@
Paul (23.08.2022 23:07): Dělat takové rozdíly mezi JRPG a WRPG mi přišlo ok možná před 10 lety a víc, kdy velká část JRPG měla tahové soubojáky, což není pro každého. No dnes je většina velkých JRPG akční a dělaná s tím, aby prodala na západě. On je možná důvod, proč v Japonsku vyjde deset RPG ročně a na západě jedno za deset let. Stylizovaná grafika pravděpodobně snižuje náklady dost zásadním způsobem a není to o tom, že by ji Japonci nutně chtěli, to by se tam pak neprodávaly věci jako Elden Ring nebo DS. Ostatně průměrný japonský vydavatel slaví při prodejích 500k, průměrný západní vydavatel mluví o zklamání při prodejích pod 5 mega, a to jsem asi i dost ubral ještě. Pokud si dobře vzpomínám, tak třeba
Borderlands nakonec vyšlo právě díky tomu, že stylizovali grafiku, protože původně to mělo být fotorealistické, ale neměli na to prachy.
Já to vůči tobě nepíšu nějak útočně, já s tím smířený jsem a beru, že každý má grafické preference, já mám taky nějaké oblíbené, ale když člověk pak ignoruje všechno ostatní a označuje to za cartoon nonsense, tak se vlastně o ty skvělé hry připravuje sám jen z neochoty něco zkusit. Ostatní mohou hrát desítky skvělých RPG každý rok, ty můžeš dalších 8 let čekat na Dragon Age nebo TES a psát o tom stížnosti na internet. Ve výsledku je to tvůj boj a pokud si s tím takhle spokojený, tak budiž no. :D
@
Tulareanus (23.08.2022 23:38): Já vím, že si nestěžuješ, to bylo jen doplnění toho, cos napsal předtím.