Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Super Blood Hockey

  • PC 75
Pixel-artová napodobenina NHL natřeno trochou humoru a krve. Jedná se o arkádovou napodobeninu hokeje kde hrajete v rozložení 5 proti 5ti včetně brankáře. Hratelnost a spád je na vysoké úrovni, také animace jsou dobrý, když přihlédnete na typ grafiky.

Co je velmi na škodu je málo možností hraní. Nemůžete hrát ligové zápasy. Můžete zkusit turnaj ale má jenom 3 zápasy. Když zápas skončí nerozhodným výsledkem, je prodloužení do nekonečna a hraje se dokud některý tým nescoruje.

V každém případě pár zápasů doporučuji zkusit, je to sranda. Po asi 10 odehraných her nastává dost velký stereotyp i když změníte nastavení obtížnosti. Prostě branky padají z určitého uhlu nejlépe a když to vychytáte, tak nemá smysl zkoušet něco jiného, co je fakt škoda.

Také gamese chybí online multiplayer.

Pro: svižné, vtipné a má to aj sportovního ducha. Zajímavé hardcore módy hraní 4 vs 8. Možnost hrát s kámošem u jednoho PC

Proti: chybí online multiplayer, nemožnost hrát ligové zápasy, málo týmu, turnaj má jenom 3 zápasy, týmy se neliší obtížností

+14

Supreme Commander 2

  • PC 15
Úplně čerstvé pocity, právě jsem to dohrál...

Začnu porovnáním s předchozím dílem. Jednou vetou jako už moje hodnocení naznačuje totální des! Tahle záležitost nemá nic společné se Supreme Commanderem nástupcem Total Anihilation. Úplně nová hra která ukradla název.

Zdecimování se nevyhla žádní stránka hry, okrem grafiky a pěkných výbuchu. Nejvíce utrpěla ekonomická část hry a také taktická část. Jednotky jsou hodně slabé k vzhledem upgradovaným domečků které mají různí "OP" vylepšení jako štíty dalekonosní dělostřelectvo a podobní "fíčury" které vám z hry udělají jen to, že na dobití nepřítele musíte použít jenom experimentální jednotky, protože žádní jiné nemá smysl stavět. Letadlům jsem nepřišel na chuť vůbec, nech jsem hledal jakkoliv jejich využití vždy víc to stálo a málo zničilo. Staré dobré za vela peněz málo muziky.

Pozemní jednotky velice pestré, jsou až 4, k tomu dělostřelectvo střílí jenom na to co vidí, radar je na nic. Úloha commandera byla taky potlačena a stala se z něho jenom věc kterou je potřeba schovat a chránit a plýtvat potřebnými jednotkami, které by mohli být na bojišti...

Nejlepší nakonec levelování/výzkum
Z jedničky jsme byli zvyklý na 3 levely (3 Tiery) tady získáváte výzkumní body a to dvěma způsoby:
1) Za ničení nepřátel
2)Výstavbou výzkumného centra

Tyhle body můžete použít v stromě který je rozdělen na 4-5 kategorií. (se začátku se v tom vyznat bylo jako španělská vesnice)

Celé strategické myšlení bylo vyměněno za spěchání, kdo umí lépe spěchat tak vyhrává. Největší síla je následující poslat dopředu commandera a s ním vystavit vežičky při těžiskách metalu, poté se zakempovat a vyrobit první experimentální jednotku kdo jí má první vyhrává. To je celá taktika jakou vám hra nabízí.

O drobnostech typu, že builder může jenom jeden stavět barák, nemůže mu pomoct další builder. To samé platí u opravování jednotek. Jeden builder může opravovat jednu jednotku.

Kdyby mám něco společné s vývojem tyhle hry, tak bych se styděl před celým světem. Všichni co přiložili ruku k "dílu" by měli chodit kanálem. Takhle ZKURVIT tak dobrý koncept to se nepovede jen tak někomu ...

Pro: Nic

Proti: Totálně všechno zle, na tak dobrém enginu udělat takovouhle zrúdnost to chce mít fakt obrovský ANTItalent

+5

Ancestors Legacy

  • PC 70
Velmi zajímavý, originální počin kde nějaké to přirovnání se hledá těžko, ale naproti jiným recenzentům, který to přirovnávají k Total War anebo Company of Heroes bych to přirovnal k starému dobrému Commandos, možná na prvý pohled to tak nevypadá, ale když to začnete hrát, tak zjistíte, že hrací taktika a celkově taktické prvky hry jsou skoro stejné jenom nepoužívají jednotlivého specialistu, ale malé družstvo lidí. Takovýchto družstev můžete mít 10 a počet jednotek v družstvě je individuální. Může se stát, že družstvo tvoří jenom jeden jedinec.

Není to typická strategie, protože ze začátku kampaně máte úkoly kde používáte malé skupinky jednotek a musíte taktizovat jak co nejefektivněji zatočit na nepřítele.

Můžete používat možnosti které vám dává mapa: "vysoké seno, les, výhodnou pozici pro střelce, nastražení pasti do cesty atd." Hlavní důraz je kladen na typ jednotek, musíte vědět jaký typ jednotky je dobré použít na konkrétní typ nepřátelské jednotky. Když např použijete střelce proti pěchotě a pěchota se k ním přiblíží, tak střelci už neudělají absolutně nic a jediná možnost je jim dát rozkaz k útěku.

Velmi povedenou části hry je vizuální stránka a neokoukaný typ boje. Jednotlivý bojovníci fakt spolu bojují a hledají slabé místo v nepříletové obraně. Když vydáte rozkazy kde má kdo zaútočit, tak scrolem si můžete oblast přiblížit a už len sledovat docela zajímavě zpracovaný boj který oproti podobným strategickým hrám vypadá fakt realisticky, protože jednotlivci spolu bojují snaží se vyhnout zásahu anebo použít blok a následně hned zaútočit.

Další důležité věci jsou RPG prvky kde každé družstvo můžete vylepšovat, ale není to žádní přepracovaný šláger prostě vždy 3 možnosti a vyberete si jednu. Musím ale uznat, že to co vyberete fakt změní vlastnosti družstva a ve hře je to fakt cítit. Důležitou taktickou výhodu/nevýhodu tvoří aj morálka, když máte mužstvo demoralizované tak jsou skoro nepoužitelný a jejich výkon je aj o 2/3 slabší

Na druhou stranu mě docela nepotěšili takové věci jako je doplňování životu jednotkám prostě tým, že se utáboříte a pár sekund počkáte, také docela divně na mě působí aj praktika, že když v družstvě máte 3 jednotlivce a jednoho zabijí, tak se stačí s družstvem vrátit k vesnici a ten počet se vám doplní na 3, ale nemůžete si zase víc naverbovat jenom ty 3, ale když vám zase z nich zabijí, tak se můžete neomezeně krát vracet a doplňovat stavy co mi přídě jako moc zjednodušené a nedotažený potenciál co by se dalo...

MULTIPLAYER:
Hra pro více hráčů je něco úplně jiného jako kampaňová část a hned je potřeba říct, že hra je stavěna na kampaň a ten multiplayer mi přídě takový jako kdyby se vývojáři rozhodli měsíc před vypuštěním, že do prdele strategie bez multiplayeru to nepůjde, rychlo to dodělejme a tak to aj dopadlo. Co je divné v multiplayeru funguje ekonomická stránka lépe, ale kámen úrazu jsou malé mapy a malé množství jednotek, stále máte jenom 10 družstev k dispozici. Jde hlavně o to rychle, rychle, rychle, kurevsky rychle obsadit osady na mapě a tím získat dřevo a jídlo. Mezi národy jsou rozdíly, ale abychom to zkoumal do poslední možnosti, tak k tomu jsem neměl moc důvod. Multiplayerová hra je fakt nejslabší stránka hry.

Zatím ještě nebudu hodnotit, až po dohraní aspoň jedné kampaňové kapitoly.

Pro: Neokoukaný styl boje mezi družinami, zajímavý příběh, dobrý engine, čeština

Proti: Na můj strategický nos odfláknutá ekonomická stránka, co je škoda. MULTIPLAYER

+10

Domina

  • PC 85
Historie starověkého Ríma ožívá v koupání se v krve gladiátorů, kterých máte na starost. Jedná se o akční managment gladiátorských zápasů, kde vaším úkolem je své vlastní gladiátory: vytrénovat, vyzbrojit, udržovat je vínem v dobré náladě a také uzdravovat po těžkém boji. Také se musíte angažovat v ekonomice vašeho statku a zabezpečovat dostatek jídla a vody. K Rímu patří i politika a váš úspěch/neúspěch závisí na udržení správní balanci mezi konzulem ze senátu a armádním generálem kde je důležité si u obou držet oblibu.

Velkým lákadlem ve hře jsou samotní boje, tady jde o vše a nikdo s vašimi gladiátory nejedná v rukavičkách, jedno špatné rozhodnutí a váš svěřenec je mrtev, musíte pečlivě vybírat kterého gladiátora na jaký souboj poslat. Do bitev zasahují aj lvi co funguje jako "random" prvek.

Nejlepší na tom všem je možnost, že se můžete ujmout samotného boje a ovládaní svého gladiátora, tedy to celé dostává nový rozměr a musíte znova pečlivě zvažovat jestli necháte boj na PC anebo to převezměte do vlastních rukou.

Dohrání hry záleží aj na vašem postoji k svobodě, ale nebudu spoilerovat.

Grafika je podprůměrná, ale to vůbec nevadí, protože na brutalitu kterou hra exceluje je výborná. K tomu nemůžu zapomenou na fantastickou zvukovou stánku celé hry, hudba je boží a celkové ozvučení si zasluhuje 1 s *.

Celou tu parádu jsem si užil dokonce už asi 10x a pokaždé je vaše dobrodružství úplně jiné co pomáhá znovu-hratelnosti.

Pro: Management, brutalita - hodně krve, manuální ovládání, hudba, alternativní questy a náhodně generovány údálosti

Proti: Náhodní generátor soubojů je někdy až moc hard-core.

+11

8-Bit Armies

  • PC 35
Když se chcete vrátit do 1992 před první Red Alert, tak tahle "pecka" se o to postará. Je to proste vykradačka prvního Red Alertu jenom odstranili psi a další "nepotřební" jednotky.

K tomu přidali jednoduchou grafiku takzvanou pixarovku. To vše by ještě nebylo moc strašné, ale když si to chcete zahrát po multiplayerovi a někomu nakopat prdel, tak nic z toho tolik nevadí jako totální unbalanced mezi frakcemi. To je jako zlý sen pro každou strategii, tady vám zůstává jenom možnost zahrát si proti kámošovi vždy s tou samou frakcí jinak to nemá smysl.

Single Player kampaň - prvé 4 misie dokola to samé, v podstatě hrubou silou musíte prorazit nepřítele bez jakékoliv taktiky protože všechny technologie jsou zamčeny, poté to už začíná být trochu zábavní, ale celou dobu jsou tam takové neférové věci jako např: váš nepřátel může postavit věžičku na vyšším místě vy NE a podobné věci které vám seberou chuť hrát. Velmi dobrý demotivující efekt je aj to, že hra nabízí nesplnitelné questy. (příklad: do 10 min znič 3 armády a postav maximálně jednu rafinerii)

Já vám nevím jestli tohle je cesta jakou se mají ubírat nové strategie, tak potěš pán bůh...

Pro: rychlost, přehlednost

Proti: až toxická jednoduchost, unbalance dvou frakcí, Kreativita se rovná 0, hrozná kampaň (SP mod)

+3 +4 −1

Turmoil

  • PC 65
Já vám nevím, fakt se musím divit za tak vysoké hodnocení. Přijde mi to trochu nespravedlivé vzhledem na jiné hry které mají 80 a víc %
TurmOil je na dnešní nároky hráčů až moc jednoduchá a omezená v možnostech. Grafika daleko pod průměr i když vím, že v takovýhle typech her o tu grafiku nejde, ale i tak mi to nedá.

Ve hře jsem aktivním hraním strávil 11 hodin a jsem skoro u konce. Máte dvě možnosti hraní 1) Kampaň 2) Single level mapu.
V kampani děláte dokola to samí, začínáte s 2000 dolary a hledáte ropu, (později plyn a diamanty). Každý level máte omezen časem. Hra má pro mě velmi záhadné praktiky jako příklad uvedu, že když narazíte na plynovou kapsu, tak jí musíte přepojit potrubím rovno k obchodníkovy a když plyn se začne pumpovat, tak se začne zvyšovat cena ropy.

Celé kouzlo hraní a taktiky je o správném načasování kdy ropu skladovat, prodávat anebo pumpovat plyn na navýšení ceny ropy a poté prodávat. Obtížnost se zvyšuje postupem času a to např tak, že se začnou generovat kameny, na které když narazíte zlomí se vrták.(To se dá vyřešit tak že za 30 000$ koupíte upgrade na vrták). Kampaň je postavena na soutěživosti kdy vy se zhošťujete jednoho ze 4 postav a cíl je vydělat na každý mapě co nejvíc peněz a ty poté správně investovat do upgradů anebo do možnostech které prodlouží čas na těžení anebo zrychlí rychlost prodeje a pohybu přepravy ropy.

Dle mého hra nevyužívá potenciál, který má. Např. by se dalo zakomponovat: síla tlaku, vlivy počasí, sesuny půdy, typy kvality těžený ropy která by se dala rafinovat v rafinerii. Také by nebylo špatný kdyby byla možnost vyrábět a prodávat benzín anebo jiné výrobky z ropy atd atd...

Pro: Neokoukaný koncept těžení ropy.

Proti: Jednoduchost, stále opakování toho samí a žádní změny v taktice. Nevyužitý potenciál

+11 +12 −1

Endless Space 2

  • PC 65
Určitě každý zná Heroes 3 a tohle je to samé jenom ve vesmíru a o hodně moc složitější.
Dle mého názoru ta složitost celého konceptu už je za hranicí zábavnosti a funguje opačným efektem, hlavně v pozdější fáze hry.
Musíte sledovat: peníze, populaci, morálku, industriální sílu, vědeckou sílu, jídlo, obchodní cesty, typy planet, výstavbu v každé soustavě samostatně a dalších asi 6 raritních surovin.

Planety:
Hra funguje na principu dobití (obsazení) celé slunečné soustavy s tým, že začnete kolonizovat první planetu a z ty kolonizujete další planety a každá planeta má nějakou charakteristiku. Jedna je vhodná na industriální výrobu, jiná zase na pěstování jídla a další slouží jako věděcká oblast.

Vědecký výzkum:
Má 4 hlavní cesty, ale já bych je rozdělil na 6: věda, cizí rasy, ekonomický výzkum, výzkum nových lodí a výzkum zbraní.

Bojová flotila:
Je velmi omezená, na začátku můžete do jedné flotily začlenit 4 lodě, později aj 10 ale větší loď zabírá 3 command pointy anebo jak bych to nazval, prostě můžete nést 3 středně velké lodě + hrdina. Tu třeba říct, že není dobré mít velkou flotilu lodí, protože každá loď stojí hrozné peníze, ne její stavba ale provoz. Konkrétní příklad měl jsem obsazených 7 slunečních soustav kde byli 3,4 planety a když jsem vyrobil 8 středně velkých battlecruserov tak jsem zůstal na mizině. Nezanedbatelné peníze vás stojí také hrdinové.

Bojové řádění:
Jsou dva typy:
1) Boj ve vesmíru s flotilou lodí, v podstatě jenom na začátku nastavíte pohyb lodí a poté už vás hra provede jenom pěknou 3D animací jak lodě spolu bojují. Do boje už není možné nijak zasáhnout. Důležitá věc je, že i když v jedné sluneční soustavě máte víc flotil tak vždy můžete útočit s jednou flotilou na jednu nepřátelskou, to v hře znamená že není důležitý počet lodí, ale kvalita lodí. Tým, že pošlete 5x flotilu 10 lodí na 10 nepřátelských lodí (jedna nepřátelská flotila) která je o hodně lépe vybavena, tak se může stát že 5x prohrajete a nic neuděláte. Co je hodně demotivující a prostě když nějaká rasa má náskok ve výzkumu zbraní, tak prakticky nemáte jak vyhrát souboj.
2) Boje při dobývaní planety, velmi odfláknuté skoro žádní taktizování. Do bojů může flotila velmi málo zasáhnou, nedá se použít podpora z vesmíru.

Upgrading:
Jako v heroes máte aj tady hrdiny které se časem učí různí dovednosti a tým např zvyšují ekonomickou sílu soustavy anebo když máte hrdinu zaměřeného na boje tak přidává 10% sily štítům, lepší morálku atd. Nic extra to není.
Zaujímanější je upgrading lodí, každá loď má několik pozic co může nést, čím větší loď, tým může nést toho víc, víc zbraní, víc motorů, víc štítů, atd. Tu se dá vela taktizovat a můžete si vybalancovat lodě vhodné na útok z dálky anebo opačně vhodné na boj z blízka anebo nějakého hybrida. Existují energetické zbraně jako lasery a projektilové - různí děla a ještě rakety, anebo se dají použít drony různí fightery. Také tu najdou uplatnění raritní suroviny bez kterých se neobejte při výrobě lepšího vybavení pro lodě.

Rozdíly mezi rasami:
Určitě nějaké jsou ale hrál jsem to jenom 4x od začátku dokopy tak 20 hodin a mám toho dost. Pozdější fáze hry je o tom kdo první vyrobí elitní loď a dokáže financovat její provoz vyhrál.

Celkový koncept je dobrý, ale je zbytečně moc složitý a na straně druhé se v bojích nedá skoro vůbec taktizovat. Já čekal hodně vela bojových možností a tady je nenajdete, proto u mě velké zklamání. Na druhou stranu hru nemůžu úplně odepsat protože je možné, že určité typy hráčů dokáže zaujat. Za mě kdyby věnovali o 2 měsíce vývoje hry víc a zaměřili by se na bojovou stránku tak by to byla dokonalá hra po všech stránkách.

Pro: Dobrý koncept, pěkná grafika, celkem přehledné ovládaní (k vzhledem k složitosti hry)

Proti: obrovská složitost, hru musíte hrát jenom jediným ověřeným způsobem, když se ho naučíte není důvod ho měnit, planetární boje odfláknuty total

+5 +7 −2

Fallout 2

  • PC 100
Musím lovit slova pečlivě, protože tenhle klenot není jen nějaká hra. Chystám se zhodnotit to nejlepší co ve světě PC a v žánru RPG lidstvo vyrobilo!

SVĚT FALLLOUTU:
Jak vidíme dnes už z biblického obalu vlevo nahoře budu pojednávat o druhém dílů tyhle post-apocalyptické parády se vším všudy.

Jedná se o gamesu, která překonala svojí dobu, dokonce zatím nevidím žádní jinou alternativu, která by byla schopna co i len náznakem napodobit Fallouta a to jsem jí poprvé hrál když mi bylo 13. Dnes mi je 30 a zase jsem do toho padl a nechci a nemůžu z toho ven, hned vysvětlím proč...?!

Fallout 2 je navazující pokračování z prvého dílu kde se dostáváte do roli vnuka zakladatele. (Hlavního hrdinu z prvního dílu). Pohybujete se ve světě který zůstal po běsnění atomových zbraní a v poušti hledáte města, které se dokázali nějakým způsobem s pamatovat a fungovat dál. O hlavním úkolu Vás bude informovat šaman vašeho kmene a hned poté se vydáte do světa neomezených možností, plného náhodných nástrah a každý váš krok či už ten dobrý anebo zlý bude odměněn. Každý zásah do světa bude na finální obrazovce "zhodnocen" a uvidíte jestli kroky, které jste dělali počas hraní dopadli tak, jak jste zamýšleli, anebo si to rozehrajete znova od začátku a uděláte některé věci jinak. Musíte pečlivě uvažovat a vybírat s rozvahou na koho stranu se přidáte a co uděláte, už od samého začátku kdy si nastavujete první charakteristické rysy, talenty a schopnosti postavy, protože to Vám otevře anebo uzamkne některé možnosti. Např. když si dáte menší charizma jako 8, tak v Modocu se s vámi Marie nebude chtít vyspat :P a takových věcí je tam plno.

Questy jsou vzájemně přepojeny a některé vyžadují určitou postupnost, třeba že musíte být víc zkušený anebo potřebujete aby se k vám připojil některý z originálních bojovníků, kterých můžete počas své cesty přijat do týmu.

Akce je výlučně tahová záležitost a musím přiznat, že tenhle typ boje má svoje velké plus. Tým je možnost jak vývojáři mohli pracovat s obtížností. Po hraní Fallout Tactic anebo Fonline Reloaded (online) hodnotím tahový boj jako lepší v porovnaní s real-time. Prostě typickému Falloutu to více sluší. Nikdy mě nenechají chladné bojové dialogy a popisky boje vlevo dole.

V hře je možnost potkat hodně vela osob a skoro každá má nějakou dějovou úlohu a svůj charakter, který poznáváte postupně když od ty osoby přijímáte práci. Je až neskutečné jaké sympatie anebo antipatie určité postavy vzbuzují.

Aby nebyl můj komentář odstrašující dlouhý, tak věnuji závěr "malému" vylepšení a důvodu na znova rozehrání tyhle pecky a tým je patch s názvem Restoration Project 2.3.3 CZ, tenhle doplněk opravuje chyby ve hře a doplňuje obsah, který do původního Fallout 2 byl chystán, ale z určitých příčin nebyl začleněn. To vše "doplněk" přidává a dobrodružství nemění, ale rozšiřuje. Doplňuje nové lokace, rozšiřuje existující města a také questy. Z jednoduchých questů jsou obšírnější a drsnější. Tu musím pochválit aj CZ překlad který je 100% super. Také doporučuji použít mod který doplňuje modely spolubojovníkům a když jim oblečete brnění tak to vidno aj ve hře

Za jednu z nejlepších věcí co jsem kdy v živote udělal považuji koupi předplatné časopisu Level kde jsem náhodou na Fallout natrefil!

Pro: prostředí, bojové popisky, dialogy, charizma NPC, moře možností, hudba, znovu hratelnost, obrovské množství předmětů

+27

Die Siedler II: Die nächste Generation - Wikinger

  • PC 55
Datadisk opravuje kritické chyby, doplňuje možnost uložit multiplayerovú hru a jako bonus přidává novou rasu Vikingové...
Bohužel původní hře ani tyhle vylepšení nepomůžou a hratelnost je stále na bode mrazu. Malé mapy a žádní herní prostor. Hráč jiné nedělá jenom řeší problém kde co postavit protože na nic není místo.
V multiplayerové hře dvě hodiny stavíte domečky a když narazíte na nepřítele zničíte mu 3 kasárny a je po hře...
UI je na bode mrazu, proti hráči to taky není zábavné, chybí tomu přehlednost, možnosti taktiky jaké byli v původním settlersu, když jste v alliancii není možné vyslat karavanu k přítelovi na pomoc...
Prostě hodně věcí chybí, nic nové...

Doporučuji se vrátit k původní verze Settlers 2 Gold Edition od GOG a k tomu stáhnout prográmek na multiplayer a full HD rozlišení to je úplně někde jinde...

Proti: Nepřehlednost, malé mapy, chaoz, chybí možnosti multiplayeru, vysoké nároky na kvalitní internetové připojení

+3 +4 −1

Supreme Commander: Forged Alliance

  • PC 95
Máte rádi techniku a roboty ? Milujete dělostřelectvo ? Chybí vám v armádě hlavní jednotka o kterou musíte pečovat ? Hledáte odlišný ekonomický model ? Jestli jste na většinu otázek odpověděli ano, mám pro Vás dobrou správu Supreme Commander je inspirován starým dobrým Total Annihilation a pokračuje v novém kabáte.

Strategie je rozdělena na jednotky pozemní, letectvo, loďstvo a experimentální... Nad tým vším je Commander kterého musíte chránit jak oko v hlavě...

Ve hře máme 4 rasy, jednotky jsou celkem slušně vybalancované, až na případ, když se hraje 2vs2 a když si první dvojice zvolí dvě rozdílné řasy a druhá dvojice dvě stejné řasy, tak se dostaví jistý benefit pro první dvojici...

Odlišný ekonomický model spočívá v tom, že těžíte "Metal" a Energii. Metál "dolujete"z těžiště. Energii z elektráren. Co je ale velký rozdíl je systém fungování, dle počtu obsazených těžisek máte Metal do plusu a také energii a určité úkony jako výroba jednotek výroba staveb má odlišné nároky na metal a energii. V podstatě se musíte držet v kladných číslech, měli by jste se vyhnout tomu, že vám energie spadne na 0 protože se vám zastaví těžení Metalu.
V další fáze hry máte možnost vyrábět metal z energie a můžete se "zakempit" na malém prostoru mapy a aj tak získáváte slušné zdroje.

Jestli neznáte můžu ještě doporučit Spring RTS , je to volný engin který má k dispozici víc módů a je to od fanoušků Total Annihilationu jako alternativa a zpestření strategického života.

EDIT: 29.10.2018
Tahle hra mě tak uchvátila, že jsem si koupil plnou Steam verzi a hraji komunitní edici s názvem FAF Forged Aliance Forever. Tahle verze má výborné lobby a vyhledávání spoluhráčů anebo protihráčů. Dokonce můžete hrát spolu i kampaň. Také jsou k dispozici vychytané modyfikace jako např Total Mayhem atd. Všechno je jednoduché a super. Všem doporučuji, parádní strategie a hodnocení zvedám na 100% protože lepší strategii neznám.

HW nároky hodně klesli, ale stále je možné se dostat na hranu výkonu a to z toho důvodu, že hra umí používat jenom jedno jádro CPU, k tomu hodně výkonu bere AI když hrajete vs. Computer. Vyřešit se to dá jenom vysoko taktovaným CPU, Úplně nejlepší řešení je starší CPU napr. 2 jádro Pentium, generace core 4 (2C/4T) a vytaktovat ho co nejvíce.

EDIT 19.12.2020 LOUD Mod
Dnes jsem narazil na projekt LOUD, který překopává jádro enginu hry a dovoluje hrát na mapách velkosti 40x40km s 4000 jednotkami na hráče. Taky v základní výbavě jsou rozširující módy jako Total Mayhem, BlackOP, BrewLan a všechny jsou přizpůsobeny LOUDu, některé technologie byli odebrány, tak aby byla hra co nejvíce vybalancována a aby mělo smysl používat všechny typy jednotek po celou dobu hraní. Experimentální jednotky už nejsou tak OP jako v základní hře anebo standartním módu TotalMayham v.137

Pro: Ekonomický model, přehledná mapa, krásna grafika, upgrady commandera, zaujímavé jednotky

Proti: Nároky na HW, hlavně když si nastavíte 1000 jednotek na hráče, engine hry umí využít pořádně jenom první jádro CPU (vyřešeno modem LOUD)

+11

Broforce

  • PC 80
OMG!!! WTF!!! Fuuuckk Asssss!!!! Booom ....
Musel jsem začít netradičně, protože první řádek vystihuje kompletně a nekompromisně tuhle gamesu...
Přirovnal bych to ke staré dobré "Contre" (ze SEGA her), ale je nutní doplnit, že přirovnání je to trefné no ne 100%tní.
Tady máme víc možností, víc akce, víc krve, víc výbuchu a víc hráčů (Až 4ry na jednom kompu) Spolupráce s kamarádem je zábavní a hratelnost dostává jiné grady. (Je možné použít aj online multiplayer přes Steam)

Obtížnost se mi více líbila: "Hard" protože tedy se dějí fakt hustý věci a Bossové vyžadují jistou dávku obezřetnosti a "skillu" a co mě více baví jako výzvy v krvavě-akční střílečce ? No NIC... Takový Hatred anebo Postal 2 kde najdete upokojení duše v krásné idey všechno zabít co se pohne, není nad to. Proto tenhle počin od Free Lives Games hodnotím velmi pozitivně, jsem našel něco co jsem už dávno hledal...

Děkuji!!!

Pro: Dynamika prostředí, různorodé postavy, hodně akce, krve, výbuchů

Proti: nic jsem nenašel, ani mě fakt nenapadá co by se dalo ještě vylepšit...

+8 +10 −2

Counter-Strike: Global Offensive

  • PC 45
Nejznámější, nejakčnější, nejtaktičtější, nejmultiplayerová prostě nej... Ano mluvím o Counter-Strike... Popisovat tuhle pecku 100% nikomu nemusím... Bohu žel (Bohu dík) musím se o něco déle přistavit u stínné stránky, která svojí temnotou zakryla slávu Counter Strike doslovně celkově a nekompromisně.

CSko bylo koncem 90 let to nejlepší co vzniklo jako "addon" do Half-Life a každá jeho verze byla lepší, hratelnější, prostě o zábavu s přáteli bylo postaráno a to až do doby 21.08.2012 kdy vyšla na světlo světa verze s divným přívlastkem Global Offensive. Chci se "pochválit" že tohle byla moje první gamesa na steamu, kterou jsem si koupil a považuji tenhle obchod za svůj nejhorší jaký jsem kdy udělal. Asi máte chuť se zeptat proč kur*a hergot???

Mohl bych začít kritizovat fakt ve velkém, ale pokusím se napsat jenom pár řádků. Hlavní problém GO verze vidím v tom, že je to hra za kterou utratíte prachy, ale to je jenom začátek. Ve hře jsem se cítil jak v obchode stále máte nějaké nabídky na různí skin-y na zbraně a v podstatě vám hra reklamní formou nabízí stále něco.

Hratelnost je level sám o sobě. Ve své době CS-ko těžilo hlavně z hratelnosti. V porovnaní s Quake 3 arena to bylo něco neskutečně lepšího, ale teď verze GO legendu Conter-Strike posunulo do průměru až podprůměru jakékoliv střílečky z první osoby. K tomu když přičtete toxickou komunitu hráčů, nevybalancované zbraně a jenom různé honění se za "rankami" a barevnými zbraničkami, tak celkový dojem je u mě hodně špatný, kde nehrozí žádná návykovost a chtíč hrát dál... K tomu ten matoucí začátek, když jste "Unranked" a musíte hrát s full ramdom teamu jako povím pravdu ani tým jsem neprošel. Jestli by to někdo chtěl klidně daruji na steamu...

Pro: lepší grafika od starších verzí, no podprůměrná oproti jiným hrám z roku 2012

Proti: hratelnost, "markety", unbalance zbraní, cheateri, celkově toxická komunita

+12 +13 −1

Heroes of the Storm

  • PC 75
Multiplayer řezba ve velkém.
Hra patří do kategorie HoN, Dota, LoL
K porovnání je tenhle kousek více dynamický, rychlejší, ale na druhou stranu jednodušší...
Jestli je to lepší anebo ne nechám na každém osobně, za sebe musím říct že itemy, které jsou nahrazeny talenty mi trochu chybí, ale docela dobře to kompenzuje spád hry.

Grafika je na vysoké úrovni a také aj HW nároky jsou na vyšším stupni.

Pozitivně musím hodnotit pestré mapy, nehraje se stále na stejné mapě, ale momentálně je asi 12 rozdílných map, kde v každý děláte něco jiného.

Zajímavostí je že každý champion má dvě "ultiny" a až na jednoho championa si vždy v hre můžete zvolit jeden typ "ulti"

Pro: hezká grafika, vyšší dynamika, pestré mapy

Proti: chybí itemy, některý championi jsou "unbalance"

+4 +5 −1

Outlast

  • PC 65
Hru ještě nemám dohranou, ale asi jí ani nedohraji...
Chtěl jsem něco fakt trhlejšího, něco lepšího jako Amnesie a ze začátku to fungovalo na 100%. Prostředí, hudba, pustá tma, docela drsný začátek.

Po čase se dostaví stereotyp a hru trápí málo možností, všechny lokace můžete udělat jenom jediným správním způsobem a nemůžete si udělat takovou vlastní cestičku řešení, musíte postupovat dopředu přesně naskriptovaným prostředím, oživilo mi to vzpomínky na Commandos, co ale v Commandos fungovalo tady nefunguje. Nepřátelé se stále pohybují v opakujícím se cyklu, z čeho jich vyruší jenom vaše přítomnost, když je vyrušíte musíte mít připravenou cestičku kde můžete zavřít dveře a čas na schování vám běží, skončí když nepřátel rozrazí dveře, to je vlastně celý popis herní strategie.

Ocenil by jsem nastavování pastí, hození kamene a odlákaní pozornosti, taky by se hodila možnost nějak se bránit. Hru by velmi oživila aspoň minimální interaktivita prostředí. Nic z toho ve hře není a dovolím si povědět, že jí to hodně chybí!

Dost často se zvyknu divit, že některé hry tady mají nižší hodnocení jako si zaslouží, no o Outlastu musím říct čistý opak. Nenacházím důvody proč má, tak vysoký hodnocení...

Na moje hodnocení má nejvyšší dopad mizerná inteligence nepřátel, totálně nelogické fungovaní kamery (baterky se vybíjejí jenom u nočního vidění, přitom je nacházíte v úplně nelogických lokací a celá táto mechanika působí rušivě a divně)

Pro: Děsivé prostředí, zajímavý příběh, dobrá hudba

Proti: UI nepřátel, málo možností, nelogické fungování kamery, stereotyp řešení úloh

+8 +9 −1

No Man's Sky

  • PC 25
Velké očekávání, skončilo velkou blamáží, zůstali jenom pláč a slzy...
No Man´s Sky dle trailerů, recenzí, doporučení je nejlepší pecka všech dob. Hodně velebeno je hlavně ně-konečné generování vesmíru, hvězd, planet atd... Už jsem myslel, že po Minecraftu uvidí světlo světa nová gamesa, která má generováno prostředí, ale...

Prvých 30 minut je zbrklých, nevíte o co jde, zkoušíte ten takzvaný crafting který je v podstatě klikání na obrázky. Nechci se k tomu vracet ale crafting u Minecraftu byl 100x zábavnější a měl hlavu a patu. Tohle nemá nic.
Dalších 30 minut zkoumáte "Atlas" a nové slova různých vesmírných ras. K čemu je to dobré jsem nepochopil ani po 3 hodinách hraní.
Když pochopíte tomu jak se to ovládá a co těžit, tak se po vesmíru dá pohybovat docela rychle, ale největší problém v hře je stále se opakované řešení nedostatku polí v inventáru. Je to až neskutečně otravné a soustavné zbavovaní se itemů které by se hodili jde fakt na nervy. Dokonce není možnost si ty itemy někde odložit, když je vyhodíte prostě zmiznou, ani nemají texturu, že by padli na zem anebo něco normálního. Celkově tažení a správa inventáru je totálně odfláknuté
Celá pointa hraní je dojít na planetu pojmenovat floru a zvířata, když uděláte většinu dostanete nevím od koho peníze, nevím proč a za co ale dostanete je. Ty peníze můžete použít na upgrading obleku anebo lodě, jsou ale nepomerně drahé např jedno místo v inventáru stojí 70 000.

Planety
První hodinu fungují no potom nastává hrozný stereotyp a generování různých majáků a domečků, které se na jedné planete opakují nekolikrát je hrozné. Dokonce se mi ne jednou stalo, že jsem potkal vygenerovanou stavbu a o krok dál bylo úplně to samé totální kopie.
Využití potenciálu "nehostinnosti planet" spad do koše, žádná radiace, žádní podchlazení i když to tam je, tak je to naprogramované, tak jako kdyby jste spěchali na vlak...
Nic přimyslené, nic vymazlené celkový dojem z hry je takový jako pračka na prachy. Zaujat trailerom podsunout nějakou slátaninu vypeckovat cenu na výši 60 € a doslova hráčům nasrat do rukou.

Hra ve finále je jako velmi nehotová alfa verze, kde v podstatě používáte nějaký engine, který generuje dokola to samí jenom s malými změnami a nad tým vším je nadsazená mapa vesmíru která vás naviguje do středu galaxie.

Jestli máte chuť na No Man´s Sky dejte od toho ruky co nejdále a v žádném případě to nekupujte za ty prachy co za to chtějí aj tak v konečném důsledku je hra jako single playerovka a žádné velké prvky MMRPG tady nejsou. 100x lepší hry jsou ze série X3

Pro: dobrý nápad

Proti: Je to nejhorší hra jakou jsem kdy hrál. Nedodělané, nepropracované, odfláknuté prostě hnus

+17 +22 −5

Carmageddon: Reincarnation

  • PC 50
Zase ta moje nostalgie, návrat 15 let nazpátek jako v stroji času... Návrat zafungoval, ale nějaké chyby se projevili hned na začátku. Protože název sedí, modely taky, herní nádech, typické ozvučení funguje, ale něco tomu chybí a to něco je hratelnost. Nevím kde konkrétně se stala chyba ale ono to proste "neodsejpá"...
Interakce mezi vozidly je divná, v některých případech absolutně neočekávaná. Také ne nejlíp na mě zapůsobila inteligence protihráčů a k inteligenci chodců se raději vyjadřovat ani nejdu.
Mapy, anebo trasy mi přišli dost fádní a takové "suché". Ve hře neprší, nemění se podmínky.

Na druhou stranu modely aut jsou parádní, všechno se hýbe, všechno lítá. Za opomenutí stojí aj opravování auta, je to boží hotová pastva pro oči.
Vývojáři se snažili o remake, ale myslím že tady bylo na místě udělat aj něco nové neokoukané.

Jako největší problém vidím nastavení obtížnosti, kde "Easy" znamená jsem Terminátor "Normal" znamená, že nepřátelské vozy jsou terminátory a obtížnost "Hard" Všichni jsou T-1000 a vy jste z papíru a k tomu máte dablové ceny za opravy auta, teda ani jedna z obtížností není hratelná.

Pro: Krásní modely aut, parádní poškození, dobrý zvuk

Proti: Fyzika, inteligence, interakce, nastavení obtížnosti

+11

Hatred

  • PC 75
Tahle fajnšmakuláreň si vyžaduje hráče s přívlastkem hanibal labužník, je to fakt drsní, krvavá strílečka typu Postal, Postal 2 kdo si ještě pamatuje tyhle "pecky" určitě ocení, že Hatred jde v tyhle stopách 100%... Já jako hráč obdivující sadistické typy, jsem si po Punisherovi přišel na své a vyřádil se docela slušně.

Grafika:
Nejedná se o nic, co bych do teď někde viděl, prostředí je vykresleno pochmurně, černě a fádně, to pomohlo vývojářům velmi efektně ukrýt do hry nápovědy typu: červené kanystre a ligovaté itemy. Celkový dojem hodnotím dost vysoko, protože vražední v tyhle atmosféře jde ruka v ruce s jednoduchým příběhem a grafický desing zapadá naprosto skvěle.

Příběh:
Na nic se nehraje, jde o prosté střílení, vraždění a kdo hledá právě tohle, tak nevěřím, že bude zklamán. Na druhou stranu hra nenabízí nic navíc, možná nějaké mini questíky před hlavním questem, ale tým to končí.

Hraní:
Je to fakt svižné, můžete dokonce sebrat auto a lítat v něm jako v GTA. Prostředí je hodně interaktivní a vše se docela hezky hýbe. Skákat přes zavřené okno je samozřejmostí anebo rozstřílet stěnu a probourat se.
Taky je rozdíl jestli jezdíte s klasickým policejním autem anebo obrněným vozem který se správa tak trochu jako tank :)


Update 2.4.2016
Hru jsem dohrál, konec stál za to, celé to řádění bylo báječní a inspirující :)
Nezapomenutelná hláška:
"Nesnáším politiku a je jenom jedna věc kterou nesnáším ještě víc a to jsou politici"

Pro: Na nic se nehraje, drsná atmosféra, rychlá a nelítostná střílečka

Proti: Obtížnost extrém je fakt extrémní až unbalanced, Kamera dává zabrat a ani FullHD rozlišení nepomáhá

+6 +7 −1

XCOM: Enemy Unknown

  • PC 5
S odstupem času...
Jako kdyby to bylo včera co jsem se těšil jak malý kluk když jsem se dozvěděl, že vyjde nový X-COM po prvních tří částech (UFO: Enemy Unknown, X-COM: Terror from the Deep, X-COM Apocalypsse) kdy zábavnost hry doslova gradovala a dle mého skromného názoru 3tí část byla fakt super hodně se mi líbili boje ve městě a na něco podobný jsem se těšil taky v XCOM Enemy Unknown, ale přišla studená sprcha a já nevěděl jestli hraji nějakou "alfu" kterou ukradli začínajícím vývojářům anebo co to má být...
Čas plynul dál a moje nejhorší myšlenky se stávali skutečností, nejlepší série gamesek zastavil tento díl a to tak ohromným způsobem, že programátorům se ani z daleka nepovedlo ani len napodobit první dva díly.

Taktické mise bylo doslova zvěrstvo, to nemělo s taktikou nic společný, přišlo mi to jako hra dělaná pro dementi a ne pro komunitu X-COM. Nezáživný nepřátelé a totálně nereální průběh boje se podepsali pod to, že po první dni jsem hru vymazal. Na druhý den ráno si povídám to nemůže být pravda to se mi jenom zdálo zkusím to znova po dvou hodinách jsem se musel vyblejt na wc.
Taktika utrpěla takovým způsobem, že taktická mise by se neměla jmenovat taktická a druhou věc, která mi chyběla byli boje v Real-time jak jsem si je pamatoval z X-COM Apocalypsse tedy hra dostávala nový rozměr a rychlejší spád.
To byl ale jenom začátek, střety s UFEm byli ještě horší, arkanoid z 92 byl zábavnější jak vysílaní letadla (JENOM JEDNO) na UFÁ...

Moje hodnocení je jasné a to hlavně proto, že vývojári měli k dispozici finance, nápady, perfektní scenář a stačilo jenom udělat kopii první dvou dílů anebo zkusit napodobit Apocalypsse kde se bránilo jedno město, které bylo krásně v 3D a to by dovolovalo nádherný boje a taktiku v nové grafice, no nic z toho se nenaplnilo a hru hodnotím jako ukradený nápad kterého se 2K nemělo ani chytat. Nejhorší je, že aj další pokračování byli ještě horší a tupější.
A budu len doufat kdy se tohohle titulu chopí schopnější lidi a udělají pokračování které si první tři díly zaslouží...

Pro: Absolutně nic !!!!

Proti: Úplně vše !!! Nejvíce zpackaná hra posledních 20 let

-8 +7 −15

Act of Aggression

  • PC 70
Nový uhel pohledu na starý dobrý RED ALERT.
Grafika hodně pokročila a to hlavně v efektech. Palebné kazetové rakety jsou úžasná podívaná. Taktéž nálety bombardérů je slast pro oči. Velmi zajímavé jsou budovy kde se stále něco děje.
Teď se podívejme na hlavní rysy:
EKONOMIKA
Máme 3 typy "surovin": $ = Ropa, Aluminium (hliník), Vzácní kovy. Druhé dvě jmenované těží rafinérie. Peníze máte z ropy anebo s obsazení Bank a jiných klíčových budov na mapě.
STRATEGIE
Dostal jsem se ke 3 typů jednotek jak to bývá pěchota, vozidla, letectvo.
Velmi důležité je vědět která jednotka je dobrá na určitý typ jednotky, např pěchota je účinná na vozidla pokud máte mariňáky vyzbrojené raketami anebo minomety. Ostřelovači jsou výborný proti jakékoliv pěchotě. Obě jmenované jsou ale totálně neúčinný proti letectvu a tu je potřeba zase mít protileteckou pěchotu.
Obdoba je aj ve vozidlech a také v leteckých jednotkách.
Ideální útoky: vrtulníky, bombardéry proti tankům atď.

Zajímavé zpestření je možnost postavit "nemocnici" s vrtulníkem který může zachraňovat zkušené vojáky z fronty a tyhle vojáky poté využít znova jako piloty anebo řidiče v nových tanků a letadlech.

Kampaň teda první dvě mise mi přišli jako kdyby koukám na film, hodně vela informací a málo hraní. Možná dále je to lepší ale nějak nikdy mě nebavila kampaň v hrách tohohle typu. (Nepočítám Starcraft,Warcraft )

Hru jsem si nekoupil jenom otestoval a proto nemám možnost zkusit multiplayer teda sem můj komentář nesahá.

Závěrem se musím zaměřit na slabiny a ty vidím hlavně v těžkém ovládaní jednotek. Stačí chvilka nepozornosti a přijdete o celou pěchotu jenom proto, že jste si nevšiml ostřelovače a tohle trápí aj CPU. Stačí si dobře postavit jednotky a CPU na vás utočí stylem jako ve starém Warcraft 1. Posílá jednotky na jistou smrt s 0 šancí uspět a uštědřit vám nějaké poškození. Je pravda, že používá aj nálety, ale když kontrolujete frontu a vidíte nálet stačí dopředu postavit protiletecké jednotky. CPU zaútočí a i když vidí, že dostává těžce na prdel nechá všechny jednotky vychcípat co není jenom špatná taktika CPU ale je to špatná ovládatelnost jednotek. Někdy se nevyplatí jednotky vůbec stěhovat z bojiště protože kým se otočí tak je po nich a nevím proč aj když mám stejnou jednotku jako nepřítel a moje jednotka prchá z bojiště, tak nepřátel při přenasledování je rychlejší a útek nemá smysl.

Pro: Grafika, obtížnost, taktika

Proti: Těžkopádnost, malé mapy

+10

Kingdom

  • PC 55
Hraji to celý den cca 8-10 hodin tým ale zábava končí. Hra to není úplně špatná, ale dalo by se to nazvat alfa verzí a to z následujících důvodu:
1) Inteligence a organizace vesničanů je více na náhodě jako by bylo zdravé a některé situace vůbec nejsou zábavní...
2) Unbalance nepřátelé v 10 - 12 dni se objevují nepřátelé, tak silní, že vydrží aj 3 rány šípem co je úplně nenormální když v obranný věži můžete mít jenom jednoho vojáka s lukem.
3) Správa těžkých strojů je v podstatě des. I když máte navíc "mechanikov" tak v případě útoku na vás, dělají něco jiné anebo nedělají nic, ale v žádném případě nečekají u katapultu a nepálí na nepřítele.

Nevím jestli je to záměr vývojářů, ale hru není možné dlouho hrát, dřív anebo později neudržíte opevnění a všechno co jste pracně vybudovali vyjde nazmar.

Chtělo by to obrovský patch ...

Pro: zajímaví a neokoukaný nápad ...

Proti: už bylo toho napsáno dost ... chtělo by to hodně oprav...

+10 +11 −1