Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RimWorld

85
16 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > budovatelská strategie *
strategie > real-time strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.10.2018 PC
Vývojáři:
Ludeon Studios
Oficiální stránky:
http://rimworldgame.com/
Tři kolonisté nouzově přistávají s minimem zásob na neznámé a nebezpečně vypadající planetě. Nyní záleží jen na jejich šikovnosti a znalostech, aby co nejdříve postavili úkryt, zajistili stabilní přísun jídla, léků, ošacení a psychické stability. Brzy však přicházejí na to, že nehostinná planeta, na které přistáli není opuštěná a ne všechen život, s nímž se setkají, přichází v míru.

Hratelnost této nezávislé kolonizační strategie se velmi podobá roguelike hře Dwarf Fortress. Hráč vygeneruje svět, vybere místo přistání a založení nové kolonie. Po přistání ovládá kolonisty nepřímo pomocí vyznačení příkazů, co by se mělo udělat. Hráč hru úspěšně dokončí pokud postaví vesmírnou loď, na jejíž palubě z planety unikne.


Poslední diskuzní příspěvek

Shoggot: Mám pocit, že původně vývojáři Factoria dělali programátory v bance, to se nedivím že si zakládají na no bullshit firemní kultuře :)…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Hra, která vzala koncept Slaves to Armok: God of Blood Chapter II: Dwarf Fortress, přidala atraktivnější grafiku a normální moderní rozhraní a přesunula do sci-fi settingu.

S bezpočtem módů se jedná o krom výše zmíněné trpasličí anabáze bezkonkurenční hru. V náhodně vygenerované planetě si s jedním nebo vícero kolonisty musíte zezačátku vybudovat primitivní úkryty, zajistit potravu a všechny ty další věci. Rimworld je ale mnohem víc.
Postavy mohou být pyromani, psychopati, pacifisti, klaustrofobikové, hedónisti, asketi, bionikofilové, bionikofobové, agresoři, v dětství šikanovaní, pozéři, blbci, sociopati, vegani, chroničtí masožrouti, kanibalové, nekrofilové, rasisté, misantropi, misandristi, šovinisté...

A podle toho se projevují. Budou se mezi sebou rvát. Budou se mezi sebou hádat. Podle toho některé práce jednoduše odmítají dělat. Podle toho, v jakém prostředí jsou, jim může rupnout v bedně, což se projeví právě podle jejich osobnosti. Můžete u nich vypěstovat alkoholismus nebo závislost na drogách. Pokud jim zemře milovaný, mohou upadnout do těžké deprese, která vyvrcholí mentálním kolapsem. Vaše nejlepší vědkyně tak během blizzardu bez bundy odchází do vánice. Nevrací se.

Ano, i počasí hraje roli. V poušti nevypěstujete bez hydroponických farem skoro nic, stejně jako na polárním pólu. Zařiďte si svoji kolonii v tropickém pralese, pokud chcete vidět všechny možné nemoci, co vaši kolonisti mohou chytit.
Nemocí je hrozně moc. Od svalových parazitů po chřipku, srdeční slabosti, zápal plic, rakovinu, skoliózu až klidně velmi exotické nanonemoci. Něco jde léčit levně, něco nákladně, něco vůbec. Postavám lze i v boji například ustřelit JEDNOTLIVÉ prsty a zranit jednotlivá žebra. Některé končetiny či orgány mohou ztratit. Většina jde po velké investici do výzkumu a se sehnáním vzácných surovin nahradit bionickými implantáty, které jsou ještě lepší než původní končetina.
Nebo dostanou jen dřevěnou pazouru. Jak chcete.

Nic není naskriptované, věci se prostě dějí. Aby se věci děly trochu systematicky, používá hra systém "AI režisérů". Jsou tři. První postupně náhodné eventy co na vás hra hází (nájezd pirátů, útok robotů, období sucha, toxický spad, zatmění slunce, solární výboje, velmi nebezpečné bouřky...) dělá závažnější a závažnější, aby vyvolala dramatický efekt, druhý režisér vás nechá spíše poklidu budovat a třetí je naprosto a zcela náhodný. A se štamplem doporučení od komunity kolem hry, včetně autora komentáře.

Jak postavíte kolonii je čistě na vás. Můžete zkusit takovou, která umí všechno. Můžete udělat kolonii zbrojířů, kteří budou okolí zásobovat zbraněmi. Nebo léky. Nebo cenným artiklem: televizory. Nebo velkofarmáři, kteří jsou velmi izolacionističtí.
Můžete samozřejmě na to jít i úplně jinak: můžete mít kolonii kanibalů, kteří přepadávájí ostatní vesnice a odnáší si domů jako zajatce jako potravu. A z lidských kůží si následně udělají bundy a klobouky.

Můžete cokoli. Mým oblíbencem je hightech kolonie hlídaná automatickými kulometnými věžičkami, útočnými drop pody a dvěma týmy v power armorech, co unáší primitivní divochy, vyoperovává jim orgány, kterépak prodává kolem prolétajícím vesmírným obchodníkům. Zajatce okradené o orgány pak můžete ještě prodat jako otroky.

V Rimworldu jde všechno. A ještě to hezky vypadá a dobře se to ovládá. Na Steamu i jinde je velkým fenoménem a ani vy byste si ji neměli nechat ujít. vyjde 1.0 a vás bude velmi mrzet, že jste nezačali dřív.

Pro: neskutečná škála možností, smysl pro detail, svoboda, ohromný počet módů, psychologie, režiséři, atmosféra

Proti: poněkud nevýrazná hudba, ze začátku dosti obtížné, člověk musí do hry trochu proniknout

+15
  • PC 95
Rimworld je hra, která na první pohled moc nezaujme, ale když se do toho opravdu ponoříte, skýtá celou řadu zážitků. Nejprve jsem si myslel, že je to především o micro-managementu. To je sice určitě způsob, jak hru hrát - můžete řešit úplně každou prkotinu. Od léčby astmatu, přidělování různých úkolů, důkladného vybavování vaší základny, výroby výstroje, obchodování... No je toho spousta. Ale to by vás nemělo odradit.

Hru jsem rozehrál nebývale mnohokrát. Nejprve přišlo několik nutně neúspěšných pokusů, kdy jsem teprve objevoval herní mechaniky ("za touto zdí se ozývá něco zlověstného" fakt není pokyn k tomu, abyste se probourali skrz :D), pak zase několik přehnaně ambiciozních pokusů na Iron man mode, kdy jsem dostal pořádný výprask. Nakonec jsem však objevil pro mě ideální styl hraní, který mi sednul nejvíce. Pro mě otravný micro-management jsem omezil na nastavení obecných pravidel, podle kterých se mají řídit jednotlivci. Trochu jsem je rozdělil na skupiny (zejména dělníci a vojáci), přidělil nějaké úkoly podle schopností jednotlivce a pak už jen sledoval, co se přede mnou odehraje za příběh.

Osobně mě nejvíce bavilo, jak každá vaše figurka má nějaké nedostatky, a vy se s nimi prostě musíte nějak vypořádat, protože tak to v životě funguje. A tak se stane, že jediný schopný kuchař je taky gurmánský tlouštík, který čas od času vybílí spíž. Dementní děda, který občas z nudy zapálí vlastní postel, je dobrý snad alespoň na zametání. Astmatického lovce s dřevěnou nohou vám bohužel sežere medvěd. Geniální vědkyně, která táhne kolonii alespoň ve výzkumu, je taky bohužel misogynní misandristka, tedy nenávidí všechny. Tak ji zavřete do laboratoře a snad se s nikým nepopere. No a občas máte taky štěstí, jako když se k vám přidá psychopatický krvežíznivý doktor, který z vašeho vězení bez výčitek svědomí udělá farmu na orgány (pro dobro kolonie samozřejmě). Zručný krejčí potom dokonce vyrobí elegantní sombrero z lidské kůže! :D. No a samozřejmě i vaši nepřátelé jsou jenom lidé. Nejlepší byl nájezd asi dvacítky pirátů, z nichž se třetina hned po příchodů ožrala a zfetovala do bezvědomí. Zbytek prchl po první dávce z gatlingu.

No a v tom bych řekl, že se nachází kouzlo Rimworldu. Příběh vaší kolonie není příběhem družiny zručných hrdinů, ale party obyčejných lidí s obyčejnými schopnostmi, z nichž každý se snaží přispět svojí troškou (a někteří jsou prostě jenom přítěží). Proto nedoporučuji po vzoru některých youtuberů "minmaxovat" a různě zneužívat herní mechaniky. Prostě sledujte vaši kolonii, pokuste se je popostrčit správným směrem, a užívejte si příběh, který se před vámi odehrává.
+14
  • PC 95
2D survival simulátor kolonie ve velkém. Za touhle gamesou se skrývá obrovské množství zdrojového kódu. Hra vybočuje od konkurence nespočetnými interakcemi a možnostmi co vše se může stát a jak to ovlivní vaší skupinu. Hráč musí hlídat několik věcí svěřenců a to: stravování, nálady, volno-časové aktivity, zdravý, ale aj typ osobnosti a interakce navzájem mezi kolonisty. Může se stát, že jeden druhého označí jako "rivala" a tyhle konflikty se pokračováním ve hře vyhrocují až do násilí a hráč musí vymyslet jako takovouhle situaci bude řešit. Je velmi zajímavé, že hra donutí hráče se starat a pečovat o vzájemné dobré vztahy mezi kolonisty, protože je na tom závislé přežití celé kolonie.

Náhodné generace pozitivních a negativních věcí hru obohacují a nenechají hráče ani na chvíli vydýchnout, hlavně když to hrajete na vyšší obtížnost jak je standart. Přitom každá situace vyžaduje jiné řešení, které je na jedné straně intuitivní, no na straně druhý vůbec není jednoduchý.

Zajímavou kapitulou jsou možnosti zranění, které ovlivňují jak výkonnost daného kolonisty, tak aj celkově jeho pocity a nálady. Můžete se dostat do situace, že časem budou vaši kolonisti tak zjizvený, že bude prakticky nemožné ve hře v pohodě pokračovat.

Hru musím doporučit všem který mají rádi výzvy.

Na závěr nemůžu neupozornit na neskutečnou komunitu mod-elárů, který doslova na objednávku umí vykutit mód jaký požadujete. Rimworld je od začátku vyvíjen tak, aby modování bylo přívětivé a jednoduché. Už vanila obsah je neskutečně rozsáhlí, ale to pravé zažijete když si do hry přidáte módy na těžení ropy, atomové elektrárny, centrální topení, řešení hygieny, ohřev vody, potrubí, výrobu umělých orgánů, anebo bionických protéz.

MULTIPLAYER:
Gamesa v základu nemá podporu multiplayeru a ani není v plánu dle vývojáře. Existuje ale mód s neočekávaným názvem: "multiplayer" a tahle věc vám dovolí hrát s kámošem na jedné mapě, kde každý má vlastních kolonistů a můžete spolu spolupracovat, jak ve věci přežití, tak v obchodních věcech. Také je možné si nastavit abychom jste mohli mít na mapě 1 až 5 kolónií a tahle možnost vám dovolí hrát v multiplayeru, tak že jeden hráč má jednu kolonii a druhý druhou, přitom můžete vypravovat karavany a podporovat svého kámoše a také, on vás může podporovat. Je hrozná škoda, že ke dnešnímu dnu multiplayer mod nepodporuje módy, jestli chcete hrát s kámošem musíte si vystačit s vanila obsahem(možná se to časem změní). Jinak je možné jak hrát přes steam s lidmi kterých máte ve friend listu anebo klasicky po LANce. Je možné použít aj staré dobré hamachi anebo jinou VPNku

Pro: možnosti, přežití, zajímavé akce, hodně zbraní, vypravování karavan, psychická stránka kolonistů, náhodně generovány události pozitivní/negativní, mod-ová komunita

Proti: nemá plnohodnotní multiplayer co chybí jako sůl

+13