Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Ringo (26.07.2019 15:44): Já jsem nevyplodil žádný faul ad hominem, já neříkám, že něčemu nerozumíš nebo že jsi nějak vývojově zaseklý a že by to nějak ovlivňovalo tvůj herní vkus, a dokonce si to ani nemyslím.

Myslím si, že ostatní osočuješ z invektiv na tvou osobu, které se nestaly. Přijde mi jen zvláštní, s jakou lehkostí to děláš.
@Ringo (26.07.2019 15:48): Ok, tak si to zrekapitulujme. Ja som tu riešil tému grafického pokroku poslednej dekády a následne som napísal o zaseknutí, aby som tým vlastne myslel teba a by som ťa vysummonoval z nejakých tých pixelartových retropekiel sem? A to, že som myslel teba, ako zaseknutého si mi chcel potvrdiť tým, že si napísal, že "Jo, a to notování si tady i nad kulturní zasekloastí...emm, sorry, když si vezmu hudbu 80. let, tak je opravdu tryzna poslouchat to dno, co letí od 2000 dále. Nejde o zaseklost, jako prachsprosté nepřijetí srágor." a "Kdybych chtěl být zaseklý, tak si zahraji v roce 90 Beholdera a dál už nejdu, že? Přece bych nehrál nějaký moderní Albion. " ?
@Drolin (26.07.2019 15:48): Protože se u těch nových trápím a do nich rozjedu pak nějakou starší věc, které se pak věnuji na plno a tu novější odložím na někdy jindy, zda-li někdy. Já potřebuji u hry hlavně atmosféru. Vystihnout atmosféru je nad všechnu grafiku světa.

Jinak nevím, jestli jsi mě špatně nepochopil, mně nejde o to, aby hra měla 10 a více hodin, psal jsem, že nehodnotím, pokud neodehraji ve hře aspoň těch 10 hodin, pokud mě přestala bavit po třech nebo pěti hodinách, snažím se hodnocení vyhnout.
@Ringo (26.07.2019 14:27): No mě právě překvapuje, že nemáš hodnoceno více her po roce 2009 (i tedy pokud kritérium zahrnuje 10+ hodin), zvláště pokud vyšlo docela velké množství jRPG v posledních letech :). Moderního bředu je určitě mnoho, také vychází stovky her za měsíc, ale právě proto lze najít i opravdu dobré tituly.
Jakožto člověk co nehrál Witcher I-III ani žádný Assasin Creed musím konstatovat, že:
1. Witcher I (2007) vypadá hůř než TES Oblivion (2006) ale nemám mu to za zlé pokud, obzvláště pokud vezmu v úvahu jaké studio ho tvořilo, respektive s jakým rozpočtem a možnostmi!
2. Mezi Witcher II a III není zdaleka takový rozdíl v grafice jako mezi I a II, a mezi námi děvčaty to video (kde se srovnává pokrok v grafice WI-WIII) je nahrané v mizerném rozlišení a přijde mi to jakoby tam Witcher I a II byly záměrně v nižším rozlišení bez AA filtrování a AA.
3. Asi bych po odehrání Witcher III měl skutečně problém začít s Witcher I, tudíž cesta je začít automaticky od jedničky. A to si dovolím tvrdit, že se mi staré hry líbí!

Podle toho co jste zde postovali za screenshoty (z těch od Paula mě málem spadla čelist) bych si měl urychleně dokoupit k nové sestavě Navi nebo RTX a začít hrát moderní hry, zdá se že tam přeci jen nějaký (rozuměj citelný) pokrok je! Ne že ne!

Každému se samozřejmě líbí jiný styl grafiky. Třeba kdy lehce odbočím k leteckým simulátorům dodnes nedám dopustit na DID EF2000, respektive originál F-22 Total Air War (tam se mi grafika strašně moc líbí ačkoliv je vizuálně už dávno překonána) ale pokud to srovnám s moderním Falcon BMS 4 (už je 4.34 v roce 2019) nebo opravdu od začátku na moderním enginu (verze 2.5) postaveným DCS World tak je tak kulervoucí rozdíl v grafice. Ty dva poslední vypadají jako realita tam venku za oknem.

Vlastně máte pravdu je to totéž jako u série Flanker. Mezi Flanker 2.0 (1999), Lock On: Modern Air Combat (2003) a DCS: Flaming Cliffs 3 (2013) je rozdíl jak prase. A přitom ten poslední je jen evoluce původního Flankeru z roku 1999. Podobné to nejspíš bude u série Witcher I-III.

Zpět k RPG. Kdysi jsem hrál Fallout I a Fallout II a oba vypadají i dnes moc hezky ale když se člověk podívá na 3D grafiku Fallout III, Fallout New Vegas nebo Fallout IV je tam pořádný rozdíl v grafice.
@Shoggot (26.07.2019 15:38): Ahá, a oni tady vůbec nenarážejí na ty, kteří tady píší o starých hrách pozotivně (a nejsem to ani náhodou jen já) a poslední dobou nenacházejí ten vývoj, že? Oni se asi baví o nějakých holubech někde na střeše. Fakt jsi vyplodil Gordonovinu ad hominem jako Brno, přitom stačilo napsat jen svůj pohled na věc bez invrktiv typu zaseklost, neznalost, ztráta osobního rozvoje. Samé pozitivní a milé přívlastky, že?
@Ringo (26.07.2019 15:40): Ale prosím ťa, to nemenovanie ti ide na výbornú, veď len nedávno si to robil vo Všeobecně o DH. Ale hoci ťa to možno prekvapí, ja sa fakt nechcem hádať. Len mám rád, keď sú názory, ktoré chce človek prezentovať VEREJNE pred ďalšími ľudmi, v prípade nesúhlasu a trvaní na nich podporil argumentačne a faktami. V živote to tak väčšinou funguje, tak prečo by nemohlo aj na internete?
@Tulareanus (26.07.2019 15:36): Budu se muset naučit faulovat sametově, jako ty, nikoho přímo nejmenovat, ale všichni přesně pochopí, o kom je řeč.

Více se s tebou nemam potřebu přít, stačí jen zase podsunutí typu "neznalost hudby". O hudbu se zajímám více než (mírně a skromně řečeno) velice nadstandardně, ale o tom tady nebudu vykládat a už vůbec ne s tebou.
@Ringo (26.07.2019 15:33): Jinak se už usmívám nad tím, jak někteří nejsou až tak dalece ochotni přijmout to, že existují hráči, kteří prostě mají rádi určitý styl jak gameplaye a grafiky a budou tak místo toho vytvářet psychologické profily, diagnózy a ohánět se nesmyslným výrazem "zaseklý v minulosti". 

Což rozporoval Jab. Což jsi doložil odkazy na posty, kde někteří říkají, že existují lidé, kteří zaseklí jsou (proč by neexistovali?). Na tebe ukazuje akorát Drolin, že jsi zaseklý. Nikdo neodmítá existenci hráčů, které popisuješ ty, doslova nikdo.
@Ringo (26.07.2019 14:57): Bolo by fajn, keby si sa mohol vyhnúť argumentačným faulom, kde na mňa takýmto spôsobom reaguješ v postoch na iných ľudí. Môžeš reagovať priamo na mňa.

"Hanebně ne, jen výsměšně a navíc nepravdivě, nikdo tady zaseknutý není. Prostě někoho baví jen šachy, tak bude hrát tisíce let staré šachy a nikdo jej nepřesvědčí na Hru o trůny, naprosto pochopitelná věc." Sám si v inej diskusii reagoval na takúto situáciu formou "potrefená hus se vždycky ozve", tak to asi u teba bude platiť. Odkedy je šach a hra o tróny porovnanie o grafike? Lebo sa tu bavíme o technologickom stave grafiky...

"Tak když se na to podívám pohledem Tula, tak taky můžu udělat diagnózu, nezažil staré dobré časy a musí tak konzumovat to, do čeho se narodil a přeci nepřijme myšlenku, že se narodil do sr...k :-D Tak... " Neviem koho pohľadom si sa na to pozrel, ale mojim určite nie. nielen preto, že je to úplne odveci analógia nepasujúca na nič, čo som povedal, ale i preto, že ak sa narodím napr. v 80. rokoch a vyrastám v 90. rokoch, a žijem dve ďalšie dekády potom, neznamená to, že neexistujú roky 70., 60. a podobne a ja si ich neviem pozrieť... Takáto kultúrna zaseknutosť by bola vtedy, ak by som vyrastal v tých 90. rokoch a tie veci riešil, ale ignoroval posledných 20 rokov...

@Ringo (26.07.2019 14:43): @Ringo (26.07.2019 14:43): "když si vezmu hudbu 80. let, tak je opravdu tryzna poslouchat to dno, co letí od 2000 dále. Nejde o zaseklost, jako prachsprosté nepřijetí srágor." Ide o prachsprostú neznalosť alebo ignoráciu hudby posledných 20 rokov. A že jej vyšlo fakt veľa v rôznych žánroch. Veľa kvalitnej a nielen preto, že vďaka internetu zrazu mohli svoju hudbu nahrávať a publikovať aj ľudia, čo na to nemali priestor a financie. Hry zrazu mali technológie a herné štúdia budgety, aby mohli mať hry konečne plnohodnotné soundtracky. Herné soundtracky šli všeobecne hore a to nielen po technologickej, ale aj estetickej stránke a stránke variability. Je z čoho vyberať a kvalitnej hudby je viac ako predtým (ne v zmysle, že by bola kvalitnejšia než staršie nahrávky, ale že jej je počtovo viac kvalitnej, pre vyššie spomenuté dôvody). A to nechcem spomínať hudobný úpadok v 80. rokoch, kedy vlastne sa zúžilo portfólio hraných žánrov a do popredia išiel strašne imidž a vizuálnosť, než hudobná stránka, aby mohli byť kapely zaradené do práve vznikajúcej kultúry hudobných televíznych staníc.

@Ringo (26.07.2019 15:18): Degradácia je tiež súčasťou vývoja, vývoj sa častokrát berie aj ako história/dejiny, neznamená len progres. Ale to je opäť irelevantné pre túto diskusiu.
@Ringo (26.07.2019 15:18): Takže až na Drolina, který rovnou ukazuje na tebe všichni mluví jen o tom, že NĚKTEŘÍ lidé to tak mají a v tom kontextu to rozebírají dál.

Což jsi hystericky obrátil do toho, že tady lidé nedokáží uznat, že existuje někdo, jako ty.

Boží.
@Ringo (26.07.2019 15:18): Ty jsi fakt narozen ve znamení Ublížence.

Že si např. Richmond radši zahraje Ishar než Zaklínače 3 a Ishar se mu líbí víc, to je otázka vkusu, s níž nelze polemizovat a není proč polemizovat.
Že několik dalších lidí tvrdí hry se za posledních deset let graficky neposouvají je píčovina jak zvon, se kterou se dá velmi snadno polemizovat pomocí materiálu obrazového typu, jak tu názorně několik respondentů předvedlo.
Tolik snowflakes.

Witcher 3 a Witcher 1 otestován na třech nehráčích. Shodnou se na "ohromném pokroku".
@Jab (26.07.2019 15:07):

Já jen reaguji na to, co se tady napsalo níže:


@Drolin (26.07.2019 09:32):

@Drolin (26.07.2019 12:36):

@S4TW (26.07.2019 12:42):

@Tulareanus (26.07.2019 12:43):

@Tulareanus (26.07.2019 13:21):

Prostě samí zaseknutí, zastavení osobního vývoje a pod. Přitiom nové věci nejsou vždy jen vývoj, někdy je to degradace.

Čím to, že si přečtu diskusi, zareaguji na asi 10 postů, které řeší něco a když na to zareaguji, tak se mi napíše, že tohle se tu přece vůbec neřeší, tak co tu vytahuji, rozviřuji ("zase") a podobně. Není to poprvé, co se tady někdo celý den či dva baví i o nějaké věci a když k tomu něco řeknu já, tak "hned rozviřuji, točím v kruhu a rozjíždím nějaké nové kolečka". Tenhle styl diskuse mě docela nebaví. Buď je debata a můžu napsat názor a bude se řešit názor jako takový, ne to, že jsem jej napsal a neměl bych a to tu mohou někteří moderovat stylem - "hele, ty tam raději drž hubu"
@Richmond (26.07.2019 14:46): Tak když se na to podívám pohledem Tula, tak taky můžu udělat diagnózu, nezažil staré dobré časy a musí tak konzumovat to, do čeho se narodil a přeci nepřijme myšlenku, že se narodil do sr...k :-D Tak...

No a těch pár, (dohromady asi 2), co tady tvrdí, že ty staré časy zažili a přes to jim přijdou špatné a dnes je to to nej, tak se prostě jen vezou na vlně a chtějí být pořád in. No a pokud se někdo urazí po tom, co jsem tady napsal, tak si nejprve přečtěte ty nesmyslné vlastní argumenty o něčí zatvrzelosti v mládí, které pak aplikuje na vše. Zbytečně podsouváte lidem něco, aniž byste o nich cokoliv věděli.

BTW nové hry hrávám a velice oceňuji chytlavý gameplay některých z ních a oceňuji posun mechanik třeba u strategií, znovu je jmenovat nebudu, mám to ostatně popsáno v profilu.



@M.a.t.t. (26.07.2019 14:47): Hanebně ne, jen výsměšně a navíc nepravdivě, nikdo tady zaseknutý není. Prostě někoho baví jen šachy, tak bude hrát tisíce let staré šachy a nikdo jej nepřesvědčí na Hru o trůny, naprosto pochopitelná věc.
@90210 (26.07.2019 14:38): Oboji to vypada dobre, realisticky, stejna stylizace.
Ne. První Zaklínač byl hnus už v době vydání, stylizace je právě velmi různá - v tom starším je výrazně grotesknější, vem si jenom, jak tam všichni vesničani vypadali jako produkt vzájemné příbuzenské plemenitby.

Btw. naprosto se mýlíš v tom vnímání grafiky nehráči. Před časem jsem to dříve & nyní testovala na pár nehráčích (nezáměrně, pouštěla jsem kamarádům videa z her pro ukázku příběhových vzorců), a ty rozdíly vnímali ještě bolestněji než já, právě proto, že se s tím vůbec nepotkávají a chybí jim ta kontinuita.
@90210 (26.07.2019 14:38): Nijak som ťa nenazval, ani explicitne, ani neexplicitne, len som pomenoval, čo sa deje. Viacero ľudí do diskusie postuje fakty v podobe screenshotov a uvádza roky. Ty niekoľkokrát po sebe tvrdíš, že matka/laik/atď, by to nerozpoznal. To je názor, nie fakt. Samozrejme sa ti môžu staré hry graficky páčiť viac ako nové, aj mne sa xy starších hier vizuálne páči viac než mnoho nových, na tom nie je nič divné. To je taktiež názor. Ale to, že technologicky bol ten skok dosť markantný a vizuálne zrejmý aj za posledných 10 rokov už nie je vec názoru... A konštruktívna debata prebieha tak, že človek dá názor, druhý človek môže dať kontranázor, ale ľudia si začnú vymieňať argumenty, prípadne dávať fakty/dôkazy, ktoré ten ich názor podporujú, ty si nič také neurobil a opakuješ si stále svoje. Tak konštruktívna debata nevyzerá.
@Ringo (26.07.2019 14:43): To zaseknutie v minulosti nebolo podľa mňa myslené hanebne, aspoň ja som to tak necítil. Na tom, že niekto uprednostňuje staršie hry a to aj z hľadiska vizuálnej štylizácie, nie je vôbec nič zlé, ale objektívne tvrdiť, že hry sa z pohľadu grafiky za posledných 12-15 rokov neposunuli, je skrátka nepravdivé.
@Ringo (26.07.2019 14:43): Pro mě byl naprostým vrcholem dabing té sovy v KQ5, ale i následně, když jsem zkoušel Loom s dabingem poté, co jsem to dohrál bez něj. Vše mě utvrdilo v tom, že dabing ne-e.
ale jinak máš pravdu, jsme úchylové a je třeba nás ztrestat odbornou diagnózou :)
@90210 (26.07.2019 14:38): Pokiaľ niekto nehrá hry, som ochotný to do určitej miery akceptovať (no beztak si úprimne myslím, že ktokoľvek súdny pri priamom porovnaní jednoznačne určí, ktorý titul je novší), no vzhľadom na to, že sme na webe, ktorý sám seba označuje ako domov všetkých hráčov videohier, je snáď logické, že aj táto debata sa nesie v trošku inom duchu. ;)
Jinak se už usmívám nad tím, jak někteří nejsou až tak dalece ochotni přijmout to, že existují hráči, kteří prostě mají rádi určitý styl jak gameplaye a grafiky a budou tak místo toho vytvářet psychologické profily, diagnózy a ohánět se nesmyslným výrazem "zaseklý v minulosti". Kdybych chtěl být zaseklý, tak si zahraji v roce 90 Beholdera a dál už nejdu, že? Přece bych nehrál nějaký moderní Albion.

Takže - příčina je jinde, mě u starých her baví to hráčství, vůbec mě nezajímá, kolik postava vrhá stínů a z kolika polygonů se skládá a jestli stromům vlají ve větru listy, vlní se tráva a padlá příšera spadně na zem zraněna deseti způsoby. Graficky vyznávám pixel art. Prostě každý má rád jiný styl umění, vyznavač kubismu se taky nebude asi chodit kochat obrazy realismu, když mu nebudou sedět.

Jinak dabing vypínám nebo spíše zeslabuji a neposlouchám taky. Není nic horšího, když herní postava, kterou si vykresluje má fantasie jinak, je mi vnucena do posledního detailu a ještě k tomu debilně mluví, o trapných emo výkřicích ani nemluvě. To je pro mě vrcholem kýče a strašně mě mrzí, že počínaje PS2 na tento styl najely i mnohé jRPG a to tím nejextrémnějším způsobem.

Jo, a to notování si tady i nad kulturní zasekloastí...emm, sorry, když si vezmu hudbu 80. let, tak je opravdu tryzna poslouchat to dno, co letí od 2000 dále. Nejde o zaseklost, jako prachsprosté nepřijetí srágor.
@Paul (26.07.2019 14:17): Kdyz se na to podivas s odstupem jako "laik", coz ale hraci nebyvaji uplne schopni, tak je to v zasade dost podobny. Oboji to vypada dobre, realisticky, stejna stylizace.

@M.a.t.t. (26.07.2019 13:32): Dat dohromady tech 10 rozdilu by byl uprimne docela problem. Nerikam, z3 jednicka vypada lip, nez trojka, ale zkus se na to podivat z jiny perspektivy, jako nekdo, kdo nehraje hry.

@Tulareanus (26.07.2019 13:36): Necyklime, jen mam jinej nazor, reagovat na me nemusis a s podobnou dikci radeji brzdi amigo, husy jsme spolu nepasli.
@Drolin (26.07.2019 12:07): Nehodnotím, čemu nedám aspoň 10 hodin šanci. Což neznamená, že jsem nevyzkoušel hromadu toho moderního bředu. A ty hry, co jsem jmenoval a považuji je za dnešní TOP, tak ty právě z neposunu nekritizuji, vlastně mi v nich o nějaký zásadní posun ani nejde.
Jestli to nebude sebeklam, kdy 90210 už také nehraje nové hry. Nemá pak na ně logicky ani počítač (není třeba). A ten "nevývoj" grafiky je takový utíkáček.
@90210 (26.07.2019 13:23): tohle je nejhezčí screenshot z jedničky co se mi podařilo típnout
http://abload.de/img/tw3pdupf.jpg

Tady je pár z trojky

https://abload.de/img/witcher3_2017_11_04_2o6j4q.png
http://abload.de/img/witcher3_2015_06_08_2n7s43.png
https://abload.de/img/witcher3_2017_10_18_05olna.png
http://abload.de/img/witcher3_2015_06_08_2xzsf9.png

nebo takový AC:

https://abload.de/img/20190511330204mkmu.jpg
https://abload.de/img/20190114185534w8kqx.jpg
https://abload.de/img/201901202229027kkee.jpg
https://abload.de/img/2019054170952h8kfr.jpg

enough posted :)
@Richmond (26.07.2019 13:11): Ja som to s tou "nesprávnou debatou" myslel v dobrom, že nikto nepochybuje o tom, že je normálne hrávať staré hry. :)

A v tom druhom príspevku som nenarážal na teba, poznám však pár takých ľudí, preto som to spomenul. Čo mi na tom príde zvláštne, je, že poznám takých, ktorí sa tak prejavujú a sú v mojom veku 30+-. A to mi príde zvláštne, že sú príliš na to, aby zastavili osobný vývoj akceptácie nových vecí.
@Tulareanus (26.07.2019 12:41): Proč nepsrávná debata? Přece jsem přiznal technickej vývoj v grafice, to že jsem pak Drolinovi odpovídal i na to, jaký dopad má ten vývoj na mě, je jiná věc. O žádném diktátu ani nevím.

@Sadako (26.07.2019 12:42): Já doufám, že se pořád bavíme o RPGčkách. To je pro mě podstatné, protože tam to cejtím nejvíc. Osobně ten "velký" výběr fakt nepociťuju, drtivá většina mi splývá v jeden celek. A pár výjimek to nevytrhne. Když si vezmu, co mi na těch hrách vadí, a aplikuju tenhle filtr, tak mi ztoho zbydou akorát věci, které se notně inspirovaly ve starých hrách. Ale je mi jasné, že tohle je můj osobní problém, ale tak povzdechnout snad můžu :)

@Tulareanus (26.07.2019 12:43): Doufám, že nepíšeš o mně! :) Neboj se, sám sebe často zpytuju, abych zjistil, jestli jsem normální. Jenže snad nikde jinde to takto postavené nemám (myslím třeba v práci, kde se mi určitě nestýská pro programování v assembleru nebo si potají neinstaluju Borland Turbo C a rád využívám moderní nástroje...), v jiných formách zábavy (deskovky - stále se velmi těším na nově vydané), knihy, filmy...Vlastně bych to zúžil jen na ty rpgčka (plus tedy adventury, ale tam je zase Wadjet...). Tak snad ještě nejsem ztracenej :) Navíc...já přece občas zkusím ty nové rpg, abych uznal, že o nic nepřícházím (čest výjimkám).
Mne by prišlo ľúto nehrať tie novšie hry, ak mám na to HW. Už len z toho princípu, ako veľmi sa hry posunuli po stránke rozprávania deja a designu questov. Samozrejme to neznamená, že si nezahrám aj staré hry, veď kopec z nich považujem za super a nejakú tú fajn starú adventúru si vždy dám rád. Prišlo by mi to, ako keby som sa vykašlal na hudobnú tvorbu za posledných 20 rokov a pritom vyšlo tak veľa výborných vecí, ale chápem, že človek čo nezažil/nepozná, nevie vlastne o čo prichádza.
@Drolin (26.07.2019 12:48): jojo, je to tak, rád zkouším všechno, já jsem vlastně odkojený FPS hráč her z let 2001-2005, takže docela velký opak... ale dnes si tak nějak 'doplňuji vzdělání'... a i díky těmto retromilcům mě něco takového napadne a jsem za to rád, ale když to člověk nehrál v té době, tak si k tomu už ten vztah asi ani nevytvoří, aspoň u sebe to dost pociťuji a spousta mechanik mi nejde přes prsty...
@S4TW (26.07.2019 12:42): Je to tak, a osobně retrogaming miluji, ale pokud má člověk dostatečné HW možnosti, je škoda nevyzkoušet i více aktuálních titulů. Podle mě je ideální to mít tak nějak rozložené, a střídat hry i z pohledu doby vzniku (to je podle mě i důvod, proč si hrál Lands of Lore: The Throne of Chaos a ne třeba Grimrock?).

@Sadako (26.07.2019 12:42): +1

Imho je nyní "zlatý věk" videoher, vychází toho opravdu hodně a prakticky vše je pokryto vzhledem k počtu vývojářů (a relativně snadnému vývoji) a snahy si urvat z koláče nějakou trošku.
@Richmond (26.07.2019 12:28): Tak mě nepohoršuje, spíš prostě překvapuje - vážně nebyl nikdy dřív tak široký výběr her jako v současnosti, ať už se bavíme o AAA nebo indie produkci. Pokud si ani v tom někdo nedokáže vybrat (a přitom to dřív zvládal), má asi fakt zvláštní vkus.... což vzápětí potvrzuješ tím, že se tí líbí víc Ishar než Witcher 3, takže cajk. :D
@Drolin (26.07.2019 12:36): jojo, to jsi vystihl... někteří jsou zaseknutí v hudbě, filmech, knihách, tak proč ne ve hrách? Dnes je totiž výhoda i to, že se tyhle starší kousky poměrně v pohodě dá zahrát, vlastně to je často jednoduší než ve své době...
@Drolin (26.07.2019 12:07): Súhlasím, sú 3rd person rpgčka, ktoré sa snažia mať čo najfotorealistickejšiu grafiku sveta The Witcher 3: Wild Hunt, sú novodobé izometrické rpgčka Pillars of Eternity II: Deadfire, sú kreslené rpgčka (Darkest Dungeon, sú first person rpgčka Kingdom Come: Deliverance, sú retro pixelartové rpgčka Undertale atď... tak nech mi nehovorí, že to dnes nemá estetiku a vyzerá to všetko rovnako...

@90210 (26.07.2019 11:46): Ja neviem, ale moja mama nemá šedý zákal a ani nie je sprostá.

@Richmond (26.07.2019 12:28): Ja si myslím, že si tentokráte dobehol do nesprávnej debaty. Nikto nikomu nediktuje, čo má hrať. Bavíme sa o technologickom vizuálnom pokroku a viditeľnom rozdiele v grafike, nie o tom, čo sa komu páči viac. :) Aj keď vypínať v hrách dabing, uf, to je aj na mňa moc. :)