Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@BUMTARATA (31.08.2022 12:42): Jistě to bude znamenat, že dostaneme nějakou pořádnou dystopickou sci-fi adventuru z prostředí totalitního státu, který své občany každý den kontroluje a kategorizuje prostřednictvím chytrých technologií. Mohlo by se to odehrávat třeba někde v jihovýchodní Asii. Současné. :)
Asi po 5 letech jsem přestal platit ps+ a zjistil, že počet mnou vlastněných her je velmi malý :D
@Kwoky (26.08.2022 01:58): To bývá často ze když jsi u některé hry v menu/inventari začne to konzoli vytáčet naplno. Můj odhad je ze se v te chvíli vypne vsync aby navigace v menu byla co nejplynulejsi a díky tomu to umožní konzoli jet naplno při co nejvyšších fps. Ale pravidlo to taky nebude.
@Garret (25.08.2022 20:55): PS4 Pro, NHL 18 - Za normálních okolností tichoučko až mírný hluk, ale když jsem upravoval vzhled stadionu a maskota, tak mi konzole málem odletěla. Ani jsem netušil, že ten větrák takové otáčky dovoluje. Takže jo, může se to lišit podle hry, nebo dokonce podle scény v dané hře.
@Garret (25.08.2022 20:55): Bohužel tyto hry momentálně nevlastním ale God of War je dobrý příklad protože dokáže ps4 vytočit na maximum a v práci jsem to používal na testování hlučnosti při výkupu konzole. A z těch až stovek konzoli co jsem zkoušel to i v případě GoW bylo od stupnice tryskáce po to kotatko. Fakt jsou některý ps4 co se hluku tyce v pohodě, věř mi.
Samozrejme v tom figuruje plno faktoru ale v pořádku to nebylo, ty konzole by měli být všechny na stejne úrovni a Sony tam něco posrala. Moje asi největší podezření patří tomu ze některé procesory ps4 nebyli rovné a špatne na ne doléhal chladič. A tím pádem nepomohlo nic, ani nová pasta, nic.  Nedavno jsem viděl video kde to někdo testoval a fakt některé ty ps4 čipy měli uprostřed kopeček :)
Samozrejme když má někdo konzoli ve stavu jako obrázek nize tak se nesmí divit. 
Ze soukromého archivu poskytl Charllize :)
https://ibb.co/L5HhZHd
https://ibb.co/8gZd3Wy
Tenhle teda na hluk vliv nemá, spis pro zajímavost.
https://ibb.co/S3ZnX0N
@Charllize (25.08.2022 20:52): já bych zase dodal, že hodně záleží na tom, jaké hry hraješ. protože ti nevěřím, že např. u God of War nebo Days Gone by se tvoje konzole nevznášela. a natoč mi video, že se mejlím ;-)
@Garret (25.08.2022 20:39): Já mám PRO od roku 2017 a hladina hluku je na minimální úrovni.
Tim nechci popřít ze problém Sony airlines neexistuje, jen mne mrzi ze se z toho děla 100% věc, což není pravda. Plno ps4 konzoli děla hluk asi jako spici kotatko, trosku vrni :)
A mám dojem ze když jsi tu konzoli zhyzdil a ponížil temi otresnymi dírami tak jsi říkal ze už je potichu :)
@Garret (25.08.2022 20:39): v pořádku z diskuze pod videem jsem pochopil, že majitelé PS4/PRO si ticho PS5 pochvalují. Já srovnávám s vedle stojícím XSX, a tam skutečně je ticho jako v hrobě.

Nemyslím to nijak zle, rád bych aby byla PS5 tichá jako XSX/XSS.
@Rapier (25.08.2022 18:33): přijde mi, že jsem tak trochu úchyl ohledně vydávaného hluku elektronikou, ale PS5 skoro neslyším. PS4 Pro byla nesnesitelná, s pětkou je to pohoda, i kdybych ji měl u hlavy
To mě připomíná, že mám doma PS5. Nedávno jsem pátral zdali má PS5 trpí na coil whine nebo ne, a po zhlédnutí následujícího videa došel k závěru, že ne. Opravdu ten zvuk dělá ventilátor https://youtu.be/5djtFky2YVk 

Třeba za těch 50 Eur navíc dořeší tenhle drobný problém se zvukem (kéž by).
@Paul (25.08.2022 17:54): Tak už před delší dobou jsem říkal ze si Sony kope vlastní hrob z různých důvodu, tohle bude tedy další. Ty jedou takový sracky ze si začínám myslet ze ta likvidace je snad úmyslna :)
@BUMTARATA (25.08.2022 12:52): Součástí kapitalismu je i princip nabídka / poptávka. Pokud dávají lidé přednost digitálním verzím her, knih apod (typicky kvůli pohodlí), tak není nic zvláštního, že jsou dražší než fyzické varianty.
@BUMTARATA (25.08.2022 12:52): Krabicovky ve světě stojí víceméně stejne jako digital, když beres ofiko cenu. Ale často bývají různe lokální úpravy ceny, jako třeba česká Sony u nás prodava levněji krabicovky aby podpořila boj proti sedivemu trhu nebo to je po vlivem nějaké jiné akce.
S digitálními verzemi lokální distribuce nemá co dělat a ten výpočet ceny se řídí zřejmě kurzem a vypadá to ze ještě nějakou dani navic, případne nevím jestli u te hry není třeba nějaký bonus navic. Digital od Sony se u nás moc nevyplatí pokud jde o day one nákupy.
Jestli si toho všimne Montana možná bude vědět víc, případne mu napis Pm.
Myslím, že se to tady už kdysi řešilo, ale nemohl by mi někdo znalý poměrů vysvětlit, proč se např. The Last of Us Part I prodává digitálně za 2200, když ofiko cena je 70USD/70GBP/80EUR, přičemž i těch 70GBP je o dvě stovky míň než těch českých 2200? K tomu tu je ještě úplně jiná kupní síla. V krabičce ale jen za 1700, přičemž v jejich zájmu by mělo spíš bejt to prodávat digitálně, ne? Nevíte někdo, jak ten kapitalismus vlastně funguje?
@SilentWolf (24.08.2022 12:34): Na Saula zrovna teď koukám a ten poslední warhammer co teď vyšel působí impresivne, akorát to není zrovna můj žánr. 
Kazdopadne se budu těšit na Pauluv stream na Twitchi s Personou 5, uvidime se tam :D
@Charllize (24.08.2022 10:47): Mám ji, a rozehranou, podobně jako Personu 4. Obojímu nemám co vytknout a jsou to dokonalé hry (mě ty dialogy nevadí a postavy jsem si oblíbil), ale taky bych rád rozehrál mega kampaň v Total Warech..
.. nebo Kingdom Come,
nebo Archalos,
nebo znovu Disco Elysium,
nebo AC Odyssey (byl jsem teď v Řecku),
nebo znovu Elden Ring,
nebo Horizon 2,
nebo DLC do Tsushimy,
nebo Crusader Kings 3,
nebo LE Mass Effect..

:D :D

nebo..
Se dodíval na Better Call Saul,
nebo Expanse,
nebo Boys,
nebo Westworld.
@SilentWolf (24.08.2022 10:30): Si zahraj tu Royal verzi, přeci jen to je o dost obsáhlejší a novinek tam je víc než dost. Mužů ti ji půjčit pokud jsi Prazskej :)



@Solidor (24.08.2022 10:37): Na X-2 jsem si vzpomněl hned ale jak jsem říkal chtěl jsem to pojmout obecne a nezabihat do detailu, pac dokud nezkusi tak to je házení hrachu na stěnu a čím min vi tím lip :)
Mimochodem i plno CH her tohle má udělané do zblbnuti, akorát tam to u hodně lidi selže na jiných věcech.
@Charllize (24.08.2022 09:24): V zásadě každé SMT má nějakou tu volbu v dialozích, ač jejich následky zjistíš až mnohem později. Nocturne je příkladem.

V Persona 4 musí být správně zvolené dialogové možnosti pro zpřístupnění good endingu a další k true endingu.

Suikoden vlastně taky přetéká možnostmi ohledně rekrutování postav.

Nejvíc propracované to má asi Devil Survivor (což je tedy spíš SRPG), kde rozhodnutí, kdy se kam vydáš, ovlivňuje nejen směr příběhu, ale i to, které postavy přežijí a rekrutuješ je do skupiny.

Pak jsou tu další SRPG, kde ovlivňuješ totéž (Triangle Strategy , brzy znovu vyjde Tactics Ogre: Let Us Cling Together )

Disgaea 1 má taky zvláštně pojaté odemčení různých konců podle toho, kolikrát v průběhu hry zraníš své spojence.


Určitě bych si postupně vzpomněl i na další JRPG, kde mají rozhodnutí vliv, ať už prostřednictvím dialogů nebo gameplaye. Není to ojedinělé, jen se to vyhýbá těm nejznámějším sériím (i když FF X-2 je zrovna třeba výjimkou).
@SilentWolf (24.08.2022 09:58): Sám vis ze to je mnohem víc komplexni a shrnout to na yes/no a pokemony je picovina. Já se záměrně tomu konkrétnímu popisu vyhýbal jelikoz to nejde v krátkém příspěvku a ani v komentáři vystihnout tak jak to pak hráč po 150 hodinách vnímá.
Tohle co jsi napsal je jak když zavitas na pishing web kde na třetí kliknutí vystřikne na obrazovku nějaká růžová štáva a v rohu se ti objeví Ludmila z Hradce co chce soulozit. A každý se tomu obloukem vyhne :)
@SilentWolf (24.08.2022 09:48): No a teď ti Paul muže poděkovat ze se na to zcela jiste vysere. Tady nemá smysl cokoliv říkat, ztráta času pac to hned někdo zazdi milenialnim názorem okorenenym internetovým retarderstvim. Sorry vlku, napocitej do dvaceti a mysli na sluníčko :)
@Paul (24.08.2022 09:15): Jsou to pokémoni. Rozhodnutí v dialozích tam nejsou (ok, pár rozhodnutími ovlivníš konec hry - ale to je výjimka), většinou vybíráš mezi volbami jako
A: Yes.
B: Yeah.
C. OK.
D. ....... (což je tichý souhlas).

ale hraje roli s kterou postavou trávíš čas. Roste tam úroveň toho vztahu a krom toho, že s nimi zažíváš příběhové epizodky (pokud se oprostíš od toho, že prostě řešíš trablíky mladé modelíny apod.) to má velký vliv na tu soubojovou část, protože se ti odemykají nejen nové schopnosti a silnější postavy (Persony), ale i herní mechaniky. A navíc je to tak dobře udělané, že se s postavami, se kterými dojdeš až na konec toho vztahu, staneš v podstatě blízkým přítelem, a to u mě fungovalo na jedničku, podobně jako platonické vztahy v Cyberpunku. Ale prostě.. jsou.. to.. pokémoni.. :D
@Paul (24.08.2022 09:15): Žádnou si nevybavim aby to bylo jako FNV, občas možnosti v rozhovorech bývají ale nic na úrovni toho jak to mají wrpg. Možná by se něco naslo na co si teď honem nevzpomenu ale jako na nějaký standard na to lze definitivně zapomenout.

Add Persona 5. Znamej youtuber Cohh ( měl třeba cameo v Cyberpunku )co se vyznačuje hlavně tím ze hraje crpg/wrpg a udělal si na tom vzasade jméno tu Personu 5 nakonec zkusil. Vytvořil k ni asi 300 videii a teď dohral Xeno 3 a má rozehrane Soul Hackers 2. Evidentně mu to zahrani P5 něco dalo a věřím ze se tomu taky bránil jako ty :)
@Charllize (24.08.2022 08:58): takže žádná jrpg hra s dialogy jako FNV neexistuje?

Persona..ok, moc mě neláká školní zasazení a co jsem viděl gameplay videa, tak mě to vůbec nezaujalo, ale budu ti věřit že tam rozhodnutí jsou a mají nějaké následky.
@Paul (24.08.2022 08:46): Krásný příklad je třeba známa Persona 5. Mužů ti zaručit ze když dva hraci tu hru budou hrát naslepo každý bude mít odlišný průběh. Sice si projdou stejne dungeony a hru dokončí za podobných podmínek ale budou mít dost jiné zážitky a situace prave díky tomu jak hru hráli a jak se v průběhu rozhodovali.
No prave to ze Japonci nepoužívají ten západní styl tak tím to je zajimave a třeba mne to vyhovuje víc protože mi to dává pocit ze jsem to ovlivnil samotným hraním a ne kliknutím na větu za pomoci skill checku. 
Na pc ta Persona 5 brzy vyjde tak ji zkus, myslím ze tam bys teprve poznal jestli to je žánr pro tebe.
Myslim ze tam je takový základní průřez toho jak to v jrpg funguje.
@Paul (24.08.2022 08:12): Já těch JRPG nehrál zas tolik abych ti to tady vyvracel, no i tak jsem hrál už několik takových, kde mé akce měly dopad na vývoj příběhu, respektive na osudy postav. Ale to viz @Charllize (24.08.2022 08:37)

Jinak komu se ty včerejší hry nelíbily, tak doporučuju projet Gamescom hry na Steamu, je tam fakt mrda pěkných her.
@Charllize (24.08.2022 08:37): FF15 co jsem hrál nemá nic z toho no. Jestli nějaký jiný mají, tak supr. Ale maj nějaký JRPG skutečně interaktivní dialogy ve stylu F:NV třeba? Já nic takovýho neviděl a nechápu proč na to mají japonci takovou averzi.
@Paul (24.08.2022 08:12): Jasne ze to je separátní žánr, proto se tomu říká jrpg. A jinak jsi úplně mimo. V jrpg ty volby jsou, jen ne tím stykem co jsi zvykly. Často ty rozhodnutí jsou vlivem samotného gameplaye a ne ze něco reknes/rozhodnes v rozhovoru. 
Jrpg mají umírající postavy co umrit nemuseli, kralovstvi co upadají do válek protože jsi něco udělal jinak, mnohdy víc jak tři zakončení, konflikty postav protože se nechovás dle jejich norem a spoustu dalšího. Vidíš to moc černobíle díky nedostatku zkušenosti se žánrem. 
Jsou tam samo i linearni příběhy bez zásadních voleb, to popírat nechci. Třeba zrovna FF taková bývá.
@Tulareanus (23.08.2022 23:38): jsou to letmý dojmy z toho jak na mě co působilo. Zcela subjektivní samozřejmě. Logicky je možný že mě později třeba i některý ty cartoon nonsense či meh hry zaujmou, byť to nepovažuju za příliš pravděpodobný.

@Fritol (24.08.2022 07:53): těch rozdílů mezi WRPG a JRPG je víc, nejde jen o grafiku. Naprosto zásadní je absence choices and consequences a interaktivních dialogů v JRPG. Proto je v podstatě považuju za separátní žánr a ne za RPGčka. Samozřejmě čest vyjímkám. A samozřejmě to neznamená, že kvůli této absenci jsou to špatný hry, ale prostě můj zájem je víc v tom západním přístupu. Jak z hlediska herního designu, tak grafického.
@Paul (23.08.2022 23:07): Dělat takové rozdíly mezi JRPG a WRPG mi přišlo ok možná před 10 lety a víc, kdy velká část JRPG měla tahové soubojáky, což není pro každého. No dnes je většina velkých JRPG akční a dělaná s tím, aby prodala na západě. On je možná důvod, proč v Japonsku vyjde deset RPG ročně a na západě jedno za deset let. Stylizovaná grafika pravděpodobně snižuje náklady dost zásadním způsobem a není to o tom, že by ji Japonci nutně chtěli, to by se tam pak neprodávaly věci jako Elden Ring nebo DS. Ostatně průměrný japonský vydavatel slaví při prodejích 500k, průměrný západní vydavatel mluví o zklamání při prodejích pod 5 mega, a to jsem asi i dost ubral ještě. Pokud si dobře vzpomínám, tak třeba Borderlands nakonec vyšlo právě díky tomu, že stylizovali grafiku, protože původně to mělo být fotorealistické, ale neměli na to prachy.

Já to vůči tobě nepíšu nějak útočně, já s tím smířený jsem a beru, že každý má grafické preference, já mám taky nějaké oblíbené, ale když člověk pak ignoruje všechno ostatní a označuje to za cartoon nonsense, tak se vlastně o ty skvělé hry připravuje sám jen z neochoty něco zkusit. Ostatní mohou hrát desítky skvělých RPG každý rok, ty můžeš dalších 8 let čekat na Dragon Age nebo TES a psát o tom stížnosti na internet. Ve výsledku je to tvůj boj a pokud si s tím takhle spokojený, tak budiž no. :D

@Tulareanus (23.08.2022 23:38): Já vím, že si nestěžuješ, to bylo jen doplnění toho, cos napsal předtím.
@Fritol (23.08.2022 22:41): Ja som to preletel len zbežne, ale hlavne ja sa nesťažujem, to čo ma neosloví z oznámenia alebo traileru alebo to nie je môj žáner nebudem rovno považovať za blbosť. :) Počkám si, kým bude viac informácii o tých hrách, aby som vedel posúdiť, či to budem chcieť vyskúšať alebo nie. Ale minimálne Scars Above, Atlas Fallen a Under the Waves som si hodil vo wishlistu, aby som mohol sledovať, čo s tým bude.
@Fritol (23.08.2022 22:59): Měl jsem specifikovat wrpg, uznávám. Ty animovaný debility jdou mimo mě. Jinak samozřejmě respektuju že pro někoho jinýho to debility nejsou. Ten post byl arogantní a s nadsázkou. Prostě mě štve že toho typu RPG co já rád je tak málo. Xenoblade za podřadný nepovažuju, ale lákalo by mě mnohem víc kdyby mělo aspoň art style FF15 a PC verzi. To je holt můj názor, se s tim smiř.
@Paul (23.08.2022 22:45): Genshin a ta druhá anime hra potom. Atlas Fallen je na Steamu taky označené jako RPG ač to nebude asi vyloženě RPG jak jsme zvyklí.

Mně jen ten tvůj příspěvek s hodnocením přijde děsně arogantní. Průmysl dělá hry furt pro stejne lidi, akorát většina lidi se dokáže přenést přes to, že hry nemají fotorealistickou grafiku. Někteří to naopak uvítají.

Letos vyšlo a vyjde RPG her dvě prdele, jen ty je bohužel všechny označiš za cartoon nonsense. No já však nechápu, proč by třeba nedávno vydané Xenoblade mělo být podřadné oproti fotorealistickým RPG hrám jen proto, že má stylizovanou grafiku. Vždyť na tom vůbec nesejde. Stejně tak ten Genshin, hrají to desítky milionu lidi a milují to, tak to asi bude dobré.
Wyrdsong is the new AAA open world preternatural RPG from Something Wicked Games, a new, globally dispersed AAA games studio led by Jeff Gardiner, a 15-year veteran of Bethesda (Skyrim, Fallout 3/4/76), and additional creative and technical lead talent from studios such as Obsidian Entertainment, Bioware, and Bethesda. 

Odehrává se to ve středověkém Portugalsku. Škoda že nic neukázali a release očekávám tak 2025 at best.

edit - aha, to studio má zatím 13 lidí. Takže 2029 :)
@BUMTARATA (23.08.2022 22:25): Where Winds Meet vypadalo zajímavě, ač co se animací týče, tak hodně lacině. Ale ono to je fuk, stejně to nikdy nevyjde jak většina těchhle čínských her, co vypadají z trailerů dobře. :)

No a u té Duny si snad nečekal nějaké singleplayer RPG nebo tak něco. :D Vždyť většina licencovaných her je vždycky nějaký multiplayer bullshit nebo laciná casual kravina. Si vem ty dvě LotR hry co jsou teď oznámené. :D