Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Supreme Commander 2

02.03.2010
16.03.2010
12.11.2015
kompatibilní
55
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Příběh Supreme Commander 2 je zasazen 25 let po událostech z Forged Alliance, datadisku k původní hře Supreme Commander. Po porážce Seraphimů se všechny tři frakce (UEF, Cybran, Aeon) sjednotily pod tzv. CDC (Colonial Defense Coalition). Ovšem nic netrvá věčně a vražda nově zvoleného prezidenta CDC znovu rozpoutá válku.

Vývojáři z Gas Powered Games se netají tím, že druhý díl se nese v duchu zjednodušování. Ubylo budov, jednotek a i mapy jsou menší než v předchozím dílu. Kampaň obsahuje celkem osmnáct misí (šest za každou stranu), které se točí kolem velitelů ovládajících bojové velitelské mechy, kterých se hráč zhostí.


Poslední diskuzní příspěvek

čítam tie komenty na steame, že aký to má bullshit príbeh, ako keby ho jednička nemala tiež

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Supreme Commander 2 měl být strategií, která všem vyrazí dech. Povedlo se? Ano, i když asi ne přesně tak, jak vývojáři zamýšleli. Čekal jsem obři bitvy, obří jednotky, obří mapy, skvělou hru. Co jsem dostal? Tak se na to podívejme.

Předpokládal jsem, že na druhém dílu mé oblíbené strategie se nedá nic pokazit. První díl byl pořádně napěchovaná bedna střelného prachu a datadisk, ten tomu nasadil korunu. U druhého dílu ale nejspíš vývojáři chtěli předvést, že mají vlastní hlavu a pustili se do inovací, které se mi však do hry jako je Supreme Commander 2 opravdu nehodí.

Když to vezmeme od začátku, první na řadu přichází grafické zpracování. S prominutím, tohle se mi opravdu nelíbí. Jednotky vypadají spíš jako hračky z mého dětství a celkově je všechno až příliš hranaté. Když vezmu v úvahu první díl, paradoxně zjišťuji, že tři roky stará hra vypadá mnohem lépe, než její mladší bratříček. To byla rána pod pás.

Samozřejmě chápu, proč to tvůrci udělali. Chtěli, aby druhý díl nebyl tak náročný, jako první, ale výsledek je prostě špatný. Má to být akčnější, ale je to prostě jen rychlejší a ošklivější. Zdá se mi, jako by SupCom trochu "zestarcraftovatěl" a to je při vzpomínce na první díl hodně velké mínus.

Další věc je příběh. Samotná zápletka předchozího dílu nebyla nijak okouzlující, ale na strategii si pořád držela jakýsi standard. To, s čím přišel druhý díl, se mi zdá trochu jako výsměch. Hráč má být ve válce, která ale vypadá spíš jako menší šarvátka, a řeší problémy hlavních hrdinů. Snaha tam je, to se nedá upřít...ale vrazit takovou věc do strategie tak, aby to fungovalo, musel by být výsledek geniální. A to není...vůbec není. Abych pravdu řekl, všechno je předvídatelné a to se už dnes nenosí. Tvůrci se zároveň v příběhu snaží, aby se hráč vžil do role příslušného Supreme Commandera, ale to by ty hlavní postavy musely být sympatické alespoň jako osina v zadku...a to rovněž nejsou.

Dále se dostáváme k samotným jednotkám. Měl jsem pocit, že mě hra vyloženě nutí, abych je postupně využíval všechny...a to nesnáším. Když potom vezmeme v úvahu experimetální jednotky, je sice hezké, že jich je hodně, ale...grrrrr...jsou slabé a většinu z nich jsem si postavil jen jednou, abych věděl, jak vlastně vypadají.

Jak jsem naznačil, mapy se změnšily a to o dost. Za to nejspíš může zase ta snaha o zrychlení hry. To se sice povedlo, ale za jakou cenu? Všechno je více chaotické, hráč nemá čas se připravit na obří útočnou vlnu a hlavně - epické bitvy už se nekonají. Ve srovnání s nastavenou laťkou z prvního dílu jsou to spíš opilecké bitvičky o poslední soudek zvětralého piva.

Za zmínku ale stojí výzkum. Pro ten jsem měl vždycky slabost a musím říct, že i tady je to docela vítané zpestření hry. Osobně bych ale uvítal, kdyby byl proveden nějakou šťastnější cestou, než shromažďováním bodů za boje, či stavěním výzkumných stanic. Když si totiž už po padesáté odemykáte stejnou jednotku, jen v jiné mapě, začne vám ten výzkum lézt na nervy.

Snad jediné opravdové zlepšení oproti předchozímu dílu je větší výdrž Supreme Commandera jakožto jednotky. Už to není ta v bázi se krčící jednotka, kterou si obestavíte štíty, aby ho náhodou nezasáhl nedbale vystřelený projektil z artilerie, nebo atomovka. Teď se o sebe dokáže tak nějak postarat sám.

Tak tedy na závěr: Supreme Commander 2 ze svého potenciálu využil málo. Měl být rozlehlý, ale je malý. Měly se v něm bít tisícihlavé armády zbraněmi se ježících robotů, ale bijí se tu fanatické davy farmářů s vidlemi. Nějaké to kouzlo si hra zachovala, ale mě osobně drsně zklamala a při odchodu ze dveří nakopla do rozkroku. Škoda...tak moc jsem se těšil. Tak moc...

Pro: Větší počet experimentálních jednotek, výzkum, zoom, Supreme Commander už není tak slabá jednotka

Proti: Malé mapy, nezajímavý příběh, špatná grafika, uspěchanost hry, slabé experimentální jednotky, totálně nevyužitý potenciál původní hry

+9
  • PC 70
Supreme Commander 2 se dá považovat za lehčí verzi jedničky. Nevím co vedlo vývojáře k tomuto rozhodnutí, ale hra doznala značných zjednodušeních a zmenšení. Už nejsou žádné tři úrovně jednotek, pouze několik základních typů jak od letadel, lodí a pěších jednotek. Stejně tak prořídli budovy, a i obranné věže jsou pouze jednoho stupně. Mapy jsou taktéž menší, a mise již nenabízí postupné rozšiřování a prozkoumávání a odhalování nových částí mapy, s novými úkoly. Aspoň že technologický strom a vylepšování ACU(comandéra) zpříštupňuje nové jednotky a vylepšení. Za to experimentální jednotky dostali větší prostor, je jich více, jsou ve všech kategoriích, a jejich nasazení na bojiště je rozhodně častější než tomu bylo v jedničce.

Kampaň je průměrná, neurazí ale ani ničím nepřekvapí, slouží k tomu aby si hráč prošel a vyzkoušel všechny tři frakce. Největší výzva a zábava samozřejmě je v online hraní a ve skirmishu. Kde protivník ať živý či PC, dokáže vytvořit ten správný tlak a útočí v nemilosrdných vlnách jednotek.

Grafika se sice hýbe svižněji, ale chvíli trvá než si hráč zvykne na nový styl ztvárnění jednotek, připomělo mi to dobu kdy jsem si hrál s Legem. Jinak výbuchy, ničení jednotek a zůstávání vraků a zničeného železa po nich naštěstí nezmizelo.

Přes všechny zjednodušení a ústupky oproti původnímu Supremu, se nejedná o špatnou RTS, udržuje si návykovou hratelnost, a nabízí oproti ostatním strategiím něco jiného. Rozhodně je to nadprůměrná hra, bohužel nedosáhla špičkových kvalit jedničky.

Pro: Hratelnost, zábavnost, experimentální jednotky, jádro hry z prvního dílu, technický strom

Proti: Zjednodušování, omezení typů jednotek, málo prostoru pro námořní bitvy, grafický styl

+8
  • PC 15
Úplně čerstvé pocity, právě jsem to dohrál...

Začnu porovnáním s předchozím dílem. Jednou vetou jako už moje hodnocení naznačuje totální des! Tahle záležitost nemá nic společné se Supreme Commanderem nástupcem Total Anihilation. Úplně nová hra která ukradla název.

Zdecimování se nevyhla žádní stránka hry, okrem grafiky a pěkných výbuchu. Nejvíce utrpěla ekonomická část hry a také taktická část. Jednotky jsou hodně slabé k vzhledem upgradovaným domečků které mají různí "OP" vylepšení jako štíty dalekonosní dělostřelectvo a podobní "fíčury" které vám z hry udělají jen to, že na dobití nepřítele musíte použít jenom experimentální jednotky, protože žádní jiné nemá smysl stavět. Letadlům jsem nepřišel na chuť vůbec, nech jsem hledal jakkoliv jejich využití vždy víc to stálo a málo zničilo. Staré dobré za vela peněz málo muziky.

Pozemní jednotky velice pestré, jsou až 4, k tomu dělostřelectvo střílí jenom na to co vidí, radar je na nic. Úloha commandera byla taky potlačena a stala se z něho jenom věc kterou je potřeba schovat a chránit a plýtvat potřebnými jednotkami, které by mohli být na bojišti...

Nejlepší nakonec levelování/výzkum
Z jedničky jsme byli zvyklý na 3 levely (3 Tiery) tady získáváte výzkumní body a to dvěma způsoby:
1) Za ničení nepřátel
2)Výstavbou výzkumného centra

Tyhle body můžete použít v stromě který je rozdělen na 4-5 kategorií. (se začátku se v tom vyznat bylo jako španělská vesnice)

Celé strategické myšlení bylo vyměněno za spěchání, kdo umí lépe spěchat tak vyhrává. Největší síla je následující poslat dopředu commandera a s ním vystavit vežičky při těžiskách metalu, poté se zakempovat a vyrobit první experimentální jednotku kdo jí má první vyhrává. To je celá taktika jakou vám hra nabízí.

O drobnostech typu, že builder může jenom jeden stavět barák, nemůže mu pomoct další builder. To samé platí u opravování jednotek. Jeden builder může opravovat jednu jednotku.

Kdyby mám něco společné s vývojem tyhle hry, tak bych se styděl před celým světem. Všichni co přiložili ruku k "dílu" by měli chodit kanálem. Takhle ZKURVIT tak dobrý koncept to se nepovede jen tak někomu ...

Pro: Nic

Proti: Totálně všechno zle, na tak dobrém enginu udělat takovouhle zrúdnost to chce mít fakt obrovský ANTItalent

+5