Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

X4: Foundations

  • PC 60
Chtěl jsem si zahrát vesmírnou hru, která je fakt vychytaná a zvolil jsem X4: Foundations s updatem 3.0 (který řeší vše!)
Musím říct, že jsem zklamán a to totálně. Dokonce mi vadí aj grafika, ne proto, že bychom byl puntičkář a hledal dokonalou grafiku, ale vadí mi to, že 3D modely lodí jsou prakticky dokonalé, ale jiné věci jako interiér, postavy, asteroidy atd. jsou podprůměrný a ten kontrast, který to tvoří s dokonalým modelem 3D lodi je děsný.

Dál se mi nelíbí interakce s NPC, např. navigátor vás "naviguje" aj po tom co už máte loď dávno zaparkovanou, NPC stále dělá pohyby jako kdyby vás navigovalo na přistání. Zdůrazňuji, že dle vývojářů má být hra už v parádním stavu bez chybičky s obrovským updatem 3.0.
Další věc kterou nevím jenom tak projít jsou interakce. Když neboříte do jiné lodi anebo stanici, tak občas se stane, že její texturou jenom proletíte a žádná interakce se nekoná.

Musím pozitivně ocenit managment, kde se dají nastavovat aktivity ostatním vašim lodím (kapitánům), můžete navolit málem vše co vás napadne a s automatizovat. Např. hledej a též silikon, anebo něco jiné co zrovna potřebujete. Super je aj to čím máte víc lodí a kapitánům, tak máte stále větší a větší "pasivní" příjem a u toho si můžete v klidu dělat své další questy...

Důležitou stránku hry tvoří těžení a to mi přídě totálně odfláknuto, prostě rozbijete nějaký kámen a držením klávese O, vcucněte natěžený materiál, ale celé to vypadá tak, že jako kdyby všechny materiály byli kovové a vy jste zapnul elektromagnet, pohyb je úplně bez propracovaného kontextu a vypadá to jako kdyby ty natěžené artefakty směrovali vám jako pilotovi lodě rovno do papule, přes čelní sklo kokpitu. To se mi teda od hry, která má za sebou roky zkušeností s několika sériemi vůbec nelíbí...

Velikost vesmíru je impozantní, dělí se na takzvané sektory které spojují vesmírné dálnice. Nehledám zde dokonalou fyziku, ale nájezd na dálnici, která je jenom taková myšlená os, doprovází úplně anti-fyzikální model interakce jako kdyby jste na jednu stranu natrefili na dálnici z pevný složky, ale na stranu druhou můžete dálnicí proletět skrz ní a minout jí.

Možná se vám bude zdát můj komentář moc kritický a to aj je, ale když si koupím docela drahou hru která je 2 roky po oficiálním vydání na trhu a ještě k tomu se vývojáři vystatují s tým, že obrovský update 3.0 vše co bylo špatný opravuje, tak bych fakt čekal od tyhle série dokonalé vesmírné řádění, kord když se jedná o "naskriptovanou" singleplayerovku. Musím jenom na závěr zkonstatovat, že lepší nákup je Elite Dangerous a to můžete řádit aj s kamarádem v multiplayeru.

Ještě musím doplnit a zkritizovat ekonomický model, stačí vám fakt málo času investovat do těžení a hned si můžete koupit další loď. V podstatě se mi stalo to, že jsem se vydal hledat "raritní krystaly", našel jsem první dva nejméně cenné, natěžil jsem je, celé to trvalo asi 10min aj s cestou a natěžený materiál jsem prodal za 300 000 co je např. cena lodě třídy M určené na těžbu se skoro plnou výbavou (absolutně plná nejdražší výbava byla za 350 000). Jako uznávám, že těžení ve hře není nijak zajímavé a autoři se to asi snažili balancovat vysokou efektivností, ale nebyla by lepší výzva, taková aby člověk musel strávit víc času při těžení a aby to těžení bylo více propracováno ? Aby bylo uvěřitelnější, zábavnější a v konečném důsledku zajímavější. Proč např. hned vidím co těžím ? Proč nemůžu nejprve něco natěžit a až poté na palubě udělat výzkum co to vlastně je a jakou to má hodnotu, proč nemáme těžící model který je více záhadný...

Fakt velká škoda celého konceptu a přitom to na první pohled vypadá hodně dobře, no na druhý už ne a na třetí je tam toho víc k nasrání...

Pro: nic nové, nic neokoukané, dobrý je jenom managmentu dalších lodí s kterým se dá vyrobit pasivní příjem

Proti: málem celá recenze

+10