Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zero Escape: Zero Time Dilemma

Zero Escape: Toki no Jirenma

70
5 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > vizuální román *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
28.06.2016 Vita3DS
30.06.2016 PC
18.08.2017 PS4
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://zerotimedilemma.com/
Zero Time Dilemma je již třetím pokračováním série Zero Escape, kam spadá exkluzivní Nintendo DS titul Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors a jeho pokračování Virtue's Last Reward. Za hrou, jejím scénářem a designem stojí Kotaro Uchikoshi, autor vizuálních novel Ever 17: The Out of Infinity nebo Remember 11: The Age of Infinity. Zero Escape se vyznačuje "escape-the-room" puzzly a nutností činit rozhodnutí, která následně ovlivní tok událostí. Dabing hry je dostupný jak anglický, tak i japonský.

Příběhově je hra zasazena mezi 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors a Zero Escape: Virtue's Last Reward. Na počátku ukazuje skupinku devíti osob uvězněných v podzemí nukleárního krytu. Účelem je otestovat psychiku a jednání osob, kteří by museli pobývat na Marsu bez možnosti odletu. Tato simulace se rychle změní v komorní drama, jelikož pro opuštění zmíněných prostorů bude potřeba alespoň šesti mrtvých, což si přeje maskovaný muž říkající si Zero.


Poslední diskuzní příspěvek

Drolin: Pro mě must-play hra. Zkusím demo a pokud mě nadchne tak hraju hned, pokud ne, tak čekám na slevu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Závěrečný dílek trilogie, a pro mě také i ten nejlepší. Zero Time Dilemma posunuje svůj žánr vizuální novely spíše k seriálové podobě, než k čtení knihy, a překvapivě to funguje. Tam kde 999 a Virtue's Last Reward sázely na barvité popisy a spíše statické obrazovky, tam se třetí díl série Zero Escape uchyluje k plnému audiovizuálnímu vjemu. Zážitek se tak v kontextu tvorby studia Chunsoft trochu proměňuje, a jde tak nejvíce o sledování emotivně vypjatých scén několika postav (obvykle tří) postavených do nejrůznějších situací.

Koncept pokračuje v zažitých kolejích, kdy se tvůrce Kotaro Uchikoshi uchyluje znovu k oblíbenému tématu detektivek. Několik osob (devět) je uvězněno na relativně malé ploše a mají nechtěný cíl. Nebo alespoň pravidlo hry, které zní jasně: „útěk je možný skrze jedny masivní dveře, a ty se otevřou až při zadání šesti hesel“. Heslo ovšem tvůrce „hry“ s přezdívkou Zero pouze a jedině při úmrtí jedné z postav. Jak se nejbližší den odehraje, je jen a pouze na častých rozhodnutích. A že jich bude. Zero Time Dilemma má přibližně třicet špatných konců, několik alternativních konců a devět „opravdových“ závěrů. V průběhu několika časových linií a mnoha fragmentů se rozprostře komplexní příběh a historie postav, které stejný osud sdílí. Z části je trochu znát uspěchaný vývoj a několik nepřesností, ale jako celek působí ZTD po stránce obsahu kvalitně. Na hráče je znovu připraveno mnoho sociální psychologických situací a testů, a také obtížných rozhodnutí. Neméně důležitou složkou jsou ovšem i uzavřené místnosti, ze kterých je třeba najít cestu ven. Zábavné, osvěžující a obvykle i striktně logické. Výsledný mix řešení místností, rozhodování a sledování příběhu o mnoha časových liniích se znovu povedl. Jako ovšem vše, na čem se Kotaro jako designér podílel (zvláště jeho vlajková loď Ever 17). Jednotlivé dílky příběhu se pomalu propojují a konec přináší mnoho odpovědí ale i nových otázek.

Podobně jako Umineko no Naku Koro niZero Time Dilemma základy v detektivní klasice Deset malých černoušků, a sledování toho jak vše dopadne (a jak kdo zemře) je zábava od začátku do konce. V průběhu přibližně 20 hodin jsem se po celou dobu bavil a těšil se, až se ke hře znovu dostanu. Něco podobné se mi u videoher už tolik nestává, takže velmi silných 9/10 a jasné doporučení (ač, až po dohrání první dvojice dílů trilogie). A samozřejmě, nutné hrát pouze s japonským dabingem (anglický se opravdu nepovedl a má budgetové kvality neodpovídající hře).

Pro: příběh, možnosti, časové linky, záhady a sociálně psychologické testy, dabing, hádanky

Proti: některé animace a celkově neobroušený původ

+16