Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

Jste ochotni v dnešní době spustit adventuru v záseku, dvě hodiny ji hrát a od hry následně odejít, aniž byste na cokoliv přišli a posunuli se dál? Prostě opravdu lautr nic?

V minulosti normálka, ale teďka to zkouším (Monkey Island 2) a to pokušení se podívat do návodu je fakt velké a dneska už se to prostě bere tak, že když dvě hodiny něco hraju, musím se o dvě hodiny dále posunout ve walkthrough :-) Už jsem se jednou takhle podíval, zjistil jsem, že jsem nepřišel na šílenou pakárnu (lopata na ceduli) a vždycky když to udělám, tak se stanou víceméně 4 věci. 1. mám pak z hraní mnohem horší pocit a 2. mě to chvíli víc baví, za 3. po nějaké době mě to baví míň, protože z toho mám horší pocit a za 4. jakmile člověk takhle jednou ujede, má tendenci ujet při každém dalším byť miniaturním záseku.
Musím to sdílet i tady, udělal jsemrozhovor s vyvojarem nejlepsi adventury za minuly rok, Nightmare Frames. Doufam ze to vice lidi namlsa na to si tento skryty klenot zkusit.
@Fritol (15.01.2023 20:50): Děkuji, za pošťouchnutí, bohužel k Furíkům mám silnou averzi! Hlavně po až traumatických momentech když si nějaký furík sundal plyšovou hlavu a já viděl co se pod ní ukrývá.
Nevím jestli jste to zaregistrovali, ale vyšla opravdu nádherná klasická adventura s krásnou pohádkovou atmosférou . Právě to hraji a je to fakt pecka, skvělý animace, hudba, dabing a hlavně TA LÍBEZNÁ ATMOSFÉRA!
Já jsem teď v akci na GOG Syberii III koupil, snad to doladili, když ne tak je to za pakatel.

O Immortality slyším prvně. Chápu, že je to jenom přehrávání videií jako v Her Story? Ale vypadá to dobře...
@Dan9K (30.11.2022 15:28): Point and Click mám z adventur nejradši a ani tato odnož podle mě nikdy úplně nevymře. Ano, už nevychází úplné pecky, ale stále něco. A čtvrtou Syberii rozhodně nebudu hrát na gamepadu, ale klasicky myší. Když to jde hrát oběma způsoby, nemám námitek, protože jsou spokojení všichni a ne, jako u trojky, kde to ovládání bylo příšerné. Minimálně to původní před patchy.
já jsem nikdy nepochopil, proč by to mrtvý žánr být měl. Dejmetomu, že klasická point'n'click, ale jinak mi to přijde jako dost univerzální žánr a žánr, který měl vždy nejblíže filmu. Dobrodružství, košatý příběh, dialogy, používání předmětů a třeba logické úkoly. A je tam milion možností, jak to udělat.

to RTS z popela nevstaly nikdy, o adventurách se to píše každej rok :-)
@Tulareanus (30.11.2022 15:02): Já jsem ten článek nepsal, jen to sem dávám. Ono se o mrtvých adventurách hovořilo dřív a tak nějak to přežívá jako zakořeněné spojení, i když to už není až tak pravda. Ale není na škodu i ostatním hráčům připomínat, že adventury ještě žijí.
@Pluto (30.11.2022 14:27): No, mne to príde trochu od veci, o adventúrach sa to hovorilo tak v rokoch 2005 - 2010, ale v momente ako sa rozmohol vo väčšej miere pixelart, retro štylizácia a hlavne indie scéna, si to o tom žánre asi nikto kto hráva viac hry, nemyslí.
Dneska byla spuštěna nová stránka o adventurách s názvem Adventure Game Hotsport, za níž stojí tým zkušených novinářů i hráčů adventur v čele s Joshuou Clevelandem, který stál za populárním youtube kanále „Weird Gaming Adventure“ a Jackem Allinem, dlouholetým šéfredaktorem AdventureGamers.com.

U příležitosti spuštění stránky bude dnes probíhat slavnostní „launch celebration“ živý stream, kterého se zúčastni řada lidí z adventurní branže.
@jones1240 (20.09.2022 16:54): Hele, kašli to, ok máš pravdu, já jsem jen nečekal, že to tady někdo vezme tak smrtelně vážně a skončí to obviněním ze lží a osobním řešením někoho na úrovni poznámek, že nerozezná názor od faktu a ad hominem poznámkami o pochybnostech o pohodě a pod. Dostali jsme se někam, co je tady pro diskuse na DH typické. Jinde by se tomu zasmáli, pošpičkovali se, co ve skutečnosti dle koho MI je a není a tím by to skončilo.

Pořád jsem myslel, že se bavíme v rovině nějakých pocitů z něčeho a není nic nového, že se lidé vyjadřují ve smyslu např.: "čtvrtý díl MI není pro mě už Monkey Island" a pod. Zrovna jsem tohle četl někde nedávno a rozhodně to není o tom, že by někdo chtěl někomu vnucovat nějakou lež a tvrdit, že to fakt MI není. Stejně tak nalezneš názory, že není MI už nic, na čem nedělal Gilbert a podobně. V této rovině jsem se bavil, možná jsem zapomněl dávat více smajlíky, možná jsem je měl dát aspoň 10x za vyjádření fandovský spin-off, moje chyba. Není to opravdu nic o tom, že bych snad rozporoval samotné tvůrce nebo tvrdil, že něco neřekli, když jsou jejich slova doložitelné a vydával za nesmrtelný fakt nějaké své vyfabulované tvrzení. Takže řeči o tom, že nerozeznám fakta od názoru jsou hezké, ale mám pocit, že jste vůbec nepochopili kurz, jakým jsou daná tvrzení nastavená. Je to asi jako když profi vinař vyplivne víno z Kauflandu, byť s přívlastkem Pozdní sběr, a řekne, tohle není víno ale močůvka a můžeš jej přesvědčovat o faktech, že je to fakt z vína a nikdo do toho opravdu nečůral a je pod tím podepsaný vrchní vinař z jižní Moravy a lidé to víno mají hodně v oblibě a stejně ti ten profi vinař bude tvrdit, že tohle není víno ;-)
Tyhle věci jsou složitý. Je tím pravým pokračováním Gothicu Arcania nebo Risen, hmm?.
Dá se Metal Gear Survive brát jako spinoff série?
Je Red Sonja třetí díl Conana? 
Je Phoenix Point regulérní pokračování UFO série? Atd.

Obhájit se to asi dá z obou stran :)
@jones1240 (20.09.2022 16:22): Moc to žereš, zkus to brát trochu s nadhledem a s legrací. Něčeho ses chytl a držíš se toho zuby nehty. Teď mě ještě obviň, že účelově schválně lidem cpu demagogicky lži a je to fakt už všechno :-) Já to fakt tak nežeru a nikde ortodoxně netvrdím, že je to tak či onak, jen že to ze svého pohledu nějak vnímám a lidi to myslím ví a abych trochu zchladil emoce, tak to číslovat nebudu a tu pětku z FB smáznu, ok? Já myslím, že ve všech těch tvrzeních Rona Gilberta samotných je tolik nesrovnalostí a nakonec tolik závěrečné diplomacie, že se to udělalo tak, že se vlk nažral a koza zůstala celá. Možná se z nějakého takového důvodu opravdu oficiálně díly od The curse of Monkey Island nečíslují. Přijde mi zbytečné se tady o nějakou takovou blbost hádat. Tím bych to ze své strany uzavřel.
@jones1240 (20.09.2022 15:18): Mně je to jedno, já Tales za MI5 nepovažuji, i kdyby ses na malinkaté nudličky rozkrájel :-) A nevím, proč to pořád porovnáváš s nějakými knihami, filmy a pod. Ale když už jsi u toho, tak já to beru jako když je Star Wars 1 - 9 a pak vyšlo Rogue One. Tak to Rogue one je pro mě něco jako ty Tales. Protože kdybys to chtěl brát opravdu do důsledku, tak ti řeknu vtip. Ron Gilber chtěl udělat hru, která bude opravdovým třetím pokračováním, tedy jakoby ten The curse of Monkey Island fakticky třetím dílem nebyl.

@Gordon (20.09.2022 15:31): Haf, haf :-)
@Ringo (20.09.2022 12:42): Chceš říct vtip? Pficialne se o Returnu vsude pise jako o sestce i RON GILBERT TO NAPSAL!!! :D Je to proste tak…

Jo a Harry Potter 7 teda neexistuje? Kdyz je rozdelen na dva party? Tales je uplne to samý, petka rozdelena do epizod…

Ale jedno, Tales je petka a to ze budes oznacovat Return za petku na FB diskuzich niceho nedocilis :D Achjo.
@jones1240 (20.09.2022 12:33): Já si nic nevyzobávám, já jsem jen napsal svůj pohled na věc, svůj názor, v podstatě se ani nesnažím argumentovat a už vůbec se nechci hádat. Co se týče číslovek, tak přesně díky nim to tak prostě vnímám. O The Curse of Monkey Island se vždy psalo jako o Monkey Islandu 3, o Escape se vždy psalo jako o Monkey lslandu 4. Ovšem o Tales jsem teda nezaznamenal nikdy, že by byl vnímán jako Monkey Island 5, ale psalo se, že jde o pátou hru z daného světa, která bude rozdělena do pěti dílů. Už jen to dělení do pěti dílů jedné hry se vymyká klasickému vnímání při dělení série na číslované díly. Mně to takto smysl dává, mám to tak nastavené a pořád nějak nechápu, o co ti jde.

No a pokud chceš tedy ze mě vymáčknout to finální ortodoxní vyjádření, tak ok, jak chceš, opravdu nám šlo hlavně o Rona Gilberta a ostatní už bylo na vedlejší koleji. Pokud se chceš bahnit v nějakých zásadních technikáliích a kdo kde s kým, jak a proč, tak to nemohu sloužit. Je mi to v podstatě fuk :-)
Mě pak ale nedávají smysl tvé argumenty, Tales spin off (nema cislovku) tim padem ale trojku a ctyrku neuznávej a ber je jako spin offy kdyz taky nemaji cislovku :D Me jde jen o to ze si tu vyzobáváš co se ti hodí a ve výsledku to skoro vůbec už nedává smysl… Je jedno ze na Tales delal designer, jednicky, je to pouhý fanda no ( Michael Stemmle )

Ja tě chápu, měj si svou pravdu, jen tohle prostě jsou fakt a ty si to obhajuješ věcma co prakticky jsou lehce mimo. A co Broken Swordy 3-4 ? Spin offy? Nemají číslování… A co filmové serie kde mají číslovly a jsou canon jen kazdy film paal a reziroval nekdo jiny? To taky spin off fandu?


Není return taky spin-off kdyz to nedelalo LucasArt? Vzdyt to delal s Gilbertem Shaffer ne? Není tady, tim padem je to spin off dalsi z otcu u toho není :(
@jones1240 (20.09.2022 11:19): Budiž to nazvěme dle tebe, "patetický důvod", ale já tě nepřesvědčuji, že to nemůže být regulérní pětka. Jen jsem ti odepsal, proč se na to já tak koukám, jak to mám nastavené a proč se to tam nevešlo, je to můj pohled na věc a ať je třeba patetický, nebo se ti nelíbí. Vždyť je to jedno, co si o tom myslím a budu myslet, ne? :-) A taky je jedno, zda ve scrapbooku Ron Gilber něco zmiňuje nebo ne, byť to bereš jako důkazy. Vždyť kolovaly debaty o tom, že tam dá nebo nedá i to, co kolem toho sám přímo nevytvořil a nakonec jsi nadšen, že to tam dal a neopomněl to, stejně jako MI3, na kterém nedělal třeba absolutně vůbec a je tam jen jeho prvotní nápad a postavy.

Kdybych to měl brát naprosto ortodoxně, tak bych pak nemohl považovat za regulérní díly MI3 a 4, ale vidíš, že je ze série nevyjímám a trojka sem i v lecčems i líbila více, než Gilbertova dvojka. Tales je pro mě (podotýkám opět a zase, pro mě) ale kapitola sama o sobě prostě. Příběhy o pěti dílech. Kdysi se takovéto tvorbě mimo číslenou sérii říkalo opravdu spin-off, to není žádná urážka. Já to tak vnímám, jiní to čísluji jako MI5 a Return berou jako MI6. Nic proti ničemu.
@jones1240 (20.09.2022 10:27): Já v pohodě jsem, ale ty se nějak fanaticky rozčiluješ :-)

A ano, Telltale je tým složený ze spousty ex Lucas pracovníků s tím, že budou dělat adventury, když je Lucas přestal dělat. Udělali takhle další adventury ze Sama and Maxe a taky ty Tales k MI, tohle ti fakt nikdo nebere. Jenom se snažím vysvětlit, že jsme se chtěli věnovat ryze Lucasfilm (Lucas Arts) tvorbě a k datu vydání Return to Monkey Island od Lucasfilmu jsme se soustředili na Monkey Islandy - z tvorby firmy Lucas. Tam regulérně Tales nespadá, proto nebyl zařazen. Takže klídek, chápu, že mě chceš přesvědčit, že je to regulérní díl, protože se ti moc líbil, nevyvracím ti to ;-)