Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kult: Heretic Kingdoms

Heretic Kingdoms: The Inquisition

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.10.2004
Vývojáři:
3D People
Kult je izometrické RPG, na kterém slovenské studio 3D People pracovalo 5 let. Zavádí nás do světa, v němž je víra zakázána a považuje se za kacířství. V roli mladé inkvizitorky dostanete za úkol zničit svatou relikvii - meč Godslayer, jímž byl podle legendy zabit Bůh a pomocí kterého se tento Bůh může vrátit. Jenže meč někdo ukradne a vy se tak dostáváte do intrikářské války, ve které proti sobě stojí mocichtiví mágové a tajemný kult, jehož cílem je mrtvého Boha oživit.

Vaše postava má čtyři základní vlastnosti - Strength, Ranged, Magic a Speed, jejichž rozvinutost se určuje na stupnici od F do A a existují i mezistupně. Tu však pozor, nejhorší je sice F, následuje F+, E-, E, E+, D- atd., ale nejlepší je S. Postava se Speed S a Magic F je tedy nejrychlejší, ale v magii nejhorší. Jsou tu i Attunements, které jsou inspirovány Perky z Falloutu. Stiskem klávesy "D" se dostanete do Dreamworldu, což je jakási paralelní sféra, kde budete mimo jiné sbírat esence, které jsou důležité právě pro vylepšování Attunements.

Kult nabízí přes 50 questů, 30 druhů potvor, unikátní systém léčení a 6 různých konců.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Ronik
Ronik

Jsou ty všemožné drahokamy jako Obsidian a Tiger's Eye k něčemu, nebo to všechno můžu prodat?


Nejlépe hodnocené komentáře


Ťažko je hodnotiť slovenskú hru, ktorá bola navyše vyvíjaná v Košiciach, teda v mojom rodnom meste. Je to zvláštny pocit. Kult je rozhodne dobrá hra. Má veľmi zaujímavý príbeh, ktorý hoc je vážny, nepostráda humor či iróniu, ktorá doslova srší zo slov hlavnej hrdinky (počujete dobre, hrajete za ženu, vy machovia). Svet Corwenth nie je veľmi rozľahlý, no aspoň nie je prázdny ako niektoré free-form RPG. Čo však výrazné chýba, je absencia akejkoľvek mapy či navigácie. Jasné, v niektorých hrách to bolo snáď až prehnané (Sacred a jeho šípôčky), ale aspoň malá mapka v hornom rohu by sa zišla, pretože napr. hlavné mesto Kyalisar je poriadne neprehľadné a kým niekam trafíte aspoň na tretí pokus, poriadne si zanadávate.

Veľkým plusom je rozhodne systém vylepšení, tzv. Attunements. Každý typ predmetu ukrýva jeden Attunement. Odomknete ho používaním daného predmetu, netrvá to dlho a potom môžete daný predmet odhodiť, pretože Attunement vám ostane. Tieto vylepšenia sú veľmi dobré pre vašu postavu a prakticky nahrádzajú akýsi výber povolania, ten totiž chýba, môźete akurát rozdeľovať získané body skúseností medzi štyri základné vlastnosti, ktoré vidíte tuto hore v popise. Inovatívny je systém liečenia, keď so sebou nemusíte ťahať množstvo elixírov, ale stačí napr. vak byliniek. Ten vás vylieči, no celkový počet HP klesne o nejakú hodnotu v závislosti od počtu vyliečených HP. Kompletne sa teda vyliečite iba spánkom. Nepríjemné veci - najmä krátkosť hry (10-12 hodín), zastaraná grafika (mne to až tak veľmi nevadilo, ale treba upozorniť), občas nudný klikfest a technické chyby ako zmiznutie predmetov v inventári či padanie. Rozhodne však aj napriek týmto chybičkám toto svojrázne akčné RPG odporúčam.

Pro: Príbeh, hrateľnosť, systém liečenia, humor, zaujímavý svet, Attunements, Dreamworld

Proti: Grafika, technické chyby, dĺžka hry, občasný stereotyp, maličký inventár

+11+11 / 0

Zajimavy pocin, ktery prinesl i neco noveho. Nejvice kreativni asi byl zbusob ziskavani novych dovednosti, kdy je clovek musel "vymlatit" z nalezenych zbrani.

Take zbusob leceni byl oproti tradicnimu leceni lahvickama povedeny, zde se clovek lecil artefaktem, ktery mohl lecit donekonecna, lec s jeho lecbou se zmensovalo celkova velikost HP, ktera se vratila na max az behem spanku. Mnoztvi HP, o ktere se behem kazde lecby snizi maximalni uroven HP zalezi na urovni artefaktu.

Skoda, ze cela hra nebyla vice vyvazena. Nektere pasaze jsem se vazne trapil a slo vazne o kuzi a jine zase pohodicka. Do te druhe skupiny patrili i finalni souboje s bossy :(
+4+5 / -1