Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Ringo (03.12.2021 12:45): Může být, já hrál také třeba Fallout 1, který mi to nedal úplně zadarmo (ten průchod po technické stránce) a považuji to za dosti kvalitní titul, ale všechno má své hranice :)

Jedna věc je pro mě zabugovanost, druhá je, když mě hra nepustí dál kvůli bugu, případně padání ve hrách, kde není manuální save. To prostě zkazí ten zážitek tak moc, že přesto nejde vlak. Ale řekl bych, že v tomhle mám hodně velkou toleranci, jelikož jiná hra než Arma 2 mě tolik nevytočila. V poslední době ještě docela Bully, to bylo tak na hraně snesitelnosti.
@S4TW (03.12.2021 10:49): záleží od toho aké tie bugy sú, či sú fixnuteľné a ako sa to snaží človek rozbehať v kontexte napr. systému a roku vydania. Pokiaľ by to bolo tak gamebreaking a neopraviteľné a otravné, asi by si nedohrával hru na 98%, ako kolega dan9k. :) Letmo som preletel tvoj komentár, žiadnu armu som nikdy nehral, ale komentár mi neprišiel až taký zlý a tvoje vyústenie frustrácie mi prišlo tiež pochopiteľnejšie.
Breaking game bug je nepodstatná věc k hodnocení hry? Pro mě je to třeba hodně zásadní, díky tomu jsem odsoudil Armu II, protože to prostě nešlo hrát a je mi úplně jedno, jestli jsem měl zrovna smůlu nebo ne. Vždy se snažím projet všechny fóra, rady, doporučení, patche, ale když ani to nepomůže, tak si hra prostě zaslouží snížit hodnocení...

A mimochodem, tenhle můj komentář taky v rámci +/- dopadl nejhůř, takže je pravda, že když člověk hodnotí nějakou obecně lépe vnímanou hru hůře, tak se to podepíše na hodnocení samotného komentáře, s tím 100% souhlasím. Určitě to nebyl můj nejhůře napsaný komentář, tím jsem si jistý :)
@H34D (02.12.2021 20:32): já jsem si dovolil kritizovat příběh, o kterém každý ví, že je skvělý. To je hezká tolerance jiného názoru :-)

Hele já to taky vlastně nemám rád ty kecy o bugách, ale tady se obávám, že je to věc, se kterou se bude potýkat každý...

A GTA3 stojí za hovno :-)

ale jsem rád, že jsme si vyjasnili, žes tu jen tak plkal :-) ani nebude číst prej :-)
@Garret (02.12.2021 15:57): Poslední dobou hodnotím tvé diskuzní příspěvky lehce nadprůměrně - tak 95%. Já jsem tehdy dal @Dan9K mínus ze stejných důvodů - nejde o jiný názor, ale o to, že ho dle mě nezdůvodnil dobře. Mě se v komentářích nelíbí, když někdo komentuje nějaké technické aspekty (třeba mě fakt nezajímá, jestli měl nějaký frajer ve hře 60 fps) a už vůbec se mi nelíbí, když někdo vytýká hře vlastně jen ty technické aspekty, resp. nějaké údajné bugy, které snad nikdo jiný nezažil. Je to těžká situace, chápu ten subjektivní negativní zážitek hráče, když mu hra buguje, nebo narazí na glitch, díky kterému ji nemůže dohrát, ale pro ostatní, kteří něco takového nezažili, je taková informace nepodstatná vzhledem k hodnocení hry. Druhá věc v tom komentáři, co mi vadila, je kritika příběhu. Každý ví, že v roce 2003 na poměry arkádové akce byl příběh Vice City skvělý. Třetí věc, co mi vadila je narážka na GTA III, které vnímám jako jednu z nejlepších her všech dob a jestli k ní někdy Dan9K napíše komentář, u kterého bude svítit těch jeho 55%, tak ho ani nebudu číst a vlepím mu hned 2 mínuska ze svých alternativních účtů, které využívám jinak jen na komentování hry HROT.
Stačilo dat minus u jedné nepodstatné hry a je tu třetí světová. To je fakt lepší se na to vysrat a nedávat nic a nikomu :)
@Dan9K (02.12.2021 16:38): Dobre. :D Myslíš, že detská hra "to nie je moja vina, to je tvoja!" je ten správny spôsob, ako ukázať, že vieš prijímať kritiku alebo argumentovať?

V poslednej dobe som si xkrát všimol, že ty sa veselo pustíš do kritiky niekoho, niečoho na dh (čo je úplne legitímne), ale v momente, ako je rovnaký proces použitý proti tebe, tak sa tomu strašne brániš a bojuješ s tým presne tak, ako si to napísal mne, obviníš druhú stranu z toho, že nevie prijímať argumenty, byť empatický alebo, že ty si tým strávil dosť času na to, aby si o tom vedel svoje a že vlastne osoby na teba len hlúpo útočia. To mi nepríde ani dospelé, ani argumentačne dôstojné, ani príkladom toho, ako sa prijíma kritika alebo ponúka protiargument.

Pri starších hrách je normálne používať nejaký compatibility patch, emulátor alebo inú vec pre ich hranie. To teraz budeš očakávať, že vývojári budú predvídať, ako sa bude správať software a hardware o 10 rokov neskôr? Keby si sa snažil byť naozaj konštruktívny, tak také veci berieš do úvahy a budeš empatický voči kontextu hry. Ja som to hral v roku 2004 a napr. loadingy boli zvyčajne 1-2sekundové. Je to ako keby si vyčítal filmu na VHS, že nie je v 1080p.

@Dan9K (02.12.2021 16:43): Tu nechápem, čo odo mňa chceš.
@Tulareanus (02.12.2021 16:29): já umím přijímat kritiku, ale ty ukazuješ, že neumíš přijímat argumenty a nedokážeš být empatický.

"rozprávanie o tom, ako sú veci zlé (ale chýba vlastne zdôvodnenie prečo)" - tomu nerozumím. Vždycky všechno vysvětluju, nevím, co bys chtěl.

A ano, jak jsem psal, hraju jako autista, potřebuju kompletovat a píšu to u spousty her (včetně Morrowindu nebo San Adreas, jejichž moje komentáře mají nějakou záhadou mnohem lepší hodnocení, i když tam dělám úplně to samé, asi že je to delší, tak to lidi pozitivně zmate). Prostě jakmile je tam statistika dohrání nebo něco, co můžu splnit, tak to rád dělám i přestože tou hrou nejsem nadšený. To, že to máš ty nebo ostatní jinak, je moc hezké, ale já to mám takhle. Ale tvůj výkřik do tmy, že je to jen výkřik do tmy je podle mě zcela výkřikem do tmy :-)

opět opakuju, že jasný problém s o x roků novějším systémem si samozřejmě uvědomuji, stejně jako to, že hraju především staré hry (ještě starší než Vice City) a ty třeba tenhle problém nemají. Zažil jsem to v podstatě jen u Vice City a San Andreas, tudíž nevidím důvod, proč se tím nezabývat, protože je to pro lidi, dnes čtoucí a dnes případně hrající takového staré hry, relevantní, protože mají také novější systémy a jak jsem psal, do hodnocení se to promítá částečně, protože jiní autoři byli schopni podobné věci naprogramovat tak, aby se to na novějších systémech nedělo, ale zároveň si uvědomuji, že je to méně důležité, než kdyby se tak dělo v době vzniku, to bych tomu dal 20 %.


BTW. fakt nepláču, nevím, co máš.

BTW. no. 2 - s nikým jiným, než s H34Dem jsem se v podstatě bavit nechtěl
@Dan9K (02.12.2021 16:03): Nebavili sme sa nedávno o tom, že kritika by sa mala prijímať so cťou a nie vyplakávať? :)
Predpoklad, že tvoj komentár dostal mínuská len preto, že atakoval populárnu hru je podľa mňa veľmi mylný a absentujúci sebakritiku.Ja som si ten komentár pozrel, po tom, čo si na naň upozornil a jednoducho mi príde zle napísaný, chabé argumenty, kritika technickej stránky, pri ktorej aj z komentára vyplývalo, že sa jednalo o jasný problém s o x rokov novším systémom, rozprávanie o tom, ako sú veci zlé (ale chýba vlastne zdôvodnenie prečo), ale zároveň sa chváliš, že si hru dal na 98%. Na toľko percent tú hru neprejde ani veľa ľudí (vrátane mňa), ktorých naozaj bavila. :) Vôbec to v mojom prípade nie je tom, že je to Vice City alebo hra, ktorú som hodnotil pozitívne, ale, že ten komentár je z veľkej časti len taký výkrik do tmy.
EDIT: Á áno, máš pravdu, chýba ti v tom komentári ten nadhľad, ktorý spomínaš. :)
@M.a.t.t. (02.12.2021 16:19): já neříkám, že je výjimečný, je úplně standardní a kdyby to bylo na cokoliv jiného tak je tam třeba +15. Já tady neoroduju za pluska :-)
A já upozorňoval jen H34Da, protože je to jediné mínusko, co mi kdy dal a je v rozporu s tím, co teď píše :-)

Ono jestli to nebude třeba úplně tím, že když daný člověk s názorem nesouhlasí, tak si nutně pak myslí, že je i ten komentář na hovno jako takový a že i ty argumenty jsou na prd.

Stejně jako si asi málokdo umí uvědomit, že herní zkušenosti a přístupy můžou být odlišné od toho jeho, a co neumí posoudit s nadhledem on, umí třeba někdo jiný lépe.
@Garret (02.12.2021 15:57): za prvé jsem komentář napsal v roce 2012. Za druhé je to jedna z nejnovějších 3D her, kterou jsem hrál. Hraju jako autista, zrovna dojíždím všechny 3D hry s reprezentativním hodnocením za rok 1999 (předchozí už mám +- hotové, ale rok 1999, ten mi zabral mnoho let) a řekl bych, že právě i díky tomu hodnotím grafiku velmi úměrně době svého vzniku, protože je to právě jeden z důvodů, proč to takhle hraju. A velmi často ji chválím i u těch starých her (například u Gabriel Knighta 3, kterou všichni kritizují). To, co tam píšu o technických problémech, tak i v tom komentáři píšu, že je to daň za příliš rychlý počítač, do hodnocení se mi to může projevovat částečně (určitě bych to víc sepsul v době vzniku), protože jiné stejně staré hry ten problém třeba nemají a je to relevantní pro lidi, kteří si to čtou dnes, protože budou mít pravděpodobně ten stejný problém. Ale hodnotím tu hru spíše pozitivně, neříkám, že je to sračka, jen nejsem tak pozitivní jako ostatní.


Ale je to výborný, od tý doby mi dvě minuska přibyly a jedno plusko zmizelo. Co jste to tady plkali o tom, že už se to nedělá jako dřív?

Kecy jako vždycky, stačí šáhnout na kult a je oheň na střeše stejně jako dřív. Jen ono jestli to spíš není o tom, že je mnohem větší autocenzura než byla dřív, a proto se tak už neděje.
@Garret (02.12.2021 15:35): "Bylo by lepší se nechovat, jak děcko, které nesnese jiný názor, než je ten jeho. Komentář je vyjádření subjektivního názoru daného uživatele, je přeci v pořádku, že nemáme názor všichni stejný a není v pořádku "trestat" někoho za to, že má názor jiný, pokud si jej umí obhájit. Jestliže je tvoje oblíbená činnost chodit po internetech a negativně hodnotit odlišné názory od toho tvého, pak bych doporučoval na internet radši nechodit."

:-)
Čistě ze zvědavosti, probíhá nad těmi mínusky i nějaká interní diskuze DH týmu? Ne že by mě urazilo, pokud nikoliv. Vlastně by mě to spíše pobavilo, že si zbytečně dávám práci s argumentací. :)
Já bych jen rád dodal, že na anketu je stále dost času, obvykle startovala až po TGA. Furt se toho můžete ujmout. A abych doplnil Matta, tak já také nebyl člen týmu, když jsem se jí tehdá ujal.
@Richmond (02.12.2021 11:43): Nicméně když ti DH ty kritické komentáře sama předloží, takže je nemusíš hledat na padesátém místě, tak to není nic proti ničemu. Také ty kritické komentáře vyhledávám. Samozřejmě si přečtu i pozitivní. Ale souhlasím, že je důležité mít i ty méně pochvalné a znát tak kritiku hry.

A o to mi právě jde. Aby je lidé měli motivaci psát, jiní je četli a měli je i na DH pohodlněji dostupné.
Kdysi, když jsem ještě kupoval deskovky (eurohry), jsem se řídil komentářema na BGG (tedy ne recenze, ale kratší komentáře uživatelů). Překlouskal jsem ty s nějvětším hodnocebním a pak komenty těch, které hru ohodnotily třeba 5 a méně bodů (z 10). Tam hledal, co jim vadillo nejvíc a jestli by to nevadilo i mě. A musím říct, že mi to celkem vycházelo, protože z těch 80 deskovek jsem snad nešlápnul vyloženě vedle :)
@Steve (02.12.2021 11:34): Každý uživatel by měl být jako Steve! :)

Ale jinak těch kritických komentářů, které kvůli mínuskám zapadly, je tu určitě více. Budou u Mafie, Deus Ex, Witchera, Duny 2, Posla Smrti a mnoha dalších her. Hlavně v prvních letech DH tu mínuska létala až zbytečně často.
@Jab (02.12.2021 10:09): Já prostě skroluji skrz komentáře a hledám dobře hodnocený komentář, kde autor hodnotil hru hůř. Takže to co zmiňuješ si tak myslím stejně najdu.
Nemyslím, že by tvoje řešení něco nějak dramaticky měnilo. Komentářů, které by od top příček dělilo akorát velké množství mínusek, je tu podle mě fakt málo (možná mě vyveď z omylu).

Problém je prostě když píšeš komentář ke hře, kde už 30 komentů je. Za mě je mnohem hodnotnější, když máš co říct ke hře kam se ještě nikdo nevyjádřil :)
@H34D (02.12.2021 06:42): Pred Fritolom, ktorý v tejto diskusii nijak nefiguroval a dôvody jeho tohtoročného vynechania tejto ankety nepoznám, ju spracovával Pipboy, čiže jeden z užívateľov. Snáď teda nechceš povedať, že na to, aby to malo úroveň ju musí nutne vypracovať niekto z tímu - čo by nám určite lichotilo, ale nie je to pravda - alebo dokonca to, že ako členovia tímu máme povinnosť to vypracovať my - čo je prístup, ktorý by nám pre zmenu nelichotil vôbec.

Takže opakujem, čo som uviedol nižšie. Tejto ankety sa môže pokojne ujať hocikto z užívateľov, za čo ho čaká i patričná bodová odmena a profitovať z toho budú v konečnom dôsledku všetci. A pokiaľ sa toho nechopí nikto, tak jednoducho nebude...
@Pluto (02.12.2021 09:59): Nečetl si mé příspěvky dobře. O rušení mínusek v nich není ani čárka. Ani o jejich schování.

Co mně teď vadí je to, že i hodně opluskovaný dobře napsaný kritický komentář zapadne na třicáté místo v komentech, anžto se od plusek odečtou mínuska. A výsledkem tak může být, že u oblíbených her jsou na prvních místech toliko pozitivní komentáře. Co by se tím zrušením odečítání mínusek získalo je imho variabilita. Tzn. koukneš na profil oblíbené hry. A hned v prvních komentářích vedle sebe uvidíš extrémně pozitivní komentáře fandů hry ale i dobře napsaný kritický komentář. Což se ti hodí více, než když je tam jen ta pětice jen a pouze pozitivních komentářů.
@Jab (02.12.2021 09:20): A co mají vlastně pluska nebo mínuska hodnotit? Já to beru tak, že nejde jen o kvalitu napsaného textu, ale i o vyjádřený názor. Pokud se mi komentář líbí a ztotožňuju se s ním, rád mu dám plusko. Pokud je sice dobře napsaný, ale obsah se mi nelíbí nebo s ním nesouhlasím, tak mu klidně to mínusko dám. Ostatně obdobně je to popsané i v nápovědě. Osobně se mi rušení mínuskování na některých jiných webech/projektech nelíbí. V téhle hyperkorektní době se jakákoliv kritika nebo negace potlačuje, což podle mě není správné. Já, když přijdu na profil nějaké hry a prohlížím si komentáře, tak většinou právě podle plusek a mínusek poznám, jak moc zajímavý komentář je, jak moc se s ním ostatní ztotožňují případně jak moc kontroverzní ten názor je.
@Richmond (02.12.2021 07:56): Nerozumím otázce. Pokud už sem někdo píše komentáře, tak zajisté jedním z té složky důvodů i je, že chce, aby je lidé četli.

@Tulareanus (02.12.2021 00:23): Přesně jeden z těch mnoha kritických komentářů, který byl zbytečně umínuskován, ačkoliv se i nemálo lidem líbil. Nicméně je to stále rok 2008. Od té doby se DH přece jen civilizovala a kultura mínuskování citelně upadla. I tak se stále najde dost lidí, kteří mínuskují dobré kritické komentáře, které nekonvenují jejich vlastním adoracím té či oné hry.
Btw setrvale jsem pro to, aby mínuska sice byla vidět, ale neodečítala se od plusek. Důvodem je, že stávající systém může zabránit uživateli napsat dobře vyargumentovaný kritický komentář k oblíbené hře. Místo toho zvolí autocenzuru, aby jeho komentář měl lepší hodnocení a zobrazoval se rovnou v první pětici na profilu hry.

Viditelná mínuska pak úplně stačí, abych viděl, že komentář je kontroverzní. Není třeba je odečítat od plusek.

Chápu, že je to velká změna systému DH. Budou vánoce. Anketa k očekávaným hrám 2022 nikde. Tak proč místo toho neudělat anketu právě na téma mínusek. :)
Komentar pekne napsanej, ale neztotoznuju se s nim, dam - .. Nevidim v tom problem.

Jdete s dobou a po vzoru yt navrhuji ty minuska zrusit, kdyz uz i tohle vyvolava nepokoje ve zdejsi miloucke komunite.
Nejlepsi je nedavat nic. Tim clovek predejde moznym neprijemnostem :)
A nechcete si to náhodou riešiť súkromne miesto Všeobecne o DH? Takto to skutočne pôsobí, že niekto to berie trochu vážnejšie ako je potrebné. :)