Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (23.05.2013 16:51): ... Ok, tak to holt nezvládnu vysvětlit, že tam ten rozdíl je a to je důvod, proč mám SS:SE tak rád a PK ne.

Ano, každý level měl jiné nepřátele, ale vždy to byl jeden closecombateer a jeden co mohl i vrhat. Plus občas nějaký speciál (čarodějka). To že se jednalo o neustále reskiny z nich něco super nedělá, naopak.

Muzika byla fajn, co si tedy pamatuji
Je fakt, že na ambient si stěžovat nemůžu. Jakmile ale začala hudba bojová, bylo zle. Kdyby to tenkrát použili při obléhání ve Waco, mohlo to celé dopadnout ještě asi dobře.
@Shoggot (23.05.2013 16:05): To se tady snažím vysvětlit už od začátku ach jo. V SS nebyla na nepřátele vůbec aplikovaná fyzika, zbraně tam jsou naprosto obyčejné..pokud nepočítáš dvojku. V Painkillerovi byl zbranový arzenál originálnější. Humor je na straně Sama. Nepřátel bylo v painkillerovi také více, co nový level nový nepřítel.
Obě hry mám rád, SS kůly humoru a nadsázce. Painkillera kůly fyzice a rozmanitým nepřátelům.


@Bodkin (23.05.2013 16:14): Obě hry znám jako své boty a aniv jednom co jsi napsal není pravda. V SS sebereš klíč nebo banán whatever a co se stane? Naběhnou na tebe nepřátelé.
Rychlost Sama v SS1 byla uspokojivá ve dvojce už ne... byl jsi pomalý. V PK jde pokud to nevíš, využívat tvz. Bunny hop jenž tě výrazně zrychluje. Nepřátelé se spawnují stejně jak v SS tak PK. Arorát nepřátelé vždy sedí do druhu levelu. Na hřbitově jsou kostlivci a čarodějnice. Na hradě rytíři a kati , v Lunaparku jsou loutky, šašci. V SS se nepřátelé měnily jen v SS 2. Takže bych to s tim přístupem viděl obráceně.
A s tim WM3.... VTIP? Pěkně debilní vtip.....a co máš proti vylepšování v PK? V SS si sand taky vyzobával peníze a jiný věci ne? Ježiši promin ale ten poslední odstavec je vtip.

@pajmič (23.05.2013 15:59): Chvíli to byla sranda, ale tím jsem se vydováděl už AvP, kde predátorův SpearGun dělal to samé, byť při dobrém zásahu trhal vetřelcům hlavy a oudy a nenechal je hongat se na zdi celé. Šurikenomet ee, ale zmrazit a pak rozstřelit byla docela zábava, byť pak správná taktika proti těm větším nepřátelům.

Koncept může být podobný, byť SS právě nezavrhl sbírání klíču atp, ale pak si to schválně zahraj. Level v PK a pak level v SS a všímej si rychlosti tebe a nepřátel, jejich distribuci skrzevá level, samotnou stavbu levelů, kudma vedou hráče, jak na ně chystají pasti či vlny nepřátel... Značně odlišný (a zábavnější) přístup.

Plus v PK jsem si často připadal jako u mária. Zlaťáčci, duše, plnění úkolu pro kartu... to všechno ještě více ničilo už tak nevyrovnané tempo, které i to pitomé MW3 zvládá lépe.
Painkiller je velmi propracovaný a zábavný. Musíte ovšem brát ohled na definici FPS žánru v celé jeho šíři, neboť ta zahrnuje hned několik rozdílných stylů hratelnosti. Mám teď na mysli střílečky z let 1992-2007, a ty vždy dokázaly přijít s něčím novým, žánr postupně formovaly, měnily, zocelovaly. Byť je samozřejmě jasné, že pokud někomu všechny ty prvky v nich obsažené nesedí, tak si hru nijak neužije, nebaví ho. A dá jí pak proto nízké hodnocení. Sbíráte tu duše, plníte úkoly, hledáte secrety, používáte karty, máte po omezenou dobu démonské schopnosti apod. To, v kombinaci hraní na vyšších obtížnostech, nemožnosti libovolně ukládat, dvou rozdílných konců, daných strategií s bossy, celkově vytváří onu propracovanost a zábavnost. Typickou ukázkou hry, která má většinu z celého žánru, je třeba výborný Vivisector.
@Phoenix (23.05.2013 14:42): Ano už si vzpomínám,hrál jsi tam za něakou slečnu,hra na motivy jurského parku. Dobré technologické demo ale gameplay byl upřímně děsný :)
My si opravdu nerozumíme, prostředí a variabilita druhotné být ani nemůže. Musí to pasovat do základu a myšlenky té střílečky. Do onoho střílení a samotné hratelnosti.
Představ si něaký prototyp hry v něakém enginu...kde máš jen prostor, postavu nepřátelé a základní umělou inteligenci. Zde by jsi měl střílečku v holé podobně absolutně bez ničeho pouze jen to střílení. Za 2 min by tě to přestalo bavit..ale pokud do enginu hry dáš rozmanitá prostředí a něakou jednoduchou leč účelnou myšlenku nabere to to střílení jiný rozměr. Nevím možná si taždý střílečku definuje jinak. Pokud to vidíš tak jak píše tak ok dobré pro tebe :) Já se na to dívám jinak a možná proto mě Painkiller baví.

@Bodkin (23.05.2013 15:42): To tě opravdu nebavilo napichovat nepřátele kolíkovačem? Nebo koukat na mrtvoly jak sebou mrskaji pod náporem proudu ze shurikan zbraně?:(
Opravdu jsou tyto střílečky v konceptu naprosto stejné. Naběhneš do lokace vynoří se vlna nepřátel,nepřátele vybiješ a jdeš dál. Sbírání lékarniček a nábojů, secrety, bossové
Opravdu v tom až na to téma neni rozdíl. :(
@pajmič (23.05.2013 13:37): Nu, hráli, ale asi jsem na tohle více náročný ;) Neprotiřečním. Ty tvrdíš originální zbraně, já si při zmínce originálních zbraní vzpomenu na Blood, Pain má klasické zbraně (až na ten šurikenomet a painkillera), dvě smontované do jedné, aby se vyhnuli problému užitečného Alt-firu. A právě kombinace brokovky s mrazičem a kulasu s raketometem mi přišla fajn, protože se vzájemně na rozdíl od ostatních doplňovali. Mizerné jsou proto, že nemají ten správný feel, hitboxy to někdy nestíhají a nepřátelé létají na všechny strany jako pinpongáče.

Ano, každá mise vypadá jinak/jedná se o jiné prostředí, ale level design je stále stejný nebo jen lehce obměněný. 'Nejraději' mám blázinec a plague city, to má alespoň atmošku. Architektonika je tam šíleně přepálená, nejvíce se to jde vidět u Opery? Tam ta gigantická epičnost ostatních levelů vypadává a člověk má spíše dojem, že je hračka nebo nějaký trpaslíček. Nebo lépe, úplně to tam ujíždí, cela ta scéna je jak pro bandu obrů, ale židličky a schody a všechno je děláno pro hráče, takže je to příliš kontrastní . Tímhle právě netrpí ty mé oblíbené levely, ty jsou takové... vyvážené.

@pajmič (23.05.2013 13:42): Painkiller NENÍ jako SS. Možná si přeje být jako on, ale v zásadních věcech se mu to nedaří a selhává.
Zmínil jsem jen ten první akt, který je prostě debilní. Dál jsem hru ještě nehrál. Ta prostranství jsou nudná, ta část ihned po obrovi je pitomě předimenzovaná. Jdeš, zabíjíš nepřátelé a pak se musíš vracet zpátky, aby jsi zabil nepřátelé, kteří se zatím respawnovali na místě, které už jsi prošel. Pitomost. Pak tam musím dvě minuty čekat bez nepřátel, než se něco uráčí spawnout a přijít.

To všechno navíc v nenápaditém šedivém prostředí, s brokovnicí a metačkou kůlů, která se okouká přesně za pět minut, co jí člověk začne používat. Otřesnou hudbu bych ještě pominul. Nuda, nuda, šeď, beton, hrát to je pro mě trápení. Možná se ještě dokopu k druhému bossovi abych mohl napsat komentář, který bude varovat ostatní.

Několikrát je tu zmíněn špatný level design. Mě to trochu přijde jako zaklínadlo, za kterým moc dobře nevím co si mám představit. Můžete to konkrétně trochu rozvést. Shoggot zatím zmínil jen velké síně v prvním aktu. Jestli myslel tohle , tak nevím, já třeba neví, kde tam ty nepřátele jako musel hledat. Navíc je tam ten obr, takže určitou logiku ta velikost tý katedrály má. Mě tu třeba spíš vadila ta skákací pasáž, k jednomu secretu v tý boční lodi, ale jako celek jsem s tímhle levelem problém neměl.

Aby bylo jasno, rozhodně se nehodlám hádat a přemlouvat vás ke zvýšení hodnocení, ok nebavilo vás to, nelíbilo se, tak to je. Mě fakt spíš zajímají ty konkrétní důvody, protože mě se zase skutečně tak často nestává, abych střílečku dojel do konce a hned si ji dal znova. Většinou jsem ke konci rád, že to mám za sebou a s chutí si pustím něco úplně jiného, nejlépe jiný žánr. Proto mě to zajímá, v čem je ten rozdíl, že mě to tak bavilo a vy to považujete za odpad...

@pajmič (23.05.2013 14:11): Nerozumíme si. Některé FPS (ty dementní) mají střílení jako cíl, jiné jako prostředek. Jestli se někde mění nebo nemění prostředí, nepřátelé nebo cokoli jiného je druhotné.

V Trespasserovi je úkolem po ztroskotání utéci z ostrova, plného dinosaurů. Jestli je u toho člověk postřílí, vyhne se jim nebo jim uteče je jen a jen jeho problém. Hra nestaví na tom, jak je strašně cool, že všechno všude bouchá a odevšad se valí nepřátelé, aniž by to mělo nějaký valný smysl.
@pajmič (23.05.2013 13:09): Pokud má podle tebe Painkiller skvělou fyziku, tak jsme asi každý hrál jinou hru. Slovo dementní jsem použil schválně, běžná střílečka totiž v porovnání s Painkillerem dementní není. Běžná střílečká má něco jako level design a má nepřátele, kteří nepůsobí jako balónky, které je potřeba jedním bodnutím jehly propíchnout. Horší pocit z akce těžko pohledat.
A dementní chození a dementní rozhlížení se a dementní mačkání čudlíků a dementní dialogy a dementí sbírání předmětů...
@Phoenix (23.05.2013 14:04): Trespasser neznám ale věř že pokud se jedná FPS primární roli hraje to "dementní" střílení. A jak už jsem řekl jde jen o to jakou omáčkou to outoři obohatí.
Pokud by zůstali jen u toho střílení bez měnícího se prostředí, nepřátel a zbraní tak bych řekl "ano painkeller je opravdu debilní střílečka"


@Shoggot (23.05.2013 13:54): Souhlasim s tebou že Sam JE SUPER cool hrdina. Podle mě lepší než Duke, jeho smysl pro humor a hlášky jsou boží.
@pajmič (23.05.2013 13:53): Pokud by to byla řečnická otázka, tak právě musí být každá střílečka dementní. Což jaksi není. Jsou střílečky, ve kterých je střílení cílem (to jsou právě ty dementní), jiné, ve kterých je střílení (navíc často poměrně zřídkavé) prostředkem (nejlepší příklad je pravděpodobně geniální Trespasser).

@pajmič (23.05.2013 13:42): Ne, není. Hraje se jinak. Nepolevuje v tempu, má více zbraní, které mi víc sednou, bavili mě nepřátelé, sedlo mi více prostředí, je prostě ve všech ohledech lepší.
I ten hrdina mi samozřejmě sedne v SS víc, protože je aspoň parodií na drsňáky a má pár vtipných hlášek. Hrdina v PK je lobotomik.
A jo, nepřemlouvej. Mě ta hra nebavila, nelíbila se mi, nepříjde mi téměř v žádném ohledu originální, zábavná nebo zajímavá. Šmitec. A nepřesvědčíš mě, aby mě bavila. A i kdyby jí udělala stará slepá paní, na věci to nic nemění. A tvoje myšlenkové pochody chápu.

@Crash (23.05.2013 13:38): Ať si PK baví koho chce. Nikomu jeho hodnocení neberu, ač teda nechápavě vrtím hlavou.
@Phoenix (23.05.2013 13:43): To byla řečnická otázka... samozřejmě. Ale každá střílejda má základ stejný a to je střílení.....každá to střílení pojme jinak. Nějaká to obalí super sprostředím,logickými hádankami. Jiná zase atmosférou a neustálým propením nepřátel.:)

@Crash (23.05.2013 13:49): Amen
@pajmič (23.05.2013 13:37): Taky jsem nějak ten "mizerný level" design nepochopil. Mě právě se ta bláznivá rozmanitost líbila, občas jsem se i kochal. I když nejpůsobivější levely byly podle mě v tom prvním datadisku, ten Sirotčinec, Stalingrad nebo Cirkus se mi líbily asi nejvíc...
@pajmič (23.05.2013 13:09): Která střílečka není dementní? Clive Barker's Undying, The Operative: No One Lives Forever, No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way, Star Wars: Dark Forces a následovníci, Far Cry, System Shock (dvojka a Deus Ex už nejsou primárně střílečky), Deus Ex: Invisible War, The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, The Terminator: Future Shock, The Terminator: SkyNET, Half-Life, Jurassic Park: Trespasser, Project I.G.I., Return to Castle Wolfenstein, Shadow Warrior, ...

Mám pokračovat? Ty nejlepší střílečky se vyznačují právě tím, že nejsou dementní. Občas mě zaujme i nějaké z těch dementních, ale velmi málo kdy, většinou bývají těžce nudné (původní Painkiller je výjimka, ale zdaleka se neshodnu s každým, jak je vidět v diskuzi).
@Shoggot (23.05.2013 13:25): Painkiller je uplně totéž jen s jíným hrdinou, temnější atmosférou a fungující fyzikou. Mě také baví Serious Sam tedy mě logicky baví i Painkiller. JE TO TO SAMÉ. Takže opravdu nechápu tvé myšlenkové pochody. Nevermind.....přemlovat tě rozhodně nehodlám.
@Shoggot (23.05.2013 13:25): No vidíš jak je ten svět subjektivní. Serious Sama jsem hrál jen chvilinku, takže tady nemohu soudit. Dooma jsem se něco nahrál, jedničky i dvojky a přesto ve chvíli kdy přišel Quake tak Doom pro mě skončil. Quaka jsem si pustil nedávno a už mě to taky moc nechytlo. Takže kdybys dneska přede mě položil Dooma, Quaka a Painkillera, tak si jednoznačně pustím tu "sračku" jak ty říkáš.

Třeba je to tím, že už jsem starší pán a ta pomalost" mi vyhovuje. Asi si večer nainstaluju toho Sama a vyzkouším,jestli na to ještě stačím... ;-)
@Crash (23.05.2013 13:11): Správně a kdyby byl gameplay tak děsný jak píše kolega výš tak by tě to co nebavilo že?

@Bodkin (23.05.2013 13:18): Hráli jsme stejnou hru? To co jsi popsal měli poslední tři painkillery nikoliv ten první ze všech nejlepší. Navíc si protiřešíš píšeš "mizerné zbraně" a následně že bylo přijemné spojení......wtf? Každý level v jiném prostředí: Hřbitov, středověký hrad, středověké město, Babylon, základny, kostely, katedrály, catakomby, blázinec atd. už jenom z proto nemůžeš napsat že to má mizerný level design.
Hl 2 bylo od mnohamiliardové obrovské firmy na jejímž enginu dělaly snad 8 let.
People can fly malé studio se směšným rozpočtem. Jasně že HL 2 vypadal lépe.
Mimochodem HL2 měl mizerné recyklované zbraně z HL1 až na GRAVITY GUN. O level designu ani nemluvim,pořád stejné prostředí (celkem byli asi tři).
@pajmič (23.05.2013 13:09): Za tu grafiku, plus pár dalších věcí to má 30%.
Hratelnost ubíjející (právěže je pomalá), zbraní je 5 a nepřišly mi vůbec zajímavé, celá první epizoda má prostředí prostě na hovno, absolutně nezajímavý a fádní...
Jako u mě to nezmění nic. Prostě ta hra mě nudí neskutečným způsobem, nepříjde mi absolutně ničím zajímavá a blbě se mi hraje.

@Crash (23.05.2013 13:11): Jak říká Bodkin. Já mám rád zběsilé dementní střílečky celkem. Serious Sam je super. Doom je super. Painkiller je sračka.
@pajmič (23.05.2013 11:27): Mizerný gameplay, mizerný level design, mizerné zbraně, nebylo to dost zběsilé... Bosové byli... fajn, to jako asi jo. Příjemné mi přišlo spojení mraziče s brokovnicí a kulometu s raketometem... a dva levely měli dobrou atmošku... Technická špička, chech, po půl roce vyšel HL2 :)

@kristmeister (23.05.2013 12:35): Serious sam byl už dřív. A lepší

@pajmič (23.05.2013 13:09): Objektivně můžeš být rád, že tomu nedá 0%

@Crash (23.05.2013 13:11): Ona právě není ani zběsilá! To je ten nejzákladnější problém!
@Shoggot (23.05.2013 12:36): Painkiller je možná docela hezká ukázka toho, že hra se člověku musí trefit do nálady. Já to hrál před dvěma lety, takže rozhodně něšlo o nějkou novou pecku, která by mě posadila na zadek. Souhlasím s tím, že je to zběsilá dementní střílečka, až na to, že mě to tehdy děsně bavilo. Totálně jsem u toho vypnul a s výkřikem "Tak pojďte vy svině!!!" (dámy prominou) jsem se prostřílel nejenom na konec, ale hnedle jsem si to dal ještě jednou na vyšší obtížnost a pak jsem si ještě přidal ten první datadisk. Bavily mě zbraně, bavily mě karty a úkoly které si pro jejich zisk musel splnit a bavili mě i ti megabossové, a asi mě hlavně bavilo, že jsem u toho vůbec nemusel přemýšlet. To se tak holt někdy sejde...
@special_plan (23.05.2013 11:48): Která střílečka neni v podstatě dementní? Že jo? Ne? Co je to za argument?
@Shoggot (23.05.2013 12:36): Pěkná grafika, originální zbraně a nepřátelé, skvělá fyzika. Ano žádný umělecký podtext v tom nehledat ale to co hra dělala, dělala dobře. Navíc na tom pracovalo malé studio z Polska. 60% Ok ale 30%? I kdyby tě hra nebavila sebevíc tak objektivně si takový hodnocení hra nezaslouží.
@pajmič (23.05.2013 11:27): Upřímně nechápu, jak ta hra mohla být někdy špica a nehodlám kvůli tomu měnit svoje hodnocení. Mě ta hra prostě velice nudí a příjde mi blbá. A to proti jednoduchým zběsilým střílečkám v zásadě nic nemám.
Are you fuc..ng kidding me? 30%, 40%? To je snad chyba v Matrixu? Chápu že hra nemusí sednout ale po řemeslné stránce je to skvěle odvedená práce v roce 2004 patřila mezi špičku.
Začne někdy ta bitva s tím prvním bossem na hřbitově, nebo je to bug a prostě tam má být rovnou? Už se po té mapě proháním nějakých pět minut a zatím nikdo nepřišel.
@Bodkin (01.06.2012 21:51): K tomu se tak nějak přikláním. Obča.sné ignorování taky. Výbušné sudy a bedny někomu pěkně hluboko strčit do řiti. Jsem ve třetím levelu a design úrovní mě taky drtí.
@Sasakr (16.08.2012 21:58): http://www.youtube.com/watch?v=WnFDg4E80EE

vyjít by to mělo v říjnu, tedy stejně jako Doom 3 HD.

PR kecy ze Steamu:

Key features
A modern remake of the Classic shooters, Painkiller and Battle Out Of Hell
14 adrenaline filled levels, including 4 Boss levels
Over 30 of the nastiest, darkest creatures from Hell
Devastating and unique arsenal of weapons
Singleplayer and Co-operative Campaigns spread across 4 Chapters
PvP and PvE Multiplayer modes
The soundtrack is forged in the same furnace as the weapons: heavy metal
Powered by Unreal Engine 3®
Steamworks fully integrated
Key Anti-Features (you know… the ones that make life EASY):

NO Kill-streak bonuses or airstrikes
NO auto-heal
NO AK-47, NO M16 or that sort of sh*t; just a healthy dose of .666 calibre weapons!
More to be announced!
Nějaké info? Co na tom chtějí vylepšovat? Graficky to špatný nebylo, rozhodně ne natolik, aby to bylo nutný předělávat, takže proč?
netušil jsem, že se chystá remake Painkillera. se s těma remakama nějak roztrhl pytel...