Ke slovenské hře Kult: Heretic Kingdoms jsem se dostal především díky Herní vývzvě 2017 a musím říci, že mě příjemně překvapila. Jedná se o akční RPG podobné například Legend: Hand of God s o poznání trochu horší grafikou, ale o to lepším nápadem. :-)
Hra se totiž odehrává ve světě, ve kterém byl samotný Bůh zabit legendárním mečem jménem Godslayer. Po jeho smrti se zrodila tzv.: "Kacířská království" avšak díky občanské válce se k moci dostal tzv.: Theocrat, který sám sebe prohlásil za nového živoucího boha. Po jeho smrti se dostala k moci Inkvizice, která dbá na to, aby veškeré náboženství bylo mrtvé, zůstalo mrtvé a Inkvizice jej zabila. ;-)
Hráč se na záčátku příběhu ujme začínající Inkvizitorky Ality pod vedením mága Valkariana, kterou si mohou lehce upravit dle svého a pak už šupky dupky do kláštera, aby vyzvedla bájný meč. Ale ouha...! Klášter byl již vyrabován a Godslayer se nyní nachází neznámo kde. Na Alitu tak čeká pouze seznámení se hrou a světem snů - Dreamworldem.
Samotná alita má pouze 4 vylepšitelné atributy: Boj zblízka, Boj z dálky, Magii a Rychlost, které může mít na úrovni F (nejnižší) přes C-,C, C+ až po S (nejvyšší). Kromě toho, má taky veškerá zbroj a výzbroj svoji úrověň "naladění" na Alitu. To neznamená nic jiného, než že čím více danou zbraň / zbroj používáte, tím více jste na ni naladěni a jakmile dosáhne naladění 100% odemkne se jeden z téměř stovky Attunementů, který si pak můžete "nameditovat" a zlepšit tak své schopnosti. Některé Attunemnty fungují pouze s určitým elementem nebo typem zbraně / zbroje.
Dreamworld je pak velice zajímavá myšlenka. Jedná se totiž o pralelní svět obývaný duchy a démony, z nichž ne všichni jsou nepřátelští a s některými se dá i zajímavě pokecat. Mezi světy lze libovolně přepínat a v případě nouze tak Alita může snadno utéct nepřátelům do Dreamworldu, v klidu se vyléčit a pak pokračovat v boji. Z obyvatel Dreamworldu navíc vypadávají "úlomky duší" (Soul Aspect), které po sebrání zrychlují naladění předmětů na Alitu (všech) o 5% za každý úlomek. Úlomky časem nemizí ani po opuštění lokace, takže si je lze šetřit a vracet se pro ně.
Po úvodním seznámení s principy hry se Alita loučí s Valkarianem a vydává se na samostatné pronásledování zloděje meče. To začíná ve vesnici Arathen, kde také najdete obchodníka a ubytování, ale napřed musíte obyvatele vesnice zachránit z rukou nájezdníků. Po té se Alita vydává hledat stopy po meči v blízkém okolí a nakonec se vydává zpět do sídla Inkvizice v hlavním městě - Kyallisaru, kde po hutném "zaquestění" přijde zvrat a nezbytné odhalení a Alita se vydává na další výpravu, tentokrát na sever do hor, kde se konečně dozvídá pravdu...
Grafická a zvuková stránka Kult: Heretic Kingdoms je pěkná, ale už je na ní znát věk hry. Atmosféra hry je vynikající, zvláště pak Kyallisaru, Opuštěných dolů, Hradu Černá skála a Relikviáře. Jen je škoda, že neherní prostory jsou vyplněny šedivým cosi a ne třeba pohledem do údolí (většina hry se odehrává v horách, takže by to mohly být úchvatné scenerie). Hra mě dokázala pohltit díky svému příběhu (který se posouvá rozhovory během kterých se ještě spustí animace, která odhalí část z historie herního světa) a navnadila na další díl - Shadows: Heretic Kingdoms. Jen škoda, že je relativně krátká a některých zbraní a Attunementů si pořádně užijete až v Relikviáři, který se však zpřístupní až těsně před koncem hry.
Hra se totiž odehrává ve světě, ve kterém byl samotný Bůh zabit legendárním mečem jménem Godslayer. Po jeho smrti se zrodila tzv.: "Kacířská království" avšak díky občanské válce se k moci dostal tzv.: Theocrat, který sám sebe prohlásil za nového živoucího boha. Po jeho smrti se dostala k moci Inkvizice, která dbá na to, aby veškeré náboženství bylo mrtvé, zůstalo mrtvé a Inkvizice jej zabila. ;-)
Hráč se na záčátku příběhu ujme začínající Inkvizitorky Ality pod vedením mága Valkariana, kterou si mohou lehce upravit dle svého a pak už šupky dupky do kláštera, aby vyzvedla bájný meč. Ale ouha...! Klášter byl již vyrabován a Godslayer se nyní nachází neznámo kde. Na Alitu tak čeká pouze seznámení se hrou a světem snů - Dreamworldem.
Samotná alita má pouze 4 vylepšitelné atributy: Boj zblízka, Boj z dálky, Magii a Rychlost, které může mít na úrovni F (nejnižší) přes C-,C, C+ až po S (nejvyšší). Kromě toho, má taky veškerá zbroj a výzbroj svoji úrověň "naladění" na Alitu. To neznamená nic jiného, než že čím více danou zbraň / zbroj používáte, tím více jste na ni naladěni a jakmile dosáhne naladění 100% odemkne se jeden z téměř stovky Attunementů, který si pak můžete "nameditovat" a zlepšit tak své schopnosti. Některé Attunemnty fungují pouze s určitým elementem nebo typem zbraně / zbroje.
Dreamworld je pak velice zajímavá myšlenka. Jedná se totiž o pralelní svět obývaný duchy a démony, z nichž ne všichni jsou nepřátelští a s některými se dá i zajímavě pokecat. Mezi světy lze libovolně přepínat a v případě nouze tak Alita může snadno utéct nepřátelům do Dreamworldu, v klidu se vyléčit a pak pokračovat v boji. Z obyvatel Dreamworldu navíc vypadávají "úlomky duší" (Soul Aspect), které po sebrání zrychlují naladění předmětů na Alitu (všech) o 5% za každý úlomek. Úlomky časem nemizí ani po opuštění lokace, takže si je lze šetřit a vracet se pro ně.
Po úvodním seznámení s principy hry se Alita loučí s Valkarianem a vydává se na samostatné pronásledování zloděje meče. To začíná ve vesnici Arathen, kde také najdete obchodníka a ubytování, ale napřed musíte obyvatele vesnice zachránit z rukou nájezdníků. Po té se Alita vydává hledat stopy po meči v blízkém okolí a nakonec se vydává zpět do sídla Inkvizice v hlavním městě - Kyallisaru, kde po hutném "zaquestění" přijde zvrat a nezbytné odhalení a Alita se vydává na další výpravu, tentokrát na sever do hor, kde se konečně dozvídá pravdu...
Grafická a zvuková stránka Kult: Heretic Kingdoms je pěkná, ale už je na ní znát věk hry. Atmosféra hry je vynikající, zvláště pak Kyallisaru, Opuštěných dolů, Hradu Černá skála a Relikviáře. Jen je škoda, že neherní prostory jsou vyplněny šedivým cosi a ne třeba pohledem do údolí (většina hry se odehrává v horách, takže by to mohly být úchvatné scenerie). Hra mě dokázala pohltit díky svému příběhu (který se posouvá rozhovory během kterých se ještě spustí animace, která odhalí část z historie herního světa) a navnadila na další díl - Shadows: Heretic Kingdoms. Jen škoda, že je relativně krátká a některých zbraní a Attunementů si pořádně užijete až v Relikviáři, který se však zpřístupní až těsně před koncem hry.
Pro: Atmosféra, příběh, zajímavý svět, Dreamworld.
Proti: Krátká. Je znát věk hry.