Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kult: Heretic Kingdoms

Heretic Kingdoms: The Inquisition

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.10.2004
Vývojáři:
3D People
Kult je izometrické RPG, na kterém slovenské studio 3D People pracovalo 5 let. Zavádí nás do světa, v němž je víra zakázána a považuje se za kacířství. V roli mladé inkvizitorky dostanete za úkol zničit svatou relikvii - meč Godslayer, jímž byl podle legendy zabit Bůh a pomocí kterého se tento Bůh může vrátit. Jenže meč někdo ukradne a vy se tak dostáváte do intrikářské války, ve které proti sobě stojí mocichtiví mágové a tajemný kult, jehož cílem je mrtvého Boha oživit.

Vaše postava má čtyři základní vlastnosti - Strength, Ranged, Magic a Speed, jejichž rozvinutost se určuje na stupnici od F do A a existují i mezistupně. Tu však pozor, nejhorší je sice F, následuje F+, E-, E, E+, D- atd., ale nejlepší je S. Postava se Speed S a Magic F je tedy nejrychlejší, ale v magii nejhorší. Jsou tu i Attunements, které jsou inspirovány Perky z Falloutu. Stiskem klávesy "D" se dostanete do Dreamworldu, což je jakási paralelní sféra, kde budete mimo jiné sbírat esence, které jsou důležité právě pro vylepšování Attunements.

Kult nabízí přes 50 questů, 30 druhů potvor, unikátní systém léčení a 6 různých konců.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Malignus
Malignus

Ronik: Problém je, že Katana přijde až těsně před koncem hry. Samotný Heavy Melee je dobrý, ale na začátku ne moc dobrý. Jinak zkouším…


Nejlépe hodnocené komentáře


Herní výzva 2017 #4

Ve čtvrté kategorii Výzvy není velký výběr, pokud nechcete pirátit, ale ani nechcete vymetat bazary. Od hraní budgetových FPS od Cauldronu mě naštěstí zachránilo akční RPG Kult, ze kterého se vyklubala docela zajímavá hra, i když ne bez svých chyb.

Síla Kultu je hlavně v nápaditém světě, ve kterém se odehrává. Je to fantasy bez elfů, trpaslíků a skřetů s originální premisou, kde se potlačování víry stalo vírou samo o sobě. Původně jsem myslel, že je ten svět převzatý z nějaké povídky nebo knihy, ale podle všeho jde o původní dílo. Samotný příběh je poměrně triviální hon za relikvií (ačkoliv se zajímavými postavami a potěšilo i těch pár morálních rozhodnutí), ale příběhové pozadí je daleko zajímavější a rozhodně mě po dohrání Kultu láká zahrát si i pokračování, protože ten svět má určitě parádní potenciál. Plusem jsou i pěkné ilustrace v cutscénách a kvalitní dabing vyprávěče.

Velkým plusem RPG systému je systém attunementů - každý kus vybavení vám po chvíli používání odemkne perk, takže hra vás neustále nutí používat nové předměty a souboje to tak dělá rozmanitější. Attunementy můžete libovolně střídat u ohniště podle toho, jaké vybavení zrovna používáte a rozhodně se vyplatí vždycky věnovat tomu trochu času. Kromě attunementů můžete rozdělovat body do čtyř kategorií (Melee, Ranged, Magic, Speed), u kterých není úplně jasné, co vlastně zlepšují a není to nikde řečeno (aspoň jsem to nikde nenašel). Speed byla jasná, ale při zlepšování Melee jsem si všiml akorát zvyšující se šance na blokování útoku.

Kde Kult pokulhává, je bohužel to nejdůležitější - gameplay. Souboje (aspoň za melee postavu, nemůžu mluvit za mágy nebo archery) prostě nejsou moc složité a stačí vám držet pravé tlačítko a ve správnou chvíli použít léčivý předmět, kterých máte nekonečno. Žádné další schopnosti, nic - na diablovku z roku 2004 je to zoufale málo. Po asi první třetině se z hlavní hrdinky navíc stane tak nabušený borec, že jediné, co vás může ohrozit, je vyčerpání blood points, ale hra je tak benevolentní s možností jejich doplnění, že ani to není problém. Navíc některé kombinace attunementů a zbraní jsou tak očividně OP, že mi není moc jasné, jak se mohly dostat přes testování. To nakonec vystoupalo až do tak absurdních výšin, že i přesto, že jsem v poslední lokaci pobíhal bez jakéhokoliv armoru, byl jsem v podstatě nesmrtelný a moje útoky ubíraly nepřátelům skoro desetinásobek jejich HP.

I level a quest design se v průběhu hry zhoršuje a všechno po městě Kyallisar je jen dlouhý tunel plný nepřátel bez (významných) sidequestů. Lineární hra to byla i předtím, ale aspoň se to snažila maskovat tím, že jste některé questy mohli plnit dřív, než si to příběh vyžádal a museli jste odbíhat do různých lokací. Nápad s Dreamworldem, do kterého se můžete přepínat a najít v něm jiné nepřátele, předměty a postavy je sice fajn, ale ve výsledku akorát procházíte stejné mapy dvakrát a moc to hru neoživí.

Tenhle komentář asi zní trochu negativně, ale nemůžu říct, že by mě Kult nebavil. Díky nutnosti odemykat a střídat attunementy se hratelnost vyhýbá stereotypu a jelikož je hra tak krátká (nepočítal jsem to přesně, ale řekl bych, že to bylo pod 10 hodin), nezačne nudit. Souboje jsou sice jednoduché, ale pořád docela uspokojivé. Setting je taky poutavý a motivoval mě ve hře pokračovat a postupně odhalovat další střípky příběhu. Není to to nejlepší akční RPG pod sluncem, ale zabaví docela slušně a má své kouzlo. Je z něho vidět, že autoři měli spoustu dobrých nápadů, ale ne čas a peníze na jejich dotáhnutí do konce. Třeba se to u Shadows povede!
+20+20 / 0

Kult, který jsem hrál současně s Romčou na dvou PC, je druhou hrou, v níž jsem měl nainstalovanou slovenštinu. To by vzhledem k původu této diablovky sice dávalo smysl, ale tím hlavním důvodem bylo, že mi nešla spustit verze ze Score a na Steam verzi čeština nefunguje.

Inkvizitorka Alita, které lze vybrat vzhled, dvě dovednosti a přidat body ke čtyřem vlastnostem (boj, střelba, magie a rychlost), mi byla hned od začátku celkem sympatická. Pustil jsem se s ní do dobrodružství, spočívajícího především v likvidaci bezpočtu rozdílných nepřátel, ale našly se i klasické "najdi a přines" úkoly a nechyběl ani nákup nemovitostí.

Příběh je vcelku zajímavý a už kvůli jeho vyprávění pomocí statických obrazů mě jej bavilo rozplétat. Narazil jsem i na řadu knih, které příběh ještě trochu upřesnily. Určitě to však není hra pro věřící, protože na každém rohu jsem narážel na hlášky typu "Náboženství je mrtvé", na které odpověď většinou zněla "Smrt náboženství".

Než jsem našel prvního obchodníka, trvalo to celkem dlouho. Nevšiml jsem si totiž kováře v prvním městě, a tak jsem si říkal, jestli vůbec bude možné kupu nalezených předmětů prodat, případně nakoupit nové vybavení. Díky objemným batohům, které jsem postupně nacházel, nebylo třeba chodit do města tak často, a tak (až na výjimky) ani moc nevadilo, že zde není něco jako teleport.

Nejhorší lokací byla jednoznačně sedmipatrová jeskyně. S každým dalším patrem jsem si říkal, že už to musí skončit, ale ono ne, pokračujeme dále až do středu země. Ze začátku jsem se na normální obtížnost těžce protloukal jednotlivými lokacemi, s blížícím se koncem však byly boje stále lehčí a lehčí. Když jsem zrovna nezabíjel nějakou potvoru, mohl jsem kdykoli uložit svůj postup, což v každé hře vždy s radostí vítám.

Narazil jsem i na řadu bugů, kdy mi při nahrávání pozice občas problikávala obrazovka nebo některé předměty nešly sebrat, protože byly na nepřístupných místech, ale i tak určitě nelituji času, který jsem strávil s tímto nejlepším slovenským RPG.

Pro: Alita, příběh, knihy, batohy, systém ukládání

Proti: sedmipatrová jeskyně, ke konci nízká obtížnost, bugy

+15+15 / 0

Hru Kult jsem si zahrála hlavně díky herní výzvě, kde jsem si ji vybrala v kategorii Nad Tatrou se blýská! (hra od slovenských vývojářů). S manželem jsme se domluvili, že ji budeme hrát spolu, každý na svém počítači.

V něčem mi hra připomínala Diablo II a Legend: Hand of God. Z těchto dvou zmiňovaných titulů však byla nejhorší. Překvapilo mě, že u slovenské hry chybí slovenský dabing a titulky, které jsem jako jediné sehnala měly grafickou vadu, kdy se některé znaky s háčky a čárkami zobrazovaly jako čísla.

Je zvláštní, že si nemůžete vybrat postavu za kterou chcete hrát. Vždy je to žena Alita, u které si můžete zvolit akorát účes a oblečení. Naštěstí lze vybrat zaměření, takže jsem Alitu mohla vyslat do světa příšer jako mága, za kterého hraji nejraději. Volba elementu byla velmi milým překvapením, i když jsem ze začátku nevěděla o co jde. Zjistila jsem, že i některé zbraně a brnění jsou určené pro jeden z elementů a líbilo se mi, že pokud jsem měla například zbraň s elementem ohně, tak na ohnivého elementála nepůsobila, což mi přišlo logické, kdežto zbraně s elementem ledu se mohl právem obávat.

Celkově co se zbraní a výzbroje týče jsem byla trochu zklamaná, protože z protivníků vypadávali pořád ty samé věci a když jsem se vracela prodat nalezené předměty, měla jsem třeba 10 stejných mečů. V první polovině hry jsem se bála, že ve hře ani není žádný prodejce, nenašla jsem totiž kováře v první vesnici.

Nevyhovovala mi mapa, která se dala zobrazit jen v podobě malého čtverečku v rohu obrazovky a byla velmi nepřehledná. Naštěstí lokace nebyly tolik rozlehlé, jinak bych s takovouto mapou neměla šanci. Chyběli mi nějaké ukazatele nad lidmi, kteří mi měli zadat nějaký úkol, jako tomu je například v Diablu II.

Abych hru jen nehanila, musím zmínit i několik věcí, které mě mile překvapily, jako jsou batohy, příběh nebo více možných konců. Líbilo se mi také, že jsem mohla vymlátit všechny příšery v lokacích a až na pár výjimek se neobnovovali (mám ráda čistý stůl). Musím pochválit i nápad se světem snů, který mě bavil objevovat a díky schopnosti, že v něm mohu být neomezeně dlouho, jsem si nemusela hlídat manu. Jsem ráda, že jsem si hru zahrála a i když má několik chyb, hraní jsem si užila.

Pro: elementy, svět snů, batohy, příběh, více konců

Proti: mapa, opakující se zbraně, chyby v titulcích

+15+15 / 0

Ťažko je hodnotiť slovenskú hru, ktorá bola navyše vyvíjaná v Košiciach, teda v mojom rodnom meste. Je to zvláštny pocit. Kult je rozhodne dobrá hra. Má veľmi zaujímavý príbeh, ktorý hoc je vážny, nepostráda humor či iróniu, ktorá doslova srší zo slov hlavnej hrdinky (počujete dobre, hrajete za ženu, vy machovia). Svet Corwenth nie je veľmi rozľahlý, no aspoň nie je prázdny ako niektoré free-form RPG. Čo však výrazné chýba, je absencia akejkoľvek mapy či navigácie. Jasné, v niektorých hrách to bolo snáď až prehnané (Sacred a jeho šípôčky), ale aspoň malá mapka v hornom rohu by sa zišla, pretože napr. hlavné mesto Kyalisar je poriadne neprehľadné a kým niekam trafíte aspoň na tretí pokus, poriadne si zanadávate.

Veľkým plusom je rozhodne systém vylepšení, tzv. Attunements. Každý typ predmetu ukrýva jeden Attunement. Odomknete ho používaním daného predmetu, netrvá to dlho a potom môžete daný predmet odhodiť, pretože Attunement vám ostane. Tieto vylepšenia sú veľmi dobré pre vašu postavu a prakticky nahrádzajú akýsi výber povolania, ten totiž chýba, môźete akurát rozdeľovať získané body skúseností medzi štyri základné vlastnosti, ktoré vidíte tuto hore v popise. Inovatívny je systém liečenia, keď so sebou nemusíte ťahať množstvo elixírov, ale stačí napr. vak byliniek. Ten vás vylieči, no celkový počet HP klesne o nejakú hodnotu v závislosti od počtu vyliečených HP. Kompletne sa teda vyliečite iba spánkom. Nepríjemné veci - najmä krátkosť hry (10-12 hodín), zastaraná grafika (mne to až tak veľmi nevadilo, ale treba upozorniť), občas nudný klikfest a technické chyby ako zmiznutie predmetov v inventári či padanie. Rozhodne však aj napriek týmto chybičkám toto svojrázne akčné RPG odporúčam.

Pro: Príbeh, hrateľnosť, systém liečenia, humor, zaujímavý svet, Attunements, Dreamworld

Proti: Grafika, technické chyby, dĺžka hry, občasný stereotyp, maličký inventár

+13+13 / 0

Zajimavy pocin, ktery prinesl i neco noveho. Nejvice kreativni asi byl zbusob ziskavani novych dovednosti, kdy je clovek musel "vymlatit" z nalezenych zbrani.

Take zbusob leceni byl oproti tradicnimu leceni lahvickama povedeny, zde se clovek lecil artefaktem, ktery mohl lecit donekonecna, lec s jeho lecbou se zmensovalo celkova velikost HP, ktera se vratila na max az behem spanku. Mnoztvi HP, o ktere se behem kazde lecby snizi maximalni uroven HP zalezi na urovni artefaktu.

Skoda, ze cela hra nebyla vice vyvazena. Nektere pasaze jsem se vazne trapil a slo vazne o kuzi a jine zase pohodicka. Do te druhe skupiny patrili i finalni souboje s bossy :(
+6+7 / -1