Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers 2012

15.06.2011
63
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012 vychází z populární karetní hry Magic: The Gathering. Nejedná se však o první převedení do počítačového či konzolového světa, nýbrž je následovníkem vcelku populárního Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers, které vyšlo v roce 2010.

Základní principy hry zůstávají stejné jako v původní karetní hře. Hráči začínají s balíčkem karet, který obsahuje země (jež jsou zdrojem po sesílání kouzel, či tzv. mana) a kouzla samotná. Kouzlením se rozumí vyvolávání různých příšer, či bojových pomocníků, až po sesílání pomocných, zraňujících či tzv. kouzel s okamžitým efektem. Cílem hry je porazit svého oponenta snížením jeho zdraví na 0. Hra je tahová, takže hráč má dostatek času si promyslet každý krok svého kola.

Autoři si pro nás připravili tři základní kampaně. První dvě kampaně jsou založeny na karetních duelech a úspěšné pokoření oponenta vás posune k dalšímu. Třetí kampaň je novinkou této hry a jedná se o tzv. Archenemy souboj, ve kterém se spojíte s dvěma dalšími spoluhráči (v singleplayeru jsou ovládány počítačem) proti jednomu, o něco silnějšímu oponentu. Každá kampaň má 11 duelů a navíc byly přidány tzv. karetní rébusy (puzzles), ve kterých jste postaveni řekněme do pozice prohrávajícího hráče a vaším úkolem je najít způsob, jak tento stav přeměnit ve váš prospěch. Jedná se zpravidla o velmi dobře promyšlené situace, které vám ukáží neuvěřitelnou škálu možností této karetní hry. Oproti dílu z roku 2010 zde se musíte k rébusům "probojovat" přes oponenty v kampani.

V multiplayeru máte na výběr hned z několika možností. Můžete vyzvat hráče na duel, nebo tzv. kooperativní mód, kde hrají proti sobě dvě dvojice hráčů, nebo free-for-all mód, ve kterém jsou čtyři hráči proti sobě navzájem. A v neposlední řadě už výše zmiňovaný Archenemy mód, ve kterém se trojice hráčů spojí proti výrazně silnějšímu oponentovi (ten je vždy, i v multiplayeru, řízen počítačem).

V první kampani příběhu si porážením oponentů otevíráte nadefinované balíčky, s kterými můžete později hrát. Každým úspěšným vítězstvím (ať už v singleplayeru, či multiplayeru) odemykáte kartu balíčku, s kterým hrajete. Každý předdefinovaný balíček má 16 uzamčených karet, které se pochopitelně vyplatí odemknout.

A to nás dostává i k dalšímu vylepšení oproti předchozí verzi a to je tzv. deck manager, neboli správce balíčku. Zde si můžete prohlédnout nejen, jaké karty jsou pro vás ještě uzamčeny, ale můžete si i upravit balíček, s kterým se chystáte hrát.

Hra byla distribuována na Steamu, tudíž obsahuje i 20 achievementů.


Poslední diskuzní příspěvek

Pokiaľ viem nikto to nehráva, pretože sa to neoplatí. Nemá to možnosti Magicu a freeware alternatív je priveľa. Táto hra je tutorial a potom už len výsmech a úboha snaha Wizardov zarobiť na videohernom trhu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Prekvapuje ma, že túto sériu nerobí EA. Predsalen ich každoročné chŕlenie športov, kde zmenili maximálne tak obal a updatli zostavy, by sa dalo prirovnať aj tejto hernej sérii - zopár upravených a pridaných balíčkov. Jeden nový mód archenemy, grafika rovnaká (ale to v tomto prípade nevadí), stále nemožnosť stavby vlastného balíčku, pridávanie odomknutých kariet pridáva automaticky aj landy (ktorých býva v balíkoch vždy zbytočne veľa), nevybalansované balíčky, kde taký upírsky Sorinov balík väčšinou valcuje tie ostatné. Nehovoriac o príšernej AI, ktorá sa najviac prejavuje na Gideonovom balíku s equipmentami. AI nevie správne equipnúť, prípadne jej ťah sa rovná equip na príšeru a, potom equip na príšeru b toho istého equipmentu a nakoniec zas equip naspäť na príšeru a. Prípadne momenty, v ktorých AI neblokuje, hoci to znamená, že dostane smrteľné zranenie a oponent tak prehrá. A to som si dal prosím vysokú náročnosť...

Najväčší problém nového módu archenemy spočíva v tom, že archenemy karty sú sami o sebe silné, zatiaľ čo hráčske balíčky sú dosť slabé a silou ich prekoná aj lepší draft. Potom sa naozaj hrá na náhodu, aká archenemy karta sa otočí... No i tak je archenemy asi tým najzábavnejším, čo táto hra ponúka.

Pro: ako tutorial pre začiatočníkov je to ok, archenemy, viac špeciálnych abilít, no stále pomerne málo

Proti: nemožnosť tvorby vlastného balíka, málo balíkov, zlá AI, minimum zmien oproti predošlej hre

+7
  • PC 65
Hodnotím výše než ročník 2010, zaprvé jsem od toho tentokrát nic zásadního nečekal, zadruhé se na tom podepsalo mé karetní sucho, ale hlavně mě tahle dvojhubka na těch 10-15 hodinek, pravda, zabavila. Povedená technická stránka, jsou tu slušně vyrovnané balíčky, akorát obtížné kvízy a hlavně mód Archenemy. Ten je sice dost o náhodě, nicméně hlína to je tak jako tak, a nebo možná právě proto.

Výtky v podstatě zůstaly stejné, co k předchůdci, takže... stále chybí pořádná stavba vlastního balíčku, hodně věcí je automatických = občas se špatně zaplatí mana, nedá se zamířit bleskem vlastní bytost a podobně (něco jde naštěstí povypínat v nastavení). A ani AI zrovna nezáří.
+6
  • PC 35
Největším mínusem této hry je bohužel to, na čem by vlastně měla stavět. Mám na mysli tvorbu vlastního balíčku, která je zde tak omezená, že se vlastně o žádnou tvorbu ani nejedná.

Ve skutečnosti se celá strategie smrskla na volbu toho správného (předpřipraveného) balíčku proti soupeři, který vás zrovna čeká.

S jedním balíčkem se samozřejmě vyhrát dá, ale je to jen otázka náhody, nikoli umu složit si perfektní balíček.

Předpřipravených balíčků je sice hromada, ale bez tvorby opravdu vlastního to je nuda závislá opravdu jen na náhodě.

Pro znalé věci bych chtěl nastínit, jak moc je tu ona tvorba balíčku omezena.

V každém předpřipraveném balíčku máte cca 80 karet a vše co s takovým balíčkem můžete udělat je, že vyndáte některé karty, přičemž každá karta je zde zde v určitém počtu, který nelze zvýšit. Takže pokud máte k dispozici jen 2 karty daného druhu, ale chtěli byste 4...máte smůlu.

Karet "Lands" je v každém balíčku také pevný počet, který nelze měnit. Což naštve hlavně u balíčků závislých na více barvách. Řeknete si, že vyndáte karty určité barvy, ale počet a druh "Lands" prostě nezměníte...máte smůlu.

PS: Slovo optimalizace tvůrcům hry nejspíše nic neříká.

Pro: myšlenka

Proti: zpracování, téměř nulové možnosti při tvorbě balíčku

+2 +3 −1