Dohrál jsem jak Portal tak první Trine . V Portalu primárně každý level řešíš logický problém jak se dostat dál manipulací s prostředím, k tomu se místy přidává i nějaké to časování skoku popř. vytvoření portálu a není tam žádný boj. U Trine je tak ze třetiny akční boj (rytíř je čistá mlátička) ze třetiny je to skákací plošinovka a ze třetiny řešíš logické problémy manipulací s prostředím. Mimochodem ve Trine máte zdraví, které vám při boji ubývá a lektvary, kterým si zdraví doplníte, u Portalu a jemu podobných logických her nic takového nenajdete. Podle mě je ten důvod zřejmý a viditelný, proč je Trine spíše plošinovka s významnou logickou složkou a ne logická hra jako Portal.
Co se týká The Room tak tu bych na HC uznal, není to klasická adventura, v podstatě tam řešíš jen logické problémy plus hledáš skryté spínače nebo mechanismy. Není tam výběr lokací, nejsou tam žádné rozhovory a další aspekty klasických adventur, které jsme z HC vyloučili.