Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors

Zero Escape: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, 999

88
4 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > vizuální román *
adventura > 2D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
16.11.2010 DS
24.03.2017 PCPS4Vita
Vývojáři:
, (PC verze, PS4 verze, Vita verze)
Oficiální stránky:
http://thenonarygames.com/
Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors je prvním dílem v takzvané Zero Escape trilogii. Za Zero Escape: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, nebo zkráceně 999, konkrétně jejím scénářem a designem, stojí Kotaro Uchikoshi, autor vizuálních novel Ever 17: The Out of Infinity nebo Remember 11: The Age of Infinity. Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors se vyznačuje "escape-the-room" puzzly a nutností činit rozhodnutí, která následně ovlivní tok událostí.

Sledujeme skupinu devíti osob, které jsou uneseny a drženy v zajetí člověkem, který si říká "Zero". Ten je nutí hrát hru, ve které jsou v sázce životy zúčastněných, aby mohli uniknout. Herní náplň se skládá z příběhových částí, kde se rozvíjí a vysvětluje zápletka, a útěkových částí, kde hráč řeší logické hádanky, aby se mohl dostat dál z místnosti. Příběh se větví v závislosti na hráčových volbách a hra tak má několik konců.

Dabing hry je dostupný jak anglický, tak i japonský. Původně hra vyšla pouze na Nintendo DS (v Japonsku v roce 2009, v USA a Evropě v 2010), ovšem roku 2017 se dočkala vylepšené verze Zero Escape: The Nonary Games, dostupné na PS Vita, PS4 a PC. Zero Escape trilogie pokračovala dílem Zero Escape: Virtue's Last Reward.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • DS 80
Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors je přesně ten typ adventury, který mám v oblibě. Koncept "exit room" je tu přenesen do prostoru velké zaoceáncké lodi, máme zde záhadu, proč bylo uneseno devět osob a přemístěno do této lodi, a také, kdo to provedl a jaká byla jeho motivace.

Pokud se koncept tvůrcům z Chunsoftu povedl, tak ani obsah a forma nepokulhávají. Prakticky jde o ideální provedení vizuální novely, jelikož zde máme přímo oddělené části hratelnosti. Za prvé hádanky, aneb přímé řešení jak se dostat z nějaké místnosti (viz název titulu). Obvykle jsou zábavné a někdy představují i trochu větší výzvu. Jde o ideální přestávku mezi čtením dialogů a příběhu. A tím se dostáváme ke druhé složce hry, seznamováním se s postavy a rozmotáváním mystéria zahalující důvod tohoto "testu", nebo co to vůbec je. Devět osob neví proč tu jsou, nebo si nemohou být jisti, zda třeba ostatní nejsou spolčení proti němu samému. Paranoia a napjaté vztahy tu jsou vykresleny na jedničku, a právě interakce mezi devítkou postav, kdy se tvoří přátelství i nepřátelství, roste důvěra i nedůvěra, jsou tím nejlepším na 999. Kotaro Uchikoshi, tvůrce hry, je mistr v oblasti napínavých detektivek a zvratů v příběhu, a ukázal to již ve svých předchozích dílech (doporučuji výborné Ever 17). A pak tu máme poslední složku hry, a to stromový vývoj událostí a tedy dopad vlastních rozhodnutí na konec hry. U Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors to není nijak kosmetická vlastnost, ale zcela zásadní ve smyslu nadcházejících událostí a jednoho z možných závěrů. Rozsah naštěstí není nijak velký (přibližně dohrání trvá ne náhodou také devět hodin), takže vícero průchodů je smysluplné.

Tvůrci vytěžili myslím maximum, obsah je napínavý a udrží hráče v pozornosti a technická stránka je na poměry NDS i mimo něj (hrál jsem na PC) velmi dobrá - zvláště soundtrack. A já už se nemohu dočkat, až si zahraji Zero Escape: Virtue's Last Reward a Remember 11: The Age of Infinitym jelikož kvalitních a správně mysteriózních detektivek vysoké kvality v oblasti videoher moc není.

Pro: příběh, dialogy, postavy, hudba, délka

Proti: žádné

+15