Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Díky za ty bannery alespoň v diskusi o slevách a akcích. Konečně jsem nezapomněl a mohl nějaká éčka poslat i pro DH :-)
Nesouhlasím s mazáním mého obsahu u Saints Row 2. To byla asi nejzajímavější informace, nehledě na to, že než jsem pobral, jak to funguje. A přesto smazáno :( Jinak je to pro mě letos jedna z nejzajímavějších her, co jsem rozehrál.
Poznámka k aktuálnímu světlému motivu. Na kartě hry bych dal název hry barevně. Přijde mi, že aktuálně je to nevýrazné (ačkoliv velké), a oči mě spíše sklouznou k vývojáři, než k názvu hry, když se podívám do oblasti, kde název hry hledám. Zároveň by to trochu zpestřilo stránku, aby nebyla tak moc tón v tónu "nemocniční šeď" (což mě osobně nevadí, jen je vhodné tam občas přidat právě výraznější prvek).
Neviete niekto prečo mi odvčera nejde na telefóne načítať hlavnú stranu ani zapnúť vyhľadávanie?
(Honor Play a aktuálny Chrome)
@MCZ (22.06.2020 13:20): Garionovi jde asi hlavně o text diskuzních příspěvků a komentářů, jejichž část je vidět na hlavní stránce. Třeba u nejnovějšího článku v blogu je tenhle text černý.
@Psyx (22.06.2020 16:10): Asi nerozumím otázce. Množství textu určuje zejména délka názvu hry. Jméno uživatele se pak většinou vejde na další jeden řádek. Ale mám za to, že tohle všechno jde přece hned vidět a pochopit.
V posledních přidaných hrách na hlavní stránce, podle čeho se určuje kolik textu se zobrazí po najetí? Některé jsou na tři řádky z pěti a některé třeba rovnou ukazují sedm řádků ze sedmi.
@Memphis (21.06.2020 22:01): Hezký. Sice jsem si zas musel předělat profil, ale ten poměr jednotlivých prvků vypadá lépe. A ještě k těm vývojářům. Když je tam informace, že jde o hlavní vývojáře a také to, na které verzi pracovali, asi by bylo dobré zobrazit to i u sekundárních. Třeba u nově přidané hry Super Paper Mario vypadá zvláštně, že Intelligent Systems popis mají a Nintendo Software Planning & Development ne.
Tu šířku komentářů teda chválím. Teď to mám zarovnané opravdu neuvěřitelně!
Jestli teda ještě můžu přidat jeden poznatek - u profilu hry mi přijde až moc výrazný prostor pro jednotlivé platformy a datum, kdy na něm byla hra vydána. Je to opravdu až moc výrazné a obzvlášť u hry, která je na víc platforem a každá vyšla v jiný datum, tak to vypadá přeplácaně. Osobně bych úplně prohodil políčka se žánrem hry (pro mě imho nejvyhledávanější informace po názvu) s platformami a datem vydání.
S odstupem pár dní tedy musím napsat, že je to fajn (dark theme) až na moji poslední výtku zde. Dobrá práce! Zvykl jsem si rychle.
Zatím jsem viděl nový design jen na mobilu. Defaultní zobrazení za mně tak napůl, názvy her, diskuzí tence šedomodré, nevýrazné. Ale tmavé zobrazení se mi líbí moc! Nové příspěvky jsou výrazně odlišené (můj hlavní problém s předchozí verzí) a zde použitý odstín modré mi naopak sedne.

Jinak stále čekám na to, kdy se bude v profilech vývojářů, v přehledu jejich her ukazovat vedle průměrného hodnocení i vlastní hodnocení uživatele... Absence tohoto mě celkem zaráží, když v žebříčcích her se obě sady hodnocení nacházejí.
Nedá mi to, taky přijdu se svou troškou do mlýna - z této změny jsem spíš zklamaný, než nadšený. Za čas si člověk zvykne, ale přijde mi to moc široké a hlavně ty popisky u her, to je dost strašné. Ani jsem nejdříve nevěděl, kde je hledat, jsou nějak daleko od sebe a vůbec jsou úplně jinde než je název. Je to všechno takové nabubřelé, to je krásné a výstižné slovo. A ten tmavý režim to je fakt masakr, ten rozhdodně není pro mě. Je mi líto, že tady hatím práci někoho, kdo se tím zabýval, ale když se to tady tak pěkně rozjelo... Nicméně já jsem starý kozel, tak novinky mi pod fousy moc nejdou :-)
Mě na dvousloupcové homepage přijde super, že Poslední přidané hry mají teď výrazně větší obrázky a lépe se to rozeznává. Palec nahoru.
Modrá opravdu nesedí no. Modrozelená už by imho šla (či ta "světlá mátová", která je jednou z možností ve Win 10). Ale problém je, že modrá je prostě firemní barva DH. :)

P. S. Ale nejsem si jist, zda ty barvy obecně v dark theme nebude lepší více poštelovat. Světlé se mi teď naopak líbí více. A i více než to tmavé, čili do něj asi přepnu. Působí celkově "čistější" a "modernější". Barev je pár a jsou lépe sladěné.

Jinak rozložení v pohodě. Pokud člověk přepne na tři sloupce a upraví si to, tak je to dobré.
Mě furt ještě nepřestalo štvát že pozadí nepřečtených příspěvků je černý, takže se kvůli kontrastu hůř čtou :)

Přitom to pole při psaní příspěvku kam tenhle píšu je hezky šedý a je to mnohem příjemnější..

Jinak jo, ta modrá všude mi k dark mode taky moc nesedí..

Jinak spokojenost.
Tak jsem si dal schválně den odstup, než něco napíšu. A musím říct, že mi to připadá všechno strašně vzdušné, nafouklé. Možná je to vhodnější na mobily, ale na klasickém monitoru je to hodně roztahané.
Konečně nějaká změna designu, která je pro mě k lepšímu! Tmavý režim super a barevná paleta mi vyhovuje, jen bych taky možná poprosil tu modrou malinko ztmavit, na hlavní stránce je to moc výrazné. Hlavně oceňuju tmavší text v diskuzích a komentářích, nevypaluje to pak oči. Takže velké díky.

Btw. ten světlejší proužek v horní části loga je záměr?
Super update. Tmavý režim je vítanou novinkou.
Mé poznatky:
- Tmavý režim je hodně cool, ale barva modrého textu v tmavém režimu hodně tahá oči/působí nepřirozeně. V čem je podle mého laického pohledu problém, je v kontrastu. Ta modrá je možná až moc sytá.
- Stejně tak jsou hodně kontrastní procenta u her. Na světlých věcech takové kontrastní barvy nevadí (ve světlém režimu to je ok), ale u tmavého režimu to přímo září. Vím o tom, že se dá barevná škála vypnout, ale já bych si ji rád nechal. Kdyby se podle mě o něco snížil jejich jas, bude to v pohodě. Nebo možná zkusit odstranit ty syté rámečky? Nevypadá to takhle lépe?
- Stejně tak je v tmavém režimu moc kontrastní zelená barva u splněné výzvy v profilu uživatele.
- V tmavém režimu je o něco náročnější poznat nepřečtené příspěvky v diskuzích.
- Mám problém se šířkou diskuzních příspěvků. U wikipedie ta šířka nevadí, tam je wall of text, naše příspěvky mají ale kolikrát jen větu, dvě a ta šířka k tomu není podle mého vhodná. Šířka u ostatních věcí mi přijde ok.
@hatifnat (20.06.2020 16:17): Já vím, co je to zlatý řez, jen jsem řešil, kde by se tak dal aplikovat. :-) Ona třeba jinak homepage (třísloupcová) je v podstatě stejná jako předtím. Každopádně ještě zkusím trochu upravit poměr mezi velikostí hlavního sloupce a pravého panelu a uvidíme.

A vývojáře ještě taktéž pořeším.
@MCZ (20.06.2020 13:56): Zlatý řez popisuje ideální poměr stran. Netvrdím, že někde "má být", ale čím blíž mu to, na co se díváme, je, tím líp se na to kouká,. Současná šířka na dh způsobuje, že naprostá většina prvků stránky je tomuto ideálu bolestně vzdálená. Fragmenty jsem myslela třeba jednotlivé příspěvky v diskusi, na hlavní stránce každý jednotlivý jedno- až třířádkový "odkaz" do různých sekcí. Čím méně řádků, tím je nepoměr výšky a šířky pro oko nepříjemnější.

K umístění celkového hodnocení - šlo mi o to, že se mi pravá strana středního sloupce zdála, jak to popsal Garion, "tragicky prázdná". Ale když teď na to koukám znova, tohle je možná opravdu jen o zvyku, z jiné perspektivy to takhle vyvážené je (a ohýbání kódu je samozřejmě taky dobrý argument).

K záhlaví profilu - použití různých stylů samozřejmě obecně opodstatnění má, ale když se to s nimi přehání na malé ploše, nepůsobí to dobře. Na druhou stranu pokud účelem bylo i očistit prostor od zbytečného textu ("datum vydání", "platforma"), to funguje a jinak než graficky "jinak" to asi udělat ani nešlo. Největší problém je hlavička po první čáru, protože každý řádek je úplně jiný - velký šedivý název, pod ním tučně černý alternativní název, pak tenký modrý odkaz na vývojáře, pak obdélníčky s platformami. A pak pod čarou následuje ještě další styl. Možná by stačilo, aby název byl taky černý a aby odkazu na vývojáře předcházel černý tučný nápis Vývojář nebo tak něco - vznikl by dojem větší jednolitosti a grafické propojení s prvky pod čarou a myslím, že vývojář by si "název položky" zasloužil, nejenom pro potřebu zvýraznění, ale taky protože u něj (na rozdíl od data vydání a platforem) na první pohled nemusí být vůbec zřejmé, co znamená.
(Jak s typografií souvisí schopnost pamatovat si původní řazení informací, netuším.)
Taky se mi nelíbí, když překliknu u profilu hry na diskuzi a Cover se naprosto zbytečně zmenší, je tam nepochopitelná čára a tuna prázdného místa.
Informace o hře jsou různě poházené v sloupcích, očima po tom jezdím a nedokážu se soustředit na danou informaci, starý způsob výčtu informací byl mnohem úspornější, rychlejší a přehlednější.

písmo v diskuzi mi přijde zvláštně ztmavené.
Nový "look" mi přijde v pohodě, chvilku si na to budu zvykat ale to k tomu patří. Jinak jsem rád za každého kdo si tu s tím dává práci a posouvá tak DH dál ;)
@Memphis (20.06.2020 09:31): ruku na srdce: je to spíše o zvyku, po prvotním šoku dnes ráno mi to přijde vcelku OK. Tmavý profil je proti tomu bílému nepoužitelný. Zkusil jsem a bleskurychle se vrátil ke světlému.

Jediná výtka, k jinak fajn profilu, kterou bych si dovolil uvést: bílá se mi zda hodně intenzivní. Srovnejte to třeba s bílou/šedou v MS Office 2019 Outlook je na to ideální. Je to velmi podobné, jen to tak moc nebije do očí.
@Kwoky (20.06.2020 10:16): Schválně jsem se koukal, jestli jsem tam omylem nezanesl větší mezeru mezi znaky. Ne - je to úplně to samé písmo, co předtím, jen trošku větší.

@hatifnat (20.06.2020 10:39): Kde přesně byl nebo by měl být zlatý řez? A o kterých "fragmentech" je řeč?

@hatifnat (20.06.2020 12:03): Ohledně profilu:

- "tím, že těch pár informačních položek je místo dřívějšího souměrného výčtu vedeno v celkem třech různých výtvarných stylech. "

Ale no tak - že mají různé prvky s různou informací svůj vlastní grafický styl (nebo-li identitu), je zcela běžné. Navíc teď má každý i své vlastní místo; pochybuji, že by mi někdo vyjmenoval všechny informace (žánry, data atd.) jak šly přesně za sebou v předchozí verzi.

- "A přitom vývojář je z toho nejmíň výrazný"

Ok, uznávám, že by stálo za to jej zvýraznit, možná ztučnit.

- "Esteticky by působilo mnohem líp, kdyby výsledné hodnocení bylo na pravé straně středního sloupce"

Nesouhlasím, tohle mně vždycky pilo krev - že tam hlavní hodnocení jen divně plavalo vpravo nahoře (nehledě na to, jak se kvůli tomu musel ohýbat kód). Nyní je konečně výše a ve stejném sloupečku jako "Platformy a hodnocení" do kterých plynule navazuje. Shora dolů vydíš hlavní hodnocení a následně podrobnější hodnocení na ostatních platformách.

- Nepamatuju si, jakou barvu měl název hry dřív, ale současný šedivý je hrozně nevýrazný, ztrácí se vedle výrazného alternativního, přestože je větší.

Noted.

Jinak červená barva se ještě v nějaké podobě alternativního tématu vrátí, jen má momentálně dovolenou.
@Memphis (20.06.2020 09:31): Myslel jsem, ze lepsi misto pro diskuzi je pod clankem na blogu, ale dobre, napisu to i sem.

Nejdriv opacko - modry text (respektive prvky) se mi v tmavem tematu prilis nelibi, ale asi si obecne zvyknu, pokud te modre nebude na obrazovce prilis najednou. Z tohohle uhlu mam zatim nejvetsi problem s domovskou strankou, kde je modre snad uplne vsechno. Texty prispevku apod. by urcite mely byt "bile". https://imgur.com/a/0kXv2Zr

Horni cast stranky v profilu hry v ostanich sekcich krome te hlavni je oproti zbytku stranky tragicky prazdna a strasne me to bije do oci. Urcite by tam sly zkompaktnit informace, ktere tam jsou v hlavni sekci. https://imgur.com/a/XYaA2PO
pokračování @hatifnat (20.06.2020 10:39): Podle Crashova screenshotu jedna z drobností je změna barevného schématu (k horšímu). Vydezinfikovaná nemocnice to docela vystihuje, žádné kontrasty, šedivá stěna. Předpokládám, že ke změně došlo v zájmu vzniku dark módu a zvyknout si na to jistě půjde, ale pěkné to není a přimlouvala bych se alespoň za návrat červených nadpisů, kdyby to bylo možné.

Konkrétní výhrady ke změně profilů her:
- Působí celkově strašně rozbitě a současně přeplácaně - tím, že těch pár informačních položek je místo dřívějšího souměrného výčtu vedeno v celkem třech různých výtvarných stylech. Myslím, že už se to dá skoro klasifikovat jako typografické peklo.
- A přitom vývojář je z toho nejmíň výrazný (navíc nemá ani svůj "nadpis"), vedle nejvýraznějších platforem se úplně ztrácí. Přitom je to po názvu nejdůležitější položka.
- Esteticky by působilo mnohem líp, kdyby výsledné hodnocení bylo na pravé straně středního sloupce (jak to myslím bylo dřív), a ne v pravém sloupci. Stránka (by) tak byla mnohem vyváženější.
- Nepamatuju si, jakou barvu měl název hry dřív, ale současný šedivý je hrozně nevýrazný, ztrácí se vedle výrazného alternativního, přestože je větší.
Změna mi problém nedělá, noční režim asi nevyužiju, celkově ale myslím, že to byl pěkný update. Ale co mě teď zaujalo, není pořádně vidět ten červený podkres u nových věcí (odkazy, zajímavosti,...), na první pohled to nepoznám od těch modrých (starých), takže bych poprosil o trochu ztmavení.
@Memphis (20.06.2020 09:31): Já si nemůžu pomoct, ale současné barevné podání DH mi přijde výrazně horší. Nahrazení těch červených prvků (nadpisy a horní ohraničení boxů) těmi šedými nepovažuji za šťastné, ani ta změna na světlejší modrou se mi moc nelíbí. A to zesvětlení pozadí mi je zatím stále na oči nepříjemné. Vypůjčím si termín od Kwokyho, ale ta homepage teď vypadá jak "vydezinfikovaná nemocnice".

Trošku si zvykám na novou podobu profilu Herní výzvy, ale to si asi sedne. S šířkou nemám problém a za další úpravy, tmavé schéma, nové platformy a opravy chyb samozřejmě potlesk.
Je super, konečně zde mít i tmavé schéma. Přesto, že jsem jej nastavil, ale stejně zůstanu u pluginu Dark Reader, s tím mi text příjde daleko lépe čitelnější. Nová grafika se mi líbí, ale na menším notebooku (14") se mi zdají jednotlivé prvky příliš namačkané na sebe. Na externím monitoru s tím problém nemám, tam to naopak díky volnému postrannímu prostoru vypadá vše velice dobře.
@Memphis (20.06.2020 09:31): Díky. Já měla trochu dojem (z odpovědí v komentářích pod článkem v blogu), že na připomínky zřetel brán nebude, takže povzdech je jediné, co nám zbývá.

Ono je těžké být konkrétní, když na starou verzi se pro porovnání podívat nejde, takže pokud jde o drobnosti, člověk neví, co přesně se změnilo. Ale co je opravdu nesnesitelné, je ta šířka. MCZ vedle argumentuje wikipedií, ale wikipedie jsou stěny textu, tady je stránka mnohem víc fragmentovaná a když ty malé fragmenty jsou takhle roztažené, působí to prostě opravdu neesteticky, nepříjemně, tluče to do očí a když se na to díváš, mozek neustále hlásí "něco je strašně špatně, něco je strašně špatně". Zlatý řez nemáme pro nic za nic.

@Kwoky (20.06.2020 10:16): Ano.
@Memphis (20.06.2020 09:31): Zkusím převést jeden svůj pocit do konkrétnější podoby.

Připadá mi, že jsou mezi písmeny nebo mezi slovy nějaké velké mezery. Že je to celé moc do šířky.
Zkusil jsem vzít screen jednoho diskuzního příspěvku a jen změnit šířku (bez zachování poměru stran). Nijak dramaticky - z 890px na 860px. A ta menší varianta mi sedí mnohem líp.
Ukázka
To celkové rozšíření se mi poměrně líbí, i když si budu muset chvíli zvykat, ale z mého pohledu je to zajímavý krok k lepšímu. Zato tmavý profil jsem po vyzkoušení vrátil na bílý rychlostí blesku, jelikož čtení modrých písmen na černém pozadí mi je vyloženě nepříjemné na oči.
@Kwoky (19.06.2020 13:18): Nadšený aplauz...blažený úsmev...letmá na spomienka na posledný bežecký prstolam...pár sekúnd zamyslenia...úsmev sa stratí a ruky do vreciek...nenápadné presun do úzadia a opatrné vyčkávanie, čo bude ďalej. :)