Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

No Man's Sky

09.08.2016
12.08.2016
24.07.2018
10.11.2020
12.11.2020
56
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Ve středu galaxie leží odpověď na všechny naše otázky. Leží zde sama podstata vesmíru. Cesta tam však nebude jednoduchá. Čím blíže se totiž nacházíme, tím větší nebezpečí na nás ve vesmíru čeká.

V No Man´s Sky můžete navštívit každou hvězdu, kterou na noční obloze vidíte a každou planetu, která ji obíhá. To vše je možné díky procedurálnímu generování, které však nemá na starosti pouze sluneční soustavy a planety, ale také vegetaci, zvířata a dokonce zvuky. Ve hře tak má proto velké místo průzkum a získávání poznatků nově objevených světů, které můžete následně zpeněžit. Uživit se však můžete také jako lovec odměn, potulný pirát, nebo jako obchodník, který ze zapadlých systémů vytěží vše cenné. Za vydělané peníze si pak můžete koupit upgrady pro vaši vesmírnou loď.

Celou hru však nebudete zavření jen v kokpitu vesmírného plavidla, ale planety můžete prozkoumávat i po svých. Bude ale třeba si průběžně vylepšovat skafandr a zbraně, jelikož ne každé místo je pohostinné a budete často muset bojovat o svůj holý život.

Vývojáři tvrdí, že ačkoliv můžete ve hře potkávat jiné hráče, není to klasická MMO hra, ale singleplayerový zážitek. Když uvidíte jinou loď, nebudete ani vědět, zda se jedná o živého hráče, nebo jen NPC. Ve hře však je možné všechny nabyté informace, které během vaší cesty získáte, sdílet s ostatními.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
No Man's Sky vypadá na papíře strašně hezky a ambiciozně. Pak ale náhle udělám malý průzkum, zjistím si něco o vývojářích, co doposud vytvořili za tituly a v tu chvíli mě začala lehce svrbět hlava. Malé indie studio může vytvořit něco takového jen jedním způsobem, říkám si. A to skrze rovnici, kterou si Hello Games "vypůjčili" od jednoho Belgickýho vědátora, která je schopna všechno procedurálně vygenerovat.

V tomto ohledu opravdu nemá NMS konkurenci, gaziliony planet - jenž nikdy nikdo neuvidí - tvorové na oněch planetách, (většina z nich jako by vypadla z béčkovýho monster horroru o šíleném vědci, který prováděl pokusy na nebohém zvířectvu) stromy, animace. Možná i UI a inventář byly vygenerovány přes nějaký "Destiny UI emulátor".

Nekonečný, z počátku neskutečně pomalý a frustrující, grindování surovin, opravování lodě, grindování ve vesmíru, přistaní na jiné planetě, grindujete na jiné planetě, uvidíte zvíře, tak ho zabijete, zjistíte, že atmosféra planety je toxická, potřebujete surovinama naplnit podporu života, tak gringujete dál, jdete 5 min k lodi, zjistíte, že máte vyhořelej motor, tak se opět vrátite a hledáte, kde by se daly grindovat materiály na vykraftování věcí na opravu toho motoru. Najednou vám dojde místo v inventáři, jak ho mám roršířit? Nevím, hra mi to neřekne, tak teda po 10 min grindování opět letíte do vesmíru hledat nějakou vesmírnou stanici, kde si potenciálně můžu koupit větší inventář. Nefunguje mi hyperdrive, musím ke space stationu letět hodinu. Doletím do vesmírné stanice, kterou řídí jeden hnusnej, procedurálně vygenerovanej ezmák. Ten na mě něco vybleje v procedurálně vygenerovaném jazyku, kterýmu nerozumím. Dám tu teda titánium a on mě naučí jedno slovo. V jeho kytkách je nějaký svinstvo, tak mu ho dám taky! A hle! Už znám dvě ezmácký slova, super! Koukám, co má na prodej. Hele, nějaká drahá kostka do lodi. Na co je? Nevím, hra mi to neřekne. Sakra, hra mi zamrzla..jen po třetí za hodinu. Restartuju hru. Objevím se na nějaký toxický planetě, minutu od lodě, nemám dostatek věcí na podporu životních funkcí, běžím co nejrychleji do lodi, potkám ptačího dinosaura o velikosti desetipatrovýho domu, dynoslepice si mě všimne a rozběhne se za mnou, nemohu utéct, slepici nevadí kopce, stromy, balvany. Slepice mě zabíjí, chcípám.

Po čtyřech hodinách grindování, zabíjení těch samých - talentovaným designérem - ručně vytvořených dronů a létání na planetky jsem zjistil, že vesmír jest opravdu prázdné místo. Není tu žádná alien rasa, co by žrala dinosauři slepice, žádná pirátská frakce, jenž by na jednočlenných vesmírných stanicích kradla nebohým vesmířanům cenný bordel z kytek. Najednou zjišťuji, že No Man(in this game) sky není vlastně vůbec MMO, že si nám to již před lety vysmátý (dnes milionář) Sean Murray vymyslel, což rozhodně není vůbec lež, vůbec to není klamání, naprosté zastírání faktů. Jako také bych mohl tvrdit, že tvořím akční singleplayer RPG a výsledný release titul bude MMO simulátor komunistické továrny na výrobu pirohů. Protože hellloo games jsou indie vývojáři, že ano? Jo, já zapomněl, oni mají ochranou vestu v podobě bezchybného Sony, tak jo. Zapomeneme na všechno co jsme slyšeli, a pan -Božský- Murray nám v den vydání, tedy v den, kdy jsme si za hru už zaplatili, napíše, že jejich hra není MMO, že to není Multiplayerová hra, že by jsme to neměli očekávat, což dává rozum, ŽE??

Taky jsem se zapomněl zmínit, že procedurálně vygenerované jeskyně nevypadají vůbec jako jeskyně, že dohlednost na planetách je mizerná a textury jak kdyby se Sean Murray po podepsání konranktu Sony ožral, vyblil se na koberec a dal to grafikovi oskenovat. Na PS4 to vypadá podle mě o vous lépe a rozhodně to pár hezkých momentů má, ale to má snad každá hra zasazená do hlubokého vesmíru.

Líbí se mi hudba, kvalitní práce, jenž dá vzpomenout na stará sci-fi. Procedurálně vygenerovaný zvuk je jediná dobře procedurálně vygenorovaná věc, má to místy slušnou atmošku, ovšem opravdu jen místy. Není tu žádné story, žádně postavy, žádný voice acting. A ne! Opravdu to není Minecraft ve vesmíru! V minecraftu, co vytěžíte, použijete na tvorbu kreativních věcí nebo blbin, které můžete stavět se svými amígos. No Mans Buy nemá MUPLTIPLAYER a rozhodně nemůžete stavět, nemůžete vytvářet frakce, klany, nelze dobývat planety, combat systém je jak z nějaké freeware střílečky z roku 2000. Lod se ovládá toporně a upřímně už mě to nebaví hrát.....protože tady není CO hrát! A jo, jen takový malý detail. Sony za tuto (ne)hru, grind, walk, empty, no multiplayer nudu chce 60 doláčů!!! Nice.

Od NMS jsem dostal to, co jsem od něho očekával. Miluju scifi, vesmír a prozkoumávání neznámého. Na druhou stranu nesnáším PROCEDURÁLNĚ VYTVOŘENÝ content bez příběhu, bez cíle a motivace. Pokud se vám tato hra líbí, věřte, že jsem za vás opravdu rád a ty hezké chvíle u zkoumání planet, pojmenovávání zvířátek a mutantů a létání vesmíru vám ze srdce přeji. Ti z vás, kdož očekávají více, ruce pryč! Za tu plnou cenu, obzvláště s momentálním stavem PC verze se opravdu NEVYPLATÍ. To ovšem Seana Murryho, který bude prohlašován za vývojáře století nemusí mrzet, jelikož "No handcrafted content game sky" je druhou nejrychleji prodávanou PS4 hrou za Uncharted 4. Ale jak se říká, něco zlé je pro něco dobré, tedy možná za ty sta miliony dolarů Sean Murray rozšíří tým lidí, kteří za 2 roky udělají s No man sky hru, která je hodna koupě a mého/vašeho času.

Pro: Hudba, ozvučení, atmosféra.

Proti: Titul bez cíle, bez smyslu, bez motivace, obyčejná, maličká Indie věc tvářící se jako něco revolučního, prázdná hra bez duše ztracená ve své nekonečnosti, která žádá plnou cenu.

+32 +37 −5
  • PS4 70
Koukám, že NMS to tady projíždí na plné čáře, jenže mě bavilo a baví dodnes, tak se ho pokusím, ikdyž třeba marně trochu ospravedlnit. Jasně, vývojáři nám slibovali hory doly a nakonec jsme dostali doslova jen hory a doly, nic víc. Velká zlodějna! Jenže pak přišlo několik obřích patchů a hra výrazně ožila.

Samozřejmě hodně záleží na tom co si od NMS slibujete. Já osobně si chtěl hrát svůj vesmírný survival, postavit si dům, zasadit strom, koupit si raketoplán... a bylo mi úplně jedno, že drtivá většina hráčů mezitím pospíchá objevit, jak že ten střed vesmíru vlastně vypadá.

Uběhla padesátka hodin a já měl neustále spoustu práce kolem svého vesmírného střediska. Navážet exotický materiál z okolních planet, rozšiřovat kvartýr, vydělávat pěstováním rostlin, zkoumat nové technologie a tak nějak si na té malebné planetce dělat život zase o něco snadnější.

Né však každému může tento styl hraní sedět, proto tu s posledním patchem máme i plnohodnotný příběh, který nabízí cestu po stopách tajemné civilizace. Pokud se dokážete v té absolutní volnosti nějak sami zabavit a hra vás nemusí nutně vodit za ručičku a říkat co zrovna máte dělat abyste se nenudili, máte vyhráno. Pokud né, asi to nebude úplně hra pro vás. Co se mě týká, tak jste už asi pochopili, že já si na svém pískovišti spokojeně stavím svůj hrad a tak nějak neřeším co se děje okolo. A možná proto jsem spokojený.

Na závěr jsem tu chtěl také pochválit vývojáře za to, že to nezabalili a o hru se neustále starají, ale asi to neudělám. Oni nám to vlastně byli tak trochu dlužni...

Pro: Volnost, stavba bází, solidní množství dopravních prostředků, stylová grafika

Proti: Stále chybí slibovaný multiplayer

+23
  • PC 85
To, co se děje poslední týden (od 24.7.2018) okolo NMS, musí být pro Seana Murraye a jeho tým velmi silnou satisfakcí. A pro hráče vlastně taky. Pomiňme důvody, proč hru vydali nedodělanou. V mediálním kolotoči a pod tlakem investorů člověk slíbí ledacos. (Však je ještě před námi například stále nevydaný Star Citizen, u něhož očekávám minimálně ostudu, ne-li rovnou největší podvod v branži.) :)

Hello Games předvedli neuvěřitelnou sílu víry ve vlastní vizi. S malinkým týmem se snažili celé dva roky napravovat pověst NMS free updaty. Současný NEXT update po dvou letech ze hry udělal to, co bylo původně zamýšleno.

Jaká to facka obřím studiím, co na přestárlém enginu plném i deset let starých známých bugů (viď, Bethesdo a pršení skrz střechy) plodí opěvované blockbustery, na jejichž záplatování se z vysoka sere. Hlavně že se Skyrim za chvíli bude portovat třeba i na chytré záchody... :D

NMS není hra pro každého. Není to vesmírný simulátor. To si zahrajte Elite: Dangerous. Není to simulace galaktické civilizace i s ekonomikou. To si zahrajte EVE Online. Není to simulace dokonalosti. To si počkejte na Star Citizen (třeba se toho dožijete). NMS je vlastně takový Minecraft ve vesmíru s objevováním cizích planet, RPG tuningem vybavení, grind-craft-tuning kolotočem všeho možného a stále nepříliš ideálním ovládáním pohybu lodi (zlatý Freelancer).

I přes nepovedený začátek jsem hru asi po půlroce pořídil v první výraznější slevě. Nelituji a dnes bych už nelitoval ani plné ceny při vydání. Kromě opravené hry se mi dostalo i asi nejsilnějšího příběhu v herní historii o odhodlání, vytrvalosti, a cesty za vlastní vizí.

Díky Hello Games, tohle je emotivní jízda.

Btw, NMS na Steamu přibývá 10000 hráčů online v jeden moment denně... :O
+21 +23 −2
  • PC 25
Velké očekávání, skončilo velkou blamáží, zůstali jenom pláč a slzy...
No Man´s Sky dle trailerů, recenzí, doporučení je nejlepší pecka všech dob. Hodně velebeno je hlavně ně-konečné generování vesmíru, hvězd, planet atd... Už jsem myslel, že po Minecraftu uvidí světlo světa nová gamesa, která má generováno prostředí, ale...

Prvých 30 minut je zbrklých, nevíte o co jde, zkoušíte ten takzvaný crafting který je v podstatě klikání na obrázky. Nechci se k tomu vracet ale crafting u Minecraftu byl 100x zábavnější a měl hlavu a patu. Tohle nemá nic.
Dalších 30 minut zkoumáte "Atlas" a nové slova různých vesmírných ras. K čemu je to dobré jsem nepochopil ani po 3 hodinách hraní.
Když pochopíte tomu jak se to ovládá a co těžit, tak se po vesmíru dá pohybovat docela rychle, ale největší problém v hře je stále se opakované řešení nedostatku polí v inventáru. Je to až neskutečně otravné a soustavné zbavovaní se itemů které by se hodili jde fakt na nervy. Dokonce není možnost si ty itemy někde odložit, když je vyhodíte prostě zmiznou, ani nemají texturu, že by padli na zem anebo něco normálního. Celkově tažení a správa inventáru je totálně odfláknuté
Celá pointa hraní je dojít na planetu pojmenovat floru a zvířata, když uděláte většinu dostanete nevím od koho peníze, nevím proč a za co ale dostanete je. Ty peníze můžete použít na upgrading obleku anebo lodě, jsou ale nepomerně drahé např jedno místo v inventáru stojí 70 000.

Planety
První hodinu fungují no potom nastává hrozný stereotyp a generování různých majáků a domečků, které se na jedné planete opakují nekolikrát je hrozné. Dokonce se mi ne jednou stalo, že jsem potkal vygenerovanou stavbu a o krok dál bylo úplně to samé totální kopie.
Využití potenciálu "nehostinnosti planet" spad do koše, žádná radiace, žádní podchlazení i když to tam je, tak je to naprogramované, tak jako kdyby jste spěchali na vlak...
Nic přimyslené, nic vymazlené celkový dojem z hry je takový jako pračka na prachy. Zaujat trailerom podsunout nějakou slátaninu vypeckovat cenu na výši 60 € a doslova hráčům nasrat do rukou.

Hra ve finále je jako velmi nehotová alfa verze, kde v podstatě používáte nějaký engine, který generuje dokola to samí jenom s malými změnami a nad tým vším je nadsazená mapa vesmíru která vás naviguje do středu galaxie.

Jestli máte chuť na No Man´s Sky dejte od toho ruky co nejdále a v žádném případě to nekupujte za ty prachy co za to chtějí aj tak v konečném důsledku je hra jako single playerovka a žádné velké prvky MMRPG tady nejsou. 100x lepší hry jsou ze série X3

Pro: dobrý nápad

Proti: Je to nejhorší hra jakou jsem kdy hrál. Nedodělané, nepropracované, odfláknuté prostě hnus

+18 +23 −5
  • PC 65
Asi jsem byl jeden z opravdu mála lidí, ale ona hype vlna, která se strhla kolem hry před jejím vydáním, mě více méně minula. Zatím co za tím dle všeho všichni hledali div ne osmý div světa, mě to poněkud nechávalo chladným. V den vydání jsem si přečetl, že má jít prakticky o nekonečnou vesmírnou simulaci s nějakou tou možností objevování, stavění a kooperací, tak jsem to koupil. V gold edici.
Ze hry jsem nebyl nijak zvlášť zklamaný, tak nějak co jsem od toho čekal jsem i dostal, ale říkal jsem si, že tam ještě potenciál je a to co mě otravuje nyní, se možná zlepší. Vzápětí jsem hru odložil a dohnala mě ona vlna hejtu.

Refundy, útoky formou nízkých hodnocení a další. Bylo to docela ujetý, skoro jsem se smiřoval se skutečností, že je tohle pro hru konec. Ale nebylo tomu tak. Po zhruba tři čtvrtě roce přišel první update a bylo ohlášeno, že tím to zdaleka nekončí. Důvod vracet se jsem ale nějak neměl. Tím spíš, že když jsem to jednou v dlouhé chvíli zkusil, zjistil jsem, že můj počítač má náhle potíže to rozjet.

Uplynuli nějaké tři roky, vyšlo DLC Desolation a já si řekl, že se tedy zkusím vrátit.

Obsahu je zde nově opravdu hrozná spousta. Stavba dostala významných rozšíření, stejně tak i množství všemožných materiálů, které je po různu potřeba všemožně získávat, kombinovat a spotřebovávat. Ne všechno se hře daří dokonale. Je zde cítit velký tlak na bobtnání obsahu, ale místy je to nekonzistentní a otravné. Kdysi nebyl problém strávit pár hodin exploringem a získat tak lepší třebas havarovanou loď, která vyšla na cenu opravy potřebných komponent, nebo multi toolu, kterou šlo výrazně pod cenou pořídit od překupníka na planetě. Dneska je taková kratochvíle vykoupena potřebou odemknout zamčené úložné a technologické sloty, což je ve výsledku mnohem dražší a zdlouhavější, než nákup nové lodě. Nákup za peníze, které si i rychleji vydělám.
Budovatelé základen si na své přijdou, mají mnoho různých komponent které při stavbě mohou použít, ale současně je tu dost otravné spojování některých typů, jako například přistávací plochy, která se s ničím jiným než s původními budovami nespojí.
Lze tu toho mimo stavění dělat spousta, bojovat s piráty, explorovat planety, různě nagenerované druhy, plnit stále do kola stejné úkoly a plnit stále stejné generické komunitní úkoly pro odemčení nějaké té nové kosmetiky. Komunitní Anomálie mě svou přítomností a snadností jejího vyvolání překvapila. Cestování na příč celou galaxií je otázkou jednoho vyvolání a kámoše, který má blíže středu nebo samotného kraje galaxie nějakou základnu na kterou vás posune. Kdo nechce dlouze cestovat, instantně se dostane kamkoliv.
Ovšem nedej bože, když chcete hrát v partě. To je zatím asi nejvíce rozbitá věc, jakou jsem tu postřehl. Napadení piráty kamaráda znamená sólovou akci po něj, protože i když je v partě, společník je nevidí. Při hledání travelerů, kteří mi odemykají glyphy jsem musel být pryč z party, protože i když si nechali za informaci o poloze hrobu ze kterého glyph získám zaplatit, v partě se mi pozice mnohdy vůbec neoznačila. Počáteční tutoriál, který se tváří jako rozvětvený úkol se vám povětšinou v partě plní, ale jak přijde na řadu stavba základny, tak je to pěkné peklo. Něco sdílíte, něco musíte mít každý extra, takže kolikrát se nepohnete dokud si prostě neuděláte vlastní základnu a nejedete po své ose.
Samostatnou kapitolou je pak skutečnost, že se do hry dostali různé úrovně vylepšení veškerého vybavení, vaší postavy, lodi, multitoolu, fregaty atd., ale hra to prakticky nijak nereflektuje. Obtížnost je konstantně nízká, trochu potrápí prvních pár hodin, ale jak se zlepšujete vše sejmete s prstem v zadku. Na normál prakticky instantně, v survivalu to zabere o pár hodin déle. Perma smrt jsem nezkoušel, ale tak dokážu si představit, že tam by to nebylo o moc lepší, začátek by byl krytický a pak by jedinou hrozbou byl hráč sám sobě.

Naříkám, že je to špatná hra, ale má toho stále moc co dohánět a to stran optimalizace, konzistentnosti, společného hraní a obtížnosti, doplněním nějakých větších výzev.
Pokud však hledáte hru, kde se dokonale zrelaxujete, baví vás létat kolem a skenovat všechno živé a objevovat roztodivné tvory, pak je to rozhodně hra kterou vyzkoušejte, nejspíš vás zabaví na tisíce hodin a nudit se nebudete a kdo ví, třeba se toho tam dostane časem i ještě víc. Upřímně v to doufám.

Pro: Nekonečné možnosti exlporingu, relax,

Proti: Bugy kam se podíváš, problémový multiplayer, obtížnost

+11