@
Naginata (20.06.2021 02:46): Tady jsi krásně na příkladu ukázal, o čem je konzervativismus :). Nic není politické téma, dokud to někdo nechce změnit. Pokud máš pocit, že je všechno v pořádku, tedy například pokud ve hrách vlastně žádnou politiku nevidíš, nic tě tam neštve a nic bys neměnil, tak jsi de facto konzervativec, i když se za něj třeba nepovažuješ. Pokud ti naopak připadá, že je tam něco problematického a že by se to mělo do budoucna změnit, tak jsi zase de facto progresivní. To nicméně, navzdory rozšířené představě, nijak neimplikuje tvoje pravolevé zařazení. Konzervativní nebo progresivní můžeš být na obou stranách, záleží na kontextu. Druhá věc samozřejmě je, nakolik upřímná ta pozice je. Já osobně jsem velmi skeptický ohledně politických témat tak, jak je prezentují hry od velkých korporátů, kde je umělecká vize rozmělněná mezi spoustu lidí. Korporace budou cynicky dělat hry v takovém stylu, který zrovna letí a o kterém se domnívají, že ho nejvíc lidí ocení. U menších studií a autorů té pozici věřím víc a jsem ji ochotný brát vážněji.
@
M.a.t.t. (20.06.2021 11:26): To nevím, záleží na roleplayingu a na tom, jak moc do hloubky chceš jít. Tak nějak pocitově na první pohled nebude většina lidí zpochybňovat špatnost otrokářství. Ale můžeš si položit otázku, proč by si vlastně měli být všichni rovni a hned je to zajímavější. Je to těžší filosoficky obhájit, než se zdá (jen aby bylo jasno, tohle měl být jen příklad; diskuzi na tohle téma tu nechci rozvíjet a přidělávat adminům vrásky).
@
Hitsuran (20.06.2021 12:09): Problém není politický bias. Faktem je, že všechno má politický bias, prostě si toho akorát musíš být vědomý. A samozřejmě druhá věc je vyspělost diskuze. Nasadit osobní útoky, nazývat lidi náckama atp. a pak si stěžovat na politický bias mi přijde spíš úsměvné.