Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Overlord

  • PC 90
Být temným pánem nikdy nebylo zábavnější. Overlord je originální, chytrý a hravý mix logické hry, strategie a rubačky.

Velkou pochvalu si zaslouží do značné míry otevřený level design, který obvykle umožňuje více způsobů, jak situaci řešit. Mnohokrát si vystačíte postupem "Hrrrrr na ně", kdy umřou desítky vašich minionů. Se správnou taktikou však můžete uspět i s jedním či dvěma miniony, a to beze ztrát. Nebo raději použijete ve vhodnou chvíli to správné kouzlo? Je to jen na vás.

Potěší pak i řada detailů, které dávají tušit hravost, s jakou tvůrci svět Overlordu vytvářeli. Třeba vylepšování vašich minionů. Zkrátka popadnou to, na co narazí a použijí to. Zabijete hejno přerostlých krys a hned budete mít v hordě několik minionů oděných do brnění z krysího kožichu. Zabijete krále, tak to si některý určitě přivlastní jeho zlatou korunu. Zabijete slimáky, tak...

(+) Plusy:
- Otevřený svět a design úrovní
- Jen 4 tlačítka stačí pro ovládání desítek minionů několika různých druhů
- Použitý humor a stylizace
- Neustálé zásobování novými herními prvky, které dávají smysl
- Variabilita prostředí i nepřátel
- Vaše skutky rozhodnou, zda budete temným lordem či se vydáte cestou dobra


(-) Mínusy
- Chybějící mapa či navigace. Připravte se, že občas budete bloudit.
+15

Red Faction: Armageddon

  • PC 65
Zabít nepřítele tím, že mu "roztrháte" most pod nohama, shodíte na něj vedle stojící stožár nebo jej uprostřed tunelu slisujete dvěma železnými bloky, které přitáhnete k sobe. Přesně tohle vám umožní magnetic gun,  který funguje tak, že vystřelením dvou bodáků přitáhnete k sobě dva původně nezávislé objekty z téměř jakékoliv vzdálenosti. Maximální destrukci je však přizpůsoben i váš ostatní arzenál. Red Faction: Armagen zkrátka není hra, ale trenažér destrukce marsovské architektury ve stísněných tunelech. Zkrátka a dobře, díky hrátkám s magnetic gun všechna zábava začíná, ale také bohužel končí.

 (+) Plusy:
- Magnetic gun a nový geomód díky kterému lze "rozebrat" jakoukoliv konstrukci ve hře.
- Pasáže, kdy jdete po vlastních, se příjemně střídají s pasážemi, kdy řídíte nějaký ten bojový stroj 

(-) Mínusy
- Stupidní příběh
- Malá variabilita nepřátel i prostředí
- Vše je zničitelné takovým způsobem, jako by to bylo z papíru
- Normální obtížnost by se spíš měla jmenovat "Procházka růžovým sadem"
- Nemá moc společného s předchozími díly
+17

TimeShift

  • PC 70
Stropní šachtou skáču do velké potemnělé haly plné sudů a beden. Po chvíli se na druhém konci otevřou dveře, z nichž se line jediný zdroj světla. To do haly právě nahlédl nepřátelský voják. Neváhá ani vteřinu, bere granát, hází jej mezi naskládané bedny a rychle za sebou zavírá pancéřové dveře. Opět zavládne tma a ticho. Chvíli se nic neděje a pak to přijde. Jedna exploze, druhá, třetí. Je zbytečné je počítat. Celá hale je plná výbušnin. Ještě chvíli a řetězovou reakcí dojde peklo až ke mě. Není kam utéct.

Stop. Zastavit čas a vrátit jej pomalu zpět. Vše jde pozadu. Exploze ustupují, hala se opět pomalu noří do tmy. Proti času běžím co nejrychleji k otevřeným dveřím. Z poza beden vylétá granát. Zastavuji, a mířím. Granát se pomalu vrací do ruky nepřítele. Pal! Voják leží na zemi s granátem stále v ruce.

Že jste nic takového ve hře ještě nezažili? Tak to jste nehrály Timeshift.

 (+) Plusy:
- Hrátky s časem. Na krátkou chvíli jej lze zastavit, zpomalit nebo vrátit zpět. Tak trochu Tenet.
- Příjemné hádanky založené na hrátkách s prostředím a ovládání času
- Steampunkové prostředí
- Svižná hratelnost

(-) Mínusy
- Chabý příběh, který je vyprávěn zcela zkratovitě a chaoticky.
- Druhá polovina hry je mnohem zábavnější, takže se nenechte odradit.
+16

Spec Ops: The Line

  • PC 75
Černý kůň, který bohužel nedokázal splnit nemalá očekávání, která jsem do něj po přečtení recenzí a komentářů vkládal. Nabízí však herní zážitek, který u většiny jiných her nenajdete.

(+) Plusy:
- Postapokalyptická atmosféra a prostředí, které víc než moderní konflikt připomíná sérii Mad Max
- Poselství, které hra nese.
- Morální přesah. V několika momentech je jen na Vás, jak se zachováte. Budete milosrdní, odpustíte, nebo necháte mluvit zbraně? Volba přitom není prezentována žádným menu s možnostmi, nýbrž spočívá pouze v tom, jak budete hrát.
- Skvělá grafika
- Velký zbrojní arzenál

(-) Mínusy
- Příběh, který včetně svého vyvrcholení dává asi takový smysl, jako seriál The Lost (Ztraceni).
- Z nalajnovaného koridoru vás hra nepustí ani o metr. Call of Duty je vedle toho open world zážitek.
- Hra se snaží být realistická a syrová. V praxi ale hrajete za nezničitelného terminátora, kterého ani celý pluk vojáků nezastaví.
- Podivné ovládání
+20

Crysis 2

  • PC 85
Nejen technologické demo, ale parádní scriptovaná akční jízda.

PLUSY:
1) Nano oblek, který vám dává nadlidské schopnosti. Jejich používání ale spotřebovává energii. Ta se sice neustále dobíjí, ale jen když máte všechny schopnosti vypnuty. Drobnost, díky které se z vás nikdy nestane neporazitelný bůh a nepřátelé zůstávají výzvou.
2) Grafika. O té se u tohoto titulu asi nemá cenu rozepisovat.
3) Design úrovní a nepřátel. Obzvláště mimozemšťané vypadají parádně.
4) Herní doba. Na svůj žánr je hra neskutečně dlouhá, a to je dobře, protože baví a ani ke konci neztrácí dech.
5) Macho pocit, který hra dokáže zprostředkovat.

MÍNUSY:
1) Některé příběhové okamžiky a twisty. On je ten příběh vůbec takový trochu hloupoučkatý a ani mlčenlivý hrdina aka Gordon Freeman tomu příliš nepomáhá.
2) Chybí kulervoucí pasáž, ve které co by posádka vozidla sedíte za kulometem a držíte prst na spoušti. Párkrát se sice svezete, ale co se herního zážitku týče to je ostuda.
3) Oblasti s nekonečným spawnem nepřátel. Naštěstí jen 2 nebo 3.
4) Přeplácaný zbraňový arzenál, ze kterého stejně nevyužijete ani polovinu. Buď jsou úplně zbytečné, nebo je stejně nemáte kam dát, když unesete jen dvě.
5) Nelze ukládat. Hra má pouze automatické ukládání posledního checkpointu, což znemožňuje návrat k těm nejzajímavějším pasážím.
6) Nenáročný a nepříliš zajímavý finální "boss fight".
+24

Warhammer 40,000: Space Marine

  • PC 65
Testosteronem nabitá akční jednohubka ze světa, ve kterém se úspěch měří množstvím prolité krve nepřátel.

Plusy:
+Ten pocit nezastavitelného stroje na zabíjení, který hra dokáže zprostředkovat
+Příjemná a svižná hratelnost
+Jízda bez hluchých míst a zbytečných záseků
+Žádný nekonečný respawn nepřátel
+Multiplayer

Mínusy:
-Nepovedný systém boje na blízko
-Pohyb pouze v rámci pevně najlajnovaných koridorů
-Bossové nepředstavují žádnou výzvu
+4

Viking: Battle for Asgard

  • PC 60
Trolové, skřeti a zlo, které musí být poraženo. Jen ten prsten se někam ztratil. Viking: Battle for Asgard slibuje epickou výpravu jak ze světa Pána prstenů. Komu by chyběli elkofé nebo trpaslíci. Ať žijí vikingové!

Zkrátka takové old school Middle-earth: Shadow of Mordor s vikingy ;-)

Plusy:
+ herní doba cca 15 hodin na normální obtížnost
+ otevřený svět s přímočarou hratelností
+ příjemně odsýpá a neháže klacky pod nohy
+ propracovaný bojový systém, ze kterého čiší barbarství a brutalita
+ ohromné bitvy, ve kterých vedle Vás bojují a umírají stovky váečníků na obou stranách

Mínusy:
-není nejmladší
-některé mechaniky a designerské rohodnutí už nepůsobí tolik cool, jako kdysi
-port na PC přežila řada konzolových nešvarů
-hra od půlky již nenabídne nic nového pouze recykluje sama sebe
+10

Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers 2012

  • PC 35
Největším mínusem této hry je bohužel to, na čem by vlastně měla stavět. Mám na mysli tvorbu vlastního balíčku, která je zde tak omezená, že se vlastně o žádnou tvorbu ani nejedná.

Ve skutečnosti se celá strategie smrskla na volbu toho správného (předpřipraveného) balíčku proti soupeři, který vás zrovna čeká.

S jedním balíčkem se samozřejmě vyhrát dá, ale je to jen otázka náhody, nikoli umu složit si perfektní balíček.

Předpřipravených balíčků je sice hromada, ale bez tvorby opravdu vlastního to je nuda závislá opravdu jen na náhodě.

Pro znalé věci bych chtěl nastínit, jak moc je tu ona tvorba balíčku omezena.

V každém předpřipraveném balíčku máte cca 80 karet a vše co s takovým balíčkem můžete udělat je, že vyndáte některé karty, přičemž každá karta je zde zde v určitém počtu, který nelze zvýšit. Takže pokud máte k dispozici jen 2 karty daného druhu, ale chtěli byste 4...máte smůlu.

Karet "Lands" je v každém balíčku také pevný počet, který nelze měnit. Což naštve hlavně u balíčků závislých na více barvách. Řeknete si, že vyndáte karty určité barvy, ale počet a druh "Lands" prostě nezměníte...máte smůlu.

PS: Slovo optimalizace tvůrcům hry nejspíše nic neříká.

Pro: myšlenka

Proti: zpracování, téměř nulové možnosti při tvorbě balíčku

+2 +3 −1

Avencast: Rise of the Mage

  • PC 60
Diablo to opravdu není, ale možná zas tak moc nechybělo.

PLUSY:
+nikdy jsem o této hře nic neslyšel. V trafice byla za 49 Kč, takže jsem ani nic světoborného nečekal, leč jsem byl velice mile překvapen
+grafika, Titan Quest to není, ale dívá se na to pěkně
+hromada hádanek, na které se dá ale s trochou přemýšlení vyzrát i bez návodu
+příběh, sice béčkový, ale ze začátku dokáže zaujmout. S blížícím se koncem bohužel značně ztrácí.
+sem tam opravdu povedený vtípek
+hardwarová nenáročnost
+herní doba, která je ale často zbytečně natahována (viz. minusy)

MÍNUSY
-pouze dva druhy "povoláni" = boj na dálku, nebo na blízko
-nevyvazenost nepratel, hlavne na zacatku to je hodne nedomrly, do kazdyho kostlivce musite hodinu busit. ve vysledku porad behate, abyste mu dali par ran a mohli zase utikat
-hadanek, ktere pro mne byly prijemnym spestrenim si poradne uzijete pouze na zacatku, pak jako by autorum dosly napady
-nevyvazene dovednosti, nektere se tvari buh vi jak dobre, ale samotna realizace uz celkem vazne. To zamrzi dvakrat tolik, jelikoz se investovane body nedaji pozdeji jakkoliv prerozdelit
-obcas vazne stereotyp
-nektere ukoly jsou jen vatou vyplnujici herni cas = musite probehnout na konec uz zcela vymydlene oblasti, jen aby jste neco sebrali a mohli se zase vratit

Proste jsem se bavil, trochu jsem litoval, ze je uz konec, ale znovu uz ji asi hrat nebudu.
+10

Foreign Legion: Buckets of Blood

  • PC 50
Hra s absolutne nevyuzitym potencialem, moh to byt odlehceny klon CS, takove Battlefield Heroes trochu jinak

Plusy/mínusy:
-Dobrá zábava na hodku, maximálně dvě
-Stylové grafické provedení. Takhle nějak jsem vždycky čekal, ze budou vypadat hry s Lego tematikou.
-Systém nakupovaní doplňků je bez multiplaier podpory tak trochu výkřik do tmy.
-Nulová inteligence nepřátel
-Malý počet map

+3

Progress Quest

  • PC 70
Tady se proste hodnoti napad!

Povedeny by bylo, kdyby "hraci" okno obsahovalo neco jako inventar s obrazkem hrdiny, na kterym by bylo videt, jakou vybavu ma na sobe a ikonky predmetu, co ma v batohu, to by bylo super..ja vim, jsem narocnej
+3 +4 −1

GUN

  • PC 85
PLUSY
1) Skvele zvladnuta jizda na koji
2) Rozmanitost ukolu
3) Neokoukane prostredi
4) Maly ale presto volny svet
5) RPG prvky, tedy zlepsovani statistik plnenim vedlejsich ukolu
6) Muze se zdat, ze ovladani strelby je prekombinovane, na druhou stanu, nikdo vas nenuti je vsechny pouzivat, snad jen to vyklaneni za roh mi prislo uplne zbytecny
7) Pribeh jak z velkofilmu
8) Nahaneni dobytka
9) Urezavani skalpu, i kdyz teda nevim, k cemu to bylo

MINUSY
1) Otresna grafika na uplnem zacatku hry behem "tutorialu", ta trava, ten les, strasnejsi textury tam nemohly byt, o to vic to zamrzi, kdyz zbytek sveta vypada o tolik lepe
2) Prilis maly svet
3) Pozustatek z konzoloveho ovladani, kdy se hra snazi pomoct zamerit nepratele, ve vysledku me to necekane hejbnuti muskou rozhodilo v mireni, takze vysledek byl spise opacny
4) Vojaci z pevnosti vypadaji jako kanibalove

CO MI CHYBELO
1) Poradna honicka se spoustou strileni a preskakovani na strese jedouciho vlaku

ZAUJALO ME
1) Cely pribeh se obesel bez jakehokoliv milostneho romanku
3) Brokovnice je ve hre uplne zbytecna, ani jednou sem pro ni nenasel uplatneni
+18 +19 −1

Prey

  • PC 90
Duke Nukem: Forever mel byt hrou pro dospele, nevim co tim 3D realm presne mysleli, ale ja si od ted predstavim treba Prey

1) Strileni neni to hlavni, jde hlavne o to, zjistit, jak se z mista A dostat k mistu B
2) Hratky s portaly a gravitaci, to je zaklad hromady zajimavych "puzzlu". Nemusite se bat, ze vam z toho pujde hlava kolem, vsechno to perfektne funguje
3) Vase duse umi opustit telo, aneb reseni hromady jinak neresitelnych prekazek a navic skvely zpusob likvidace nepratel. Neni nic lepsiho, nez telo nechat schovane za rohem a co by duch to vystrilet lukem. Nepratele o vas nevi, dokud na ne nezautocite, to je pro ty slabsi ale uz pozde.
4) Jste vlastne nesmrtelni. Kdyz vam klesne zdravi na nulu, objevite se ve spiritualni rovine, kde lukem lovite "duchy" kteri vam doplni "manu" a zdravi. To je fajn, aspon jste usetreni opakovaneho save and load.
5) Originalni zbranovy arzenal, malo kdy si clovek odpocine od zazite pistolky, samopalu, brokovnice...
6) Divnej raketomet, myslim tu zbran pod cislem 7, sekundarni mod sice moc nevyuzijete, ale ktera hra vam nabidla vytvorit pred sebou podivny kourovy chumel, ktery pohliti vsechny nepratelske i vase strely?
7) Uveritelne prostredi, takhle by to u emzaku vazne mohlo vypadat. Konecne hra, kde se tvurci odprostili od zazite vize mimozemskeho prostredi, ktere vypada jak nase vesmirne stanice za 100 let, nebo je naopak vystrizeno z knizek o dynosaurech s hromadou exoticke zelene.
8) Talon, vas jestrabi pruvodce. Moc ale neradi ,bud si sedne na ovladaci panel, ktery nelze prehlednout, nebo naopak neni videt vubec, kazdopadne zrovna moc vam nepomaha. Ale napad se ceni a to ,jak neletaval na emzaky, ktere tak na chvili zamestnal zanechalo dojem
9) Vazne tam jsem. Miluju hry, kde ma interakce s prostredim nekonci pouze u pipnuti a zmeny barvy cudliku. Je fajn videt byt jen ruku, jak po tom panelu zasatra
10) Ze zacatku trefne hlaskujici hrdina
11) Pribeh, je to jak kdyz kocicka varila s pejskem dort, ale stejne se mi libi. Navic se scenaristum povedlo i par pamatnych momentu
12) Vznasedla. Prijemne spestreni hry. Zpusob nastupovani se mi vazne libil.

Jedna velka chyba na krase. Nema cenu se schovavat, skrcite se za bednu, vykouknete, mezi vamy a mepritelem zadna prekazka, vystrelite a ouha, strela uvizla v bedne, ktera jako by mela neviditelny okraj, ktery 20 cm precuhuje. Tenhle neduh zamrzi hlavne u zabradli.
+24

Titan Quest

  • PC 90
Tenhle komentar pisu s vedomim zisku spousty zapornych bodu od fanatickych priznivcu Diabla, ale co, s chuti do toho.

Proc je Titan Quest tak skvely, aneb proc je o tolik lepsi nez Diablo II?
Ps: obe hry posuzuji vcetne datadisku

1) grafika vs generovane mapy - radeji budu prochazet tu samou perfektne vypiplanou lokaci, nez pokazde jinak zakrouceny, ale porad stejne nudny a stereotypni koridor
2) strom dovednosti aneb 7 charakteru vs. nepreberne mnozstvi kombinaci, druha moznost mnohem vice podporuje znovuhratelnost
3) truhla je fajn, ale jeste lepsi je, kdyz umoznuje i presun predmetu mezi postavami
4) hromada predmetu vs. jeste vetsi hromada predmetu - v TQ bylo proste mnohem vic ruznorodych druhu zbroje i zbrani
5) od pohledu poznate, jak je vase postava vybavena, v D2 mela kazda postava nekolik typu vzhledu ktera odpovilada urcite skupine zbroji, v TQ vypada vase posatava presne podle toho, co ma na sobe
6) raj sberatelu, proste tu mame mnohem vic unikatnich predmetu
7) delsi herni doba jednoho dohrani
8) hrac je usetren neustaleho kupovani svitku "town portal"
9) neomezeny opasek, neni treba jej neustale doplnovat, dokud mate lahvicky v inventaci, tak jako by vsechny byly v opasku
10) jeste me neco napadne :)

Ve vsech ohledech jsem bral v potaz, ze D2 je mnohem starsi, tudiz jsem nezminil 3D grafiku, naznak fyzikalniho modelu atd...
+29 +30 −1

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 95
A) Proč jen 95%, co tech 5?
-ozivovani zabitych stalkeru, staci 2-3 dny pockat a uz jsou zase mezi namy
-stamina vs. casove omezene ukoly, kdyz uz musim behat z jednoho konce sveta na druhej, tak by to apson mohlo trochu ubyhat bez neustalych prestavek
-zombie, jsou hloupe, porad huhlaji a desne se loudaji, to ze po me strili samopalem jeste zkousnu, ale ze na sebe nektere z niceho nic zacnou pokrikovat bojove pokyny..
-radiace je sice vsude, ale tech mutantu mi tam prislo proste malo
-raketomet, zbytecna to vec, nasel sem ho celkem 3x a raket do nej taky 3, jenze k cemu je, kvuli clobrdum ho tahat nebudu a na vrtulniky ani obrnence jaksi nefungoval
-malo moznosti co se tyce zapojeni k nektere z frakci a pocitu sounalezitosti s ni

B) Proč těch 95%
-všechno ostatni
+11 +14 −3

Red Faction II

  • PC 45
Tahle hra me po uzasnem prvnim dile temer ve vsem zklamala
1)místo uzasné atmosfery nehostineho Marsu opět stará a nudna planeta Zeme
2)herni doba se nam smrskla na 3 hodiny, u jednicky jsem stravil urcite mnohem vice casu
3)v jednicce jsem neustale stridal zbrane podle druhu nepritele, tady sem si vystacil se dvema
4)nerikam ze v jednicce bylo buh vi jak zajimavy story, ale neco tak klisoidniho jako ve dvojce jsem dlouho nevidel
5)ruzny ty hadovyty obludy atd do jednicky skvele zapadaly, ale ve dvojce ti mutanti, to bylo proste moc
6)absolutne nesnasim hry, ve kterejch se donekonecna objevujou nepratele a lokace proste nejde vykosit a ze jich tu takovejch bylo
7)na konci jednicky byl za odmenu skleneny dum, na kterem se tak krasne dalo vyradit, jak ja se tesil, ceho se asi dockam po dohrani dvojky a od jiste chvile to byl jediny duvod, proc jsem to hral dal, jenze ouha, nic takoveho jako skleneny dum se nekona

Plusy
1)mise v mechu
2)mise v tanku
3)geomod
+14

Mutant

  • PC 35
Ze hra vysla pouze jako priloha casopisu Level a to navic zastinena mnohem lepsi a 100x znamejsi hrou vypovida uz samo o sobe.

U teto hry vas proste nemuze opustit pocit, ze hraje pouze jakousi betu opravdové hry. Vyjmenovavat tu vsechny chyby, bugy, nedodelky by nemelo ani cenu.

Skoda, mohla to byt dobra hra, napad ji nechybel, jeho realizace ale kulha na obě nohy.
+7 +9 −2

Dune 2000

  • PC 75
Podle me si ta hra nezaslouzila vsechnu tu kritiku, ktere se ji od tehdejsich recenzentu dostavalo. Ano, nepribyly skoro zadne nove jednotky a vlastne nic noveho do zanru rts, ale jako remake kultovni hry rozhodne nezklamala. Nejdulezitejsi vec, kterou prinesla, bylo horizontalni cleneni terenu, ktere u puvodni hry chybelo, takze uz na vas nemohl nepritel zautocit z jakekoliv strany. Skvela byla po vzoru CaC i hraná videa mezi jednotlivými misemi. Jo a mojí nejoblibenejsi jednotkou byli fremeni :)
+8 +9 −1

Abuse

  • PC --
Kultovní 2D plosinovka, mela skvele prostredi, vyvazene zbrane, napadity leveldesign a na svou dobu pokrokove ovladani (kombinace klavesnice a mysi - snad poprve ve 2D hre, ale nechci kecat). Bohuzel se nedokazala prosadit a tak jsme se nikdy nedockali dalsich dilu. Podle me to je velka skoda, treba takovy Rayman neprinesl nic noveho, jen to byl takovy pekne malovany detsky kyc a kolika pokracovani se dockal :X

Atmosferu hry bych prirovnal k druhemu dilu kultovniho sci-fi filmu Vetrelec. Vse se nori do tmy a vy se bojite, kdy se na vas zase vrhne mracno vetrelcu. Kdyz je nahodou rozsviceno, tak se klepete strachem, aby svetla nezhasla, protoze to pak bude teprv masakr, nebo jeste hur, zustane rozsviceno a vy budete muset bojovat proti bezpecnostnim systemum. No a obcas se vetrelci a stroji vyridi navzajem, pricemz vy jste uprostred toho vseho :)

Vizualni stranka je podle me nadcasova, ale to si myslim i o grafice Fallout 1 a 2, koukat se na to proste da i dnes.
+14

Hired Team: Trial GOLD

  • PC 70
Priznejme si to na rovinu, tahle hra proste nemela na to konkurovat titulum jako Quake III Arene, nebo Unreal Tournament.

Presto prijemne prekvapila a to diky svemu real modu. Byla to prvni a jedina online hra co jsem s kamarady online hral, ktera zohlednovala kam soupere trefite ve vetsi mire nez ze headshot = smrt. Hraci se za pohybu kyvala muska, po zasahu do nohy protihrac kulhal, behal pomaleji a razantne se omezila moznost skakat. Pri vaznem zraneni musel hrac rychle vyhledat lekarnicku, jinak vykrvacel, pritom za sebou celou dobu nechaval krvavou stopu, takze byl snadnou koristi.

Proste krasny vzpominky a i kdyby tam nebyl real mod, tak to pro me a kamarady aspon byla moznost zkusit neco jinyho :)
+5

Red Ocean

  • PC 35
Tahle hra nestoji ani za tu namahu s jeji instalaci.

1)Grafika hrozna. Stotoznuju se s nazorem, ktery jsem nekde cetl. Grafika nevypada tak strasne jen proto, ze vetsina veci se utapi v cernocerne tme
2)Pribeh je jedno ohromne klise, ktere navic ani nedava smysl
3)Napln misi absolutne primocara a stereotypni
4)Neuveritelne kratka hraci doba
5)Zabugovany az to neni pekny, neda se spocitat, kolikrat jsem se zasekl v nejakem objektu, kolikrat zmagorela zbran a strilela, dokud nezmizela vsechna munice, nebo kolikrat se po nacteni hry odmitly otevrit dvere vytahu
6)Obal slibuje akci na suchu i ve vode, jestli sem ve vode pobyl vseho vsudy 5 minut, je to moc
7)Finalni zbran, u ktere bylo slibovano ohromne vyuzity fizikalniho enginu je k placi, tomu uz se ani smat neda
8)Za celou hru patkate dejme tomu 6 typu nepratel a to mozna prehanim
9)Co ma tahle hra spolecnyho s terorismem? Na obalu, ze prej bojuj proti nemu, ale misto teroristu tu jsou jen rusti vojaci. Proste terorismus ted frci, tak to soupli na obal v nadeji, ze prodaji o 10 kusu tehle hrozne hry vic
....
xx)Moh bych tu vypisovat jeste tyden, ale pulka z vas mi stejne neuveri, ze to muze bejt tak strasny
+6

Painkiller

  • PC 65
Kdysi to snad byl hit a hrali vsichni, ja ne, mozna to je ta chyba, dnes uz moc neohromi.

Grafika uz dnes neohromi, clovek nesmi cekat nic extra a zkousnout jistou plastycnost. Nektere urovne v sobe nezaprou dobry napad, ale vetsinou je leveldesign dost nepovedeny, ale zaverecny level s valecnou scenerii zastavenou v case si zaslouzi velkou pochvalu. Inteligence nepratel nulova, ale kdo by ji u hry tohohle typu cekal, u Serious Sam si taky nikdo nestezoval. Bossove pry velkolepi, no velikost neni vse, osobne mam radsi, kdyz pokoreni bosse vyzaduje najit tu spravnou taktiku, nez tyden hledat jedine slabe misto, viz finalni boss.

Deprimujici okamzik v teto hre nastane, kdyz se vam nekde zasekne obluda, vy ji nemuzete najit, ale hra vas dal nepusti, dokud ji nezabijete Grrrrrr

Pres veskerou kritiku si tech 65% rozhodne zaslouzi, proste oddechovka, vypni mozek a hraj.
+8 +9 −1

Painkiller: Overdose

  • PC 40
Hodnotím po dohrání dema.

Počínaje designem úrovně až po tragicky vypadající nepřátele je na každém kroku vidět, že se původně mělo jednat o volně šířený mód (pokud jsou teda mé informace správné, tak či tak, velký krok zpět)

Snad jediné, co se povedlo, je změna primární zbraně, ze které se stala originální rubikova kostka :)
-6 +2 −8

Jazz and Faust

  • PC 85
Dlouhou dobu nejlepsi adventura, co jsem hral. Pekne prostredi, slusiva grafika, ale co hlavne, 95% reseni vsech hadanek a kombinovani predmetu je absolutne realne a tudiz logicke.

To prosim rika clovek, ktery se u her ze serie Polda sice smal, ale jinak odsuzuje puzzle typu "point and click all on all": elektricky krab + kyblik = baterie, nebo: hasit pozar vodkou)
+1

Vivisector: Beast Inside

  • PC 65
Jsem velký fanfda sci-fi, samotnou knižku H.G.W. mam rad, ale myslenku dovedla k dokonalosti az jedna z filmovych adaptaci zasazena do blizke budoucnosti, v niz jsou pomoci nejnovejsi technologie zotrocovani tvorové vzniklí vivisekci, vse sa samozrejme zvrtlo, a najednou tu byla vzpoura v niz zvirata uchopila samopaly ve jmenu svobody.

Proste neco takoveho jsem cekal, uz kdyz jsem jeste v dobach, kdy ke Score ani Levelu nebyla "zdarma" pridavana zadna plna hra, cetl prvni zminku o teto hre, ke ktere byl pridan obrazek cerne koskovite selmy s elektronickymi implantaty na hlave.

Znelo to slibne, bohuzel hru potkal stejny osud pri vyvoji, jako u zname to hry Operace Flashpoint. 10x se menil koncept hry a jedine co zustalo byl nazev. Vysledne dilo je slepencem nekolika lete cinnosti, ktera se pokazde ubirala trochu jinym smerem a nutno podotknout, se tvurci se uz behem samotne tvorby dokazali ucit ze svych chyb. Potazmo vzorem jejich budouci hry byl v kazdem vyvojovem obdobi jiny uz vydany titul (Serious Sam, Half-Life).

Kdyz se to tak vezme, z literarni predlohy si hra krome nazvu, zkomolenych jmen nekolika ustrednich postav (z dr. Moreaua se stal dr. Morhead atd.) a inteligentnich tvoru vzniklych vivisekci nevzala vlastne nic, teda pardon, jeste se hra odehrava na ostrove (co to je za div prirody, ostrov, na kterem je od pouste az po nejvetsi ledove plane uplne vsechno?)

Celou dobu tuhle hru hanim a pritom vlastne neni zas tak spatna, jak by se mohlo zdat. Jen nesmite ocekavat prilis, zkousnout zacatek hry a prokousat se skrz Serious Sama k Half-Life.

+10

Area 51

  • PC 70
"Kdo nema rad spoilery, at necte"

Lituji, ze se cela hra nenesla v takovem duchu, v jakem zacala. Pocit, ze jsem soucasti tymu, ktery mi pripomel film Resident Evil mi v nasledujicich solo misich, kterych je bohuzel vetsina vice nez chybel. No i presto mne hra bavila az do konce. Je to hra, ktera rychle odsejpa a clovek ji dohraje skutecne rychle, skoda ze neni trochu delsi, jak sem rikal, pridal bych ty tymovy mise :D

PS: Intro vazne nema chybu!

Co bych vytkl:
1) granaty moc nefungovaly jako granaty, jejich ucinnost a rozptyl dosti nevalny. Ale v rukou nepratel asi to nejnebezpecnejsi co meli.

2) proc u samopalu v pri drzeni dvou najednou zmizi moznost zoomovat, rad sem toho vyuzil a vzdycky se tesil, az dojde munice a jeden samopal konecne zahodim

3) potesilo by vice interaktivni prostredi

4) jedna nebo dve predskriptovany udalosti behem tymovych misich moc logiky nepobrali

5) 2 kulky z pistole zvladnou to, co 15 ze samopalu :X Takze minimalne prvniho bosse (ten velkej emzak mezi hromadou barelu) doporucuju kosit prave pistolkou, date ho tak jedna dve.
+1 +3 −2

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

  • PC --
Po uzasnych Fallout 1 a 2 byla pro mne tahle hra zklamanim. Na rovinu rikam, ze jsem ji hral snad jen 4 hodiny, do pribehu jsem nepronikl a universum hry mne za ten kratky cas vcelku minulo. Jak pise Deamon o hledani cesty, ja ji nenasel.

Nepotrebuju zadne graficke orgie, ale to, ze Arcanum bylo v tomto smeru krokem zpet neni pochyb. Take zpusob konverzace mi absolutne nevyhovoval, pryc jsou konverzacni okna z FO, tady se dialogy objevuji primo ve hre a ja pres pozadi nejednou nedokazal nektera slova poradne precist, coz je u tak ukecene hry celkem problem.

Nejsem na tuhle hru zly, jsem uprimny.
-8 +2 −10

Jets'n'Guns

  • PC 95
Oldscholova zalezitost ktera na PC radu let v nejake profesionalni podobe vice nez chybela.
+7

Baldur's Gate

  • PC 70
Patrim mezi ty, co chteji mit co nejvyexpenejsi postavu s co nejlepsim vybavenim. To pro mne u teto hry kamen urazu a velke rozcarovani. Dejme tomu, ze se smirim s tim, ze maximalni level postavy je 7 (pokud mne pamet neklame), jenze proc nachazim svitky s kouzly od lvl, kterého nikdy nemůžu dosáhnout? :O To same plati o par kouscich plastu, prstenu atd...?

Ale to porad neni nic proti tomu, kdyz clovek dosahne max lvl o hodne driv, nez se vubec priblizi k Baldurove brane..a to byla pak panecku nuda.

Fallout forever!
-16 +1 −17

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 90
Promazána všechna kolečka, která v Jedi Outcast ještě vrzala.

S odstupem času a nostalgickou slzou v oku se hra zdá téměř perfektní. Ale jedno smítko v oku vždy zůstane. Rozsáhlý celovečerní příběh vyměněn za hromadu akcí nabytých a různorodých několikaminutových sekvencí. Záběr kamery na šílenou přestřelku..střih..závod kluzáků v neuvěřitelném tempu..střih..kamera najíždí při do víru míhajích se světelných mečů. Trochu méně poeticky, hráč si občas připadá, že místo jedné hry hraje 10 různých miniher, ve stejném grafickém kabátku a zasazené do stejného universa, kdy průměrný herní čas jedné minihry se pohybuje kolem 10-20 minut.
+2

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

  • PC 90
Jedi Outcast pro mne vždy bude hrou, která vzala všechny dobré nápady z předešlého Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II a dotáhla u nich všechny matky i šroubky téměř k dokonalosti.

Trumfnuta byla až titulem Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy, u kterého ale postrádám příběh formátu celovečerního filmu.
+1 +4 −3

Incoming Forces

  • PC 80
Skvělá akce, pestré mise, ve kterých se občas dočkáte i zvratu, bohužel jsou některé i krutě dlouhé a místy i krutě obtížné, což by samo o sobě nevadilo, kdyby hra šla v průběhu mise ukládat.

Pro: Na svou dobu grafika, pestré mise

Proti: systém ukládání

+2

Disciples II: Dark Prophecy

  • PC 70
Opravdu dobra hra, ktera stavi na overenych principech slavnych Heroes a presto je natolik jina :)

Skvely pribeh, ktery do sebe jak hrajete jednotlive akty za jednotlive strany skvele zapada. Neustala pritomnost neceho temneho v pozadi, co naseptava, ze vsechno asi neni uplne tak, jak vypada. Nechybi necekane zvraty.

Jako plus hodnotim i mnohem syrovejsi a temnejsi grafiku/atmosferu oproti Heroes.

Snad jedine minus spociva v absenci nejakeho mechanismu, ktery by hrace nutil "expit" vice hrdinu, se zaverecnymi levely se pomalu strategie meni v rpg se skvelym pribehem a jednim hlavnim hrdinou, kdy budete neohrozene (nebojte, boje to budou porad tvrdy) postupovat od bitvy k bitve s jedinym hrdinou a k nemu prirazenou armadou.

Pro: pribeh, grafika, jeste jednou pribeh

+11

Kult: Heretic Kingdoms

  • PC 80
Zajimavy pocin, ktery prinesl i neco noveho. Nejvice kreativni asi byl zbusob ziskavani novych dovednosti, kdy je clovek musel "vymlatit" z nalezenych zbrani.

Take zbusob leceni byl oproti tradicnimu leceni lahvickama povedeny, zde se clovek lecil artefaktem, ktery mohl lecit donekonecna, lec s jeho lecbou se zmensovalo celkova velikost HP, ktera se vratila na max az behem spanku. Mnoztvi HP, o ktere se behem kazde lecby snizi maximalni uroven HP zalezi na urovni artefaktu.

Skoda, ze cela hra nebyla vice vyvazena. Nektere pasaze jsem se vazne trapil a slo vazne o kuzi a jine zase pohodicka. Do te druhe skupiny patrili i finalni souboje s bossy :(
+7

Hellgate: London

  • PC 80
Overeny koncept, ktery me porad dokaze u hry udrzet az do konce, kdy se clovek zene za pribehem, ale hlavne lepsim vybavenim.

Mozna jen toho pribehu je trochu min coz je skoda, kdyby byl vic rozvinut a hra byla celkove vice hororove ladena, mohla to byt nejmin o tridu lepsi hra. Presto tu zajimavy pribeh je, i kdyz uz je celkem okoukany, bohuzel se zacne opravdu odvijet az tak od 3. aktu z 5.

Ruku v ruce s pribehem stojicim na pevne navrzenych lokacich, straceji prave i tyto lokace, ze kterych se dalo vytriskat mnohem vic. Kdyz uz jsou pevne navrzeny, mohly byt pridany i nejake ty predskriptovane udalosti atd...

Jako u hromady jinych titulu, ani zde autori uplne nedotahli skilly a vlastnosti predmetu- Je pekne, ze jich je tak moc a jsou tak variabilni, jenze bohuzel cas od casu vubec netusite, co to vlastne dela, treba takove prorazeni stitu u pusky je jesna vec, jenze co dela vlastnost zbrane pretizeni stitu 50% sem za celou hru nezjistil....

Uz jen dodam, ze mi u hry prijde optimalizace vice nez odflaknuta, takovy CoD2, coz uz je dnes starsi kousek, ma grafiku bezesporu mnohonasobne lepsi a na mym strasi stroji beha na nejlepsi nastaveni efektu atd. jako blesk, zato Hellgate se kazdou chvili zacne sekat i pri strednich efektech :X

Pro: Diablo nove generace

Proti: snad ve vsem ma tahle hra skvele nasplanuto, ale nakonec si vzdy nakopne palec

+8

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

  • PC 95
Spickova hra, kterej se da vytknou malo co a hlavni hrdina proste nema chybu, snad nikdy jsem se tak nevzil do postavy, za kterou jsem hral, ale jsem rejpal:

1)V uplne prvni videosekvenci je sice efektni scena, kdy Riddick skace ze stropni prurvy na sneznou obludu, jenze proc? Vzdyt ji moh odrovnat hned, jak ji mel na lopatkach :)

2)Inteligence nepratel ma k te, ktera je k videni napriklad ve hre F.E.A.R opravdu daleko. Na druhou stranu to obcas jinak hodne tezkou cast dost ulehcilo.

3)Hra nema moc osetreny ukladani, casto se mi stalo, ze po nacteni byli nepratele zasekli a uz se odmitali pohnout, coz mi znemoznilo postup ve hre, pripadne se prestali otvirat dvere od vytahu, tudiz opet zasek jak Brno.

4) "SPOILER" Co to je za svet, v nemz se sice veznice tvari drsnejc nez Schwarzenegger a pritom maji s vezni takovou peci, ze i pote, co vyvrazdi pulku personalu se mu nic nestane, jen ho soupnout do lepe zabezpecene oblasti?

Pro: hlavni hrdina, stealth akce, prostredi, variabilita, pribeh, grafika

Proti: kratka hraci doba, umela inteligence,

+5