Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

WTF, usekl se mi kus komentáře počínaje smajlíkem :O To se tady nesmí?

Kus co chybí byl cca že mi můžete jít rovnou zamítnout GYLT, protože jsem tam použil překlad popisku distributora. A taky to, že by se mi líbilo mít sepsané guidelines u přidávání popisku, jak to má StackOverflow u nové otázky/odpovědi.
@Bursoft Teaser jsem myslel textový. "Ponořte se do světa magie a kouzel", "Nechte se unést na vlnách fantasie" prostě text tohoto typu, více lyrický než popisný. Distributoři totiž takové texty často používají.

@Fritol @rihuhahl Pokud je to z hlavy přispěvatele, jak se zajišťuje "nestrannost" u popisků? To bych čekal ještě víc, že budou nějaké oficiální a poměrně striktní guidelines -- a ne že to bude "o citu". Třeba na ČSFD je v tom místě naopak prakticky vždy text distributora.

Pokud se překlad anglického textu nesmí, tak jsem vinen.
@Popcorn (12.04.2020 12:41): nejlepší způsob je kouknout na profily her, které dobře znáš a inspirovat se. Texty distributora nepoužívej, často jsou plné vzletných, nebo bombastických informací a nemusí tvrdit úplnou pravdu. Popisek by měla být tvoje práce, kdy popíšeš o čem hra je (bez spoilerů), nastíníš mechaniku a přidáš nějaké další informace. Ideální popisek neexistuje, ale já osobně jeho délku vidím na asi 3 odstavce, kde se dozvím o co jde, co budu ve hře dělat a co je například unikátní oproti jiným hrám. Pokud hra ještě nevyšla, tak se také vyvarovat budoucímu času a formulacím vývojáři slibují, ve hře možná bude... Každopádně každý popisek je individuální a záleží na dané hře, těžko ale projde popisek o 2 větách a zněním “tahle hra je nejlepší, protože nabízí hráči volnost...”
@Popcorn (12.04.2020 12:41): Do popisu patří popis hry samotné, tedy příběh (pokud má) a popis hratelnosti (žánry jsou obecné, je dobré je třeba rozvést. Například pokud jde o akci, tak zda je top down, 2D apod., co ve hře hraje prim, co v ní na hráče čeká, na jakých mechanikách stojí...)

Popisky by však měly být z tvé hlavy. Můžeš si samozřejmě přečíst něco o hře jinde, ale výsledný popisek pak musíš zformovat do svých slov. Také se vyvaruj doslovnému překládání anglických popisků, poznáme to. Zmínka kde hra vznikla může být, případné ocenění patří do zajímavosti pak. Také by měl být popis neutrální. Neměl bys v něm tedy zmiňovat své pocity ze hry nebo pocity recenzentů. A oficiální texty distributora tam též nemají co dělat.

Pro příklad třeba nějaké moje návrhy. Pokud má hra příběh tak nějak takhle: Nowhere

A pokud ne, tak stačí takhle: Empire Fighter 3D

Jestli si nic nepřidával ještě, tak prostě něco sepiš a moderátoři se ti na to mrknou a upraví/poradí tak, abys měl představu do budoucna.
@Popcorn (12.04.2020 12:41): Svými slovy pospat, o čem ta hra je a její mechaniky. Samozřejmě se vyhnout spoilerům. Teaser se potom může vložit do videí, jako jiné zajímavosti (HW nároky, nějaké špeky z vývoje, prodej atd..).
Ahoj lidé, mám vskutku obecný dotaz. Do FAQ a Nápovědy jsem koukal, a i když se mi tomu moc nechce věřit, tak jsem k tomu nic neobjevil.

Když přidávám novou hru, tak všechna pole jsou vskutku jasná -- k žánru je dokonce v nápovědě návod -- ale nějaké guidelines co se týče popisku hry jsem nenašel. Co přesně je účel tohoto textu? Co tam patří? Teaser text od distributora, co navnadí ke hraní? Text vlastní invence popisující herní mechaniky a atmosféru/příběh? Detaily typu "hra vznikla na game jamu" nebo "hra vyhrála ocenění XY"? Jaký je doporučený rozsah?

Pokusil jsem se to vyzkoumat z už vydaných her, ale nejsem z toho moc moudrý.
Já nezvládám naklikávat ani rozehrané, natož dohrané hry, či nějakou svou sbírku. Natož to úsilí věnovat evidenci přečtených komentářů. Zbytečné byrokracie máme dost v práci! :D
@Rapier (12.04.2020 11:15): Zajímalo by mě, jak zjišťujete, že vaše komentáře někdo čte (jak se tu objevují různé podobné příspěvky)? Uniká mi nějaká statistika nebo všichni soudí jen podle plusek?
@Crash (12.04.2020 11:08): ano nasbíral. Myslel jsem to tak, že obecně moc lidí komentáře k simulátorům nečte, protože tyhle hry nehrají nebo je nezajímají. Většina hraje akce všeho druhu, RPG a možná ještě tak strategie.

Jinak souhlas psaní komentářů není snadné a ne vždy se do toho člověku chce. :)
@Rapier (12.04.2020 10:54): Ale nepovídej, těch deset plusek si nasbíral i u všech svých komentářů k simulátorům. Spíš je to o psaní těch komentářů. Ne vždy se do toho člověku chce.
No jo to se Vám ty bodíky lehce sbírají jak píšete o causal oblíbených hrách. Zkuste si schválně vybrat jiný žánr. :)
Mě také potěšilo, že mi lidé více čtou a hodnotí starší komentáře. Člověk pak nemá pocit, že po pár letech zapadnou a čtou se jen nové. :) Imho zrovna pro "traffic" na DH je karanténa asi dobrá. :)
Moc děkuji všem nejmenovaným za můj nečekaný a téměř zázračný posun! ;-)
Páni. Tolik plusek a hned 4 opakované achievementy? To bych měla škemrat o body častěji :DD
Od top 50 uživatelů mě dělí už jen nějakých 104 bodů. To by chtělo vyhrát festival aktivity :D
@Chuck (10.04.2020 09:57): hele můžeš mě ale podpořit tím, že mi dáš nějaké to plusko v komentářích. :) Samozřejmě až si je pročteš!

Zrovna se dívám, že mě Memphis zmiňuje v článku, to jsem ani nevěděl, že se účastním nějaké kategorie.
Dostal jsem chuť na vyzkoušení starých leteckých simulátorů, a tak mě napadlo přidat pár zajímavostí aby ostatní měli jednodušší život. Na bednu stejně nemám šanci.

@John Mirra (10.04.2020 09:32): aha teď mě to došlo! Ona je vypsaná soutěž. Pozdě!
@Chuck (10.04.2020 09:48): dlouhé roky jsem měl štěstí na HW. V roce 2019 mě dost rozhodila Nvidia s RTX 2070 Super. V roce 2020 pro změnu AMD s RX 5700XT, jinak výborný kus HW který má ovšem jeden drobný problém a to ovladače: to co nyní zažívám bys opravdu nechtěl: náhodný black screen + reboot, internet je to ho plný. Proto ani nemohu nikomu RX karty doporučit. Sice jsem ty black screens skoro eliminoval ale stále tam jsou. Ach jo. Viz. odkaz.

Raději sepíšu pro DH nějaké články na blog o leteckých simulátorech, jak začít létat, jaký HW si pořídit, apod. už se na to delší dobu chystám, v diskuzi to zapadne. Nebo článek můj život s konzolí...aneb na co se nováček musí připravit a co mu v prodejně neřeknou. :)
@musa (10.04.2020 09:33): tak potichu, no asi ano. Za 6 let co tu jsem jsem přidal 25 leteckých simulátorů (ano já vím není to mnoho) + modifikoval 10 popisů hry u leteckých simulátorů + přidal 46 zajímavostí, vesměs opět k leteckým simulátorům ale i některým taktickým 3D akcím nebo RTS. :) Zkusím pokořit toho zkušeného přidavače (50 her).

@John Mirra (10.04.2020 09:32): díky. Od přidávání mě trochu zrazuje ten složitý postup a doba kterou čekáš na schválení. Popisek nesmí být oficiální text od distributora, takže vymyslet smysluplný popisek + upravit/najít foto pro hru není zas tak easy. I tak se mi některé popisky k leteckým simulátorům nelíbí protože jsou chybné, takže je hodlám změnit. :)

@Chuck (10.04.2020 09:39): o benchmarky a moje tlachání v sekci HW nemá stejně nikdo zájem, a upřímně nemám poslední dobou štěstí na HW. S grafickými kartami jsem si užil/užívám více než je zdrávo.
Paráda, profil mě ukazuje 6 let 0 dní od registrace. Panebože ten čas nějak letí!

Asi bych měl začít přidávat zase hry, jak jinak než letecké, námořní, ponorkové, případně jiné simulátory. :) Třeba ten Overlord od Rowan Software zde stále chybí.
Docela se tu teď ve velkém rozjelo čtení (a hodnocení) starších komentů. Alespoň co koukám na svůj profil. Celkem by mě tedy zajímalo, o kolik DH stoupla návštěvnost. :) Takhle na pohled to vypadá na boom aktivity (což je samozřejmě logické).
@Jumas (07.04.2020 00:12): Pokojne sa smej. Keď sa tu ale objaví nový užívateľ, ktorý dostane prístup k zdrojákom, zapojí sa do vývoja nových featuriek a popri tom sa zabáva stalkovaním a zverejňovaním informácií o serveroch, cez ktoré sa pripájajú ostatní, mne to zas až tak veselé nepripadá.

@jarek.p (06.04.2020 23:30): Se stim smiř.
@M.a.t.t. (06.04.2020 23:47): Nešly a tyhle mazací orgie se řešily pomocí úpravy na jednu tečku. Určitě se to ale neděje tak často, aby se to muselo nějak řešit. Každého věc, jestli si ty komentáře smaže. Můžeme se mu alespoň potom smát :)
Chlapci, je milé, že to riešite, ale v podstate by to z časti porušovalo GDPR, pokiaľ si dobre pamätám. Zároveň, ak by nemohol používateľ svoje komentáre priamo zmazať, tak by už určite v rámci GDPR mal mať možnosť požiadať administrátorov o zmazanie obsahu s ním spojeného a administrátori mu musia vyhovieť.

No a do tretice, čisto technická vec, ak idem editovať svoj komentár, presne ktorá funkcionalita mi ho zakáže zmazať? To by sa muselo technicky celkom sofistikovane ošetriť nejakými podmienkami zo zálohy, keďže na mazanie komentára nie je samostatná funkcia oproti jeho upravovaní.