Pán bohů germánského severu, Ódin je svědomitým správcem devíti světů, na něž shlíží ze svého trůnu jménem Hlidskjalf. Vidí vše, a tak mu neuniklo ani to, že jej chtěla svrhnout dcera jeho bratra Lokiho, které velkoryse dovolil pobývat na svém dvoře v samotném Asgardu. Pln spravedlivého hněvu ji srazil zpět do Ragnaroku a na věky ji zapověděl návrat. Zpupné Hel je však pokora cizí vlastností, ostatně, jako dcera boha zlého úmyslu nemůže být jiná, a tak ihned začala kout odvetu. Zvenčí je svět Asgard přímo nedosažitelný, ale kdo ovládne prostřední Midgard obývaný lidmi, stane se pánem celého devítisvětí. Hel proto přepadla s armádou krvelačných bojovníků z Ragnaroku právě tento svět. S každou dobytou osadou se její armáda zvětšuje, neboť padlí Vikingové, místo do Valhally, míří coby nemrtví do pekelných šiků zlomyslné Hel. Lidé prohrávají a Ódin se jim rozhodl pomoci vysláním své dcery Freji, která lidem určí šampióna. Ten je jedním z nich, válečník Skarin už v líté bitvě jednou padl a přesto ještě nenadešel jeho čas. Aby si zasloužil své místo v hodovním sále Valhally, musí sjednotit Vikingy po svým velením a získat Midgard zpět.
Battle of Asgard je po rubačce Spartan: Total Warrior druhou hack´n´slash akcí od studia známého především díky svým strategickým titulům ze série Total War. Battle of Asgard je oproti soudobým i současným rubačkám unikátní hned v několika ohledech. Co zaujme na první pohled, je téměř neomezená svoboda pohybu po jednotlivých ostrovech poměrně velké rozlohy. Další je rozsah samotných bitev, ve kterých se počty bojovníků mohou směle měřit s těmi, běžnými v RTS od Creative Assembly. Klíčových bitev na každém z ostrovů se účastní až stovky bojovníků na obou stranách. Do takových bitev se ovšem nedostanete jen tak, musíte se za ně sami přičinit a to lze jedině tak, že budete poslouchat Freju a naslouchat vikinským předákům, kteří vám budou zadávat úkoly sestávající zejména z osvobozování míst obsazenými Helinou cháskou. Sféry vlivu jsou tu vyznačeny jasně, na svobodných územích je slunečno, na Heliných doménách věčně prší.
Na průzkum okolí základního tábora se však můžete vydat i sami. Je to užitečné, protože zajatci, kteří se po dobytí vesnice vracejí do vašich řad jsou i v táborech pekelníků ve vězeních tvořených velrybím hrudníkem, či uvázaní u lebkového kůlu v divočině. Runové power-upy zbraní, vrhací sekery, lektvary a jídlo nakoupíte za zlaťáky, které při svých rejdech nalootujete. Zpestřením pak je sbírání limitovaného počtu sudů vzácné medoviny pro šenkýře. V hromadných bitvách, které můžete zahájit až po osvobození převážné části dané oblasti nejde o to, zabít každého nepřítele. Musíte se postupně probít ke všem vůdcům nepřátelských šiků a zabíjet hlavně je, dokud se nepřátelská armáda neobrátí na ústup. Pokud jste předtím na mapě našli kamenné dračí odpočívadlo a získali ještěra na svoji stranu, tím lépe, drak pro vás během bitvy několikrát sežehne vybrané části bitevního pole. Svůj bojový styl musíte přizpůsobovat tomu, zda proti vám stojí regulérní bojovníci, lučištníci, rychlí vrazi nebo minibossové. Některé questy budou vyžadovat stealth přístup se starým dobrým podřezáváním krků. Celkově tato rubačka působí trochu jako strategie z pohledu pěšáka.
Jsem na konci a netuší nikdo proč si nemůžu koupit healt potion? Chci je do závěrečný bitvy a když je chci koupit tak mi řeknou že nemají na skladě :-D Netuší někdo?
Pro: otevřené prostředí, zábavné souboje a množství komb, severská mytologie, velké bitvy
Proti: mizerná optimalizace, nedotaženost na více frontách, v poslední třetině neskutečně stereotypní (v tomto případě je 16 hodinová délka spíše záporem)