Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Mne to prišlo očividne inšpirované No man sky, aspoň tou survival zložkou.

<br data-lexical-node-type="linebreak" data-lexical-node-json="{"type":"linebreak","version":1}" data-lexical-editor-key="cecqv">No o ten engine mám obavu, takto v prezentácii to vypadá úpchvatne, ale vzhľadom na to, že pouťívajú fosílne Gamebryo, obávam sa loadovacích obrazoviek pri prechode z exteriérov do interiérov + stavím sa, že prvý rok to bude bugfest, ako vždycky. 

To, čo ma prekvapilo, je Pentiment od Obsidianu - žeby AAA odpoveď na Kickstarterovské Inkulinati?
Já bych to rozdělil. Ať Bethesda udělá vesmír. A Obsidian planety. U vesmíru tak neva, že se planeta xy vlastně neliší z vnějšku od planety xz. Čili by to Bethesda mohla zvládnout. :)

P. S. Snad tam někam nacpe Obsidian římskou legií. Další hra, kam by padla jak ulitá. :)
Najviac ambiciózne mi na tom Starfielde príde to prepojenie priamym cestovaním vesmírom medzi planétami, len sa bojím, že ak to bude príliš clunky a jednoduché, tak to bude viac otravné, než zábavné po nejakej tretej planéte. A inak ono by to celé bolo fajn a viem si predstaviť, že keby som teenager, tak som asi v nemom úžase. Ale bohužiaľ už nie som a hral som Mass Effect, TES, Borderlands aj Everspace, mám totiž pocit, že to bude taký amalgám týchto hier, ale bohvie či tou kombináciou reálne bude robiť niečo poriadne, pretože podľa mňa Bethesda atmosféru robiť vie, ale chýbajú jej scenáristi, aby to bolo zaujímavé aj niečím iným, než prostredím. Alebo ľudia na development postáv, lebo z toho videa tie ich "best skills of our previous games" sú pasívne percentuálne zvyšovanie rôzneho damagu. Zahrať si to možno aj budem chcieť, veľmi rád by som bol milo prekvapený, ale kto iný než veľká korporácia sa bude snažiť hrať na istotu? Ak to tak bude, tak mi to bude stačiť 3 roky po vydaní v zľave...

A ešte mi to pripomenulo aj to, že väčšina vesmírnych sci-fi hier vlastne kopíruje hudbu z Vesmírnej Odyssey aj vyše 50 rokov neskôr...
Ale jinak Sony muže jít a skočit do zdi. Přijít o Kojimu a Personu to dokáže fakt jen hňup.
@Paul (12.06.2022 21:23): Za mě nejzajímavější Forza Motorsport, vypadá to moc dobře, podle mě to s GT7 vytře podlahu. Jinak nic moc tentokrát. Kojima opět tajemnej a Starfield jde tak nějak mimo mě (ale nepopírám, že to vypadá dobře). Summer game fest byl zajímavější za mě.
@Paul (12.06.2022 21:30): No, na druhou stranu, když by mělo jít o generovany odpad mohli jich udělat milion, jako NMS nebo Elite.Ale je jich jen 1000, což muže značit ze jim daji přeci jen vetsi péči aspoň trochu nad ramec generovaného odpadu. A z těch průřezu planet co jdou vidět nepůsobí jako něco co je nezajímavý. A jasne, těžko udelaji milion úkolu z dabingem a skvělým příběhem. Jde o to aby ty planety byli zajímavý a bylo zábava je zkoumat a procházet. A ne to co má třeba NMS kde je 99% nuda.
@Charllize (12.06.2022 21:24): zrovna ten claim 1000 planet...je jasný že budou procedurálně tvořený a na drtivý většině z nich nejspíš nebudou žádný zajímavý questy, jen random generovanej radiant nonsense. Budou spíš na nějakej resource gathering a stavění základen a kdesi cosi.
Z hlediska příběhu pak ukázali zase takový to klasický scifi klišé, tajemný artefakty pradávných civilizací...kde už jsem to viděl (všude). Ale i přes to je rozhodně blízko vrcholu nejočekávanějších věcí, už proto že takhle hard scifi příběhových RPG je strašně málo.
Todd udělal přesně to co jsem si představoval. Ultimatni hru z vesmíru s kterou se možná muže měřit Star Citizen. A ten nemá poradně příběh naraci a je ti spis multiplayer. Nevím co ta Squadron.
Samozřejmě pochybuju ze na všech z těch 1000 planet bude to co v ukázce ukazovali, ale i tak. Bozi, kde mám ten xbox :)
Tak co ten Xbox showcase? Jsem na to zapomněl, takže teď dokoukáno. Samotná show dobrá, ikdyž většina her mimo můj zájem, ale to Hvězdopole...až takový ambice jsem nečekal. I přes všechny vylepšení je tam samozřejmě vidět to Skyrim gamebryo, ale co. Vypadá to opravdu dobře.
@Bellerofontes (10.06.2022 01:45): Myslel jsem tím Fort Solis a Routine. Obě asi budgetem nedosahují ke Callisto Protocol, ale chtěl jsem to nějak (neobratně) od úplných indie her. A mimo těch ukázaných ještě vyjde remake Dead Space.
ad Devolver: Jesus Fucking Christ of Singularity, THANK YOU!

Všechno jde okamžitě na wish list.
@Jumas (09.06.2022 17:45): Však ona se po tom už slehla zem. Těch par kusu co jsme měli v obchode bylo problém pak prodat i za poloviční cenu.
Ale tak uznávám ze když bych byl dítě asi bych se s tím vyblbnul :)
A třeba takovýto Mário autíčko se zabudovanou kamerou co přenáší obraz z jízdy po bytě do Switche a doplňuje to graficky, tak z toho bych jako malej asi nespal :)
@Jumas (09.06.2022 17:45): Jako ono se to nezdá ale je to super. Bylo to spoustu hodin zábavy a synovec se bavil jak tím sestavování, tak "customizací"..a přibalené "hry" byly příjemný bonus. Jako přišlo mi to lepší než třeba puzzle nebo moderní lego sety
Summer Game Fest nic? Když ukazovali tu jednu vesmírnou hru, tak jsem si říkal "to mi připomíná Routine..", což je hra na kterou jsem se někdy před deseti lety fakt těšil. No a pak velkým fontem Routine. Příjemný překvapení!

A Callisto Protocol je prostě Dead Space. Což si taky nechám líbit.
@Fritol (09.06.2022 17:14): A hlavně zákazníkům vecpe i kus kartonu, který nahrazuje tu kupu udělátek na Wii. To jsem dodnes nepochopil, jak někdo může za předkrájenou kartonovou krabici vyhodit stovky nebo i tisíce :)
@Fritol (09.06.2022 17:22): Já zrovna zkoušel nedavno demo Kingdom Hearts 3 a ackoliv mám internet nad rámec doporuceneho nebyla to žádná sláva. Jako hrát se to dalo, ale oproti real hardwaru to bylo proste poznat. V tom je podle mne ta brzda ze to proste jeste úplně paradne nefunguje, ale jakmile bude, půjde to ráz dva. 
A i Nintendo. Ta výroba cartridgu je drahá a vůbec Nintendo má i nejvíc her kde mas v krabičce jen kód, případne si musíš půlky hry stáhnout.
@Charllize (09.06.2022 17:19): Jo, protože nemůžeš ignorovat 100M+ hráčů, ale zároveň nemůžeš portnout většinu AAA her aby fungovaly. :D Docela by mě zajímaly statistiky prodejů těch cloud her na Switchi. Žádná sláva to nejspíš nebude.
@Charllize (09.06.2022 17:07): Konzole pro ně nikdo vyrábět nebude, ale krabice se mohou přesunout zpátky na PC. Nicméně ono je docela vtipné, že se tu řeší furt nějaká cloudová budoucnost hraní a aktuálně nejúspěšnější konzole na trhu cloudové hraní řeší jen okrajově, krabičky prodává jak na běžícím páse a zákzníkům vecpe kus totálního shit HW na úrovni PSP za cenu větší, než nextgen Xbox a všichni jim za to tleskají. Jako dokud Nintendo bude dominovat trhu a neudělají zas nějakou zbytečnost jako WiiU, ale navážou na Switch, tak bych se o budoucnost krabiček nebál. :)
@Fritol (09.06.2022 16:59): Prave proto ze hry jsou drahy ten cloud a likvidace herních přístrojů dává smysl, stejne jako jsi to uvedl u těch BR filmu. Jediný co tomu stojí v cestě je poradne rychlej internet všude, pac na hry to chce víc než na stream filmu a hudby. A myslím ze jakmile to rychlost netu umožní jsme tam za par let.
A BTW, pro 30% hráčů ti zřejmě nikdo konzole/grafiky vyrábět nebude. Naopak se budou zuby nehty snažit dostat i těch 30% do cloudu než aby jim vyšli vstříc novou konzoli.
Rozumis, to není jako u gramofonu ze je děla kde kdo. Těžko bude někdo vyrábět Playstation bez Sony. Ale ok, na pc by to nějak fungovat mohlo.
@Charllize (09.06.2022 16:50): Ne, jen říkám, že cloud hraní nezabije fyzické kopie. Pokud něco zabíjí fyzické kopie, tak je to právě digitální distribuce. A lidi si za to mohou sami, protože jsou schopní dát na PS za hru 1800Kč digitálně, když krabička stojí 1300Kč. Nicméně si nemyslím, že tohle otázka příštích 10 let. Ono se sice může prodávat klidně 70% her digitálně a na cloudu, ale pod těmi 30% lidí, co kupují krabičky, se budou furt skrývat miliony lidí, které nelze ignorovat a trh se jim bude vždycky přizpůsobovat, dokud to bude vydělávat. Stejně, jako u té hudby.

@Tulareanus (09.06.2022 16:49): Já též, ale zas co si budem, digitálně kupuju hry, které "možná někdy budu hrát" protože jsou za dolar. Když se na nějakou hru fakt těším, tak si ji kupuju v krabici. Plnou cenu za digital jsem dal tak 3x v životě. A to ještě dělám jen proto, že hraju ještě na PC. Na konzolích je to úplně naopak. Tam jsem za ty roky koupil asi 5 her digitálně, všechno ostatní kupuju v krabicích, protože bazarovky a často i nové vyjdou levněji.
@Fritol (09.06.2022 16:36): Akože zas je to "end is nigh" debata, ale ja by som napr. (nielen za seba) povedal, že ak by neexistovala digitálna distribúcia, tak by som kupoval oveľa menej hier. A nie len preto, že existujú bundle. Ale fakt by som nemal čas a chuť riešiť pravidelne osobné prevzatie balíčkov alebo vyzdvihnutie na predajni alebo nedajbože pravidelne chodiť do kamennej predajne, aby som sa pozrel, aký majú tovar a či je niečo v akcii. :D Chodenia na poštu a čakanie vo fronte, lebo mi vhodili len lístok do schránky, že mám balík s krabicovkou som si užíval v 00s až až, takže fakt si už neprosím. :)
@Charllize (09.06.2022 16:13): Já vinyly sám sbírám, poslocuhám převážně různý post-rock, dnb a indie kapely, které mají na spotify "zanedbatelné" množství posluchačů a přesto mám jejich vinyly, ač nejde o mainstream žánry. Takže bych si troufal tvrdit, že se to vrátilo majoritně, protože na vinylech seženeš i věci mimo mainstream, ač třeba v omezenějším nákladu. S vydáváním Sega MD cartridgi bych to opravdu nesrovnával. To bych srovnával spíš s kazetami, které se v omezené míře taky docela vrací.

Samozřejmě v kamenných obchodech se neprodávají, což je způsobeno i tím, že v Česku tenhle trend není tak zřetelný, jako ve světě, viz @Tulareanus (09.06.2022 16:28). Ovšem v Praze těch vinyl shopů je docela dost i tak.
"VINYL VOLUME TURNED UP:   41.72 million vinyl albums were sold in the U.S. in 2021 (up 51.4% from 27.55 million in 2020). 2021 marked the 16th consecutive year vinyl album sales grew, and the largest year for vinyl album sales since MRC Data began tracking sales in 1991."
zdroj
@Fritol (09.06.2022 15:57): Já myslím ze to je vsechno minoritní, vinyly a podobne. Majoritne se nikam nic nevrátilo. Nebo snad mas v alze regály plný gramofonu? Je to jako když dneska někdo vydá hru a vyjde i na cartridgi pro Segu MD.
Sběratelů je minimum, vse řídí masy. A jestli to má být tak ze si krabičku koupím přes nějaký web co vzasade děla neoriginalni balení, chce za to dost peněz a navic má 1000 kusu worldwide tak v tom taky žádnou spásu nevidím.
@Charllize (09.06.2022 15:43): Hele my jsme se o tomhle bavili už několikrát, nicméně vem si, jak to dopadlo s hudbou. Všichni používají Spotify, ale spousta toho dnes vychází na vinylech. Před 20 lety po vinylech ani pes neštěkl a vida, všechno se vrátilo. :)

Vyřadit z provozu DVD/BR nebylo ani tak o pohodlí, jako spíš o ceně. DVD jsou blbost, protože mají mizerné rozlišení a průměrný divák to dnes sledovat nebude. BR jsou taky blbost, protože je to šíleně předražené. Film totiž není hra a průměrný divák si jej pustí jednou a pak už nikdy. Dát pár stovek za 90min zábavy prostě nemělo dlouhodobý potenciál a je lepší si zajít do kina.

U knih se taky ve své době mluvilo o tom, jak všechno bude elektronicky a zabije to tisk. No a prd, prodeje e-knih jsou oproti tisku zanedbatelné, ale své místo si našly.

A co se her týče, tak v začátcích indie scény na X360 a Steamu bylo nemyslitelné, aby ty hry vycházely fyzicky. No dnes se díky Limited Run a podobným firmám děje a očividně se jim daří. Pokud někdy budou konzole bez mechaniky, případně se vše přesune na cloud, tak bych očekával návrat drm-free her pro PC v krabičkách. Případně jeden z hlavní trojky půjde opačným směrem (Nintendo) a vydělá na tom. :)

Podle mě je sběratelství v zábavním průmyslu děsně výnosná a populární věc. V podstatě každý zná někoho, kdo něco sbírá. Ať už to jsou hry, filmy, hudba nebo knihy. Minimálně v mé sociální bublině je takových lidí spousta, včetně mě samotného. Nějak se mi nezdá, že by si tuhle příležitost nechali vydavatelé v budoucnu ujít.
@Kwoky (09.06.2022 15:39): Tak já myslím ze současný mindset obyvatelstva tomu nahrává.
Jak dlouho trvalo vyřadit z provozu DVD/BR přehrávače? 7 let? Bude to rychlý a bezbolestny, jen si zaplatíš další dlazdici v TV, no big deal :D
Bude to bozi, hry dle dnešních progresivních osnov, když bude nějaka nežádoucí odezva tak se proste vypne, nepohodlni vývojáři jako třeba Vávra nebudou propuštěni a hlavně to pohodlí, zapnes TV a hraješ. Plno lidi řve nadšením, už žádný nevzhledny krabice pod stolem a pod TV a ty energie co domácnost ušetří :D
Gaben by měl už uvažovat jestli neoslovit LG dokud není pozdě !!
Tak Samsung bude mít v televizích cloud verzi gamepassu. A je to, pomalu můžeme konzole a počítače vyhodit, herní Netflix, sen všech proletaru na světě. 
Rozumite, pak už nepomůzou emulatory u starších her, proste to hru bude potřeba vypnout jelikoz nesplňuje kravatacke sny o výdělku a konec, už ji nikdy nikdo neuvidí. Ale když jsou lidi blby a mysli si kdovíjak to není bozi, tak holt to tak bude.
Já to píšu i u sebe v profilu. První hra byl Prince of Persia 2, v sedmi, takže v roce 96, pak hnedka Doom 2 a Duke 3D o rok později v mulťáku i singlu. Ano, mojí rodiče se také nezajímali...ostatně nezajímají dodnes :D