Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Age of Wonders: Shadow Magic

25.07.2003
81
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Zatím jediný datadisk k tahové strategii z fantasy prostředí Age of Wonders II: The Wizard's Throne vyšel zhruba rok po původní hře. Shadow Magic, samostatně spustitelné rozšíření, přinesl kromě povinného nového příběhu i některá zajímavá vylepšení, jmenujme třeba: tři nové rasy, jednu novou jednotku pro ty staré (plus jejich lepší vybalancování), pár dalších budov pro města a generátor náhodných map.

Merlin, hlavní hrdina z The Wizard's Throne, zůstal na scéně i tentokrát. Ovšem už jen coby "nehrající kapitán", nadto uvězněný. S jeho pomocí přátelé kouzelníci zahajují záchrannou misi, v níž musí zdolat nástrahy rozpínající se lidské říše vedené ctižádostivých mágem Phobiem. Aby toho nebylo málo, ze stínů a temnoty povstali démoni, připraveni spálit na prach všechny, nehledě na politickou, rasovou či jakoukoliv jinou orientaci.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Age of Wonders Shadow Magic je nadstavbový datadisk k původní hře. Sám o sobě Age of Wonders je výborná tahová hra. Největší podobností je Heroes of Might and Magic a Disciples III.

Největším pozitivem je pestrá paleta různích ras, které jsou od sebe hodně odlišné, autorům se nedá upřít kreativita.

Mne nejvíce na hraní bavilo to, že na začátku si hráč vybere hlavního Bosse, rasu, perky, pozitivní a negativní schopnosti. Po spuštění máte základní město s hlavním Bossem a k tomu máte možnost koupit "menšího hrdinu", který, tak jako hlavní Boss může se účastnit fyzicky jakéhokoliv souboje. Tu hrají zásadní věc RPG prvky jako je levelování, sbíraní zkušeností a nechybí ani možnost vyzbrojit hrdinu výstrojí. Hlavní odlišností od Heroes of Might and Magic je ta, že na mapě máte své hranice a jenom na vašem území můžete používat ultimátní kouzla, které nepřítel fakt nepřehlédne. Za hranicí jsou vaše kouzla oslabeny a jestli vstoupíte na nepřátelské území, tak tam moc hlavního Bosse končí. Zůstává možnost sebrat na nepřátelské území Bosse a tým se vaše hranice vlivu posunou a můžete používat úplně vše, co je úžasný taktický prvek.

Další odlišností je získávaní zkušeností u klasických jednotkách, co způsobuje nezanedbatelné zesilnění a to až ve dvou stupňů, stříbrný a zlatý.

Budování města není tak hezké jako u Heroes of Might and Magic, na druhou stranu taktických prvků budování je omnoho více. Dokonce máte možnost postavit teleport, anebo magický štít kolem celého města co je zásadní věc v pozdní fáze hry, protože to vašemu městu dá imunitu vůči nepřátelským magickým vpádům.

Využití magie je obrovské, od boostovacích kouzel přes útoční kouzla až po čarování magických jednotek, které se neživí penězi jak normálně jednotky, ale pro svojí existenci potřebují manu. Můžete se dostat aj do stavu, že větší část vaší armády tvoří magické elementy a tady je velmi důležité to aby se vaše mana neminula, protože jestli ano, tak vaše vlastní jednotky se od vás odpojí a co je horší zaútočí na vás a klidně vám seberou město a dokonce se neštítí ho vypálit. Stejný princip funguje aj u klasický armády jenom se zlatem a to je hlavní odlišnost od budování armády oproti Heroes of Might and Magic. Hodně záleží jaký typ jednotek stáváte, protože dle toho se vám navyšují náklady na armádu jak zlata, tak many.

Z taktického hlediska je tohle nejlepší tahová strategie jakou jsem kdy hrál dokonce o dva levely lepší jak zmíněné hry nahoře. Doporučuji všemi deseti.

Jedno negativum na závěr, když hrajete na nejvyšší obtížnost, tak v pozdní fáze hry tvoří základní a hlavní sílu kouzla a magická síla, bohužel je to až tak silné, že když pošlete aj 40 jednotek do útoku, tak kým se dostanou na svůj cíl můžou být všichni mrtvý a když aj přežijou tu magickou "palbu" jsou do značné míry debufovaný a prakticky nepoužitelný k úspěšnému útoku. To celé může vést do stavu, že není možné mapu dohrát, jak nepřátel neohrozí vás, tak vy neohrozíte nepřátele. Klasická hra bez datadisku tímhle nešvarem netrpí.

verze hry: GOG v2.0.0.5

Pro: Hezké animace, pestrá paleta jednotek, využití many, hudba, rozšiřování vlivu, levelovaní jednotek, RPG prvky, vliv morálky

Proti: velmi silné kouzla v pozdní fáze hry při nejvyšší obtížnosti

+8