Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Legend: Hand of God

25.07.2008
65
21 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Legend: Hand of God je akční RPG připomínající Diablo II. Hlavním hrdinou je Targon, jehož úkolem je najít tři části artefaktu Hand of God a s jeho pomocí zavřít portál, kterým se do světa hrnou pekelné potvory.

Hra disponuje grafikou, která umocňuje předem nadesignovaný svět (prostředí se tedy negeneruje jako v Diablu) se spoustou detailů. Samozřejmostí je spousta předmětů, příšer, nějaký ten side quest a další vychytávky.

Z Diabla 2 je okopírována ohromná spousta věcí, od waypointů až po systém dovedností pro každé povolání. Novinkou je, že každé postavě zvolíte dvě specializace, takže můžete vytvořit např. paladina skloubením válečníka a léčitele apod.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
K teto hre jsem pristupoval velice skepticky, ale vyklubala se z toho naprosto skvela Diablovina s paradne nadesignovanym svetem (akorat ty dungeony me moc nebavily, ale nebylo to zas tak hrozny), hezkou grafikou a vybornou hratelnosti. Z Diabla je vykradeno kde co, ale i tak se zde najde nekolik chybek. Vylozene me stvalo vybavovani postavy, ktery je reseni dost nesikovne, dal treba kurzor, kterym se obcas spatne trefuje nebo spatne vyresene sbirani veci lezicich na sobe. Tohle vsechno jsou ale jen musky na jinak skvely hre. Pokud jako ja netrpelive ocekavate Diablo 3, zahrajte si tohle, to Diablo z toho uplne cisi. Doporucuju.

Pro: Paradni hratelnost, skvele nadesignovany svet, Diablovska hratelnost.

Proti: Vybavovani postavy, kurzor, sbirani veci, side questu mohlo byt vice.

+12
  • PC 70
Diablovky mám v oblibě, ale mimo Divine Divinity a Titan Questu s datadiskem jsem ještě nenarazil na takovou, která by mě oslovila. Při jednom větším nákupu krabicovek mi však padl do oka tento titul a po shlédnutí gameplay videa bylo jasné, že tohle je přesně ten styl, který mi sedí. Navíc sedí i Romče, a tak jsme mohli hrát singleplayerovou kampaň na dvou PC spolu.

Kvůli příběhu nelze zvolit hlavní postavu ani její pohlaví a jedinou možností výběru je Targonova specializace. Díky skloubení cesty lotra a cesty magie jsem vytvořil iluzionistu, který se nakonec ukázal jako ideální řešení všech problémů, které se mi vloudily do cesty. Jako zastánce vyvolávání mě mrzelo, že vyvolat lze jen hydru stojící na místě a ne klasického pohybujícího se spolubojovníka, ale nakonec se bez něj dalo obejít.

Runové kameny představující teleporty a doplňovací svatyně zároveň byly, až na výjimky, vhodně rozmístěny a netrvalo moc dlouho se k nim dostat. Z různorodých lokací mě nejvíce zaujal elfský les a špatný nebyl ani hřbitov nebo zasněžená trpasličí krajina. Poušť a bažiny byly naopak tím nejhorším, čím jsem na své cestě procházel. Zdolání potvor zde trvá daleko déle než je v podobných hrách zvykem, takže i když lokace nejsou kdovíjak velké, jejich vyčištění zabere dost času.

Vůbec se mi nezamlouval nápad s kurzorem myši, který představovala světélkující víla, protože se s ním špatně zaměřovalo při teleportaci, kdy se klikalo na název teleportu, a hlavně pak ve sněhové vánici. Kdyby mi hra především v těch rozhodujících chvílích méně padala, určitě bych se u ní méně navztekal a odpustil jí i dva nesplnitelné vedlejší úkoly. Přesto Legend splnil očekávání a zabavil tak, jak měl.

Pro: diablovka, Targon, dvě specializace, runové kameny, různorodé lokace

Proti: chybí vyvolávání, kurzor myši, bugy

+8
  • PC 75
Docela tupá lineární RPG mlátička, která si zaslouží projít, ale něčím vyjmečným asi nikoho nepřekvapí.

Vše bylo vsazeno zřejmě na grafiku. Jak se lze dočíst v recenzích, vývojáři pro hru vytvořili vlastní engine, který je ovšem poměrně náročný na HW. Ano, svět Legend je opravdu koukatelný, ale ještě nikde se mi nestalo, že by i na průměrných detailech například déšť natolik paralyzoval hraní, že jsem si v duchu přál, ať už konečně přestane chcát.

Proč lineární? Ačkoliv se prostředí mění a vystřídáte několik krajin, po chvíli zjistíte, že dokola kopírujete scénář - pustina, vesnice, dungeon. V každé krajině narazíte na 2-3 druhy nepřátel, které se opakují a jsou jakoby pořád stejně rozmístěni, takže většinou tušíte, co vás čeká za rohem. Nic proti, ale když navštívíte po desáté na oko stejnou osadu, v sestavě jeden Shaman a pár pobíhajících Orků, po chvilce vás na tom již nemá co překvapit... Příjemným zpestřením jsou šéfové, kteří vynikají svou mohutností a zvednou trochu hráčův adrenalin.

K postavě a RPG modelu samotnému. Přijde mi, že je tam jen hrubý základ, troufnul bych si i na něco složitějšího, s více vlastnostmi. Avatarovi to celkem sekne, ale myslím si, že to vývojáři trochu přehnali s velikostí amuletu... Vybavování postavy je celkově trochu nepovedené a častokrát se vám nepovede napoprvé klikonut na správnou věc. Viz také co píši o kurzoru níže...

Slibované 'cinematic' souboje jsou možná hezčí na pohled, určitě působí reálněji, ale jelikož k boji používáte jedno tlačítko a snažíte se protivníka co nejdříve vyřídit, je vám to celkem jedno, po chvíli je nevnímáte... Lze si všimnout i nedostatku. Při fatálním úderu protivník padá k zemi a vypadnou z něj předměty, ještě než avatar dokončí údery.

Teď ještě k předmětům, truhlám, sběrným místům. Některá skrytá místa vypadají zajímavě, bohužel z 90-ti % nic zajímavého nevydají. Těch zbylých 10% připadá na zvláštní předměty, které jsou údajně na stanovených místech. Samozřejmě ze začátku má smysl všechny truhly otvírat. Ale po určité době, když máte dostatek zlaťáků a kvalitní výbavu si můžete koupit, se stává z otvírání truhel otravná rutina a já se jim už vyhýbám. Najít v trávě amulet nebo prstýnek je také lahůdka, v podstatě nejdou vidět. Co mi ještě vadilo, tak že nemůžu předmět z inventáře jednoduše zahodit, nebo že nemůžu předem vidět jeho atributy, ještě než ho zvednu ze země.

K ovládání hry slouží výhradně myš, použití kláves by se ale určitě hodilo. Například při užívání potions (doplňování zdraví či many) při probíhajícím boji. Někdy je o nervy sjíždět kurzorem dolů na lahvičku a trefit jí... Ve hře bohužel chybí nastavení rychlosti kurzoru, který se mi zdá neohrabaný a například při doplňování 20ks lahviček u obchodníka si tak můžete postavit na kafe, než se vám to podaří.

Hudební doprovod je spíše průměr. Hodně skladeb je jen modifikovaná melodie, kterou uslyšíte někde na začátku. Jediná opravdu hezká hudba mi přišla ve vesničce Turint, kam jsem se rád vracel, abych si jí poslechl.

Pro: Grafika, reálnější boje, šéfové.

Proti: Linearita, málo zápletek, opakující se nepřátelé, málo překvapení v truhlách, vybavování postavy, nemožnost používání kláves.

+7 +8 −1