Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Supreme Commander

16.02.2007
23.06.2008
79
67 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hra pochází od Chrise Taylora, tvůrce velmi známé strategie Total Annihilation. Stejně jako minule jde o boje robotických armád ovládaných jediným velitelem. A to vámi jakožto Supreme Commanderem v obrovském robotickém stroji (ACU - Armored Combat Unit).

Na mnoha planetách po celé galaxii bojují tyto 3 strany: UEF, Cybran a Aeon. Bojuje se na zemi, na moři i ve vzduchu. Velikosti map jsou zatím největší jaké kdy byly vůbec v nějaké strategii použity. A to v rozsahu od 5x5 km až po 80x80 km. Nejenom mapy jsou velké a při standardním nastavení hry ovládáte až 500 jednotek. Nastavit je ovšem možné ještě daleko větší počty.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Jedna z nejlepších strategií co jsem hrál.Systém těžení surovin a přísunu energie je trochu složitější,ale jak se ho člověk naučí,jde to samo.Jde jen o rovnováhu mezi těžením,zpracováním a přísunem energie.Potom je výroba téměř neomezená.Obrovské množství techniky,4 úrovně tech. pokročilosti=3+experimentální.Námořnictvo,letectvo,pozemní i obojživelná technika,vše jsem plně ve hře byužil.SC má nádhernou a detailní grafiku,opravdu špička žánru,spolu s Worl in Conflict.Ale je to vykoupeno drsnými nároky na HW.Já mám tu možnost hrát na plné detaily v rozlišení 1280x960 a vypadá to neskutečně.Hlavně vodní hladina a výbuch atomovky!!!SC má dva klady,kterými válcuje veškerou konkurenci-kamera,která jde přiblížit až na kanón tanku a oddálit až na oběžnou dráhu.Nehledě na možnost hrát na dvou monitorech-na jednom mít situační mapu,na druhém globální mapu celého konfliktu.Řeknete si že je to zbytečný luxus,ale nejednou jsem zatoužil mít dva monitory.Druhý klad jsou-alespoň pro mě-obrovské mapy.Celkem je ve hře 6 levelů,ale navzdory malému počtu je hraní velice dlouhé.Začnete na mapě "klasické velikosti,ale úkoly se rozšiřujía mapa se zvětšuje,nakonec původní mapa je jen desetina té finální.Hrát SC byl opravdu zážitek,zejména,když jsem ovládl celou obrovskou mapu a nepříteli zbyla jediná základna,kde vyrobili jediný obrovský stroj,který mi zdecimoval 99% vojska!!!!!Naprostá šílenost.Každému tohle doporučím,za ty peníze to rozhodně stojí!!!

Pro: Kamera,kamera a zase kamera,příběh,perfektní filmečky v ultra kvalitě,grafika,zábavnost.

Proti: Ekonomický model chvíli trvá na naučení,jinak nic!

+6
  • PC 80
Supreme Commander je velkolepá strategie, z níž epičnost přímo odkapává. Určitě to netkví v příběhu, ten je spíše průměrný - důležité je zpracování, jaké nemá obdoby.

Obrovské mapy, stovky jednotek, stovky budov. Válečná vřava v plném proudu. Tohle je pravý Supreme Commander. Svým zpracováním odkrývá hráčům netušené strategické možnosti, které jiné hry jen slibovaly, ale nikdy nesplnily. Svou bázi si tu může hráč opravdu opevnit, se skupinami čítajícími stovky jednotek může manévrovat ve formacích, letadla mohou opravdu hlídkovat na předvolených trasách...je toho spousta.

Největším lákadlem je samozřejmě zoom. Ten je doveden k dokonalosti. Nemáte přehled o svých jednotkách? Odzoomujte na oběžnou dráhu a mějte všechno jako na dlani! Místo svých jednotek uvidíte přehledné značky, budete mít hned jasno, kde je potřeba posílit obranu... S touhle vychytávkou navíc úplně odpadá nutnost koukat do minimapy.

Ekonomický model také stojí za zmínku. Jsou tu jen dvě suroviny, které hráč potřebuje. Jsou to energie a hmota. Na začátku hry je vždy potřeba pro zisk hmoty využívat jakési body, kde se dá stavět extraktor hmoty (těžební zařízení, chete-li). Elektrárny jsou samozřejmostí zase pro získávání energie. V pozdějších fázích hry ale přijde takový kouzelný moment, kdy zjistíte, že už se obejdete bez oněch bodů pro stavbu extraktorů a začnete si pomocí obřích komplexů fabrikátorů hmoty vyrábět onu hmotu sami! Brilantní!

Další věc jsou pro mě velmi oblíbené stupně jednotek. Jednotky z nižšího stupně mají zpravidla obří problémy se zničením jednotek z vyššího stupně. Tahle věc byla, myslím, někde kritizována...ale já si říkám, proč? Každá strategie se v posledních letech snaží o to, aby hráč používal všechny jednotky bez ohledu na to, jak jsou slabé. To je dle mého názoru úplně zcestné. Každý přece radějí používá silné jednotky, tak proč to hráči neumožnit? Supreme Commander to udělal a tím si u mě šplhnul. Když potom vezmu v úvahu experimentální jednotky - pomalé kolosy s několika ničivými zbraněmi, které jdou zničit jen velmi těžko, musím nadskakovat nadšením.

Jedinou vadou na kráse je až zbytečně veliký HUD, který zabírá dohromady snad čtvrt obrazovky. Na druhou stranu jde jen o zvyk a v datadisku už je tento neduh opraven. Nezbývá tedy nic jiného, než Supreme Commander doporučit každému milovníkovi strategií, protože tohle veledílo za to fakt stojí.

Pro: Grafické zpracování, zoom, mapy, jednoduchá ekonomika, experimentální jednotky, prostor pro opravdovou strategii

Proti: Trochu moc velký HUD

+5