Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@strejdafido (09.03.2018 16:33): "kde je farmář třetího pohlaví a má za spolupracovníky všechny možné rasy, samozřejmě zastoupené stejným dílem všech pohlaví, to by byla jiná.."
Myslíš Stellaris, Alpha Centauri, Endless Space alebo Spore?
@KILLINGMACHINE (08.03.2018 23:55): Na to tady bacha, jinak tě zde jistí pravdoláskaři, vítači, sluníčkaři nebo jak se jim ještě říká okamžitě umlátí. Takové hry nesmí být zveřejňovány, protože jsou na indexu! Jo kdyby ses ptal po hře, kde je farmář třetího pohlaví a má za spolupracovníky všechny možné rasy, samozřejmě zastoupené stejným dílem všech pohlaví, to by byla jiná..
Chci se zeptat, nevíte o nějaké hře z dob otroctví, kde hrajete za bělocha a máte svojí farmu s otroky? Existuje něco takového?
Tak SAO: Fatal Bullet je dle meho zatim nejlepsi dil serie, aspon dle srovnani s dilem predchozim a ohlasu komunity. 2D art rozhovory jsou pryc, nahradily je klasicke cut sceny ktere jsou sice obcas dost staticke ale i tak to je pokrok. Pocit vizualni novely je pryc. Hra vypada docela dobre, ale myslim si ze z Unreal Enginu 4 jde vytahnout vic. Tvorba postav je nejpokrocilejsi co zatim serie mela a pozdeji nabizi dokonce zmenu barev vybaveni a zbrani. Rozhovory kterych je vic nez dost maji dost casto volby, ale zatim nevim jestli neco skutecne ovlivnuji nebo jsou jen v ramci daneho rozhovoru proto aby se clovek dockal jinak vedeneho rozhovoru. Postavy nejsou spatne, a vetsinu z nich tvori akteri predchozich her. Samozrejme neco ve stylu Persony nebo Legend of Heroes ocekavat nelze, ale neni to uplne nepodobne.
V jadru to je ale porad hra kde se grindi, vylepsuje, delaji fetch/kill ukoly a premysli jak nejlip postavu vybalancovat aby nepretele co nejdriv chciply. Gunplay jako takovy je udelany jak se na japonce slusi a patri vyborne a to vecne strileni je docela dost velka zabava.
Hra bezi 30 fps jak na zakladni PS4 tak na PRO verzi, a dokonce mam dojem ze se Bamco na PRO uplne vykaslalo a nema to ani podporu 4K. 30 fps je na PRO stabilni. Na PC je mam dojem volba 30/60/uncap s tim ze se optimalizace zas az tak nepovedla (jak uz to u podobnych portu byva) Hra ma docela dost loading obrazovek, hlavne kdyz clovek pobiha po docela velkem meste/HUBu. Venkovni oblasti jsou v jednom celku, nahravaji se pouze dungeony.
@7c (22.02.2018 20:51): ale ono to komplexni celkem je. Mozna zaklad tak nevypada (i kdyz skill tree neni uplne neco co bych oznacil jako nekomplikovane) ale kdyz na to nabalily vsechny ty updaty a tri pomerne velke DLC stala se z toho docela komplexni a slozita hra. Kazde DLC pridava neco noveho do systemu hry, ke klasickemu skill tree pro jednotlive zbrane se pridal Enigma Orders, u ktereho uz nestaci mit je skill pointy ale ma to navaznost na gameplay v podobe itemu z bossu potrebnych pro aktivaci a splneni nejakeho systemoveho ukolu (viz obrazek). Farmeni itemu pro zlepseni statu, kde je mizerny drop rate a dalsi klasicke vychytavky ktere v pak v globalnim souctu delaji to ze z toho jde hlava kolem.
U me je u tehle hry problem ze vyzaduje enormni mnozstvi casu a diky tomu jsem se jeste ani nedostal do toho tisici patraku, ktery bych tak rad jednou cely prosel. Preci jen v ktere hre se mi postesti zdolat dungeon o tisici patrech (ja vim Nioh:)
odkaz

jen jeste pro zajimavost na Fatal Bullet pracovala stejna skupina vyvojaru jak na Freedom Wars pro PS VITA, a je to dost znat, ta podoba tam je, i kdyz se to hraje jinak:)
@Charllize (22.02.2018 20:32): Anime bylo dle mě slabé (v tomhle ohledu/žánru byl i Accel World IMO zábavnější), LN měla v tomhle směru větší potenciál (ač tedy nebyl až tak - alespoň co se týče délky, ale to je dáno žánrem - využitý). Ale tohle platí (dle mě) pro většinu děl (kniha > komiks > animace).

I Hollow Realization mě vcelku zajímala, ale když jsem letmo prolétl diskuse, nevypadala nějak komplikovaně (žádný "theorycrafting" nebo zajímavější grind - viz např. želvy v FF XIII).
@Solidor (22.02.2018 18:21): Jo na dalsi ,,hlavni,, Neptunii jsem zvedav. Sedmicka (nebo V-2) mela uz i dokonce nejake enginove animace. Vubec u IF a Compile Heart zaznamenavam velke pokusy se posunout do AAA segmentu, treba Dark Rose Valkyrie , ktera sice ma porad budgetovou grafiku a porad je z casti vizualni novela ma uz plne 3D world mapu, dungeony maji logickou strukturu se zakladnimu puzzly, tedy uz se nejedna jen o prostory kde muzou byt prisery a to je vsechno. A nasadily take pomerne vazny ton pribehu, coz je taky velkej odklon od tech jejich urvanych holcicek co casto melou desuplny nesmysly (ne ze bych je nemel rad, ale nekdy to bylo na mne proste moc :)



@7c (22.02.2018 18:43): jak jsem uz psal ja SAO anime neznam. Znam jen ty hry, coz mozna je i plus, v kontextu tech her. Ja hral jen Hollow Realization ktery mi po vydani vsech DLC prijde jako naprosto ohromujici megalomanska hra ktera ma v pohode obsah na 1000+ hodin. Samo je to spis pro hrace kterym nevadi nekonecne vylepsovani neceho a vyzva v podobe bossu a treba 1000 patroveho dungeonu a tak podobne. A na druhou stranu si i myslim ze pribehu a interakce s postavami tam je opravdu hodne.
U Fatal Bullet (hry) me pritahuje scifi setting a preci jen gameplay hlavne se strelnyma zbranema je neco jineho nez machat mecem. Pripomina mi to Phantasy Star Universe ktere koneckoncu fungovalo na podobnem principu.
SAO hry jsou hlavne single player, maji i multi cast ale je jaksi bokem od hlavni hry. Pribehova cast je vzdycky single. Coz u PS Universe bylo presne naopak, jen ten gameplay byl dost podobny.
Tak Chester zhodnotil rok 1991. Tak trochu ze soucitu dal vítězství MM3 (prý další díly už titul nezískají) :) Jako mám MM3 hodně rád, ale neměl vyměknout a dát to Disciples of Steel! I tak ačkoliv to byl spíš slabší rok, tak stejně vyšlo dost parádních rpg! A rok 1992 je už neskutečně nabušenej, začátek nej období pro rpg :) Takové množství kvalitních titulů už se mám pocit neopakovalo nikdy.

Disciples of Steel mám v merku, podobně jako jeho ideového předchůdce Wizard's Crown. Obě hry, co mají asi nejpromakanější souboje v historii cRPG.
@Charllize (22.02.2018 12:02): Phantom Bullet byla sice (IMO) asi nejzábavnější část SAO (alespoň tedy právě GGO), ale spíš jen jako virtuální realita, hrát to ve formě jRPG sMMO mě moc neláká. Navíc zrovna u SAO by mi vadily původní postavy (problém recyklace a "MMO of the week" syndrom). Obecně to nebyly úplně zlé LN, ale od 7. dílu už to asi nemá cenu číst.

Pro mě je obecně hlavní problém ta "single player" část, v kombinaci s prostředím, které mě až tak moc neláká (ve smyslu najít nejlepší zbraň/brnění ve světě SAO/GGO). Na druhou stranu asi není fér to soudit bez vyzkoušení (obecně mě nejvíc baví hry, ve kterých mají předměty velký vliv na hratelnost/herní mechanismy).

A taky je fakt, že od té doby, co "vyhořel" TSW, trochu vyhořel i můj zájem o MMO.
@jones1240 (22.02.2018 16:45): me se libil hack co vysel pred tim co ted zremasterovali. Mel 4 dily a byl delany na hrani ve fps pohledu.

Jinak SAO hry na anime a pribehu nestoji. Spis na systemu a hratelnosti . U holow realization me vlastne nezajimalo o cem je, zajimalo me jak porazit bosse a nastavit skilly a kde sehnat lepsi vybaveni. O tom to je:)
@Charllize (22.02.2018 13:21): :))

To co je za důvod? Špatné anime znamená špatné stavební základy, a o to menší šanci, že to bude dobré. I ve své době vlažně přijímaný hack bude podle mě lepší. Ale zase, u takto dlouhých her to chce hrát jen to nejlepší, což není (a nebude) ani hack, ani SAO.

Naopak si nechávám Xeno sérii, Suikoden II, Star Ocean II, Moon, Personu 2: EP a tak dále.
@Charllize (22.02.2018 12:02): Když už se bavíme o simulaci MMO, zvažuješ koupi .Hack//GU: Last Recode ? Je to sice trochu více poháněné příběhem ale má to obsáhlý lore, samotný příběh je skvělý a navíc to to MMO similuje parádně bez potřeby grindovat :D
@Drolin (22.02.2018 13:04): kdyz to nezkusim ted tak uz nikdy. Zasunu to do rady dalsich her ve fronte a uz na to nedojde. Samo podminka je ze me to zajima, kdyby ne mel bych podobny nazor jako ty.
Ja hral asi 4 roky v kuse age of conan a bylo to super. Ale asi mi to taky stacilo, pri praci se seriozne skutecne velke mmo hrat moc neda. Mozna v duchodu:)
Jinak ohledne obavy diky spatnemu anime bych vztahnul bod 58 v mem profilu:)
@Charllize (22.02.2018 13:00): Mně plně stačilo WoWko ve vanille, tam bylo jen pár lidí a funkci představená MMO to splnilo (nebylo to šaptné, ale hrát to více jak 30h je zase šílenost). A od SAO čekám, že to bude blbé jako anime :)).

Prostoru je málo při počtu her :). Stále se snažím ten počet "chci si zahrát" sesekat na co nejméně ale ono to je roste... takže něco jako MMO, strategie, atd. nemohou mít místo.
@Drolin (22.02.2018 12:56): je to fajn. Kazdy vi ze na kazdem mmo je nejhorsi hrat s idioty. Coz je bohuzel castejsi nez hrat s nekym rozumnym. Tady to odpada. A kdo chce ma tam coop:)

Na ni no kuni se tesim taky..samozrejme bych mu taky dal prednost ale vychazi az za mesic, takze porad je dost volneho prostoru hrat tohle. A pokud mam byt uprimny, jista nejistota ve me drime taky, uplne klidne to muze stat za prd. Ale nezkusis, nevis. A porad jde o vetsi udalost na poli jrpg.
@Charllize (22.02.2018 12:23): Simulovat MMORPG? Však ten koncept je na hlavu, manga a anime ok, ale dělat hru co simuluje MMORPG je minimálně podivné. Já tedy v klidu čekám na Ni Nu Kuni II a oznámení jedničky na PC... :).
@SilentWolf (22.02.2018 12:41): ja bych to tak cerne nevidel. Sice grind tam je ale zaroven to ma obsahly pribeh. Neni vyjimka ze ve hre hrac casto treba hodinu resi postavy a veci kolem pribehu. Klasicky to ma nekolik zakonceni a tak dale.
@Charllize (22.02.2018 12:02): Tohle je trochu lacinější provokace hele. :D Sword Art Online je jedno z těch známějších anime v česku. A ač se mi první serie serialu hodně libila, tak hru jsem včera koumal a vůbec mě to nezaujalo. Příjde mi to dost generické. Jestli chceš nařknout zdejší uživatele z ignoranství, tak si myslím, že jsou zajímavější japonské hry o kterých tu nikdy nikdo ani neslyšel.
Zitra vychazi Sword Art Online : Fatal Bullet. Japonska simulace MMO, tentokrat ve scifi settingu se zamerenim na gunplay. Tahle serie ziskava cim dal vetsi oblibu a vychazi i pro PC.
Tvurci tvrdi ze se inspirovali hrami Destiny a Division. Takze hodiny tvrdeho grindu, obsahleho pribehu a zajimaveho zasazeni. Urcite se tady na to tesi pulka DH, ze ? Vy japanofilni ignoranti :)
@SilentWolf (21.02.2018 16:13): jasne. To souhlasim. Ja sice snesu i ten nejvyssi japonskej kalibr ujecenych lolitek a holcicek ale vzdycky jsem radsi kdyz ta stylizace je vaznejsi a dospelejsi.
Proste radsi taky kydlim desiveho demona nez ruzovou houbicku co dela hihihi:)
MH je tak napul cesty a mnohem vic se mi zamlouva Toukiden 2 ale ten zase je krapet za zenitem vzhledove. MH ma i prisery co by klidne sedly do Dogmy ale je to i tak trochu jurskej park. A ten system kolotoce co tam maji me zacina dost nudit.
@SilentWolf (21.02.2018 10:16): Ten Refrain delali stylove ty stejny lidi co Disgaeu, a pokemonum to podobny neni ani trochu:)
Japonsky rpg, skoro kazdy, ma vzdycky nekolik originalnich prvku ktery se clovek musi naucit a pochopit. V originalite hernich systemu jsou nejlepsi a treba me osobne tim nahrazuji tu jejich pomerne velkou klasickou klisovitost dalsich veci. A taky mi vyhovuje jejich filmovy system vypraveni kde me neotravuji zbytecnym rozhodovanim o kazde pitomine. A kdyz uz tam nejake maji tak to hrac ovlivnuje skrz gameplay a ne pres tuny textu. Star ocean 2 ma 108 zakonceni a k vetsine z nich vede samotne hrani, nikoliv cteni:)
@Charllize (20.02.2018 21:43): vždyť stačí vypnout zvuk a odstranit ze hry všechno, co jakkoliv připomíná zajímavé prostředí. Tzn. nechat jen travnatou plochu a sem tam strom. A nechat postavy pobíhat ve spodním prádle.

A máš japonskou hru z čehokoliv.. :D

Samozřejmě si dělám srandu, mám Japonsko rád a už bych si konečně nějakou dobrou JRPG zahrál, ale buď je na starou konzoli, nebo se mi nelíbí, jak vypadá. Zatím je to tedy pouze na Personě 5.

Labyrinth of Refrain se mi nelíbí grafickým stylem, mám k tomuto stylu averzi už od pokémonů. Naopak The Lost Child vypadá hodně hezky (vím, je to dungeon... :/). A zapisuji si.

Když už se člověk nadchne tou Personou tak "Shin megami tensei V" zřejmě vyjde jen na switch..
NIS dnes oznamilo vydani Labyrinth of Refrain na zapade. Samozrejme to tady nikoho moc zajimat nebude ale pokud tu je nejaky japanofilni dungeonista mohl by byt potesen. PS4, Switch, PC. odkaz

A dalsi nemene zajimavy titul stejneho zanru od NIS je Lost Child. 100 patrak na obzoru:)
odkaz
Seriozne o ty sberatelce uvazuju, jenze stoji 60 liber, na americky centrale NIS stoji taky 60 ale dolaru, tam ale do CR neposilaj, na hovno:)