Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@GodOfTheSick (08.01.2018 14:58): Já s tebou souhlasím. Chvíli jsem se bál, ale pak jsem si uvědomil, že VK je furt zm#d. :)

Jinak jsou hry, které sítem času projdou. Chce to ale dobře vymyšlený systém a s tím i hratelnost. První UFO/Xcom tak je za mě stále nejlepším dílem svého univerza.
@Artran (08.01.2018 14:42): V některých případech, a těch her není málo, jde ale jen o berličky k naplnění dojmu "hraní". Často také jde jen o natáhnutí hrací doby, viz backtracking, red herringy a jiné. Naopak co ocením daleko více je adventura, která nepracuje s puzzly konvenčním způsobem, ale posunuje je mimo samotné herní dění do hlavy hráče. Daří se to Umineko no Naku Koro ni, Ever 17: The Out of Infinity, Dear Esther, Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors nebo The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure. Toto je pro mě daleko cennější, než řešení tvůrci předpřipraveného úkolu formátu zkombinuj A s B. Je to jako bych četl knihu a někdo mi ji každou chvíli přerušil sudoku nebo křížovkou, i pokud na ni zrovna nemám náladu (pokud mám, zahraji si Pandora's Box).

@Starletka (08.01.2018 14:37): LA Noire beru tedy jako klasickou 3D adventuru, která je jen intenzivnější v některých částech hra.
@Drolin (08.01.2018 14:20): Když tě zajímá víc teorie, tak tím spíš potom nevyčítej hodnocení lidem, co hry hrají. Earthbound ani Vagrant story jsi nehrál, takže co o tom víš? Dobové recenze už dnes nemají žádnou váhu, protože většina her jsou pouze spotřební zboží a v čase zastarávají. Pamětníci z nostalgie ukápnou slzu, ale zkus si to zahrát dnes, sám a bez návodu. Hry nezrají jako víno, u většiny jde v čase kvalita dolů. Nikdo nemůže v roce 2018 s vážnou tváří tvrdit, že hry jako System Shock, Gabriel Knight, Ultima, Dungeon Master atd. jsou stále dobré, když pro nové generace hráčů to jsou nehratelné braky. To je stejné, jako kdyby někdo říkal, že nejlepší auto na světě je Škoda 120. Bylo - možná - před třiceti lety, ale ne dnes.
@Fingon (08.01.2018 14:31): To je dobrý příklad s těmi Pterodony.

Co se týče hraní her s návodem, tak to rozhodně není tak jednoznačné. Nicméně v genetickém kódu her je zcela jistě obsaženo překonávání překážek (ať už logických nebo testujících postřeh a zručnost). Ten kdo danou překážku překoná sám od sebe, jakoby dosáhl určitého zasvěcení, které lze ztotožnit s porozuměním. Tím, že použiji návod, se v zásadě tohoto "zasvěcení" zříkám.

Krásný moment, který to vystihuje, je mimochodem ve Photopii.
To se to tu zase rozjelo.
Tak kdyz dovolíte, tak telegraficky : - hrát hry s návodem, na to není nic špatného. Dělám to taky, navíc jsem jich pár sám napsal.

- pokud tvoří autoři pro anglicky hovořící publikum a tudíž se s nějakou lokalizaci nepočítá, těžko je vinit za použití slovní hříčky, která dává smysl jen v jejich rodném jazyce. Čeští tvůrci to dělali taky, třeba pterodoni. (Lechuck /legek - kdo nezná Cuka a Geka, nepochopí) nebo ukrást z muzea vajíčka a když není Straka, ale jen strakapoud, použije se mizik.

Jinak at point and click, hidden object, visual novel, myst like, pořád lepší, než akční adventura. Věci jako the devil inside nebo resident evil osobně nemůžu ani cítit.
@Starletka (08.01.2018 14:13): Právě, já mám třeba videohry jako hlavní koníček, ale více mě zajímá ta teoretická část (psaní a čtení o nich, dohledání informací), než samotné hraní.

@jvempire (08.01.2018 14:12): Určitě souhlas. Ačkoliv příběh... až tolik kvalitních jsem jich u her nezažil, spíš o to jeho zpracování a využití média.
@Tulareanus (08.01.2018 13:42): A jaké jiné galaxie? Lákají mě jen fanouškovské projekty a další kreativní činnost spojená s videohry, proto pokud byla možnost (a jako novinka) zahrát si Monkey Island s dabingem Perly, proč ne :). Překlady japonských her do angličtiny je pak nutné sledovat, pro ty co se o médium her zajímají, jelikož jde obvykle o pozoruhodné projekty a tituly (viz překlad Policenauts nebo právě Mother 3...).
@Drolin (08.01.2018 14:07): To je fakt, ale nemám čas na všechno a nedokážu si představit, že bych se ve volném čase věnovala jen jedné věci, třeba že bych jen hrála/sledovala hry a ještě k tomu třeba jen adventury. To by mě nejspíš nebavilo ani týden.
@Drolin (08.01.2018 14:07): Hlavní důvod téhle diskuze je, že ty jdeš ve hrách hlavně po příběhu. Ostatní i po řekněme herních mechanizmech. Já si třeba asi užiji víc super hru úplně bez příběhu, než nic moc hru se super příběhem. Jako vše je to o tom co kde od daného média očekává.
@Starletka (08.01.2018 14:00): Jak jinak, každého baví něco. Nicméně takto si hráč dobrovolně sníží šance na to nalézt hry, které by ho mohli bavit více než ty známé.

@Tulareanus (08.01.2018 13:42): S tím bych nesouhlasil, vzhledem ke zvýšené konkurenci (a snadné tvorbě adventur), se řada tvůrců snaží nyní žánr posouvat a různě si s ním hrát. Po nevýrazných letech 2000-2010 se žánr trochu rozšířil a nabízí více, než chození po obrazovkách, dialogy a kombinování předmětů.

A přistupuješ k videohrám strašně konzervativně, pokud si myslíš, že znalost příběhu v obecných konturách může snížit výsledný zážitek.
@Drolin (08.01.2018 13:30): K tomu se dá napsat jenom každý svého štěstí strůjcem. Já budu spokojená když si budu moct v klidu a ve svém čase zahrát jednu dvě než si povrchně načíst něco na internetu o 150 :)
@Drolin (08.01.2018 12:01): Kto už by len hral v češtine nečeské hry? Iba dáky znalec asi!
Fanúšikovský preklad japonskej hry do eng ako plus? Asi žijeme v iných galaxiach.

@Drolin (08.01.2018 13:30): Na to aby si zistil ako chutia medovníky ich nemusíš zjesť 20. Adventúry ako žáner sa gameplayovo vyvíjajú tak pomaly, že sa skoro ani nevyvíjajú.

Hry sú predsa z roku na rok lahšie, pri niektorých je vôbec paradoxom, že vôbec existuje návod. Minimálne pri príbehových hrách a hlavne adventúrach je čumieť do návodu ako prečítať si najprv na wiki celý príbeh filmu a potom si ho pozrieť. Človek sa tým rapídne oberá o zážitok.
@90210 (08.01.2018 13:24): Jen za rok 2017 vyšlo 142 adventur, za rok 2016 155 (nepočítám freeware nebo vizuální novely a textovky). Pokud chce být člověk v obraze, měl by nějakou část z nich vyzkoušet, o části si něco načíst a tak dále. To je podle mě určitě důležitější, než znát podrobně jednu, dvě hry z roku. A pokud bereme, že jednotka času který chceme investovat (do hraní adventur) je omezená, člověk si vybere mezi širší a povrchovější znalostí, nebo podrobné ale značně omezené znalosti. Ale takto je to se vším.
@Jab (08.01.2018 12:49): Nekteri nejmenovani jedinci, rikejme jim treba pan D a pan P, uz k tomu nemaji daleko.

Myslim, ze by v te herni vyzve mel byt zavedena bonusova kategorie, nazveme ji treba po vzoru pana D "Antidrolin" (nekterym bystrejsim mozna nyni dojde na koho narazim), a jejim ucelem bude pokusit se dohrat nejakou adventuru nebo RPG bez toho, aniz by se 100% casu cumelo do navodu. Nemuzeme byt moc tvrdi a chtit dohrat hru uplne bez navodu, pro zacatek staci, kdyz se tam zajemce o splneni vyzvy podiva jen tehdy, kdyz se treba zasekne na dyl, nez 1 minutu.
@Artran (08.01.2018 12:50): To ne, ale jde o reakci na to, proč si na to hráči stěžují a mohou brát Monkey Island proto hůře. Také to není jejich chyba, že autoři do hry zakomponovali puzzle, které je logicky jen při znalosti angličtiny a při překladu nefunguje.
@Drolin (08.01.2018 12:38): Nevím proč by měly být hádanky univerzální. V zásadě říkáš, že by neměly ve hrách existovat jazykové hříčky, což je absurdní. To, že jsi hrál Monkey Island s českým dabingem, není chyba autorů.

Last Crown má naopak několik poměrně hloupých i zbytečných hádanek, takže nebulíkuj ;-) Ta hra je dobrá, ale její kvality leží jinde.

@Jab (08.01.2018 12:49): Na to bych si dokonce vsadil.
Přijde den, kdy na DH někdo zkombinuje hraní s návodem a sledování youtube gameplay.
@Artran (08.01.2018 12:28): Určitě, ale kolik hráčů si na to stěžovalo v dopisech nebo bylo zmíněno v zákysníku :). Ale právě moc dobrý puzzle to dle mě není, jelikož není univerzální, ale podmíněný znalostí anglického jazyka. Já hrál Monkey Island před lety s českým dabingem, takže mě toto také minulo.

@Starletka (08.01.2018 12:29): Nějaké to mají bohužel ve větší míře (The Longest Journey, Broken Sword: The Shadow of the Templars), a nějaké naštestí v menší míře nebo žádné. A takové se mi tedy hrají lépe, třeba takový The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure je v tomto ideální podoba adventury. Cíle a úkoly jsou jasné, a jejich provedení je obecně logické a zapadající do hry. Nebo i hry od Legendů.
@Drolin (08.01.2018 11:54): Ale takové koniny jsou základ žánru, aspoň point&click adventur teda. To už bys pak mohl odsuzovat i schovávání žebříku do kapsy a kde bychom pak s takovým přístupem byli? :D
@90210 (08.01.2018 11:52): Tak hry slouží primárně k vyprávění příběhu a osobité estetice, ne k používání opic na hydranty a dalším koninám :). Na to si vážím svého času až moc.
@GodOfTheSick (08.01.2018 11:33): To byla rana do zivyho. Mozna proto ma tolik rad ty dementni vizualni romany, coz je takova moderni odnoz interaktivnich filmu. Staci tak klikat jen doleva nebo doprava a za 2 hodiny je to dohrany i bez navodu, bez kteryho normalne vubec nehraje.
@jones1240 (08.01.2018 11:43): Tak God tu je asi největší pozer, vždy když se přidá nějaká klasika, udělí ji dle generátoru 10-40 procent :)). I se přiznal, že ty hry hodnotí po 20 minutách, viz Night in the Woods nebo kritika Tormentu po prvním souboji (který nastane asi po 16 minutách hraní :)).

EarthBound
Vagrant Story
Shadow of the Colossus
...

Toto mě vždy pobaví.

Nicméně, spousta lidí zde ani neví, co to je za hry, takže God u mě stále vede za přehled a kontroverzní přístup. Třeba takový Jones hrál asi deset adventur, a dělá ze sebe znalce - to je horší přístup.
@GodOfTheSick (08.01.2018 11:33): A ty hodnotíš hry jako malé dítě, oblíbeným (killer7, Vagrant, Dark Souls, Lost Crown, Okami, Night...) dáváš málo jen jako pózu, a obhájíš si to hraním 20 minut z nich :)). Ty si podle mě ten poslední, co by mohl komentovat hraní jiných osob :).
@Tulareanus (08.01.2018 11:01): Tak to jsou ale obé výhody, ne? A hrál, před lety na notebooku ale již nemám savy z cca 3/4 - nicméně zahraji znovu po EarthBoundu. Ale tedy Mother 3 jde imho o dost dále, je to určitá kritika společnosti a nástupu kapitalismu v ní (lidé-prasata). Nelze se moc divit, proč hra podobně jako Xenogears nevyšla na západě. Jedno z těch velmi zajímavých RPG v období 2000-2010.

@Starletka (08.01.2018 11:18): Roky a roky studia :P

@jones1240 (08.01.2018 11:20): Achjo, aby si spíše nezačal METAt ulice v Praze :/
@Starletka (08.01.2018 08:15): Chápu, taky kupuji skoro jen ve slevách ale tahle hra si tu cenovku fakt zaslouží a stojí za to :D

Jo a ohledně Ace Attorney tak podle toho Anime bych moc hru nesoudil, to Anime je totiz strasne... :D
@Drolin (07.01.2018 22:46): Myslím v kontexte toho, že som videl na viacerých miestach písané, že komu sa páčil Undertale, bude sa mu páčiť aj toto. Hoci toto sa nesnaží byť také vtipné a je to aj hororovka.

btw: Tá A night the woods skladba znie super. Len dali v rámci winter sales malé zľavy, inak by som tú hru dávno kúpil.

@jones1240 (07.01.2018 22:41): Máš výhodu v tom, že to nie je dlhá hra, takže si to na to nemusíš rezervovať veľa času.