, nějakou OP prasárnou za 2k dmg. To vede k tomu, že např. původně parádní champion Riven je prakticky nehratelná a ne jen ta, ale všichni championi podobného typu...

Z hry se totálně odstranila "vlastní cesta" hraní a vývojáři striktně omezili možnosti taktizování a to až tak moc, že nic co není předem určeno nemá smysl hrát. Už neexistuje nic takové jako vyměnit si lajnu s kamarádem, anebo vyměnit top za junglera, dnes už jungler ani nemůže podržet lajnu protože nedostává dostatečné goldy. Vše bylo dopředu nalajnováno tak, že když se z tyhle předem určený lajny chcete vymanit dostáváte totální postih po všech stránkách.

Také se změnila mapa 3vs3 a to tak zásadně, že většina hráčů to přestala hrát a Riot ve své dokonalosti, ne že by se snažil vrátit ke kořenům a mapu oživit, oni ji prostě zrušili, vymalováno. To muselo chtít pořádná dávku kreativity...

Dál už tenhle MOBA klenot nejdu sledovat a moje herní kariera je u konce.

Poslední nech zhasne...

Proti: čas vše pomalu po každém patch zkazil až na samotné dno

+12 +14 −2

Wasteland 2

  • PC 75
Verze: Director's Cut

Vstupuji do hry jako ostřílený hráč Fallout 1 a 2 a očekávám takové malé Falllouťácké pokračování post-apo atmosféry...
Hned ze začátku mně ale nemilo překvapilo pár zásadních věcí, které musím jenom kritizovat a to jsem jenom na začátku.

1) Stavba týmu:
Můžete vzít 1 až 4 osoby co samo o sobě hodně ovlivňuje náročnost hraní a hra jako kdyby nebyla připravena na to jestli si seberete 1 anebo 4 členy hned na začátku...
K tomu můžete hned přijmout další holku a už vás je 5 a to způsobuje hroznou unbalanci vůči náhodným potkání s nájezdníky v pustině...
Další negativum je při stavbě možnost vzít anebo ne PERK k perkům len tolik, že ani jeden mně neoslovil
Další do nebe volající debilita je schopnost opravovat topinkovače... Jako wtf ???

2) Začátek hry:
Po přijetí prvního questu se člověk trochu rozkouká a osahá si inventář co je na 1 s * co je ale total děsivé je kamera. Ta kamera je tak neskutečně nemožná, že s ní bojuji celou dobu hraní a to její nastavení stálého centrování je fakt na rozbití PC. K tomu když kameru otočíte, tak mapa kterou používáte se neotočí a není nic lepší aby se člověk kvůli tomu zatoulal.

3) První úkol:
Možná moje chyba, ale hned jsem se zasekl na tom, že nevím co dělat s nalezenými zesilovači a následně mi není umožněno vstoupit do citadely...

4) Hrozné nastavení obtížnosti:
Tohle mi přídě jako ani z voze ani na voz... Normální obtížnost je hodně jednoduchá a vyšší obtížnost už je moc a to hlavně když si na začátku neseberete všechny 4 postavy.

5) Volby v dialogu:
Hodně mne nepotěšilo dialogové okno, malé písmo a možnosti, které používají jedno anebo dvě slova jako odpověď... Typ odpovědí je nepřehledný a omezující.

6) Samotný Boj
Nevím z jakého důvodu musí mít první výstřel vždy někdo z mého týmu, jako fakt proč ?
Stealth nefunguje vůbec, škoda...
Taktika v boji je na jednu stranu pestrá, dokonce aj male zbraně jsou k použití, ale časem se dostáváte do repetativního kolečka i když ve hře je milion zbraní a to hlavně kvůli taktice. Nejvíce se mi osvědčilo prostě rozestavit team a sniperom z dálky první ranou poškodit nepřítele a čekat až se přiblíží blíž a poté prostě palba ze všech stran co mi přídě jako velká škoda a zabití části potenciálu hry který má...

A teď nějaké pozitiva:
Hodně velké plus jsou doplňky ke zbraním, stačí se naučit dovednost "výroba zbraní" a můžete modifikovat jakoukoliv zbraň od pistole až po sniper...
Další pozitiva jsou interakce mezi jednotlivými postavami v týmu a také humorné dialogy.
Celkově hra nenazlobí ani nepotěší je to takový průměr, který časem zapadne, určitě se nejedná o ikonu jakou byla jednička ve své době anebo když to přirovnáme k Falloutu, já od toho čekal mnohem více, možná aj to je má chyba.

V hře jsem zatím tak v půlce a po dohrání ještě komentář upravím doplním tak prosím moc mne nemínuskujte : )

Pro: Hudba, použití radia, čeština, zvířata, male zbraně, humor

Proti: Sestavení týmu, začátek boje a první tah, nastavení obtížnosti

+14

How to Survive

  • PC 70
Jako přežít ???
Zajímavý počin z RPG pohledu známého např z hry Postal 1 anebo 2. Dalším docela netradičním prvkem je možnost CO-OP módu na jediném PC, ale musíte vlastnit Joystick. Já jsem pořídil náhražku joysticku jako Xbox 360 jinak je to model Genesis P65 a funguje na výbornou...
Jak přežít ???
Musíte jíst, musíte spát, musíte pít a musíte také odpočívat v kempu kde na vás nemůžou zombíci to je a si celý princip hry.
Ve hře sbíráte věci, craftíte, opravujete itemy a hlavně manažujete inventář.
Zajímavý je strom skillů, kde vylepšujete základní vlastnosti. Vylepšené vaření, zrychlené ruce u přebíjení atd.

Příběh je lineární a posun v před zabezpečují questy, které dostáváte od lidí, kterým se daří nějaký podivným způsobem přežívat osamotě na určitých místech na mapě.

Velkým nedostatkem který rozebírají aj kolegové ve všech diskusích je možnost ukládaní postupu hry. Prostě to nefunguje, žádný způsob jak uložit pozici... Jestli je to změř vývojářů nevím, ale je to fakt o hubu hlavně když musíte opakovat lokaci několikrát jenom proto, že neexistuje ani autosave .
Negativum které jsem našel je neustálé obnovování zombií na stejném místě jako ze starého Diabla 1

Pro: možnost CO-OP 2 hráčů, střídaní dny a noci

Proti: ukládání postupu, nutnost mít Steam account pro uložení hry

+11 +12 −1

The Settlers II: Veni, Vidi, Vici

  • PC 100
Vracím se do roku 1996 tuhle dobu vlastním stroj Intel 386 40MHz, 4MB Ram a 42MB HDD.
Spouštím gamesu Settlers 2, už na začátku jsem věděl, že to nebude jenom tak něco, protože předchůdce byl taky dobrý a v druhém dílu se popracovalo na grafice, přibyli nové rasy, zvětšila se pestrost itemov v skladech.
Nás s bratrem čekala výzva, bylo mi pouhých 9 let a bratrovi 7 a museli jsme dát dokopy 1499 Sk na další MYŠ ano potřebovali jsme na Settlers 2 dvě myšky a tak jsme náš plán zrealizovali a to byl začátek cesty do pekel Settlersu...

Kampaň byla jenom taková jednohubka, bral jsem jí jako tutorial, to pravé začalo s možností: "volná hra". Dnes už vím, že Settlers jako jediná strategie umožňuje hrát ve dvou na jednom PC, proto ty dvě myšky. Začali jsme pozvolna 2vs2 poté 2vs4 až k 2vs6 a jako závěr 1vs7 a tyhle partie trvali cca 25 hodin normálního času.

Když jsme zůstali na mape už jen já a bratr a celá mapa už byla vytěžena, použili jsme cheaty na doplňování zásob, nošení věcí z bodu A do bodu B bylo klíčovým prvkem k vítězství, proto bylo nutné mít udělanou přimyslenou infrastrukturu skladů, cest a také místo na bojový tréning.

Hlavním důvodem proč teď píšu tenhle komentář je to, že včera jsem objevil stroj času a vrátil jsem se s bratrem do roku 96 a to za pomoci prográmku který hru rozjede na windows 10 klidně v rozlišení FullHD a za použití protokolu IPv6 je možné pomocí hamachi anebo jiné VPN hrát po síti. Prográmek zde: Stačí si nainstalovat GOG verzi a do ní rozpakovat tuhle věc, poté kliknout na rttr.bat a šílenství může znovu začít.

Čeká tu asi 100 map, CPU UI na vysoké úrovni fakt HARD CORE když nastavíte nejvyšší obtížnost. Všem co tuhle hru neznají a mají rádi strategie typu ANNO tak doporučuji zkusit tuhle možnost není nic podobné proste Settlers 2 je originál a nerovná se mu žádní nová hra.
Jestli by byl někdo zklamán z grafické stránky tak existuje remake zde: to není špatný, ale hra obsahuje málo map a není to prostě ten starý dobrý originál, ani nevím co tomu chybí...

Pro: užasní grafika, ekonomické myšlení, infrastruktura, těžení, pěstování, bojování, hudba

+23

PC Building Simulator

  • PC 70
Hru hodnotím jako early access v0.9.3 z prosince 2018.

Jako je z názvu jasné jedná se o simulaci stavby PC. Ve hře zastáváte místo PC technika, který prostřednictvím mailu dostává zakázky a úkoly od zákazníků.

Herní mechanizmus:
Vše se točí kolem peněz a ani tohle není výnimka. Musíte vydělávat, ale také jde o váš rating v počtu hvězdiček. Některé joby můžete dělat jenom když máte 4 anebo 5 hvězdiček, v opačném případě nedosáhnete na lukrativnější zakázky.

Stavění PC probíhá od začátku stavbou hardware přes kabeláž až po instalaci operačního systému. Dokonce můžete postavený PC taktovat a testovat jeho stabilitu. Nejde jenom o stavení nových PC, ale můžete dostat úkol na diagnostiku problému, výměnu určitého komponentu, zrychlení PC tak, aby šla určitá hra, anebo aby sestava dosáhla určité score v 3D Marku. Za svojí kancelář musíte platit poplatek, ten se zvyšuje dle toho kolik el. energie spotřebujete tým že nevypínáte světlo a počítače.

Fungování Ratingu:
Za každou splněnou zakázku dostanete rating v počte 1 až 5 hvězdiček. Fungování ratingu je někdy poněkud divné a okrem rozumných věcí na to vplývá aj nálada zákazníka, kterou nemáte jak ovlivnit. K tým rozumným věcem které můžou negativně ovlivnit váš rating patří napr. :když nedodržíte stejnou barvu a typ kabeláže nebo nevyužijete připravený budget anebo překročíte tento připravený budget. Také zákazník bude nespokojen, když vám pošle sestavu s CPU Ryzen 7 1700, vy zjistíte, že CPU je špatné a vyměníte ho za Ryzen 5 1600, z toho bude zákazník doslova nasrán a dostanete 1 * ratingu.

Negativa:
Hra má zatím vela nedokonalostí a na to, že je to simulátor vela nepřesností. Z ohledem že je to stále předběžná verze nebudu moc kritizovat, ale stalo se už pár věcí, které v minulosti fungovali a teď fungují špatně.
1) Když dostanete pc se 4 sloty ram a osazený je 1 a 3 např DDR4 4GB 2666MHz tak slot 2 a 4 musíte osadit úplně stejným typem. Nemůžete použít např 2x DDR4 8GB 2666MHz anebo rychlejší, které se nastaví na pomalejší frekvenci jak je to v realitě.
2) Také mi ve hře chybí měření spotřeby.
3) Někdy dostanete jen 3* ratingu i když splníte všechno jak máte.
4) Nevyužitý potenciál, hodně věcí je zjednodušených
A mohl bych ještě vypsat dost věcí, ale recenzi aktualizuji když bude plná verze a uvidíme co se změní.

Pro: Slušná grafika, realistické komponenty

Proti: Po čase hrozný stereotyp, výsledky v 3D Marku neodrážejí realitu výkonu komponent, děsivá optimalizace

+15

Factorio

  • PC 95
Factorio je budovatelská strategie která připomíná starší SimCity 3000, s mixem dalších zajímavých prvků. Na rozdíl od SimCity zde ovládáte postavu a stavět nový budovy, stožáre a vše možní, můžete jenom v její blízkosti. Když chcete upravit část své základny, kterou máte daleko od svého centra, tak musíte se tam nejprve fyzicky dopravit a až poté je možné věci měnit.

Herní mechanizmus:
Ve hře je cíl postavit raketoplán se satelitem na palubě (cíl hry se už několikrát měnil), ale to vůbec není jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Musíte začít stavět celý promyšlený systém výroby různých součástek, dílů a hotových výrobků, nejlépe tak, aby vše fungovalo bez vašeho dalšího zásahu. Musíte začít tým, že začnete dolovat ORE (Napr: Iron, Copper atd. ) tuhle rudu dále opracováváte až se dostanete ze železné rudy k železnému plátu, který následně používáte dál - prakticky ve všech věcech a výrobcích. Také se musíte snažit investovat suroviny do výzkumu ke kterému se dostanu později.

Okrem zautomatizované výroby vás čeká elektrifikace. Nutností je mít celou svoji fabriku pokrytou elektrickým vedením s dostačujícím výkonem (v KW/h). Vytíženost elektrické sítě můžete velmi jednoduše spravovat a sledovat přes HUB, který vám na jedné straně ukazuje energetické nároky a na straně druhé vaše výrobní kapacity energie.

Další klíčovou věcí je znečistění prostředí. Každá činnost kterou provedete z hlediska těžby surovin a výroby, tvoří znečistění na které jsou citlivý domorodý obyvatelé planety, takové milé velké brouky. Znečistění na ne funguje jako rudá látka na býka, také jich tohle znečistění nutí evolovat, co vás jako hráče nepotěší, protože časem se z brouků stává obrovský problém. Může se to dostat až do takových rozměrů, že si zavzpomínáme na starship troopers.

S tým souvisí bojový systém, kde vám hra nebídně několik zbraní od klasické pistole přes lehký kulomet až po laserové zbraně anebo granáty. Také máte k dispozici auto anebo obrněné vozidlo. Můžete používat různé armor oblečení až k exoskeletu.

Factorio nezahálí ani v systému dopravy a jestli milujete trainsimulátor, tak tady si příděte na své. Můžete postavit promyšlenou přepravu prakticky všeho včetně vás za pomoci vlaků. Máte možnost si postavit stanice a hned jí pojmenovat a naprogramovat, který vlak kudy bude jezdit, jak často a co bude a kam převážet. Dokonce systém jel až tak daleko, že můžete v jedné stanici vykládat určité věci 5min a zůstatek povést dál a tam vyložit zbytek.

Věda a výzkum:
Factorio má kompletní strom výzkumu, který funguje na principu, že musíte vyrábět science bottle česky bych to nazval jako vědecké flašky za pomoci kterých ve výzkumných středisek odemykáte nové technologie. Tyhle flašek je několik typů a také jejich výrobu máte možnost zautomatizovat, podle typů a složitosti výzkumu vyžadují vaše vědecké střediska složitější "flašky". Kompletní automatizace výzkumu od základního těžení až k dopravě science bottle do vědeckého střediska je úkol docela složitý a když dojedete k jeho úspěšnému zvládnutí budete mít důvod sám sebe pochválit.

Závěr:
Když mluvíme o Factoriu nesluší se opomenout ještě dvě důležité věci. Tou první je neskuteční komunita modelářů, která Factorio ještě rozšiřuje a když máte zalíbení v módu IndustrialCraft ve hře Minecraftu a jste hard core hráč, tak dokážete neskutečným způsobem své Factorio z modifikovat do hard-core factorických rozměrů.

Druhou a to neméně důležitou věcí je, že za hrou stojí český vývojáři a já jako český bratr jsem velice nadšený úspěchem který se českým klukům povedl, proto bych aj chtěl apelovat na celou Česko-Slovenskou herní scénu aby zájemci si hru koupili a tým podpořili domácí produkt .

Multiplayer:
Hra v multiplayeru je stále nedotažena, hlavně když používáte modifikace, ale aj bez nich se vám může stát, že se dostanete do situace, že váš server vytíží jedno jádro CPU na 100% a poté nastává desynchronizace. I když vím, že za čas vývoje už se několikrát multiplayer zlepšil, stále je na čem pracovat a jestli si náhodou vývojáři tohle budou číst, tak je prosím, pracujte aj na straně serveru aby bylo možné factorio provozovat na všech jádrech CPU a také by se hodili nástroje na ovládaní serveru. Tým se prodlouží životnost hry a také nezanedbatelně přiláká další hráče včetně mně a mojí herní party. Už se těším na hotovou verzi kde věřím, že multiplayer půjde 100% dobře jak singleplayer.

Pro: Elektrifikace, zbraně, hlavní úkol, modifikace

Proti: Nároky na systém při velké multiplayerové hře, chtělo by to hard-core mod který by byl zaměřen na boj s brouky

+17 +18 −1

Imperivm: Great Battles of Rome

  • PC 90
Máte rádi starověk a jste stratég který dokáže využít RPG prvky ? Imperivm III: Great Battles of Rome je tu právě pro vás. Tohle je poslední tření pokračování, kde jsou navíc nové národy a lepší ekonomické prvky. Reklama hovoří aj o lepší balanci národů, ale to nemohu potvrdit ani vyvrátit. Tenhle díl je aj bohato modovaný.

Co se týče tyhle hry je velmi zajímavá, na svojí dobu překonala jak graficky, tak v množství vojáků podobní hry. Hlavní odlišnosti jsou, že jednotky potřebují před bojem tréning, také při cestování, ale aj při shromažďovaní jednotek musíte dbát na to aby měli co vaší vojáci jíst.

Bojová stránka:
Můžete vydat rozkaz do boje jakékoliv jednotce a ta bude sama za sebe na bojišti. Tento systém hra docela penalizuje, protože je výhodné si vycvičit hrdinu, který může jednotky vést a to má své benefity v podobě vyššího levelu. Funguje to tak, že když máte velitele 10 level a jednotky první level, tak pod jeho vedením se jim zvýšil zkušenostní level na 5.
Tenhle typ boje má své výhody, ale má aj své nevýhody. Stává se, že jednotky se zbytečně drží u hrdiny a za každou cenu se snaží držet formaci co je v boji velmi krkolomný a člověk si musí velmi rozmyslet jak se mu vyplatí útočit jestli ve formaci pod velením hrdiny anebo samostatně bez boostu od hrdiny, ale efektivněji hned na prvního protivníka který je v cestě.

Ekonomická stránka:
Ekonomiku tvoří 3 hlavní věci: zlato, jídlo a populace.
ZLATO získáváte v hlavní osadě, čím máte větší populace tým máte vyšší income zlata. Také můžete využít Fortrest (pevnost) do který když dáte 2000 zlata, tak vám začne vydělávat. Ještě je jedna okrajová záležitost a to taková že když obsadíte Market tak můžete jídlo měnit za zlato, je to velice pomalé a neefektivní.
JÍDLO máte z farem, čím má farma vyšší populaci tým víc jídla umí produkovat.
POPULACE funguje na principu rozmnožování, čím máte vyšší populaci tým se vám rychleji rodí nové lidi. Tyhle lidi můžete posílat do jiných hlavních táborov anebo je můžete trénovat a změnit je na vojáky. Skoro všechny rasy fungují tak, že při výrobě vojáka spotřebují populaci, jenom Egyptu stačí peníze a populace ve formě otroků může předávat 30ks za 3000 zlata

Editor:
Ve hře je parádní jednoduchý editor s kterým si můžete udělat mapy jak do single tak multiplayeru, dokonce si můžete udělat celou kampaň a hrát své dobrodružství.
V editoru je možné managovat aj samotní jednotky, měnit jméno, sílu, obsah itemů skoro vše. Editor je na 1 s *

Tenhle dít trápí divná věc, že když si nastavíte Full HD rozlišení, tak se zasekává obraz při pohybe. Nevyřešil jsem to nijak hra mi normálně fungovala jenom u rozlišení 1280x1024 co odpovídá poměru 4:3 divné je že starší verze to nedělají.

Pro: Hromadné bitvy, RPG prvky, Ekonomická stránka

Proti: Těžkopádní ovládaní jednotek když jsou pod vedením kapitána, všechny jednotky musí jíst co je někdy na nervy, Full HD rozlišení nefunguje korektně

+8

Celtic Kings: The Punic Wars

  • PC 75
Máte rádi starověk a jste stratég který dokáže využít RPG prvky ? Celtic Kings je tu právě pro vás. Hned na začátku upozorním, že vyšla ještě jedna novější verze. V podstatě je to stále to samé jenom novější verze má víc možností a lépe se managuje ekonomika. Také 3 díl má nové rasy za které můžete hrát. Je jich až 7 proto jestli máte chuť na tuhle hru určitě sáhněte po posledním třetím pokračování.

Odkaz zde:

Co se týče tyhle hry je velmi zajímavá, na svojí dobu překonala jak graficky, tak v množství vojáků podobní hry. Hlavní odlišnosti jsou, že jednotky potřebují před bojem tréning také při cestování, ale aj při shromažďovaní jednotek musíte dbát na to aby měli co vaší vojáci jíst.

Bojová stránka:
Můžete vydat rozkaz do boje jakékoliv jednotce a ta bude sama za sebe na bojišti. Tento systém hra docela penalizuje, protože je výhodné si vycvičit hrdinu, který může jednotky vést a to má své benefity v podobě vyššího levelu. Funguje to tak, že když máte velitele 10 level a jednotky první level, tak pod jeho vedením se jim zvýšil zkušenostní level na 5.
Tenhle typ boje má své výhody, ale má aj své nevýhody. Stává se, že jednotky se zbytečně drží u hrdiny a za každou cenu se snaží držet formaci co je v boji velmi krkolomný a člověk si musí velmi rozmyslet jak se mu vyplatí útočit jestli ve formaci pod velením hrdiny anebo samostatně bez boostu od hrdiny, ale efektivněji hned na prvního protivníka který je v cestě.

Ekonomická stránka:
Ekonomiku tvoří 3 hlavní věci: zlato, jídlo a populace.
ZLATO získáváte v hlavní osadě, čím máte větší populace tým máte vyšší income zlata. Také můžete využít Fortrest (pevnost) do který když dáte 2000 zlata, tak vám začne vydělávat. Ještě je jedna okrajová záležitost a to taková že když obsadíte Market tak můžete jídlo měnit za zlato, je to velice pomalé a neefektivní.
JÍDLO máte z farem, čím má farma vyšší populaci tým víc jídla umí produkovat.
POPULACE funguje na principu rozmnožování, čím máte vyšší populaci tým se vám rychleji rodí nové lidi. Tyhle lidi můžete posílat do jiných hlavních táborov anebo je můžete trénovat a změnit je na vojáky. Skoro všechny rasy fungují tak, že při výrobě vojáka spotřebují populaci, jenom Egyptu stačí peníze a populace ve formě otroků může předávat 30ks za 3000 zlata

Editor:
Ve hře je parádní jednoduchý editor s kterým si můžete udělat mapy jak do single tak multiplayeru, dokonce si můžete udělat celou kampaň a hrát své dobrodružství.
V editoru je možné managovat aj samotní jednotky, měnit jméno, sílu, obsah itemů skoro vše. Editor je na 1 s *

Pro: Hromadné bitvy, RPG prvky, Ekonomická stránka

Proti: Těžkopádní ovládaní jednotek když jsou pod vedením kapitána, všechny jednotky musí jíst co je někdy na nervy

+7 +8 −1

Celtic Kings: Rage of War

  • PC 70
Máte rádi starověk a jste stratég který dokáže využít RPG prvky ? Celtic Kings je tu právě pro vás. Hned na začátku upozorním, že vyšli další dvě verze tyhle hry. V podstatě je to stále to samé jenom novější verze mají víc možností a lépe se managuje ekonomika. Také mají nové rasy za které můžete hrát. U posledního 3 dílu je až 7 různých ras a tenhle díl je aj bohato modovaný.

ZDE a ZDE

Co se týče tyhle hry je velmi zajímavá, na svojí dobu překonala jak graficky, tak v množství vojáků podobní hry. Hlavní odlišnosti jsou, že jednotky potřebují před bojem tréning také při cestování, ale aj při shromažďovaní jednotek musíte dbát na to aby měli co vaší vojáci jíst.

Bojová stránka:
Můžete vydat rozkaz do boje jakékoliv jednotce a ta bude sama za sebe na bojišti. Tento systém hra docela penalizuje, protože je výhodné si vycvičit hrdinu, který může jednotky vést a to má své benefity v podobě vyššího levelu. Funguje to tak, že když máte velitele 10 level a jednotky první level, tak pod jeho vedením se jim zvýšil zkušenostní level na 5.
Tenhle typ boje má své výhody, ale má aj své nevýhody. Stává se, že jednotky se zbytečně drží u hrdiny a za každou cenu se snaží držet formaci co je v boji velmi krkolomný a člověk si musí velmi rozmyslet jak se mu vyplatí útočit jestli ve formaci pod velením hrdiny anebo samostatně bez boostu od hrdiny, ale efektivněji hned na prvního protivníka který je v cestě.

Ekonomická stránka:
Ekonomiku tvoří 3 hlavní věci: zlato, jídlo a populace.
ZLATO získáváte v hlavní osadě, čím máte větší populace tým máte vyšší income zlata. Také můžete využít Fortrest (pevnost) do který když dáte 2000 zlata, tak vám začne vydělávat. Ještě je jedna okrajová záležitost a to taková že když obsadíte Market tak můžete jídlo měnit za zlato, je to velice pomalé a neefektivní.
JÍDLO máte z farem, čím má farma vyšší populaci tým víc jídla umí produkovat.
POPULACE funguje na principu rozmnožování, čím máte vyšší populaci tým se vám rychleji rodí nové lidi. Tyhle lidi můžete posílat do jiných hlavních táborov anebo je můžete trénovat a změnit je na vojáky. Skoro všechny rasy fungují tak, že při výrobě vojáka spotřebují populaci, jenom Egyptu stačí peníze a populace ve formě otroků může předávat 30ks za 3000 zlata

Editor:
Ve hře je parádní jednoduchý editor s kterým si můžete udělat mapy jak do single tak multiplayeru, dokonce si můžete udělat celou kampaň a hrát své dobrodružství.
V editoru je možné managovat aj samotní jednotky, měnit jméno, sílu, obsah itemů skoro vše. Editor je na 1 s *

Pro: Hromadné bitvy, RPG prvky, Ekonomická stránka

Proti: Těžkopádní ovládaní jednotek když jsou pod vedením kapitána, všechny jednotky musí jíst co je někdy na nervy

+10 +11 −1

Resident Evil 7: Biohazard

  • PC 75
Od RE 7 by člověk čekal další zombí mlátičku, ale hra se přenesla dál a i když máte co dočinění se zvláštními zrůdami nejedná se o klasické zombie nakažené virem.

Z hry se stala hororová adventura v první osobě, kde při plynutí příběhu se "vtělíte" aj do jiných osob a musíte vždy něco udělat abychom jste se pohnul dál. Atmosféra je hustá v pravém slova smyslu, zvuková stránka a dabing je na jedničku s *. Příběh vás nenechá vydechnout ani na moment a drží vás v strachu a musíte být fakt ostražitý.

Gamesa postrádá nějaké hlubší AI prvky a celý koncept je řešen neskriptováním všeho dopředu. Zatím jsem nenarazil na "hlavolam" (překážku) který by se dal řešit jinak jak tým jediným správním způsobem.

Každý kdo se rád bojí titul doporučuji, vývojáři připravili fakt strašidelnou podívanou a gurmán který obdivuje starý RE 2 anebo hry typu Amnesia atd. nebude zklamán.

Mně trochu chybí nějaká vlastní cesta řešení, ale to neberte jak negativum, protože do tyhle typu hry se takové věci těžko začleňují.

Dalším zklamáním byli některé zvraty v příběhu které byli fakt přitažené za vlasy, nebudu spoilerovat, ale někdy jsem se musel chytat za hlavu. Dále dost negativně ovlivnili některé řešení, které byli hodně předvídatelní anebo moc krkolomní, no ani tyhle negativa nebyli tak silné aby hra neposkytla děsivou zábavu na dost dlouho.

Pro: strach, napínavý příběh, silný nástup hned od začátku, audio stránka hry, napětí

Proti: vše je naskriptováno, řešení hlavolamů je trošku stereotypní a předvídatelní

+19

Road Redemption

  • PC 65
Kam tohle zařadit ? Je to sportovní hra ? Je to arkáda ? Je to akční záležitost ? Možná je to ze všeho trochu, je to takový guláš všeho, ale výsledek je taky takový gulášoví.

Kampaň vás hned ponoří do víru hraní a jedna jízda má několik "checkpointů" a po dokončení máte možnost si vylepšit nějakou schopnost a pokračovat dál v cestě s tým, že se změní hlavní quest. Někdy musíte být první, někdy zase musíte zničit všechny nepřátelé, jindy vám stačí dojet úsek v zdravý.

Herní praktiky spočívají v skillu načasování úderu a taky včasném vyhnutí se, k tomu musíte hlídat cestu a také můžete použít nitro (turbo), které si zase doplňujete po dobu trvání jízdy, zabíjením náhodných kolem-jezdících. Co je divné, ale budiš.

Jednoznačně nejhorší stránka hry je fyzika a nejhorší stránka z fyziky je gravitace. Když naskakujete na odrazové můstky, tak je to tak hrozné, že se na to nedá dívat a raději jsem se jim všem snažil vyhnut.

Přiznám se, že nevím jaký typ hráčů má tohle zaujat, je to vše a zároveň nic pořádně. Na motorky nezakoupili licence, tak si musí vymýšlet neexistující typy motorek co člověka motorkáře dokáže otrávit. Také hra není ani závodní záležitost, protože jestli chcete být první nestačí vám řidický skill, ale hra vás nutí zabíjet vše co se pohybuje a tým doplňovat nitro vděka čemu se zrychlíte.

Multiplayer:
Je docela velké plus, na jednom pc můžou hrát až 4 hráči (potřebujete ovládače). V multiplayerovém módu se dá hrát kampaň co se dá hrát aj jako CO-OP a pomáhat si.

Celkové shrnutí je u mně hodně rozporu hodné, jedním slovem se mi to nelíbí a zábavnost opadá docela rychle a to aj z toho důvodu, že hra je postavená na strome zkušeností, kde se počítá, že jednotlivé misie budete opakovat několikrát co je hrozně repetativní a když jedete to samí po 4tý a zase vám to zkazí jedna malá chybka, tak máte pocit jako by jste v CSku prohrávali na půl čas 14:1

Pro: násilí, strom možných vylepšení

Proti: AI, fyzika (hlavně gravitace), žádní stránka hry není dotáhla na dobrou úroveň

+12

RimWorld

  • PC 95
2D survival simulátor kolonie ve velkém. Za touhle gamesou se skrývá obrovské množství zdrojového kódu. Hra vybočuje od konkurence nespočetnými interakcemi a možnostmi co vše se může stát a jak to ovlivní vaší skupinu. Hráč musí hlídat několik věcí svěřenců a to: stravování, nálady, volno-časové aktivity, zdravý, ale aj typ osobnosti a interakce navzájem mezi kolonisty. Může se stát, že jeden druhého označí jako "rivala" a tyhle konflikty se pokračováním ve hře vyhrocují až do násilí a hráč musí vymyslet jako takovouhle situaci bude řešit. Je velmi zajímavé, že hra donutí hráče se starat a pečovat o vzájemné dobré vztahy mezi kolonisty, protože je na tom závislé přežití celé kolonie.

Náhodné generace pozitivních a negativních věcí hru obohacují a nenechají hráče ani na chvíli vydýchnout, hlavně když to hrajete na vyšší obtížnost jak je standart. Přitom každá situace vyžaduje jiné řešení, které je na jedné straně intuitivní, no na straně druhý vůbec není jednoduchý.

Zajímavou kapitulou jsou možnosti zranění, které ovlivňují jak výkonnost daného kolonisty, tak aj celkově jeho pocity a nálady. Můžete se dostat do situace, že časem budou vaši kolonisti tak zjizvený, že bude prakticky nemožné ve hře v pohodě pokračovat.

Hru musím doporučit všem který mají rádi výzvy.

Na závěr nemůžu neupozornit na neskutečnou komunitu mod-elárů, který doslova na objednávku umí vykutit mód jaký požadujete. Rimworld je od začátku vyvíjen tak, aby modování bylo přívětivé a jednoduché. Už vanila obsah je neskutečně rozsáhlí, ale to pravé zažijete když si do hry přidáte módy na těžení ropy, atomové elektrárny, centrální topení, řešení hygieny, ohřev vody, potrubí, výrobu umělých orgánů, anebo bionických protéz.

MULTIPLAYER:
Gamesa v základu nemá podporu multiplayeru a ani není v plánu dle vývojáře. Existuje ale mód s neočekávaným názvem: "multiplayer" a tahle věc vám dovolí hrát s kámošem na jedné mapě, kde každý má vlastních kolonistů a můžete spolu spolupracovat, jak ve věci přežití, tak v obchodních věcech. Také je možné si nastavit abychom jste mohli mít na mapě 1 až 5 kolónií a tahle možnost vám dovolí hrát v multiplayeru, tak že jeden hráč má jednu kolonii a druhý druhou, přitom můžete vypravovat karavany a podporovat svého kámoše a také, on vás může podporovat. Je hrozná škoda, že ke dnešnímu dnu multiplayer mod nepodporuje módy, jestli chcete hrát s kámošem musíte si vystačit s vanila obsahem(možná se to časem změní). Jinak je možné jak hrát přes steam s lidmi kterých máte ve friend listu anebo klasicky po LANce. Je možné použít aj staré dobré hamachi anebo jinou VPNku

Pro: možnosti, přežití, zajímavé akce, hodně zbraní, vypravování karavan, psychická stránka kolonistů, náhodně generovány události pozitivní/negativní, mod-ová komunita

Proti: nemá plnohodnotní multiplayer co chybí jako sůl

+14