Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@Jumas (07.10.2019 10:56): Tenhle Cosmic Box měli někdy o Vánocích tuším v akci, když asi doprodávali poslední kusy a stálo to pod 50$ pokud si dobře pamatuju. Dodnes lituju, že jsem to nekoupil. Fakt nádherné.
@leebigh (07.10.2019 09:03): No oni to vydávají sami, ale maj na to nějaký svůj ruční lis, takže to stojí asi 100 dolarů a je toho pár kusů. Na druhou stranu je to včetně soundtracku, artbooku atd. Mě stačí ale trafiková verze :) Nevím teda, jak Botanicula a Machinarium, v té době jsem to ještě nesledoval.

@90210 (07.10.2019 10:06): Vím, že jsi to tu už psal, stejně jako o tom stylu, že se ti líbí, jak se každá hra/série liší od ostatních. No každopádně doufám, že trafiková verze Pilgrims i dalších her bude a pokud na to narazím, tak to oznámím, případně že to oznámí někdo jiný. Mrzí mě, že nepřidali k tomu Machinariu i prvního Samorosta. Vím, že je zdarma a dá se stáhnout případně hrát v prohlížeči, ale nemám tak všechny hry :(
@Jumas (07.10.2019 08:06): Spravne, presne tak jsem to myslel a mrzi me to o to vic, ze Botanicula a Machinarium jsou jejich nejlepsi hry a tyto obaly bych si jako jedine hry nevahal vystavit nekam do knihovny.
@Ronik (06.10.2019 10:23): To jsou ale kulišáci, to musím mít :)

@90210 (06.10.2019 18:27): Taky doufám, že to tak vyjde. Většinou to do roka je, Chuchel byl dokonce dřív.

@leebigh (06.10.2019 19:29): Myslím, že 90210 jde o to, že Chuchel a Samorost 3 mají čistý obal bez nějakých textů na přední straně (mimo názvu), kdežto Botanicula tam má "Hry na PC" a Machinarium ještě navíc informaci, že obsahuje i Samorosta 2 se zmenšeninou obalu. Jak se liší vnitřky nevím, vše mám ještě originál zabalené a hrál jsem to ze Steamu. Už jsem jak ViRus, ale zatím jen v případě Amanity :)
Amanita bez ohlášení vydala novou hru: Pilgrims

Majitelé jablek můžou hrát na Apple Arcade. Na PC za 5 dolarů, zatím jde koupit na Humble Store (se Steam klíčem), přímo na Steamu/GOGu půjde asi koupit dnes večer.
@Richmond (02.09.2019 18:24): Nějak se mi podařilo nasbírat pět článků od různých autorů, já už tu jen sedím s nohama na stole, piju kávičku a benevolentně schvaluju externí obsah :)) Ale zjevně bych měl ty autory ještě nějak zvýraznit, ať je to jasné na první pohled. Nebo jde jen o zvyk?
Mě ani Longest Journey nebavilo, asi celkově ty fantaskní světy s hrdinkama jdou mimo mě, ale pár objektivních výtek bych měl. Podobně jako Syberii se to pokusím na sílu dohrát, znovuzahrání Syberie mi u mi částečně opravilo názor. BTW ani Monkey Island, Indiana Jones, atd....taky nechápu, nuda, nebavilo mě to! U Atlantis jsem měl smůlu, že jsem ji hrál dvacet let poté, ale stejně mi hry z vlastního pohledu moc nesednou (I když nedávno dohraná J.U.L.I.A.: Among the Stars mi to docela zpochybnila). Kdybych hrál opravdu jen ty nejuznávanější adventury minulosti bez opravdu vynikajícího GK1 (BTW hraným poprvé 15 let poté) , tak bych nikdy neřekl, že adventury budou mým nejoblíbenějším žánrem.
Taky se přidám k těm, pro které byla Syberia "prázdná" a to i z adventurního hlediska. Zasazení se mi líbilo, ale jako adventurista jsem tam moc neměl co dělat. Ke druhému dílu jsem už pak nenašel cestu a zbylé Sokaloviny jsem taky vynechal. Jako ne že by to byla hrůza, dohrál jsem Syberii a nemusel jsem se nutit, ale svatej grál to fakt není.
Aj podľa mňa je Syberia trochu preceňovaná, no to isté by som povedal aj o The Longest Journey, takže ma treba brať s rezervou. :)
Hm, taky mám pocit, že Syberia je trochu přeceňovaná... možná, kdyby to byla moje první point&click adventura, ale hrál jsem ji až obou prvních Broken Swordech, třech Quest for Glory, Atlantis a především až po The Longest Journey.
@Red (28.08.2019 21:52): Vlastne hej, aj som zabudol, že Microids robili Still Life, to sa mi páčilo, malo to fajn atmosféru. Tak sa mala robiť detektívka, nie ako Sinking Island. Akurát škoda, že záver zápletky dodrbali tým, že nechali otvorený koniec do dvojky, ktorá prišla oveľa neskôr a bola vraj katastrofálna (nehral som to).
@Red (28.08.2019 21:39): Vieš čo, ono je možné, že keď to bolo prvý raz, tak som to vedel takému štýlu hry odpustiť. Alebo sa mi jednoducho páčil ten setting cesty vlakom naprieč krajinou magického realizmu. Tiež som mal občas výhrady, že tam boli prázdne miesta, kde by sa dal viac využiť potenciál, ale tým, že to malo pre mňa zaujímavé prostredia a zápletky, tak som tie negatíva nevnímal až tak silno. V Sinking Island mi už to prišlo opakované, menej zaujímavé, obsahujúce aj bugy a pri vážnej snahe o detektívny príbeh tam boli základné logické faux pas, ktoré by detektívny príbeh nemal obsahovať. A veľký rozdiel urobil aj rok vydania. Normálne som mal pocit, že v druhej menovanej hre bola horšia grafika, čo bolo možno dané aj tým, že pri rozhovoroch ti nazoomovalo na zle vymodelované tváre postáv.
Mě fakt pořád překvapuje jak Tule dokážeš přesně vyjmenovat problémy Syberie. Akorát že tam těch obrazovek bylo snad 10 a chůze na jedný trvala snad minutu pokud tam byly schody. Celý to byly úplně prázdný lokace. Největší vzpomínku mám na to, jak jsem běhal mezi tukany a univerzitní radou, tím pongováním a čekáním mezi nimi jsem strávil dost možná půl hodiny bez jakéhokoliv hraní a s dvěma větami rozhovoru....Už budu zticha, nezlob se:)
@samorost (28.08.2019 20:51): Každému se líbí něco jiného. Nejde říct univerzálně, že se jedna hra musí líbit všem. A pak je to samozřejmě i o rozpoložení. Já jsem momentálně v takovém rozpoložení, že se zmůžu na zahrání tak maximálně hidden object her :-)
@Tulareanus (28.08.2019 20:37): Já ti nevím, mně se ta hra hrála velice dobře a neměl jsem pocit, že by mě tam něco extra otravovalo. Toho pobíhání od čerta k ďáblu je tam pravda trochu více, ovšem zase mi to pěkně navodilo atmosféru vyšetřování a shánění důkazů. Je ale docela možné, že jsem prostě jen hodně trpělivý a shovívavý, někdy je to i o momentálním rozpoložení. Je ale fakt, že je obecně jen velmi málo her, které by mě opravdu iritovaly. Každopádně jsem měl po dohrání Sinking Island pocit velice dobře stráveného času a pobavil jsem se slušně.
@samorost (28.08.2019 20:27): Problém Sinking Island nie je v komornosti prostredia, ale problém je väčšinou v tom, že je tam neskutočne veľa backtrackingu a zvyčajne ani nevieš, či za nejakou postavou máš ísť alebo nie, čiže prejdeš niekoľko obrazoviek a zistíš, že nemáš nové dialógové možnosti, hoci niečo nové sa stalo a musíš ísť zas 5-6 obrazoviek naspäť a za inou postavou, tá ti povie tri vety a až potom môžeš ísť naspäť cez tie obrazovky k postave, kam ťa to logicky viedlo, ale hra ťa tam pošle vlastne až neskôr. Tá hra mala neskonalé problémy v dizajne lokácii, scenári, aj po technickej stránke. Ale tak, ako som si teraz pripomenul, rozpísal som sa o tom viac v komentári, čo som napísal kedysi po dohraní...
@Pluto (28.08.2019 19:56): Nenechej se odradit, Sinking Island i Paradise jsou hodně fajn, zahrál jsem si je s velkou chutí. ;c) Sinking Island lehce dojíždí na minimální variabilitu prostředí, ovšem třeba mně osobně ta komorní atmosféra vyhovovala. Jednoduše fajn detektivka. U Paradise mi moc nesedlo ovládání levharta a pak jedna nepříjemná chyba ve hře, kdy jsem se trochu pral s neposlušnými schody, které mě nechtěly pustit zpět do patra. :c) Jinak je hra taky senzační, navíc s poměrně originálním námětem.


@Jumas (28.08.2019 20:08): & @rikuhahl (28.08.2019 20:18): Já vždycky říkám, že Syberia jednička je u mě za 90, dvojka za 80 a bráno jako jeden celek za 100. Jednotlivě jsem zde ale každému dílu lehce přidal, právě díky nemožnosti hodnotit oba díly jako komplet.
@Jumas (28.08.2019 20:08): z dvojky je dohromady, tak hodina super, zbytek je velkej průměr. Pokud by ten epickej konec a ta jedna nejlepší lokace byly už v jedničce, tak by to dost možná byla moje nejoblíbenější hra vůbec, takhle je až někde u desátýho místa :)
@Pluto (28.08.2019 19:56): Já hrál vše, kromě Amerzone: The Explorer's Legacy a Nikopol: Secrets of the Immortals, protože jsou z pohledu vlastních očí a zhodnotil bych to asi takhle. Syberia je super, dvojka mi přišla zbytečná a dost mě zklamala, trojku jsem si předobjednal a za mě vcelku dobrý. Paradise ušlo, ale mohlo to být lepší a Sinking Island mi přišel jako zajímavá detektivní adventura (detektivky nečtu). Určitě si novou Syberii zahraji, ale předobjednávat už ji nejspíš nebudu. Stále však nejsou oznámené ani platformy, na které má vyjít, takže je dost dobře možné, že se čeká na další generaci konzolí.
@Pluto (28.08.2019 18:27): Väčšina 3D adventúr je vizuálne nepríťažlivých, lebo nepochopiteľne zvolili akože "novú" technológiu, napriek tomu, že majú malý budget. Ja mám najradšej ručne kreslené a podobne renderované adventúry, takže ťa myslím, chápem.

No a so Sinking Island som mal preto problém - som hráč, ktorý prečítal vyše 40 kníh od Agathy Christie, všetky o Holmesovi od A.C.Doyla a ako bonus ešte McBain, Ellery Queen atď... a ten príbeh síce seba bral vážne, ale z hráčovho pohľadu sa moc vážne brať nedal.
@Tulareanus (28.08.2019 18:24): Jak říkám, nehrál jsem je, ale od kolegů, co je hráli, tak zase tak negativní názory nebyly. Takže jsem stále ve stavu, že se na ně hodně těším. Navíc jsou to vážné, klasické 2D / 2,5D adventury, které mám rád, pohled z vlastních očí nebo všemožné 3D zrovna moc nemusím.
@Pluto (28.08.2019 18:22): Tak sa radšej priprav, pretože ja som bol na to myšlienkovo asi úplne rovnako - prvé dve Syberie ma bavili, tak som si povedal, že aj tie ďalšie dve hry majú zaujímavý nápad, ale... to prevedenie, zlý príbeh, technické problémy, veľa vaty a prázdnych nezaujímavých miest a koncept z ktorý ostal veľmi nevyužitý a samozrejme nelogickosti... dosť škoda.
V tomto nemůžu soudit, kromě prvních dvou Syberií jsem od něj další hry nehrál. I když právě na Sinking Island a Paradise se celkem těším a mám to v "to do" listu.