Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Zaříkávač koní • 33 let • Marxista • Brno

Komentář

Přejít na komentáře

RimWorld

  • PC 100
Hra, která vzala koncept Dwarf Fortress, přidala atraktivnější grafiku a normální moderní rozhraní a přesunula do sci-fi settingu.

S bezpočtem módů se jedná o krom výše zmíněné trpasličí anabáze bezkonkurenční hru. V náhodně vygenerované planetě si s jedním nebo vícero kolonisty musíte zezačátku vybudovat primitivní úkryty, zajistit potravu a všechny ty další věci. Rimworld je ale mnohem víc.
Postavy mohou být pyromani, psychopati, pacifisti, klaustrofobikové, hedónisti, asketi, bionikofilové, bionikofobové, agresoři, v dětství šikanovaní, pozéři, blbci, sociopati, vegani, chroničtí masožrouti, kanibalové, nekrofilové, rasisté, misantropi, misandristi, šovinisté...

A podle toho se projevují. Budou se mezi sebou rvát. Budou se mezi sebou hádat. Podle toho některé práce jednoduše odmítají dělat. Podle toho, v jakém prostředí jsou, jim může rupnout v bedně, což se projeví právě podle jejich osobnosti. Můžete u nich vypěstovat alkoholismus nebo závislost na drogách. Pokud jim zemře milovaný, mohou upadnout do těžké deprese, která vyvrcholí mentálním kolapsem. Vaše nejlepší vědkyně tak během blizzardu bez bundy odchází do vánice. Nevrací se.

Ano, i počasí hraje roli. V poušti nevypěstujete bez hydroponických farem skoro nic, stejně jako na polárním pólu. Zařiďte si svoji kolonii v tropickém pralese, pokud chcete vidět všechny možné nemoci, co vaši kolonisti mohou chytit.
Nemocí je hrozně moc. Od svalových parazitů po chřipku, srdeční slabosti, zápal plic, rakovinu, skoliózu až klidně velmi exotické nanonemoci. Něco jde léčit levně, něco nákladně, něco vůbec. Postavám lze i v boji například ustřelit JEDNOTLIVÉ prsty a zranit jednotlivá žebra. Některé končetiny či orgány mohou ztratit. Většina jde po velké investici do výzkumu a se sehnáním vzácných surovin nahradit bionickými implantáty, které jsou ještě lepší než původní končetina.
Nebo dostanou jen dřevěnou pazouru. Jak chcete.

Nic není naskriptované, věci se prostě dějí. Aby se věci děly trochu systematicky, používá hra systém "AI režisérů". Jsou tři. První postupně náhodné eventy co na vás hra hází (nájezd pirátů, útok robotů, období sucha, toxický spad, zatmění slunce, solární výboje, velmi nebezpečné bouřky...) dělá závažnější a závažnější, aby vyvolala dramatický efekt, druhý režisér vás nechá spíše poklidu budovat a třetí je naprosto a zcela náhodný. A se štamplem doporučení od komunity kolem hry, včetně autora komentáře.

Jak postavíte kolonii je čistě na vás. Můžete zkusit takovou, která umí všechno. Můžete udělat kolonii zbrojířů, kteří budou okolí zásobovat zbraněmi. Nebo léky. Nebo cenným artiklem: televizory. Nebo velkofarmáři, kteří jsou velmi izolacionističtí.
Můžete samozřejmě na to jít i úplně jinak: můžete mít kolonii kanibalů, kteří přepadávájí ostatní vesnice a odnáší si domů jako zajatce jako potravu. A z lidských kůží si následně udělají bundy a klobouky.

Můžete cokoli. Mým oblíbencem je hightech kolonie hlídaná automatickými kulometnými věžičkami, útočnými drop pody a dvěma týmy v power armorech, co unáší primitivní divochy, vyoperovává jim orgány, kterépak prodává kolem prolétajícím vesmírným obchodníkům. Zajatce okradené o orgány pak můžete ještě prodat jako otroky.

V Rimworldu jde všechno. A ještě to hezky vypadá a dobře se to ovládá. Na Steamu i jinde je velkým fenoménem a ani vy byste si ji neměli nechat ujít. vyjde 1.0 a vás bude velmi mrzet, že jste nezačali dřív.

Pro: neskutečná škála možností, smysl pro detail, svoboda, ohromný počet módů, psychologie, režiséři, atmosféra

Proti: poněkud nevýrazná hudba, ze začátku dosti obtížné, člověk musí do hry trochu proniknout

+17