Project I.G.I. je taktická, v zásadě outdoorová, stealth akce z pohledu první osoby s nemožností ukládání. Jediným herním režimem hry je singleplayerová kampaň o délce 14 misí, ve které se hráč ujímá role samostatně pracujícího agenta Davida Jonese, vydávajícího se po stopách Josefa Priboie, obchodníka se zbraněmi. Ultimátním cílem příběhové linky je nalezení a zabezpečení ukradené jaderné hlavice.
Nejčastějštím herním prostředím je vojenská základna, kterou je potřeba infiltrovat, popř. z ní uniknout. Proti jsou po zuby ozbrojení vojáci s nikoli oslnivou AI, avšak značnou palebnou silou. Ačkoli přístup "last man standing" je povolen, možnosti doplnění zdraví jsou velmi omezené, a hráč je proto motivován k opatrnému, až minimalistickému průchodu. Atmosféru dotváří stresující hudba.
Ve hře je implementován nekonečný terén a od šesté úrovně se nepřátelé při vyvolání alarmu respawnují. Hra obsahuje reálné zbraně jako AK-47, SVD Dragunov, Desert Eagle nebo Spas 12. Vedle toho jsou k dispozici technologické vychytávky jako digitální mapa, která zobrazuje nepřátele i za zdmi, nebo sofistikovaný dalekohled. Hlavní hrdina se nepohybuje jen chůzí, ale také slaňováním a velmi často lezením po žebříku. Tyto pasáže jsou podávány z pohledu třetí osoby. Ve vlastní hře se výjimečně objevují spřátelné jednotky.
Hru lze jejím pojetím, především pak taktickou složkou, přirovnat k sérii Delta Force. U hráče se předpokládá důkladné seznámení s terénem a úkoly před započetím samotného hraní. Perličkou je výskyt vlajky ČR na helikoptérách a několika českých nápisů. V r. 2003 byl vydán druhý díl - I.G.I.-2: Covert Strike.
Pred minama te lehci obtížnost stejne nezachrani :)
Pro: volnost, nutnost plánování, obtížnost, grafika, zvuky zbraní, průstřelné zdi, pocit z dobře odvedené práce
Proti: občas frustrace z nemožnosti uložit pozice, odstřelovačka, krátké, AI protivníků