Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green

18.10.2005
60
43 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hra na motivy stejnojmenného hororového filmu od slavného režiséra George A. Romera.

Ve hře se zmocníte role farmáře Jacka, který jednoho dne nachází na svém pozemku cizí postavu - zombii. Cestou za záchranou si projdete typické lokace jako jsou například nemocnice, policejní stanice či nákladní doky. Úkolem je dostat se do města, kde hra končí a film naopak začíná.

Zajímavým prvkem ve hře je oddělování všelijakých končetin od hladových zombií pomocí střelby. Hráč tak může nemrtvé rozstřílet doslova na kousky a ještě menší kousky.

Multiplayer je ve hře obsažen už v klasických módech deathmatch, team deathmatch, capture the flag a cooperativní invaze mód, kde se snažíte bránit nájezdům zombií, to vše až pro 8 hráčů po LAN sítí či internetu. LOTD získalo v zahraničí poměrně slušnou komunitu fanoušků a díky tomu se hraje po internetu dodnes (2009). Vzniklo také obrovské množství uživatelských map (zejména pro mód invasion) a dalších vylepšení.

V roce 2009 vyšlo pokračování Day of the Zombie.


Poslední diskuzní příspěvek

[přesunuto z komentářů]

Hra jako singleplayer na me moc nezapusobila,ale po netu to hravam s prestavkami od roku 2006 :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Zombie tematiku až tak nevyhľadávam ale považujem ju za dostatočne atraktívnu aj v hernej podobe, či už v prípadoch ako Resident Evil alebo Left 4 Dead. Land of the Dead: Road to Fiddler's Green ma zaujímala aj z filmového hľadiska, nakoľko ide o prequel k Romerovmu filmu.

Ako to teda dopadlo? Hneď na úvod poviem, že nijak slávne ale výsledok mohol byť aj oveľa horší. Ak by som mal začať tým pozitívnym, tak príbeh je na žánrové pomery obstojný a prepojenie s filmovým sequelom dostatočne kvalitné. Atmosféra niektorých, hlavne počiatočných misií je viac než na úrovni a záver zase svojou nekompromisnosťou a spádom zase navodzuje slušný adrenalín. A teraz k tomu horšiemu. Originalita misii nie je nijak závratná a tak hráč zavíta do pomerne totálne prefláknutých priestorov, pričom chýbať nemôžu ani kanály, ich grafický dizajn pritom nie je nijak extra pôsobivý. Rozmanitosť nepriateľov je minimálna, čim nemám na mysli fakt že bojujete iba proti zombie ale že bojujete proti zombie ktoré sa na seba často oblečením a vzhľadovo podobajú ako jednovaječní súrodenci. Road to Fiddler's Green ešte k tomu disponuje snáď najťažkopádnejším hrdinom akého som kedy v FPS videl. Chápem, že dej hry sledujeme z pohľadu staršieho farmára ale jeho chôdza a bežecké schopnosti sú na tak žalostnej úrovni, že by to za normálnych okolností bolo aj na smiech, keby vám pre tento handikap nehrozila často smrť od všadeprítomných nepriateľov. Tí sú síce rovnako pomalí ale z nepochopiteľného dôvodu vydržia viac streľby ako by mali a likvidovať ich ručnými zbraňami tiež trochu trvá, pretože Jack zjavne prácu na farme flákal a nemá ani dostatok sily aby ich bezproblémovo vyradil jedným dobre miereným úderom...

Ale ako som spomínal na začiatku, Land of the Dead nie je až tak hrozný a pokiaľ sa chcete odreagovať u jednoduchej hororovej strieľačky, je to v podstate prijateľná možnosť.

Pro: Prepojenie s filmom, atmosféra niektorých misií

Proti: ťažkopádnosť hlavného hrdinu, stereotyp

+38
  • PC 75
Po druhém dohrání uznávám, že jsem si hru pamatoval o mnoho lepší, než ve skutečnosti je. Přesně vím co mi na této hře prvně před léty sedlo: sympaticky obyčejnej hlavní hrdina, ucházející příběh i atmosféra a hromada zombálů, zapomněl sem však na hloupý nedodělávky a bugy.

Co se týče nepřátel, chválím autory že nedošlo na zombíky s puškou, jak sme mohli vidět ve filmu (kterej je mimochodem skutečně horší než hra). Nicméně se zombie zasekávaj o dveře, nemaj pořádně zpracovaný sféry zásahu (ve většině případů je jedno jestli pálíte do břicha nebo do hlavy – stejně vás to stojí stejně munice) a to už zamrzí.

Příběh se mi v podstatě líbil a velmi mě tedy mrzelo, že ke konci úplně ztratil na tempu a finále jsem dohrával jen s pocitem jakoby bonusovýho kola navíc, v žádnym případě se nedá závěr vnímat i jako vrchol hry a to je velká škoda.

Délka hry je velmi úzkostná – maximálně dva večery. Na druhou stranu bez jiné herní složky by asi hra začala při delším trvání nudit, bohužel.

Střílení taky nic moc. Do brokády náš hrdina vždycky láduje všechny čtyři broky, ačkoli je z poloviny stále plná, zaměřovací kolečko je odporný a působí rušivě.
Zvukovou stránku zachraňuje sice béčkovej, ale nápaditej soundtrack, kterej je sice po zvukové stránce nemastnej, ale melodicky rozhodně ne nezajímavej a některý tracky dokonce zůstanou v hlavě i po dohrání.

Za slušnou atmošku a ucházející začátek dávám slabších 75%. Navíc musím uznat: do poslední mise mě to i přes uvedené neduhy celkem bavilo.

Pro: atmosféra, na začátku i příběh, slušnej soundtrack, tempo hry

Proti: zasekávající se zombíci, zóny zásahu, mnoho nedodělaností, délka, absence jiné herní složky, konec

+13
  • PC 40
Zombíkárny mám rád a ani romerovka Land of the Dead mě nezklamala. Hra je na tom bohužel hůř než film, minimálně singleplayer. Zombíci jsou totiž romerovsky pomalí a jako (ne)pohyblivé terče nefungují dvakrát atraktivně. Aby to nebylo zas tak lehké, hlavní postava se šourá zhruba stejnou rychlostí jako nemrtváci, s tím že si jednou za čas může dát třívteřinovej sprint. Zombíci dále dorovnávají sílu velkou odolností a jedna rána do hlavinky většinou nestačí, vlastně ani dvě, někdy ani tři... ano, čtyři je to číslo, čtyři výstřely do hlavy a zombík konečně přestane otravovat. Zbraní na porcování je celkem dost, hlavně těch chladných, které jsem využíval mnohem víc než střelné. Taky překvapila závěrečná zbraň (kungfu údery), s níž se závěr proměnil na pořádné jatka.

Další proti je počet druhů nepřátel, kterých je tak pět, a to do toho počítám zvlášť i zombiepány a zombiepaní (ani žádný bossík, natož závěrečňák). Atmosféra a příběh nejsou nic zázračného, ale stačí k udržení pozornosti. Samotná náplň hry spočívá v lineárním vymlacování pořád stejnejch zombíků a když se objeví zpestřující mise (sniperské, za kulometem), budete se chtít kvůli pochybné AI a bugům rychle vrátit do dalších stereotypních misí s loudavýma zombíkama v koridoru. Nejvíc mě ze hry bavil začátek/rozkoukávání a finální masakr, zbytek je vlažnost sama.
+11
  • PC 40
Jsem velký fanoušek zombie hororů, komedií a Romera vůbec. Byl jsem proto zvědavý jak si povede hra Land of the Dead: Road to Fiddler's Green.

Od hry jsem čekal béčko u kterého bych se mohl vyblbnout. Ničení hlav zombiím byla lákavá představa. Dostal jsem asi tohle.

Atmosféra hry je na dobré úrovni. Podpořená dobrou, ale stále dokola opakující se hudbou. Zvuky v pozadí umí navodit tu správnou dusivou atmosféru. Příběh je takový prequel k filmu. Není to žádný zázrak, ale to snad ani žádný fanda zombií filmů nemůže vyžadovat. Klasický boj o přežití. Grafika běží na starém enginu Unrealu. Interaktivita s prostředím (krom rozbíjení dveří a výbušných sudů) prakticky neexistuje. Největší achylovou patou je hratelnost. Celou dobu jdete po jedné cestě dopředu a pořád dokola kosíte nějakých 5 verzí zombií. Nepřátelé se navíc velmi často zasekávají o překážky a dost snadno vám to ulehčují. Logickou hádanku nenajdete ani jednu. Arzenál zbraní je klasický, až na menší sadu chladných zbraní, ze kterých si můžete vybírat. I když je hlavní hrdina zoufale pomalý a nemotorný, hra je směšně jednoduchá a na střední obtížnost mi zabrala nějakých 4.15 hodin. I tak jsem se musel nutit k dalšímu postupu.

Hra je to celkem nudná. Po dohrání jsem neměl žádný pocit naplnění. Hodnotím jenom singleplayer.

Pro: značka, atmosféra, na chvíli zabaví, krátkost

Proti: nuda, umělá inteligence, striktní linearita, 1 druh nepřítele v asi tak 5 variantách

+10