Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zero Escape: Virtue's Last Reward

Virtue's Last Reward

Chunsoft •  Spike Chunsoft (PC, PS4, XOne)
23.10.2012
24.03.2017
22.03.2022
kompatibilní
86
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Zero Escape: Virtue's Last Reward je přímé pokračování titulu Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors z roku 2010. Patří do trilogie Zero Escape japonského autora Kotaru Uchikoshi. Jedná se o mysteriózně laděné vizuální novely s velkým důrazem na řešení problémů a různých forem puzzle. Série Zero Escape se vyznačuje především "escape-the-room" problémy a nutností činit rozhodnutí, která následně ovlivní tok událostí.

Ve Virtue's Last Reward sledujeme skupinu devíti osob, které jsou uneseny a drženy v zajetí člověkem, který si říká "Zero". Ten je nutí hrát hru, ve které jsou v sázce životy zúčastněných, aby mohli uniknout. Herní náplň se skládá z příběhových částí, kde se rozvíjí a vysvětluje zápletka, a útěkových částí, kde hráč řeší logické hádanky, aby se mohl dostat dál z místnosti. Příběh se větví v závislosti na hráčových volbách a hra tak má několik konců.

Závěrečným dílem trilogie je Zero Escape: Zero Time Dilemma z roku 2016.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Pokračování dnes již kultovní adventury na NDS 999 (Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors) Zero Escape: Virtue's Last Reward bylo jednou z nejlépe přijatých vizuálních novel. Vysoká hodnocení (kotaku, destructoid, rps) byla určitou zárukou kvality, ale až nadšené ohlasy hráčů o překonání 999 poskytly definitivní jistotu. Ano, VLR bude skvělé (a také je). Nicméně, šlo o exkluzivitu na 3DS, takže reálné vyzkoušení bylo v nedohlednu.

Jen u méně her bych čekal port, než právě u trilogie Zero Escape – v mých očích striktně handheldové sérii. Nicméně Chunsoft se, díky za to, rozhodl pro PC port v reakci na windowsové vydání Time Dilemma, a tak jsem mohl pokračovat tam, kde jsem skončil v Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors.

Děj je pro sérii typicky zasazen do určitého komplexu (zde určitá opuštěná výzkumná laboratoř), ze kterého není útěku, a zaměřen na několik osob (devět), které se zde zdánlivě náhodně ocitnou. Hráč se může těšit na až detektivní odhalování toho, kdo, co, jak a proč, a také spletité příběhy a historii jednotlivých charakterů. A v režii zkušeného designéra a scénáristy Kotaro Uchikoshi (Ever 17) jde o velmi kvalitní četbu. A této aktivitě zdárně sekunduje adventurní část, zde především ve smyslu "escape-the-room", u kterého je třeba najít různé indicie, používat předměty a zodpovědět různé hádanky. Tedy vše, co zpříjemní nějakou tu chvilku od neustálého čtení. Oproti minulému dílu se tvůrci rozhodli přidat malou, ale o to výraznější pomoc hráčům – flowchart. Ten dokonale ukazuje rozvětvenost příběhu a monitoruje jednotlivé rozhodnutí. Konců je mnoho, a rozhodnutí mají dopad. Při prvním průchodu je ovšem lepší, nekoukat příliš na rozvětvenost a volit jen dle sebe a svých sympatií/antipatií (volí se zde v binárním modelu ally/betrayl) k dalším postavám. Ty tvoří protipól ke zdejšímu matně šedému prostředí a minimalistickému zabydlení – jsou výrazné a výstřední. A také nemluví o banalitách, ale naopak. Podobně jako v minulém díle, i zde je řešena řada témat a sociálně psychologických jevů (vězňovo dilema, čínský pokoj…).

Prakticky každý aspekt hry je zde dotažený, a od 999 se zlepšily především animace postav (a tedy jejich živější emoce) a i samotné hádanky a překážky. Jsou znovu striktně logické a zábavné k řešení. Technicky jde o bezproblémový port. Negativa jsou tak spíše subjektivní, než že by výrazně ovlivnila zážitek a hratelnost. Hudba opakuje několik motivů, ale vzhledem ke skvělému dabingu (japonský) to není ani negativem – jako podkres funguje velmi dobře.

Virtue's Last Reward je jedna z nejlepších vizuálních novel, a to i vzhledem k velké míře interaktivity, tak i kvůli příběhu a postavám. Celá série Zero Escape (ovšem i Danganronpa) posunuje žánr (pro západní publikum) do více tradiční, adventurní, podoby a na ohlasech to je znát. Takže vyzkoušení jen doporučuji, moc lepších adventur konec konců od roku 2010 nevyšlo.

Pro: dabing, postavy, příběh, témata, rozsah

Proti: nevýrazné prostředí, opakování

+18