Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Paradise

Last King of Africa

64
24 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.04.2006 PC
14.11.2008 DS
Vývojáři:
White Birds Productions, 7th Sense (DS verze)
Hlavním autorem této vesměs klasické adventury je Benoît Sokal, známý především díky sérii Syberia. Paradise se odehrává ve fiktivní Africké zemi Mauranii zmítané občanskou válkou mezi králem a protivládními rebely. Po zřícení letadla se zde objevuje hlavní hrdinka se ztrátou paměti. Bez jediné vzpomínky na svou minulost jí nezbývá než přijmout jméno Ann Smith, po autorce knihy o Mauranii, kterou má u sebe, a vydat se pryč ze země a snad i odhalit, kým ve skutečnosti je.

Hlavním herním prvkem odlišující Paradise od ostatních adventur měl být černý leopard, záhadně spjatý s Ann Smith. Ze slibované možnosti hrát za leoparda a více ho zapojit do řešení úkolů však zůstala jen párkrát se opakující nezajímavá minihra, v níž je potřeba s leopardem doběhnout na určené místo a kterou lze stejně přeskočit i bez hraní.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Benoît Sokal vytváří hry (a nejen ty), do kterých vkládá svůj osobitý styl. Ať už se jedná o úchvatný vzhled, mechanické přístroje či vyprávění příběhu, vždy lze poznat, že dané dílo má na svědomí právě tento spisovatel, výtvarník a vývojář v jedné osobě. Ani Paradise není výjimkou, a i když je znát, že na hře již nepracoval zkušený tým Microïds, stále se jedná o kvalitní adventuru.

Do hry jsem byl vhozen jako do ledové vody, ale vzhledem k počátečním událostem je to pochopitelné a lépe jsem se tak mohl vcítit do pocitů hlavní hrdinky. Zajímavý nápad je hra za černého levharta, když nastane noc, ale jeho ovládání je bohužel vyřešeno trochu nešťastně a často jsem se zasekával o různé překážky.

Při hraní jsem narazil na jeden bug, který způsoboval, že kdykoli jsem vyšel nahoru po schodech z lázní, Ann okamžitě sešla znovu dolů. Zkoušel jsem si nahrát pozici, kde chůze do schodů fungovala normálně, ale jakmile jsem se dostal do určitého bodu, bug nastal znovu. Už jsem si chtěl najít savy na netu, ale pak mě napadlo spásné řešení, že po zdolání schodů zmáčknu Esc, abych se dostal do menu a tento nápad naštěstí zafungoval. Přijít na něj mi ale trvalo asi hodinu.

Potěšil mě častý výskyt automatů, které se podobaly těm z první Syberie, ale naopak mě zklamala vesnice Molgravů, která je příliš rozlehlá a nepřehledná, podobně jako vesnice Youkolů v Syberii 2. Fauna v čele s boxerem žabím, který je na konci vtipně využit k bubnování, krásně zapadá do afrického prostředí a doplňuje častá herní videa.

Pro: lokace, automaty, příběh, levhart, boxer žabí, herní videa

Proti: bug se schodištěm, vesnice Molgravů, ovládání levharta

+13
  • PC 65
Zklamání. Po výtečné Syberii jsem doufal v kvalitní adventurní zážitek po všech stránkách a bohužel se nedostavil. Příběh je hodně plochý, grafika zaostává za Syberií o několik koňských délek, implementace leoparda je zbytečná a nezajímavá a lokace jsou občas hodně nepřehledné a hlavně nevzhledné. To hlavní co jsem ovšem postrádal, je atmosféra, kterou si mne Sokal získal v Syberiích. Průměrná adventura. Nic víc, nic míň...bohužel.
+9
  • PC 65
Paradise aneb jak Benoît Sokal nerozchodil úspěch Syberie a vrhnul se na tvorbu koniny. Snažil se o stejný, nebo aspoň podobný, princip jako u Syberie, ale nějak mu to přestalo fungovat. Zasněnost lokací doplňuje hráčova snaha nemyslet na trámy. Ale snaha je marná a hráčova mysl odlétá v dál a kochá se. Bohužel ne hrou.

Pro: Animace

Proti: Lhostejnost děje vůči hráčově fantasii

+6