Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kult: Heretic Kingdoms

Heretic Kingdoms: The Inquisition

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.10.2004
Vývojáři:
3D People
Kult je izometrické RPG, na kterém slovenské studio 3D People pracovalo 5 let. Zavádí nás do světa, v němž je víra zakázána a považuje se za kacířství. V roli mladé inkvizitorky dostanete za úkol zničit svatou relikvii - meč Godslayer, jímž byl podle legendy zabit Bůh a pomocí kterého se tento Bůh může vrátit. Jenže meč někdo ukradne a vy se tak dostáváte do intrikářské války, ve které proti sobě stojí mocichtiví mágové a tajemný kult, jehož cílem je mrtvého Boha oživit.

Vaše postava má čtyři základní vlastnosti - Strength, Ranged, Magic a Speed, jejichž rozvinutost se určuje na stupnici od F do A a existují i mezistupně. Tu však pozor, nejhorší je sice F, následuje F+, E-, E, E+, D- atd., ale nejlepší je S. Postava se Speed S a Magic F je tedy nejrychlejší, ale v magii nejhorší. Jsou tu i Attunements, které jsou inspirovány Perky z Falloutu. Stiskem klávesy "D" se dostanete do Dreamworldu, což je jakási paralelní sféra, kde budete mimo jiné sbírat esence, které jsou důležité právě pro vylepšování Attunements.

Kult nabízí přes 50 questů, 30 druhů potvor, unikátní systém léčení a 6 různých konců.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Malignus
Malignus

Jo_Do: Co tohle: "Strong Bad's Cool Game for Attractive People: Episode 4: Dangeresque 3: The Criminal Projective"? :-D


Nejlépe hodnocené komentáře


Herní výzva 2017 #4

Ve čtvrté kategorii Výzvy není velký výběr, pokud nechcete pirátit, ale ani nechcete vymetat bazary. Od hraní budgetových FPS od Cauldronu mě naštěstí zachránilo akční RPG Kult, ze kterého se vyklubala docela zajímavá hra, i když ne bez svých chyb.

Síla Kultu je hlavně v nápaditém světě, ve kterém se odehrává. Je to fantasy bez elfů, trpaslíků a skřetů s originální premisou, kde se potlačování víry stalo vírou samo o sobě. Původně jsem myslel, že je ten svět převzatý z nějaké povídky nebo knihy, ale podle všeho jde o původní dílo. Samotný příběh je poměrně triviální hon za relikvií (ačkoliv se zajímavými postavami a potěšilo i těch pár morálních rozhodnutí), ale příběhové pozadí je daleko zajímavější a rozhodně mě po dohrání Kultu láká zahrát si i pokračování, protože ten svět má určitě parádní potenciál. Plusem jsou i pěkné ilustrace v cutscénách a kvalitní dabing vyprávěče.

Velkým plusem RPG systému je systém attunementů - každý kus vybavení vám po chvíli používání odemkne perk, takže hra vás neustále nutí používat nové předměty a souboje to tak dělá rozmanitější. Attunementy můžete libovolně střídat u ohniště podle toho, jaké vybavení zrovna používáte a rozhodně se vyplatí vždycky věnovat tomu trochu času. Kromě attunementů můžete rozdělovat body do čtyř kategorií (Melee, Ranged, Magic, Speed), u kterých není úplně jasné, co vlastně zlepšují a není to nikde řečeno (aspoň jsem to nikde nenašel). Speed byla jasná, ale při zlepšování Melee jsem si všiml akorát zvyšující se šance na blokování útoku.

Kde Kult pokulhává, je bohužel to nejdůležitější - gameplay. Souboje (aspoň za melee postavu, nemůžu mluvit za mágy nebo archery) prostě nejsou moc složité a stačí vám držet pravé tlačítko a ve správnou chvíli použít léčivý předmět, kterých máte nekonečno. Žádné další schopnosti, nic - na diablovku z roku 2004 je to zoufale málo. Po asi první třetině se z hlavní hrdinky navíc stane tak nabušený borec, že jediné, co vás může ohrozit, je vyčerpání blood points, ale hra je tak benevolentní s možností jejich doplnění, že ani to není problém. Navíc některé kombinace attunementů a zbraní jsou tak očividně OP, že mi není moc jasné, jak se mohly dostat přes testování. To nakonec vystoupalo až do tak absurdních výšin, že i přesto, že jsem v poslední lokaci pobíhal bez jakéhokoliv armoru, byl jsem v podstatě nesmrtelný a moje útoky ubíraly nepřátelům skoro desetinásobek jejich HP.

I level a quest design se v průběhu hry zhoršuje a všechno po městě Kyallisar je jen dlouhý tunel plný nepřátel bez (významných) sidequestů. Lineární hra to byla i předtím, ale aspoň se to snažila maskovat tím, že jste některé questy mohli plnit dřív, než si to příběh vyžádal a museli jste odbíhat do různých lokací. Nápad s Dreamworldem, do kterého se můžete přepínat a najít v něm jiné nepřátele, předměty a postavy je sice fajn, ale ve výsledku akorát procházíte stejné mapy dvakrát a moc to hru neoživí.

Tenhle komentář asi zní trochu negativně, ale nemůžu říct, že by mě Kult nebavil. Díky nutnosti odemykat a střídat attunementy se hratelnost vyhýbá stereotypu a jelikož je hra tak krátká (nepočítal jsem to přesně, ale řekl bych, že to bylo pod 10 hodin), nezačne nudit. Souboje jsou sice jednoduché, ale pořád docela uspokojivé. Setting je taky poutavý a motivoval mě ve hře pokračovat a postupně odhalovat další střípky příběhu. Není to to nejlepší akční RPG pod sluncem, ale zabaví docela slušně a má své kouzlo. Je z něho vidět, že autoři měli spoustu dobrých nápadů, ale ne čas a peníze na jejich dotáhnutí do konce. Třeba se to u Shadows povede!
+17+17 / 0

Ťažko je hodnotiť slovenskú hru, ktorá bola navyše vyvíjaná v Košiciach, teda v mojom rodnom meste. Je to zvláštny pocit. Kult je rozhodne dobrá hra. Má veľmi zaujímavý príbeh, ktorý hoc je vážny, nepostráda humor či iróniu, ktorá doslova srší zo slov hlavnej hrdinky (počujete dobre, hrajete za ženu, vy machovia). Svet Corwenth nie je veľmi rozľahlý, no aspoň nie je prázdny ako niektoré free-form RPG. Čo však výrazné chýba, je absencia akejkoľvek mapy či navigácie. Jasné, v niektorých hrách to bolo snáď až prehnané (Sacred a jeho šípôčky), ale aspoň malá mapka v hornom rohu by sa zišla, pretože napr. hlavné mesto Kyalisar je poriadne neprehľadné a kým niekam trafíte aspoň na tretí pokus, poriadne si zanadávate.

Veľkým plusom je rozhodne systém vylepšení, tzv. Attunements. Každý typ predmetu ukrýva jeden Attunement. Odomknete ho používaním daného predmetu, netrvá to dlho a potom môžete daný predmet odhodiť, pretože Attunement vám ostane. Tieto vylepšenia sú veľmi dobré pre vašu postavu a prakticky nahrádzajú akýsi výber povolania, ten totiž chýba, môźete akurát rozdeľovať získané body skúseností medzi štyri základné vlastnosti, ktoré vidíte tuto hore v popise. Inovatívny je systém liečenia, keď so sebou nemusíte ťahať množstvo elixírov, ale stačí napr. vak byliniek. Ten vás vylieči, no celkový počet HP klesne o nejakú hodnotu v závislosti od počtu vyliečených HP. Kompletne sa teda vyliečite iba spánkom. Nepríjemné veci - najmä krátkosť hry (10-12 hodín), zastaraná grafika (mne to až tak veľmi nevadilo, ale treba upozorniť), občas nudný klikfest a technické chyby ako zmiznutie predmetov v inventári či padanie. Rozhodne však aj napriek týmto chybičkám toto svojrázne akčné RPG odporúčam.

Pro: Príbeh, hrateľnosť, systém liečenia, humor, zaujímavý svet, Attunements, Dreamworld

Proti: Grafika, technické chyby, dĺžka hry, občasný stereotyp, maličký inventár

+11+11 / 0

Zajimavy pocin, ktery prinesl i neco noveho. Nejvice kreativni asi byl zbusob ziskavani novych dovednosti, kdy je clovek musel "vymlatit" z nalezenych zbrani.

Take zbusob leceni byl oproti tradicnimu leceni lahvickama povedeny, zde se clovek lecil artefaktem, ktery mohl lecit donekonecna, lec s jeho lecbou se zmensovalo celkova velikost HP, ktera se vratila na max az behem spanku. Mnoztvi HP, o ktere se behem kazde lecby snizi maximalni uroven HP zalezi na urovni artefaktu.

Skoda, ze cela hra nebyla vice vyvazena. Nektere pasaze jsem se vazne trapil a slo vazne o kuzi a jine zase pohodicka. Do te druhe skupiny patrili i finalni souboje s bossy :(
+4+5 / -1