Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Abuse

79
93 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
12.02.1996 PC
1998 Amiga
14.08.2009 iOS
Vývojáři:
Crack dot Com, EXTAKT Entertainment (iOS verze)
Hrdina hry Nick Vrenna byl neprávem odsouzen a umístěn do věznice, kde se ale provádí nelidské zvrácené experimenty na tamních chovancích. Experiment se pokazil a všichni kromě Nicka jsou nakaženi substancí nazývanou "abuse" a transformováni do kreatur a bizarních stvoření. Je jen na něm se pomocí arzenálu zbraní dostat skrze nepřátele ven a zastavit rozšiřování substance.

Již klasická plošinovka Abuse, která se stala populární hlavně díky svému stylu, atmosféře a "vetřelčímu vzhledu". K dispozici máte základní laser, granátomet, raketomet, napalm a jiné zbraně a nechybí spousta bonusů. Ovládání bylo v době vzniku novátorské, klávesami ovládáte pohyb a pohybem myší udáváte směr palby.


Poslední diskuzní příspěvek

Možná si někdo vzpomene, jak na přelomu tisíciletí kolovala fanouškovská modifikace s více levely a těžší obtížností. Můžete si ji zahrát v…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Tato nesložitá a přímočará akční pecka, tlačící se ve své době na několika 3,5“ disketách, se nijak dopodrobna nezabývá prostředím a událostmi, ve kterých se odehrává, zato disponuje velmi dobrou hratelností a víc než slušnou atmosférou. Tyto dvě složky jsou zde opravdu obsaženy v míře vrchovaté. Člověk by řekl jen další lineární arkádovka jakých jsou tucty, ale chyba lávky – funkční ovládání, poctivý drive a “gigerovsky“ vetřelčí prostředí znamenaly ve své době velmi výživný herní mix, ze kterého se usrkávalo jedna radost (rozuměj rozsévala smrt všemi směry – zbraní je tu na plošinovku požehnaně).

Grafická stránka se dnes může zdát příliš temná a design level stereotypní, dle mého soudu ale tyto barvy sedí branži HC sci-fi daleko nejlíp i dnes.

Hru jsem před těmi mnoha lety dohrál, ale co si tak vybavuji, byl to docela záhul a mé vítězství jevilo se mi spíše vonící po haluzi než zlaté ratolesti.

Pro: atmosféra, feeling á la Vetřelci, hratelnost

Proti: hra může působit stereotypně

+20
  • PC --
Kultovní 2D plosinovka, mela skvele prostredi, vyvazene zbrane, napadity leveldesign a na svou dobu pokrokove ovladani (kombinace klavesnice a mysi - snad poprve ve 2D hre, ale nechci kecat). Bohuzel se nedokazala prosadit a tak jsme se nikdy nedockali dalsich dilu. Podle me to je velka skoda, treba takovy Rayman neprinesl nic noveho, jen to byl takovy pekne malovany detsky kyc a kolika pokracovani se dockal :X

Atmosferu hry bych prirovnal k druhemu dilu kultovniho sci-fi filmu Vetrelec. Vse se nori do tmy a vy se bojite, kdy se na vas zase vrhne mracno vetrelcu. Kdyz je nahodou rozsviceno, tak se klepete strachem, aby svetla nezhasla, protoze to pak bude teprv masakr, nebo jeste hur, zustane rozsviceno a vy budete muset bojovat proti bezpecnostnim systemum. No a obcas se vetrelci a stroji vyridi navzajem, pricemz vy jste uprostred toho vseho :)

Vizualni stranka je podle me nadcasova, ale to si myslim i o grafice Fallout 1 a 2, koukat se na to proste da i dnes.
+12
  • PC 95
Samotná hra Abuse v roce 1995 přinesla opravdu revoluční ovládání. Pojem kurzorových šipek pro pohyb postavy a myši pro míření střel nemělo v plošinovkách obdoby. Opravte mě jestli se mýlím, ale Abuse je v tomto první. Hra chytne a nepustí. Obtížnost je vzrůstající, avšak záleží na vás jaký stupeň zvolíte. V první poznávání herních mechanismů i samotná hra poukazuje na novinky, které hráč potkává poprvé. Kupříkladu použití výtahu nebo uložení pozice. Hra je prošpikovaná výtečnými zvuky a lekacími momenty. Podobně jako v legendární střílečce Doom, i tady po stisknutí přepínače otevřete dveře, které byly zamčeny ale také obvykle vypustíte nějakou tu skupinku příšerek. Potulujete se chodbou, nikde nic a ticho. Náhle se ořve skřek a ze stropů, kde před tím viselo cosi nehybného se pokouší o váš život. Nejen vetřelci a příšerky ale také mnohé pasti (nechci napovídat) znepříjemní průchod hrou. Snad je dobré zmínit, že jsou ve hře místnosti, kde čeká obrovské množství emzáků, ale k postupu dále není nutné do nich vlézt. Různé mechanismy, které střílejí lasery mají někdy dostupný vypínač. Pokud máte v patách hordu příšerek, není nic lepšího, než přeběhnout k přepínači a lasery udělají s pronásledovateli své. Grafika je skvělá, a skvěla bude i za deset let. Krásně vystihuje atmosferu společně se zvuky. Hlavní hrdina je dobře animován a nepřátelské kreatury rovněž. Ve hře je několik zbraní, každá má svá specifika, a samozřejmě postupem ve hře se dostáváte k pikantnějším a účinnějším zbraním. Abuse se vyplatí zahrát i dnes, 16 let po jejím vzniku má stále co rozdávat.

článek

Pro: grafické zpracování, ovládání, zvuky, temná atmosféra, lekací momenty

Proti: na nic si nevzpomenu

+12
  • PC 100
Abuse to je b0mba plisinovka, pamatuju si ze jsem si zahral demo. A pak.znovu a znovu a znovu.a znovu. Pak se mi dostala do parat i plna hra a bylo.to neco na svoji dobu nevidaneho.

Vetsina jiz byla napsana ale zapomneli jste na 2 veci.

Abuse byl huste editovatelna hra, ve hre byl zabudovany editor ve kterém jste mohli designovat vlastni úrovně a ty pak davat tem co hru maji a mohli jste si hrát.

Druha vec ze se dalo v te dobe menit rozliseni - ale jakoze krute! V dobe kdy hry meli 320x200pix se dala hra pustit klidne v rozliseni 1600x1200 (co snesl monitor)

Hra byla podle mne jedna z nej plosinovek vsech dob

Pro: Levely, prisery, atmosfera, zvuky, vsechno... Vsechno

Proti: Vubec nic

+12 +13 −1
  • PC 95
Tak tohle je klasika, se kterou jsem v dávných dobách strávil spoustu času. Asi takhle má vypadat střílečka, co má atmosféru a neustálý náboj, kdy člověk se soustředí na každý okamžik a nikdy neví, co příjde.

EDIT: Po letech dotaženo až do úspěšného konce a s potěšením musím konstatovat, že roky hře nijak neublížily. Stále se jedná o enormní, občas až přehnaně těžkou zábavu, plnou frenetických přestřelek, zběsilých úprků před hemžícími se nepřáteli a děsivých momentů, kdy člověk ví, že až zmáčkne tlačítko, tak se na něj vysypou monstra ze všech stran a bude mu horko, zatraceně horko. Krystalicky čistá akce. I takových je občas třeba.

Pro: Akce, akce a akce :-)

Proti: Občas příliš vysoká obtížnost

+11