Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pomoc a rady pro nováčky

koupil jsem hru sniper:ghost Warrior prosím poradte mi. chvíli hrají tuto hru a zničeho nic mě tato hra vypne monitor a je napsáno : žadný signal vstupní kontrola vidio kabel.
@Kwoky (08.02.2018 11:47): Ajo, no to už je spíš otázka kvality než přímo parodií. Jsem myslel spíš ty kvalitnější parodie jako třeba od Dorkly, ne každou blbost, kde někdo někdo jen vezme audio ze hry a hodí to na nějaké jiné video :D
@Kwoky (08.02.2018 08:54): V čem přesně? Je to také fanouškovská tvorba týkající se hry, jako vše ostatní. Jediný problém, co jsem s tím zatím osobně stalo, že chtěl někdo doplnit přímo slovo "Parodie" do názvu videa Limbo s baterkou, nejspíš aby si náhodou někdo nemyslel, že jde o skutečný gameplay :D
@kiwizak (07.02.2018 21:36): Ano, veškeré fan songy do "Ostatních" dávat. Patří tak klidně i parodie, krátké filmy, herní teorie, prostě cokoli se hry týká. A zbytečné to určitě není, za mě to jsou vždy ty nejzajímavější videa :)
Čau, co všechno lze přidávat do videí ke hře s kategorií "Ostatní"? Může to být třeba i hudba ke hře, která není přímo OST? Např. od MoS? Nebo je to podle vás zbytečné?
Přeji příjemný večer, víte někdo jak se jmenuje hra která začíná v nějakém domě v asi ložnici a je tam nemocný člověk a vaším úkolem je najít jídlo pití suroviny léky ( alespoň myslím že to tak je ) a v této hře jsou i zombíci je to taková hororová zombie survivor hra ale nikdy jsem ji nehrál pouze jsem viděl jedno video z této hry ale už je to opravdu velice dlouho jméno hry si nepamatuju moc toho o ní nevím vím jen to co jsem napsal :( víte někdo o jakou hru jde ????.....
Zdravím všechny potřeboval bych s něčím pomoct chtěl bych si zahrát silent hill ( všechny díly ) Land of the Dead a alien vs predator ( 1 a 2 díl ) ale absolutně netuším kde se to dá sehnat ( na Steam jsem se koukal tam to myslím nemají ) nevíte někdo kde to sehnat ( koupit stáhnout ) děkuji za rady a přeji hezký den. :)
@Artran (11.01.2018 23:30): Já bych byl pro vytvoření jednotlivých profilů, s přidáním mobilních platforem by se to určitě muselo rozdělit a s tím jsou vždycky problémy. Takhle nebude co řešit.
@Kunick (11.01.2018 23:45): No jasně, ale na Androidu, kde to hraju, se to kupuje po dílech, takže to reflektuje situaci jen na PC a tam, troufám si tvrdit, to nemá jiný význam jak natáhnout délku. Kdyby to dávalo nějaký smysl, kdyby to bylo nějak přepracované, tak je to něco jiného. Vždyť i v tom názvu je Part 1 and 2... Navíc i kvůli hodnocení by se mi to zdálo čistější.
Měl bych dotaz ohledně série her Sorcery!, kterou bych rád přidal. Jedná se o čtyři díly, které postupně vyšly nejprve na iOS a Android a to každý díl zvlášť. Na PC se pak prodává první a druhý díl dohromady a třetí a čtvrtý díl zvlášť. Jak to mám přidat? Je mi jasné, že tu platformy iOS a Android zatím nejsou, takže by se nabízely jen tři profily (1+2, 3 a 4), ale až se tyto platformy přidají, tak je otázka, jestli zakládat jednotlivé profily pro první a druhý díl. Nešlo by v tomto případě udělit výjimku a zadat profily rovnou čtyři (s upozorněním, že na PC došlo ke sloučení prvního a druhého dílu)? Už také proto, že jsou tyto hry primárně pro mobilní zařízení (byť jsou nyní i na tom Steamu).
@Coldplaz (09.01.2018 19:08): Děláš, jako kdyby každý uživatel dostal kvótu na přidávání her :) Každý ať si přidává, co chce, pokud tady pro to budou podmínky.

@ripper (09.01.2018 18:51): Předně - nehledal bych důvod v legalitě, tím to určitě není. Jinak jsi to shrnul dobře, problém dle mého leží hlavně v eventualitě "zahlcení" databáze balastem a bylo by samozřejmě ideální evidovat tenhle podružný obsah (malá DLC, mody, případně alternativní verze hry) přímo na kartě hry, ne jako samostatné karty. Nevím, jestli je něco takového v plánu, na to by ti musel odpovědět nějaký z adminů.

Stanovení hranic mi nepřijde jako dobrý nápad, protože na něčem takovém se IMO nedá shodnout, což by ve výsledku mělo za následek neustálé posunování hranic směrem k menším a menším modům (jako se to stalo u DLC, původně ani nebylo povolené přidávat map packy), čímž by hranice ztratily na smyslu. Mělo by se to vyřešit nějak programově.
Aktuálně to vypadá, že kdyby Dotu vydal Blizzard jako DLC do War3, tak by na DH už dávno byla, ale když ji vydal fanoušek ve formě "mapy/modu", tak tu není. A pokud by CounterStrike 1.6 náhodou nevyšel kdysi dávno i jako samostatná hra, tak by tu nebyl taky. A to mi přijde VELMI zvláštní. Takže já zkusím ty argumenty uspořádat a přijít na jádro problému.

Takže zaprvé, mody můžou mít spoustu forem, od totálních konverzí, po kosmetické změny, po využívání interní podpory ve hře (např. "mapy" do Warcrafta 3, což zdaleka nebyly jenom mapy, ale i plnokrevné mody = předělávky).

Zadruhé, legálnost některých modů je diskutabilní, ale nelze paušalizovat. Spousta her typu War3 či UT2004 mody oficiálně umožňuje, a těžko by pak mohli autory modů za to žalovat. Samozřejmě u jiných her bez oficiální podpory může být problém s EULA nebo případným porušením copyrightu. To by však posuzoval soud, nikoliv DH.

Zatřetí, i v případě nelegálnosti nějakého modu (či celé hry) není podle mě důvod ji neumožnit existenci na DH. Hra existuje a hraje/hrála se. DH katalogizuje. Navíc soudní názor platí pouze pro určitou zemi a může se v čase měnit. To by bylo jako mazat na Wikipedii články o trestných činech. Zmínka v popisu hry, že hra byla prohlášena v zemi XYZ za nelegální, je poměrně pěkná zajímavost.

Začtvrté, oficiální versus fanouškovský obsah. Hranice může být často velmi neostrá (opensource hry jsou z principu fanouškovské; freeware hry jsou co?; existují fanouškovské hry s oficiálním posvěcením autorů jako Black Mesa nebo Renegade X, atd). DH již obsahuje spoustu "fanouškovských her" a nemyslím že by dávalo smysl tento obsah omezovat.

Zapáté, samostatná spustitelnost. Na tom DH nestaví, protože podporuje datadisky a podobná "rozšíření". Taky je otázka, proč by to mělo být důležité? Je cílem DH být databází her, nebo databází samostatně spustitelných her (v tom případě datadisky pryč)? Ačkoliv je lákavé použít zrovna samostatnou spustitelnost jako kritérium, tak zjevně jím není.

Takže co nám zbývá, na jaké bázi se rozlišuje povolený obsah od "nepovoleného" (pozn: nikde to na DH není definované)? Jaký je rozdíl mezi datadiskem, DLC a modifikací, když se nedíváme na zdroj, legalitu či samostatnou spustitelnost? Já tam rozdíl nemohu najít.

Důvod, proč lidi argumentují proti modům v DH, je podle mě ten, že se bojí zahlcení databáze spoustou trivialit. Což je naprosto fér argument. Ale měl by být správně pojmenován, namísto schovávání se za zástupné důvody.

Navíc si podle mě hodně lidí neuvědomuje, že stavidla zahlcení se již dávno otevřela (a zahlcení se nekonalo, aspoň co mě přijde), a odpověď je DLC. DLC libovolné velikosti jsou povolená (díky @orromis) a přitom je běžné, že k některým hrám existují desítky až stovky DLC. Opravdu chcete mít je jednotlivě v DH? Chápu že spousta lidí ne. Ale aktuálně je to povolené! A u modů je to ta stejná písnička, akorát povolené nejsou.

Takže pokud definujeme cíl DH jako obsahovat seznam her, ovšem nezahltit ji tunou minoritních úprav, ať už ve formě DLC či modů, tak pak konečně můžeme zkusit vymyslet jak na to:
1) Neřešit to, protože lidi pravděpodobně nebude bavit přidávat drobné DLC/mody. Nejjednodušší řešení, ale může to být nesprávný předpoklad. Otázka je, zda to vadí, když přibude nějaký obsah toto ražení, ale nebude ho moc, a kde je ta míra.
2) Definovat hranice co je akceptovatelné a co nikoliv. Typu kompletní konverze ano, další mapy/mise/jednotky významně rozšiřující hru ano, kosmetický a jiný minoritní obsah ne. Pojem "významně rozšiřující" samozřejmě nelze definovat přesně ale někdo jej musí posoudit. Čím lépe se popíše (a uvedou příklady), tím lépe samotný čtenář provede sebekontrolu a rozhodne se, zda tam vybraný mod/DLC spadá či nikoliv. Druhá fáze kontroly je samozřejmě prováděna člověkem schvalujícím návrh hry (jako dosud, ostatně).
3) Rozhodnout se, že tuna minoritních úprav hry vlastně nevadí, a může být vložena samostatně (když to lidi bude bavit vkládat), za předpokladu, že se s tím kód za DH zvládne poprat. Což znamená zejména zobrazování výsledků hledání, a pak přehledné propojení hry a jejího dodatečného obsahu. A to je samozřejmě spousta programátorské práce.

Má někdo lepší/jiný nápad? Nebo nesouhlasí někdo s mnou předpokládaným cílem DH (neomezovat formu her, ale vyloučit nevýznamný obsah)?
Ja by som už skôr bol za pridávanie mobilných hier ako modifikácií, módov je naozaj veľký počet a zpár výnimkami, napr. pár Half-Life 1 a 2 módov ide väčšinou módy typu grafické vylepšenia, úpravy hrateľnosti a kraviny typu Crack-Life a nie niečo zaujímavé samo o sebe ako They Hunger a Portal Prelude. Na to je naozaj lepšia ModDb.

A komu by sa chcelo pridávať všetky sex módy do Skyrimu?
Mě osobně by se docela líbila možnost, mít jakési "podprofily" modifikací, navázané na základní hru, kde by byly obdobné možnosti jako na stávajících profilech (hodnocení, diskuze, zajímavosti, odkazy, vide atd.) S tím, že by se schvalovaly právě jen ty velké modifikace. Třeba DOTA je zrovna příklad modifikace, který by si to určitě zasloužil.
Není pravda, že modifikace nejsou hry, stejně jako fakt, že nemohu být plnohodnotnými hrami. Já to mám jednoduché, zábava, herní doba, profesionalita. Když u toho trávím takového času, spoustu let, má to tedy nevyčerpatelný potenciál. A přistupuji k tomu stejně, jako by šlo o klasické hry. A i mody jsou freewarovkami.
@ripper (08.01.2018 23:05): Protože modifikace nejsou hry, je to modifikace dané hry, je v podstatě ilegální pokud není engine hry oficiálně opensource a oficiálně nebyli nikdy vydané a k jejím spuštzěním potřebuješ vlastnit většinou danou hru. Dobrou vyjímkou je třeba WolfenDoom, ten je ovšem samostatně stáhnutelný a engine je rovněžopen source a přesto že je to "mód" splňuje podmínky pro přidání, protože je to v podstatě freeware hra.
@Gordon (08.01.2018 21:41): To můžu, ale nemůžu si ji ohodnotit, okomentovat, vyhledávat. A to jestli běží samostatně nebo jako mod jiné hry sice je technický rozdíl, ale z hlediska hráče to rozdíl být nemusí vůbec žádný - odehrál jsem to, chtěl bych to mít okomentované v knihovničce. DH podporuje "rozšíření" (datadisky), které samostatně hratelné nejsou. Proč by zároveň nemohla podporovat "modifikace"? Nevidím v tom žádný rozdíl.
Je v pořádku zakládat stránky pro "mody" ke hrám? Zjistil jsem, že tu prostě není DotA (mapa do Warcraft 3). Technicky to sice samostatná hra není, ale je to důležité? Je to hra, která dala vznik celému žánru, přijde mi divné ji tu nemít. V nápovědě jsem nic nenašel.
Ahoj :) , potřeboval bych poradit,jedna hra se mi zobrazuje v okně ( hra legie ) a není tam vůbec žádné nastavení a ani ikona pro zobrazení na celou obrazovku, kdyžtak mi napište na email a já vám pošlu screeny té hry ať přesně vidíte co tam je a ještě bych chtěl říct že tu hru mám koupenou originálku ( na Steamu ) a je to stará hra a proto jí hraji na starým PC který ještě má Windows XP.
Další problém mám s hrou far cry 1 když uložím hru nebo se hra uloží sama a já se vrátím do menu hry a chci si načíst uloženou hru tak tam není nic uložené a musím celou hru začít úplně od znova protože nefunguje ukládání a to ani které dělám já tak ani to co dělá sama hra a navíc se mi ta hra nechce nainstalovat na žádný Windows kromě Windows XP.
Poslední problém se týká hry return to castle Wolfenstein, hra return to castle Wolfenstein mi jede normálně ale jakmile změním rozlišení hry v nastavení tak se mi vypne a nechce se to znova spustit nebo to už nejde spustit vůbec a to ani když to odinstaluji a znova nainstaluji a přitom mám 2 PC jedno je nové a herní a druhé staré a s Windows XP ale výkonem PC to není protože mi to při té změně rozlišení udělalo to samé i na tom novém herním PC, škoda že sem nejde poslat screen toho co ty hry dělají nebo jde ?
Dám vám sem můj druhý email kdyžtak mě na něj kontaktujte a já vám pošlu screeny těch her.
Díky za přečtení a pomoc a přeji vám šťastný nový rok.

marekmarkuspretorian@seznam.cz