Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Vašíček • 34 let • IT Administrátor • Dobruška (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Supreme Commander

  • PC 80
Supreme Commander je velkolepá strategie, z níž epičnost přímo odkapává. Určitě to netkví v příběhu, ten je spíše průměrný - důležité je zpracování, jaké nemá obdoby.

Obrovské mapy, stovky jednotek, stovky budov. Válečná vřava v plném proudu. Tohle je pravý Supreme Commander. Svým zpracováním odkrývá hráčům netušené strategické možnosti, které jiné hry jen slibovaly, ale nikdy nesplnily. Svou bázi si tu může hráč opravdu opevnit, se skupinami čítajícími stovky jednotek může manévrovat ve formacích, letadla mohou opravdu hlídkovat na předvolených trasách...je toho spousta.

Největším lákadlem je samozřejmě zoom. Ten je doveden k dokonalosti. Nemáte přehled o svých jednotkách? Odzoomujte na oběžnou dráhu a mějte všechno jako na dlani! Místo svých jednotek uvidíte přehledné značky, budete mít hned jasno, kde je potřeba posílit obranu... S touhle vychytávkou navíc úplně odpadá nutnost koukat do minimapy.

Ekonomický model také stojí za zmínku. Jsou tu jen dvě suroviny, které hráč potřebuje. Jsou to energie a hmota. Na začátku hry je vždy potřeba pro zisk hmoty využívat jakési body, kde se dá stavět extraktor hmoty (těžební zařízení, chete-li). Elektrárny jsou samozřejmostí zase pro získávání energie. V pozdějších fázích hry ale přijde takový kouzelný moment, kdy zjistíte, že už se obejdete bez oněch bodů pro stavbu extraktorů a začnete si pomocí obřích komplexů fabrikátorů hmoty vyrábět onu hmotu sami! Brilantní!

Další věc jsou pro mě velmi oblíbené stupně jednotek. Jednotky z nižšího stupně mají zpravidla obří problémy se zničením jednotek z vyššího stupně. Tahle věc byla, myslím, někde kritizována...ale já si říkám, proč? Každá strategie se v posledních letech snaží o to, aby hráč používal všechny jednotky bez ohledu na to, jak jsou slabé. To je dle mého názoru úplně zcestné. Každý přece radějí používá silné jednotky, tak proč to hráči neumožnit? Supreme Commander to udělal a tím si u mě šplhnul. Když potom vezmu v úvahu experimentální jednotky - pomalé kolosy s několika ničivými zbraněmi, které jdou zničit jen velmi těžko, musím nadskakovat nadšením.

Jedinou vadou na kráse je až zbytečně veliký HUD, který zabírá dohromady snad čtvrt obrazovky. Na druhou stranu jde jen o zvyk a v datadisku už je tento neduh opraven. Nezbývá tedy nic jiného, než Supreme Commander doporučit každému milovníkovi strategií, protože tohle veledílo za to fakt stojí.

Pro: Grafické zpracování, zoom, mapy, jednoduchá ekonomika, experimentální jednotky, prostor pro opravdovou strategii

Proti: Trochu moc velký HUD

+5