Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Act of Aggression

02.09.2015
71
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pozadí strategie Act of Aggression přenese hráče do nedaleké budoucnosti roku 2020. A není to nijak veselá budoucnost. Masivní a dlouhotrvající ekonomická krize dovedla k bankrotu nejen miliony soukromých osob, ale i řady velkých společností a dokonce i celých státních útvarů. Krize dopřává nové možnosti mnoha zločineckým organizacím a Kartelu, což je skupina, která infiltrovala řadu vládních organizací a agentur, z nichž čerpá finance a energii. OSN tomu již dále nehodlá přihlížet a je připravena zasáhnout s použitím vojenské síly.

Tradiční RTS Act of Aggression z dílny francouzských Eugen Systems je duchovním nástupcem jejich úspěšné strategie Act of War: Direct Action a zahrnuje i budování základen a řízení ekonomiky a zdrojů. Ty jsou rozptýleny na rozsáhlé mapě a je životně důležité pro všechny strany, aby si udržely zdroje hliníku, ropy nebo elektřiny a vzácných kovů. Hra obsahuje tři frakce. Kromě moderními technologiemi vybaveného Kartelu je možné se postavit na stranu armády Spojených států, složené spíše z veteránů, nebo Chimery, což je multifunkční vojenská organizace pod záštitou OSN.

Bitvy o zdroje a moc mezi znepřátelenými stranami probíhají na rozsáhlých klasických mapách, přičemž každá frakce vlastní mimo klasických válečných prostředků i různé druhy superzbraní. Postupně lze odemykat nové jednotky, stávající vylepšovat o nové dovednosti a schopnosti.

Prostředí ve hře je plně zničitelné a střídá se zde den s nocí. Součástí hry jsou dvě příběhové kampaně i multiplayer v podobě duelů PvP nebo 20v20.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak podľa recenzií a prvých reakcií je tu kvalitný nástupca legendárnej série Command & Conquer.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Od Act of Aggression jsem čekal, že by mohli být nástupcem za Generals. Bohužel jimi nejsou, přesto se jedná o solidní RTS. Která je hlavně zaměřena na hraní v multiplayeru.

Jelikož kampaň je spíše průměrná a slouží jako tutoriál. I když úplně všechny možnosti hry a taktiky neukáže, ty se projeví až v hraní skirmish bitev nebo při hře více hráčů.

3 hratelné frakce nabízí trochu odlišné jednotky a budovy, přesto zde není tak velký rozdíl, jak v již zmíněných Generals. Všichni disponují vrtulníky, letectvem, pěchotou, vozidly, tanky a dělostřeleckými jednotkami. A dělostřelectvo se zde stává králem boje. Sebelepší základna chráněna věžemi padne za oběť dobře postavenému dělostřelectvu zvláště pokud má krytí ze vzduchu. Je zde i vidět smysl pro detail, kdy po bombardování začne zem hořet, a oheň dokáže poškodit jednotky v jeho oblasti. Navíc vybombardovaná oblast zůstane zčernalou zemí až do konce hry, což je pěkný detail.

Je zde i vidět, že pěchota hraje druhořadou roli, a slouží hlavně k obsazování bank a budov, kde získá lepší obranu a neumře hned. Nestane se, že by voják s útočnou puškou ustřílel tank, jelikož ho vůbec nepoškodí svojí palbou. Některá vozidla jsou i vybavena rychlopalnými zbraněmi které dokáží i sestřelit vypálené rakety od pěchoty. Navíc zranění vojáci se dají zajmout, a skončí ve vězení kde generují zisk peněz, nebo se dají vyměnit za cenné suroviny.

Jelikož poslední roky nejsou na RTS příliš bohaté, je každá nová vítaným zpestřením. A v mulťáku si svoji komunitu určitě najde. Jen škoda, že nenabízí lepší kampaň pro jednoho hráče.
+11
  • PC 70
Nový uhel pohledu na starý dobrý RED ALERT.
Grafika hodně pokročila a to hlavně v efektech. Palebné kazetové rakety jsou úžasná podívaná. Taktéž nálety bombardérů je slast pro oči. Velmi zajímavé jsou budovy kde se stále něco děje.
Teď se podívejme na hlavní rysy:
EKONOMIKA
Máme 3 typy "surovin": $ = Ropa, Aluminium (hliník), Vzácní kovy. Druhé dvě jmenované těží rafinérie. Peníze máte z ropy anebo s obsazení Bank a jiných klíčových budov na mapě.
STRATEGIE
Dostal jsem se ke 3 typů jednotek jak to bývá pěchota, vozidla, letectvo.
Velmi důležité je vědět která jednotka je dobrá na určitý typ jednotky, např pěchota je účinná na vozidla pokud máte mariňáky vyzbrojené raketami anebo minomety. Ostřelovači jsou výborný proti jakékoliv pěchotě. Obě jmenované jsou ale totálně neúčinný proti letectvu a tu je potřeba zase mít protileteckou pěchotu.
Obdoba je aj ve vozidlech a také v leteckých jednotkách.
Ideální útoky: vrtulníky, bombardéry proti tankům atď.

Zajímavé zpestření je možnost postavit "nemocnici" s vrtulníkem který může zachraňovat zkušené vojáky z fronty a tyhle vojáky poté využít znova jako piloty anebo řidiče v nových tanků a letadlech.

Kampaň teda první dvě mise mi přišli jako kdyby koukám na film, hodně vela informací a málo hraní. Možná dále je to lepší ale nějak nikdy mě nebavila kampaň v hrách tohohle typu. (Nepočítám Starcraft,Warcraft )

Hru jsem si nekoupil jenom otestoval a proto nemám možnost zkusit multiplayer teda sem můj komentář nesahá.

Závěrem se musím zaměřit na slabiny a ty vidím hlavně v těžkém ovládaní jednotek. Stačí chvilka nepozornosti a přijdete o celou pěchotu jenom proto, že jste si nevšiml ostřelovače a tohle trápí aj CPU. Stačí si dobře postavit jednotky a CPU na vás utočí stylem jako ve starém Warcraft 1. Posílá jednotky na jistou smrt s 0 šancí uspět a uštědřit vám nějaké poškození. Je pravda, že používá aj nálety, ale když kontrolujete frontu a vidíte nálet stačí dopředu postavit protiletecké jednotky. CPU zaútočí a i když vidí, že dostává těžce na prdel nechá všechny jednotky vychcípat co není jenom špatná taktika CPU ale je to špatná ovládatelnost jednotek. Někdy se nevyplatí jednotky vůbec stěhovat z bojiště protože kým se otočí tak je po nich a nevím proč aj když mám stejnou jednotku jako nepřítel a moje jednotka prchá z bojiště, tak nepřátel při přenasledování je rychlejší a útek nemá smysl.

Pro: Grafika, obtížnost, taktika

Proti: Těžkopádnost, malé mapy

+10