Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Ancestors Legacy

  • PC 70
Velmi zajímavý, originální počin kde nějaké to přirovnání se hledá těžko, ale naproti jiným recenzentům, který to přirovnávají k Total War anebo Company of Heroes bych to přirovnal k starému dobrému Commandos, možná na prvý pohled to tak nevypadá, ale když to začnete hrát, tak zjistíte, že hrací taktika a celkově taktické prvky hry jsou skoro stejné jenom nepoužívají jednotlivého specialistu, ale malé družstvo lidí. Takovýchto družstev můžete mít 10 a počet jednotek v družstvě je individuální. Může se stát, že družstvo tvoří jenom jeden jedinec.

Není to typická strategie, protože ze začátku kampaně máte úkoly kde používáte malé skupinky jednotek a musíte taktizovat jak co nejefektivněji zatočit na nepřítele.

Můžete používat možnosti které vám dává mapa: "vysoké seno, les, výhodnou pozici pro střelce, nastražení pasti do cesty atd." Hlavní důraz je kladen na typ jednotek, musíte vědět jaký typ jednotky je dobré použít na konkrétní typ nepřátelské jednotky. Když např použijete střelce proti pěchotě a pěchota se k ním přiblíží, tak střelci už neudělají absolutně nic a jediná možnost je jim dát rozkaz k útěku.

Velmi povedenou části hry je vizuální stránka a neokoukaný typ boje. Jednotlivý bojovníci fakt spolu bojují a hledají slabé místo v nepříletové obraně. Když vydáte rozkazy kde má kdo zaútočit, tak scrolem si můžete oblast přiblížit a už len sledovat docela zajímavě zpracovaný boj který oproti podobným strategickým hrám vypadá fakt realisticky, protože jednotlivci spolu bojují snaží se vyhnout zásahu anebo použít blok a následně hned zaútočit.

Další důležité věci jsou RPG prvky kde každé družstvo můžete vylepšovat, ale není to žádní přepracovaný šláger prostě vždy 3 možnosti a vyberete si jednu. Musím ale uznat, že to co vyberete fakt změní vlastnosti družstva a ve hře je to fakt cítit. Důležitou taktickou výhodu/nevýhodu tvoří aj morálka, když máte mužstvo demoralizované tak jsou skoro nepoužitelný a jejich výkon je aj o 2/3 slabší

Na druhou stranu mě docela nepotěšili takové věci jako je doplňování životu jednotkám prostě tým, že se utáboříte a pár sekund počkáte, také docela divně na mě působí aj praktika, že když v družstvě máte 3 jednotlivce a jednoho zabijí, tak se stačí s družstvem vrátit k vesnici a ten počet se vám doplní na 3, ale nemůžete si zase víc naverbovat jenom ty 3, ale když vám zase z nich zabijí, tak se můžete neomezeně krát vracet a doplňovat stavy co mi přídě jako moc zjednodušené a nedotažený potenciál co by se dalo...

MULTIPLAYER:
Hra pro více hráčů je něco úplně jiného jako kampaňová část a hned je potřeba říct, že hra je stavěna na kampaň a ten multiplayer mi přídě takový jako kdyby se vývojáři rozhodli měsíc před vypuštěním, že do prdele strategie bez multiplayeru to nepůjde, rychlo to dodělejme a tak to aj dopadlo. Co je divné v multiplayeru funguje ekonomická stránka lépe, ale kámen úrazu jsou malé mapy a malé množství jednotek, stále máte jenom 10 družstev k dispozici. Jde hlavně o to rychle, rychle, rychle, kurevsky rychle obsadit osady na mapě a tím získat dřevo a jídlo. Mezi národy jsou rozdíly, ale abychom to zkoumal do poslední možnosti, tak k tomu jsem neměl moc důvod. Multiplayerová hra je fakt nejslabší stránka hry.

Zatím ještě nebudu hodnotit, až po dohraní aspoň jedné kampaňové kapitoly.

Pro: Neokoukaný styl boje mezi družinami, zajímavý příběh, dobrý engine, čeština

Proti: Na můj strategický nos odfláknutá ekonomická stránka, co je škoda. MULTIPLAYER

+10