Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

League of Legends

68
223 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online RPG *
Forma:
free to play
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.10.2009 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://leagueoflegends.com
League of Legends (LoL) je online hra, která se inspirovala mapou DoTA pro Warcraft III: The Frozen Throne. Systém hry je docela jednoduchý, hraje se ve dvou týmech po 3 nebo 5 hráčích (záleží na výběru mapy). Na začátku si hráč vybere jednoho z nabízených hrdinů (aktuálně je jich 111 a další přibývají v pravidelných aktualizacích), je však možné vybírat vždy jen z omezené týdenní nabídky hrdinů nebo z hrdinů, které si hráč odemkl. To lze provést za speciální body, jichž jsou dva druhy: IP – Influence points si hráč vydělává za vyhrané zápasy. RP – Riot points si hráč může koupit přes kreditní karty, Paypal, SMS či dalšími možnostmi platby.

Úkolem každého zápasu je zničit nepřátelskou hlavní budovu - Nexus. K té vede několik cest, na kterých jsou však obranné věže, které je nejprve třeba zničit. Z obou základen vybíhají automaticky ovládaní vojáci, těm je ale potřeba vyčistit cestu (moc toho nevydrží). Hráčův hrdina získává během zápasu úrovně a nové schopnosti. Zabíjením nepřátel získává také zlato, za které si může kupovat lepší vybavení. Když hráč zemře, musí čekat určitý čas než bude oživen (čím větší úroveň, tím delší čekání). Za zápasy získává hráč nové úrovně a může si vylepšovat jeden ze tří stromů schopností. Maximální úroveň hráče je 30. Hra je pravidelně aktualizována.


Poslední diskuzní příspěvek

Mitisko: Přepadává :) a nebo celou dobu farmí a když to nepodělá má eq a vyhraje se

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Po velkém úspěchu doty vznikl nápad, že by se měla vytvořit další MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) hra s novým enginem, která už nebude pouhým módem, ale plnohodnotnou hrou. To se po čtyřech letech vývoje povedlo a roku 2009 vychází League of Legends. Hra je přístupná každému a zcela zdarma, takže si ji může kdokoliv stáhnout a vyzkoušet. Tento rok byla překročena hranice 32 miliónů registrovaných hráčů.

Po spuštění clienta vás čeká user-friendly lobby, kde máte možnost vidět nejnovější novinky se snadným přístupem k vašemu friend listu, profilům, in-game shopu a herním módům. Pokud se rozhodnete vejít do hry, čeká vás výběr módu a mapy, které jsou celkem tři. První z nich je klasická mapa 5v5 s názvem Summoner's Rift, která má tři lajny. Druhou a mnohem menší mapou je Twisted Treeline, která má pouze dvě lajny a na každé straně jsou pouze tři hráči. Tou poslední, a zároveň nejnovější, je Dominion, kde nejsou žádné lajny, ale jakési Capture and Hold tažení. Každá z těchto map má svůj unikátní styl hry.

Dále si musíte zvolit jeden z těchto celkem čtyř módů (normální hru, co-op, practice, ranked) a jednu z map, kterou chcete hrát. Hráči tvoří dva teamy, kdy každý z nich začiná na jedné straně mapy s úkolem zničit nepřátelskou hlavní budovu, Nexus.

-V normální hře vás server spojí s hráči s podobným skrytým hodnocením, které je vypočítáváno z počtu vyhraných a prohraných her.
-V co-op hře se jedná o zápas proti počítačem ovládaných hrdinům, kde si můžete zvolit, s kolika a kterými hráči chcete hrát.
-Practice je skutečně pouhé potrénování, kde si můžete dělat, co chcete. Team může být namíchán hráči i boty.
-Ranked je zápas, do kterého se můžete přihlásit pouze s maximálním levelem, a to jest 30. Při výběru postav se vybírá podle rolí (tank, jungler, support, ad carry, ap) a banuje se několik championů, které nechcete, aby si nepřátelský team zvolil.

Způsob, kterým se vám tvoří team, se nazývá matchmaking. Matchmaking se tvoří podle hodnocení z počtu výher a proher každého individuálního hráče. Za každou odehranou hru získáváte virtuální herní body, za které si můžete nakupovat nové hrdiny, či runy.

Runy (tier 3, nižší nemají moc význam) si můžete nakupovat od 20. úrovně a vylepšovat si tak vlastnosti svých hrdinů. Nakupovat je lze v shopu, kam máte přistup v lobby. V tomto shopu si lze také zakupovat skiny na každého z momentálních 93 championů, ale pouze za reálné peníze. Tento způsob transakcí je hlavním a jediným příjmem pro vývojáře.

Kontakt mezi Riotem a komunitou je dobrý. Vývojáři (někdy bohužel) naslouchají hráčům až moc a některé změny nebývají zrovna nejlepší. Každý druhý týden přidávají nového, zcela unikátního hrdinu, takže o obsah není nouze. Každý rok se pořádá turnaj pro nejlepší teamy z celého světa, kde se hraje o nemalé částky.

Velkým plusem je taky skutečnost, že Riotu není cizí uspořádat charitativní akce. Minulý rok se za vybrané peníze za skin vybralo $160000 pro Červený Kříž.

Pro: grafika, hratelnost

Proti: komunita

+24(27-3)
  • PC --
LoLko hraji už něco přes jeden rok (s nějakými přestávkami) a mám odehrané stovky her. Na rovinu říkám, že to je nejzábavnější a nejpřístupnější MOBA hra vůbec. Proč?

Hodně lidí odsuzuje LoL kvůli tomu, že je přístupné a jednoduché. Samozřejmě to má své nevýhody v podobě špatných hráčů což je v hodnocených ranked hrách problém (dostat se na vysoký rating vyžaduje nejen hrát velice dobře a bez chyb, ale i trochu štěstí na spoluhráče).

Zjednodušení některých mechanik je naprosto logický krok (vzhledem k tomu, jaké má LoL být). Denyování (zabíjení svých minionů za účelem snížení množství zlata a zkušeností, které může váš nepřítel získat) bylo zrušeno. Proč? Protože to poměrně zpomaluje hru a prodlužuje farmící fázi hry. LoL není jen o farmení, je to především dost akční hra a od začátku hry se vždy něco děje. Recall je další (tentokrát novou) vlastností - jedná se o obyčejné teleportování do báze, zase za účelem zrychlení hry. Další podstatná věc je, že se vám neodečítá bank, což je nejpodstatnější věc vůbec. Tohle prakticky vždy vede k naprostému nafeedění jednoho hráče (tzn. že hráč má oproti ostatním o několik řádů lepší itemy než ostatní, takže zabíjí cokoli se ve hře pohne).

Jelikož je LoL free to play, musí mít nějaký systém mikroplateb, které fungují vcelku logicky a vybalancovaně. Ten kdo platí rozhodně není nijak zvýhodněn - můžete si koupit buď skin na hrdinu a nebo hrdinu, runy, které ovlivňují vaše ingame staty lze koupit jen za IP body, které získáváte hraním (po hře se na základě určitých kritérií vypočítá, kolik bodů získáte). Všechny hrdiny je možné koupit za peníze i za herní měnu a rozhodně neplatí, že drahý hrdina je extrémně silný a levní hrdinové jsou slabí.

Tím se dostáváme k vybalancování hry. To je poměrně diskutabilní téma a velký problém LoLa. Pokud hrajete na nízké úrovni, tak existují hrdinové, kteří vyžadují méně hráčových schopností pro výhru na lajně. Na druhou stranu, hrdinové složitější na zahrání mají většinou výhodu v pozdní fázi hry a pokud je hráč schopný, bude odměněn. Samozřejmě na každého hrdinu existuje counter (alespoň částečný) jak ve fázi lajnování, tak v late game.

Občas se ale stane, že vyjde nějaký extrémně silný hrdina, což Riot řeší rychlými updaty a zároveň v ranked hrách musí každý tým permanentně zabanovat 3 hrdiny. Pokud tedy hrajete se schopnými lidmi (nebo máte vlastní tým), tak máte pokaždé možnost vybrat takové hrdiny, které buď counterují nepřítele a nebo jsou na stejno. Veškerá nevybalancovanost ve hře je teda nějakým způsobem řešená a ze všech MOBA her asi nejlépe - proto je LoL tak populární i v progamingové scéně a všichni brečící rádoby hardcore hráči HoNu a dalších ptákovin to nejsou schopni přiznat.

Pochválit ještě musím vydařený interface, který výrazně zjednodušuje hru pro nováčky (tzn. že každému je hned jasné co kde hledat a co kupovat) a především díky tomu si mě LoLko získalo. Dotu ve Warcraftu jsem nesnášel hlavně kvůli naprosto nepřehlednému obchodu a těžkopádnému ovládání, které bylo právě způsobeno tím, že vše začalo jako mapa do W3. Interface v HoN je také něco příšerného, navíc to má hnusnou přeplácanou grafiku, kde se začátečník těžko vyzná. S Dotou 2 nesrovnávám, protože jsem ji nehrál (můžu srovnat akorát grafiku, která se mi v dotě od Valve líbí mnohem více a řekl bych, že je hra i přehlednější).

Jednoduchost je trendem dnešní doby a většina herních značek na to negativně doplácí, ale Riot ukazuje, že jednoduší neznamená horší. LoL je velice povedené a hru můžu doporučit každému, koho MOBA žánr baví a nepočítá se do hrstky wanabe progamerů, kteří stále hnijí u zastaralých her a řvou všude kolem.

//Edit: Vymazáno procentuální hodnocení. Hodnotit neustále se vyvíjící hru číselně je nesmysl...

Pro: V podstatě celá hra je bez výrazných záporů, velkým plusem jsou neustálé updaty, vylepšení a balancování hry od Riotu (dokonce i oživují staré nepoužitelné hrdiny)

Proti: Největší mínus je komunita a hromada arogantních hovad, která ničí hru buď nadávkami nebo svou neschopností hrát dobře a nebo tím, že vůbec nehrají, hra by mohla běžet na více FPS (není náročná, ale vzhledem k grafice bych očekával mnohem lepší výsledky)

+19(21-2)
  • PC 80
Musím vyjádřit obdiv hlavně k původnímu nápadu mapy DOTA. Vytvořte 100+ hrdinů, lesní arénu a získáte nekonečnou variabilitu kde může proběhnou tisíc různých scénářů. Taktická hloubka je prostě masivní at už je to Dota Lolko Honko Dota2.... a přemýšlet nad kombinacemi hrdinů je výzva pro každého myslícího hráče. Unavit vás může leda koncept hry, nikoliv možnosti vašeho týmu.
Lolko oceňuji jakožto nejméně trestající MOBU s vyšším zaměřením na teamplay... kde ač vám goldy nemůžou jít do mínusu při umrtí, stále zachovává všechny dota principy a ještě přidává něco navíc. trocha slangu (stále je možné redukovat někomu příjem goldů na lajně, stále záleží na skillu, ale red blue buff, drak, baron, scalování spell casterů , supportů ,summoner spelly... přidávají to něco navíc... a vyvaženost itemů a abilitek v Lolku je dokonalá, ve hře prostě nejsou brutální mechaniky doty... žádné stun kladiva, BKBimunity, teleport dýky, chronosféry, pět sec stuny alchemisty, multistun ogra, blackholy... naopak CCčka jsou vždy max 2sec, či silnější item vám neslíbí faceroll ,ale jen třeba o 20procent větší dmg než soupeř, feedlej chlapík je silnej max jak dva normální, stále se dá zastavit)
Nicméně základy hry způsobují, že komunity těchto her jsou zpravidla extrémně nepřátelské. Kdo to kazí, nese vulgární následky. A průběhy hry můžou dopadnout tak, že místo zábavy skončíte maximálně vytočení. (Ovšem u Lolka či HotS bude vzteku nejméně). Proto nemůžu hodnotit více než 80. Vstup nováčka do kterékoliv MOBA bude vždy útrpný, často opak srandy.

Pro: znovuhratelnost, taktická hloubka, vyváženost

Proti: toxická komunita, občas je zábava jen na straně jednoho týmu

+12
  • PC 90
Úspěšná MOBA hra, podle známé neoficiální mapy ve Warcraftu 3 - asi věta, kterou začíná snad každý popis tohoto povedeného nezávislého dílka od dříve neznámého vydavatele Riot Games, kdo by je taky znal, když jejich prvním a hned tak úspěšným dílem se stala právě tato hra.

Tato je hra by měla jít příkladem všem free-to-play hrám, ve kterých jejich autoři vidí spíše jakýsi podnázev pay-to-win hry. Ve hře není nutné a vpodstatě ani možné, aby si nováček zakoupil nějaké "výhody" a neexistuje nic, co by si člověk, co nechce do hry vkládat peníze nemohl zakoupit oproti platícímu... vlastně ano, je, vzhled (známé pod názvem "skin") pro jednotlivé postavy. Můžete tedy místo bláznivého chemika ovládat surfaře a nebo místo malé mumie dárek. Je to ale nutné ke hraní?
Dříve či později (podle toho jak moc vás tato hra chytí) stejně dostanete chuť na to si nějaký ten hezký vzhled koupit a podle toho, jaká tato hra musí mít tržby mi stejně příjde trochu hloupé, že je to pořád všechno strašně drahé, to je jedna z mála věcí, kterou jsem nepochopil a stále ještě nechápu.

Tato hra je svým způsobem i velký chudák v tom, že jí spoustu lidí odsuzuje zcela bezdůvodně, ikdyž mám takový pocit, že tak polovina z těchto lidí nikdy hru nehrála. Snad všude vidím, jak hráči DoTy tuto hru nenávidí a všude vypisují, jak je to primitivní hra a jak by všichni měli hrát DoTu, samozřejmě se toto objevuje i v opačném případě (kdy hráč LoLka tvrdí, že DoTA je blbost a všichni by měli hrát LoLko) a takovéte diskuze jsou na internetu k vidění skoro všude. To pak odrazuje spíše ty inteligentní možné budoucí fanoušky a čím více se hra posouvá, tím více primitivů začíná tuto hru hrát. Nespočet agresorů, flamerů, ragerů a podobné havěti dnes obsazuje velkou část serverů a potkat opravdu milého člověka je v této hře dnes již skoro zázrak.

Pro: Hratelnost , OPRAVDOVÝ Free-to-play

Proti: Komunita

+10(11-1)
  • PC 55
Nový koment po odehrání 3 sezón konec vždy gold.

Hra je graficky hezká a hratelně velmi dobře vybalancována. Každý to asi zná teda nebudu popisovat prvky hry, musím, ale napsat proč s hrou dnes definitivně končím:

1) Zrušili blokování hráčů kterých máte v "ignor" liste i když je tam máte dá vám je do teamu.
2) Ranked hry balancuje takovým stylem, že když vyhrajete např 3 partie tak následní 3 hry dostanete záměně toxický team, prostě systém je nastavený tak, aby to bavilo aj hráče které to neumí, tak vám je dá do teamu aby jste je vytáhl. Funguje i zrcadlový efekt když hráč přehraje 3 hry v radě systém mu najde kvalitnější spoluhráče aby zase vyhrál. Proto aj u špičkových hráčů je poměr výher a proher prakticky 1:1
3)Support nečistí toxické hráče, systém reportů už prakticky nemá smysl.
4) Ze staré sezony jsem končil jako Gold 1 mě hodilo do Bronze 1 za 4 výhry 2 leavy a 4 prohry, chápu, dobře, tak jsem se prakticky nemožným způsobem vykopal v solo rankedech z bronze 1 do gold 5, ale teď mi dá za výhru 15 bodů za prohru mi vezme 25 bodů. Jak jsem psal nahoře vyhrajete pár her v radě dostanete se nadej bůh do "promotion" a potřebujete vyhrát 2 hry z 3. Není možný v tomhle tom systému. Dá vám do promotion, tak toxický hráče. že když všechny čtyři mají 0/10 nemůžete být překvapený. Je úplně normální přehrát hru kde já sám vysypu 3 protihráče a můj team 4 vs 2 prohrají v promu do gold 4.

Hra drží umělo dobrý hráče dole mezi KOKOTAMA a tyhle KOKOTY umělo drží v silveru kde nemají co hledat a to ne jenom v silveru také v goldu a platině se dá potkat hráč který má 7 výher v radu se statistikami 2/13 a podobní nenormální věci ...

5) Dalším důvod proč končím je neskutečně toxická komunita hráčů. I když se snažíte hru vyhrát a hrajete dobře nakonec jste obviněny z vyžírání killu (i když v statistice máte nejlepší dmg) a ještě dostanete hromadně reporty od vlastního teamu a od teamu naproti posměšky, co ve výsledku celou hru a zábavu z hraní ničí a neskutečným způsobem to člověka negativně naladí.

Jsem rád že dnes jsem odehrál poslední hru

Proti: Solo hry, špatný systém hledání spoluhráčů

+4(6-2)