Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Red (19.04.2019 20:07): ano, NFS III a IV jsou z dnešního pohledu pořádné arkády ale jak říkáš split screen je nezapomenutelný. Desítky hodin s kamarády na jednom PC/klávesnici.
Právě proto dnes tak preferuji Forzu Motorsport 6,7 na Xbox, byť to zrovna akráda není. Jezdit FM 6/7 ve split screenu, ačkoliv na celou cestu jen dvě auta (AI nelze přidat), je prostě zážitek. Asi největší výtku k Forza Horizont series mám právě k chybějícímu split screenu.

NFS Porche nebylo vůbec špatné je mě štvalo, že jezdit můžeš jen za Porche. :) Já byl vždy na Lamborgini a Ferrari. :)
Nebo The Crew, tam hodně zákoutí vypadá jako mám uložené v paměti NFS 1-5 :)

Já měl nejradší porsche, to z mýho pohledu obstojí i dnes. NFS III a IV už vypadají dost ploše, velkým plusem je tam ale splitscreen.
@Samariel (19.04.2019 17:40): nechci Ti kazit radost ale NFS pro většinu z nás umřel s NFS Hot Purshit II (poslední opravdu dobrý díl v původním duchu).
Tedy mě osobně už nějaké ty neónové díly a další díly už prostě nebavili.
Nejlepší díl na který s láskou vzpomínám byl NFS IV High Stakes (fakticky NFS III s lepší grafikou - hlavně ta mlha/opar na 3Dfx , kampaní ve stylu Grand Turismo + novými tratěmi, pochopitelně nechyběli policajti).
Když si vzpomenu jaké neuvěřitelné honičky s policií jsem zažil v NFS III, tak mám slzu na krajíčku. Místy se mi to opravdu cukalo (aby taky ne na AMD K6 233 MMX s ATI Rage IIC 4MB) a přesto všechno mě to neuvěřitelně bavilo. Takové NFS se už dnes nedělají.

Díky bohu že tu máme Forza Horizont, který je asi tomu co kdysi NFS prezentoval nejblíž. Tedy až na ty chybějící policajty.
@Samariel (19.04.2019 17:43): Nejsem krutý. Jen prostě už od NFS nemám vůbec žádná očekávání a jakékoliv oznámení mě nechává v klidu.
Když zapomenu na podsérii Shift, tak poslední dobré NFS byl Most Wanted (2005). Z dalších dílů mě nebavilo nic a po čtvrté blbé hře jsem to vzdal.
@Samariel (19.04.2019 17:52): Určite, páč to bol posledný dobrý diel, ale nie Shift bol výborný zase po čase (Carbon je shitka) akurát to už prestalo byť hrateľné na klávesnici (což Underground bol v pohode) takže som to nedohral po určitej fáze hry.
@Kwoky (26.03.2019 09:36): Však jo, já na něj nemůžu říct křivýho slova. A bez keců se mnou najezdil statisíce kilometrů. Neuvěřitelný držák. Jen jsem prostě nečekal tak velký rozdíl v tom pocitu.

@Rapier (26.03.2019 10:18): Měl jsem štěstí na dva vystavený kusy na prodejně (volant a pedály), takže jsem se vešel do 17 000,-, což mi přišlo celkem fajn. Doufám, že mám zase na pár let vystaráno :)
Po té co stařičký Logitech Drive Force Pro, který jsem kdysi kupoval s mou PS2, začal vykazovat vakl na ose jsem se rozhodl investovat do něčeho novějšího. Po troše úvah, bádání a přemýšlení jsem se nakonec rozhodl koupit už něco lepšího. Očko mi padlo na Thrustmastera TS-PC, vzal jsem si k tomu i pedály T3PA-Pro a řadičku TH8A. Ten rozdíl je neuvěřitelný, už bych s tím DFP jezdit nemohl. Obzvlášť pedály hodně pomohly a díky nim se mi výrazně zrychlily časy. Jemnost FFB ve volantu je úžasná. Tam kde jsem dřív horko těžko chytal smyk a korekci, tam je to teď krásně čitelné a dá se se vším hezky pracovat.

Až se vám někomu stařičký volant rozbije, raději našetřete a udělejte si radost něčím lepším :)
@Luky_Luk (19.02.2019 21:18): po cca půl roce jsem se marně snažil přihlásit. Psalo mě to něco o ověření že prý se hlásím z jiného PC (blbost) a že mi pošlou ověřovací email. Nikdy žádný nepřišel, vyřešil jsem to novým účtem na discordu, neměl jsem na to nervy.
bych na ten Discord taky třeba zašel, ale já ho asi před rokem využil na přístup do sekce Arma moderů terénů a teď se mi to hádá s tímhle přístupem. Mě to nutí do nějakýho přisvojování, který vrátí chybu a jsem v řiti.
@mrazikcomp (19.02.2019 10:47): oni ho Krouzu v letecké Česko-slovenské komunitě vysloveně milují. :)
Ten už se zdiskreditoval na 100 let dopředu. :) Podniká, chápu, že na tom chce vydělat, já to chápu ale některé ceny má fakt přemrštěné, a to jeho psaní o sobě ve 3 osobě to nemá chybu. :)
@Rapier (18.02.2019 23:50): ha , tam sem taky nebyl uz deste let pac vzdyckt mel sileny cany zvlast dneska kdyz si to clovek muze koupit primo u vyrobce pres net nebo o vanocich ve sleve, jednou sem u nej byl kdyz vyslo i2 pacifik - chtel sem jednak anglickou verzi protoze cz verze mi delal bordel s woknama a jednak byla cz verze zpozdena o 3mesice kvuli prekladani,, a to i kvuli pripadnym pachum v budoucnu, kdyz mam prave takovou zkusenost ze pulku her od CD projektu nemuzu hrat v nejposlednejsich verzich protoze prosteten posledni patch neni v cz, tak ten pacifik me stal 990 na cemz sem celkem usetril pac cz verze pak stala tusim 1300 pri vydani
@Luky_Luk (19.02.2019 08:38): Luku na discordu teď bývám a snažím se začít trochu více létat Falcon BMS 4.33 ale je pravda, že zatím spíše čtu manuály. :) Tedy ty k původnímu Falcon 4.0 + příručku od Prima Games. Postupně se dopracuji k manuálům od Mennyho Falcon BMS manula v CZ. :) Posledně jsem letěl s Nerdem a nějak jsem ty LGB na steerpoint nepobral. :) Pamatuji si, že jsem LGB pouštěl přes MFD a zoom.
Díky za tip, už jsem tam nebyl deset let.

Jinak já si ve Falcon 4.33 BMS občas udělám a zalétnu misi, na kampaně nemám pár let čas/chuť (mimo LAN slety 1x za rok)....takže to není úplně tak, že DCS lze ochutnávat a dávkovat, ale Falcon se musí smažit do plnejch :)
Ale něco na tom je a pro nováčka je určitě nebezpečný.
Tak jsem tak brouzdal na netu a po hodně, opravdu hodně dlouhé době zavítal na blog/stránky jednoho "experta"co má už řadu let shop na letecké simulátory a doplňky, o sobě píše obvykle v množném čísle - např.: "Vzhledem k práci a aktivitám na X různých frontách, jsme bohužel neměli moc času psát. Těšíme se, že..." (ale občas mu to v článku ujede a píše v jednotném čísle - ne že by na tom nějak záleželo ale o něčem to vypovídá) a říká, že dnes jsou zlaté časy (rok 2018) pro letecké simulátory a kdo že hraje FSX je pitomec (cituji doslova) a kdo naopak hraje staré simulátory z nostalgie by se měl přinejmenším nad sebou zamyslet. :)
Opravdu doporučuji si jeho články přečíst (8 dílů) o pc simulaci, protože se něco dozvíte, zasmějete se a tak vůbec se dozvíte o např. CAP2 a o tom jak nemohl dál hrát Falcon BMS 4 protože to byla droga, málem se rozvedl a stal se bezdomovcem. :)

PS: a navíc taky potvrdil co tvrdím i já, a to že na DCS World ve verzi 2.5 můžete rovnou zapomenou pokud nemáte SSD disk. To je od něho hezký. A ty výrazy pepíčci od někoho kdo je Pražák jsou fakt cool. :) I kdyby jste nehráli letecké simulátory měli by jste si to přečíst už jen kvůli kvalitnímu kulturnímu zážitku. :)
Pravě vyšel Strike Fighters Modern Combat na PC.

Upřímně nic osobního vůči TK ale je smutné vidět když talentovaný vývojář, který se dříve podílel na PC sérii Strike Fighters: Project 1 a Strike Fighters 2, a ještě dříve na velmi známých a oceňovaných titulech Jane's Combat Simulations: Longbow 2 + European Air War kvůli finančním problémům, "úžasně motivující" letecké komunitě (znáte to: jak by to mělo v reálu být a jak to bylo že?), lehčímu životu (žádné velké půjčky a zastavování vlastního baráku aby měl peníze na vývoj), atd. skončil u vydávání dříve velmi populární a oblíbené mainstream série Strike Figthers na telefony (Android, IOS).

A teď to tlačí zpětně i na PC. Možná to někoho osloví, proč ne ale simulátoru chtivý lid by rád viděl Strike Fighter 3 a nejlépe s multiplayerem, potenciál to mělo obrovský. Klidně by avionika, letové modely atd. mohly zůstat na původní úrovni v Strike Fighters 2. Ale toho se obávám nedožijeme. :(


EDIT:
Tak hlavně že máme každý rok pravidelnou dávku Battlefieldů, Assasin Creedů, Lara Croftů a jiných titulů tohoto druhu hezky do kapes investorů sypající pravidelnou dávku penízků.
Dán Vávra (zdravím Bodkina) má v tom Levelu bohužel pravdu, dnes každý děla to co je jednodušší a výdělečnější, tedy hry na mobily. Hlavně když to sype.

EDIT2
z fejsbůku

Aaron Douglas
Will someone tell Third Wire there are other flight sims, both for computers and Pads that are running circles around them. Third Wires air combat sims looks so dated. I haven’t played mines in a long time because there are others more exciting and realistic to play.

Third Wire
lol, we already know, that's why we don't do original PC games anymore, with limited resources we have, we can't compete with other high budget titles, especially on graphics. The only PC games we do now are port of Android games. :)
Paráda. No to mě....to jsem vůbec nevěděl, že někdo dělá nějaký YS Flight . Věděl jsem o Flight Gear, který je také free ale tohle v roce 2019. :) Nakonec nevypadá to zle.
Teda abych nekřivdil - vzniká celá řada krásných nefotoreal Indie.....v simech nic moc, ale např. YS flight je fajn. Hezký jsou addon letadla a mapy. Bohužel je to spíš na machinimu nebo relax lítání. Po Falconu je člověk zmlsaný na AI i bojovou mechaniku....
Mimochodem v průběhu minulého týdne moji starší synkové pařili můj klon Prince of Persia (DOS VGA), který má nádherně decentní VGA o omezené paletě (podobně jako originál pro DOS, žádná SEGA nebo podobný). Je to na motivy třech mušketýrů a šerm je pro pokročilé (kardinálova grada tlusťoch AI, mušketýři Jaffar AI). Kdysi jsem si s tím vyhrál na horách, když jsem si zrakvil nohu a nemohl na sjezdovku.
Kluci jsou zvyknuti u mobilu na jemnou grafiku, případně znají fotoreal Armu. Tohle je hned chytlo. Je to takový výrazný a decentní. Mají na laptopu dosbox a hodně hráli i DUNU2 a další starý pecky. Ten prostřední, když mu bylo šest kreslil v perpektivě MiGy29 z Falcon 3.0 addonu. Kdyby neviděl tu výraznou stylizaci, utopil by se ve zbytečných detailech....dneska všechno vypadá stejně fotorealisticky hnusně.
Oko není blbý a u těch fotoreal věcí vadí nedotažená animace, nablbaná mimika.....když si někdy pustím replay a vidím ty "emoce" v nových hrách, chce se mi zvracet.
Tak zrovna předevčírem jsem si dal čtyři mise v Dynamix A-10 tank killer 1.5, Desert Storm theater. Dvě mise jsem letěl ve VGA a dvě v EGA. Obé pecka, ale EGA má pro mě velký kouzlo (tenkrát z kraje devadesátek ani ne, teď ty barvy upřímně miluju).
Onehdá naše 386SX16 stála 40 táců, VGA karta s monitorem....miloval jsem digitalizovaný věci v 256ti barvách. Dnes je to jiný a oceňuju např. v té A-10, že EGA verze má skvělé obrázky, které jsou ručně překreslený pro EGA a ne pouze ditheringem z 256ti VGA. Jsou hezčí.
Občas v Dosboxu experimentuju a létám VGA-only simy s EGA shaderem, případně používám "color-swap" a vytvářím vlastní palety. On totiž není problém v 16ti barevné EGA paletě (barev je tam hafo!), ale ve sladěnosti. Je to na grafikovi.
Navíc má Ega dithering úžasnou vlastnost - při správné kombinaci barevných vzorů na 3D modelech, vytváří prehistorický "antialiasing". Jak já tenkrát považoval ditherovaný rastrování za prznění VGA....byl jsem holt mladý, hloupý tele.
@Richmond (15.01.2019 17:01): jasně že to je nádhera ale na můj vkus už pořádné retro. Pamatuji si, že na střední škole v hodinách IT jsem chodíval hrávat Microprose F-15 Strike Eagle II a F-19 a u jednoho spolužáka, jehož tatínek byl podnikatel, jsem poprvé viděl na vlastní oči Amigu s naprosto úžasnou grafikou. To bylo tak našlapané, že mě málem oči vypadli v porovná s tehdejšími PC. :) Na té Amize jsem viděl nějaký simulátor vrtulníku (Hind) jehož jméno si už bohužel nepamatuji. O něco později jsem hrával Retaliator na kámošově 386.
@Rapier (15.01.2019 16:56): V CGA jsem hrával na svém stále funkčním palmtopu HP200LX právě toho Falcona AT, protože byl na CGA, což ten palmtop uměl (i když to byly jen 4 odstíny šedi na rozlišení 640x200), ale na těch malinkatých klávesách to lítání bylo bolestný. A uznej sám, že hned ten první obrázek z článku, kde je krásně zobrazena mapa v kokpitu na žlutém podkladu, je nádhera! :)