To co obsahovala jednička, tak druhý díl přináší dvojnásobně. Hra zde nabízí mnohem více vedlejších aktivit. Od sbírání různých relikvií, dokumentů, dále plnění všemožných výzev skoro v každé lokaci, výroby vlastního vybavení tj. výroba šípů, nábojů, pastí a dalších speciálních vybavení.
A nakonec hledání hrobek. Právě volitelné hrobky patří mezi nejsilnější části hry, na rozdíl od prvního dílu, kde byly spíše více vedlejší aktivitou a hlavně nebyly tak rozmanité.
Tentokrát si zde i můžeme měnit různé outfity u každého tábořiště.
Ve hře jsou otevřenější lokace propojené lineárním příběhem. Je zde větší důraz na průzkum, sbírání surovin a výrobu vybavení. Jak jsem psal výše tak hrobky jsou propracovanější a tvoří důležitou součást hry.
Atmosféra hry je jednou z nejlepších v sérii. Sibiřská divočina působí autenticky – od zasněžených hor přes zmrzlé jeskyně až po zchátralé sovětské komplexy. Atmosféru umocňuje detailní práce se světlem, počasím i zvukem prostředí.
Rise je solidním pokračováním, které se nebojí rozšířit recept předchozího dílu o větší porci průzkumu a dobrodružství.
A příjde mi, že tento díl jde hodně v klasickém dobrodružném duchu „objevování ztracených tajemství“. A proto mám také tento díl z celé trilogie nejradši.
Pro: Příběh, grafika, postavy, Sicílie, soundtrack, Mafia
Proti: Někdy až příliš lineární