Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ztracený ostrov

Lost Island

01.09.2000
64
36 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Na své procházce nočními ulicemi se Jelcin a jeho přítelkyně Diana stali náhodnými svědky podivného vloupání. Muži oblečení jako piráti vykrádali sklepy jednoho domu. Vyrušeni nezvanými pozorovateli, začali střílet zbraněmi vystřelující blesky. Diana zasažena touto zbraní prostě zmizela, zůstali po ní jen její šaty. Chvíli na to se stalo to samé i Jelcinovi. Probudil se až uprostřed neznámé rokle, sám a úplně nahý. Později zjišťuje, že byl přenesen do minulosti, do časů kdy moře brázdily pirátské koráby.

Tak začíná příběh kreslené adventury Ztracený ostrov. Ačkoliv se jedná o počin slovenských autorů, hra je namluvena v češtině. Hlavní role se ujal Jiří Lábus.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Jsem silný jako Einstein a chytrý jako Rambo! Vlastně naopak…

Ztracený Ostrov je to dnes jedna z nejzvláštnějších her, co jsem kdy hrál. Proč přesně tomu tak je jsem se dozvěděl až později, kdy jsem si konečně přečetl zmatenou historii této hry a proč se zkrátka zdá, že hra v půlce mění žánr a styl. Jde o to, že ono to není tak extrémní, ale je to dostatečně znatelné. Přesto jsem ale nevěděl, jestli to byl autorský záměr. Ono ale asi ne, prostě to tak vyšlo. Tyhle náhody se v životě stávají a ono to nakonec může dopadnout docela dobře, ačkoliv ten pocit horké jehly tam bude. Jeden z mých oblíbených béčkových seriálů se také kdysi dostal do situace, kdy museli kouzlit následkem reálného světa, a vytvořilo to jeden zajímaví plot twist. Mám dojem, že u Ztraceného Ostrova je to podobného, ačkoliv nepatrně lacinější.

Ale od začátku. Ztrácený Ostrov je pro mě jako Ve Stínu Havrana light. Je zde neskutečné množství podobných složek. Jedná se o mysteriózní hru s nádechem humoru, který dodává i nezaměnitelný dabing Lábuse. Zatímco Havran byl však pod svým povrchem neskutečně složitá alegorie, která může působit jako slepenec nějaké mozaiky, Ztracený Ostrov je o něco více příběhový a dobrodružný. Je to tak trochu jako hrát hru podle knihy „jak vytvořit příběh“ ale ty jednotlivé složky docela fungují. „Problém“, který však dodává hře i šmrnc, je zkrátka to, že díky neúčastní původního autora v druhé části hry, mnoho věcí prostě vyzní do ztracena a NIKDY se nevyřeší. Proto je pro mě také Ztrácený Ostrov horší než ve Stínu Havrana, protože tam se věci vyřešit NEMĚLI – hra vám dala informace a vy jste je pak museli zpracovat. Ztrácený Ostrov však na začátku zabalí spoustu dárečků, dá hrdinovi MacGuffin, ale na konci se většina těch dárečků nerozbalí a mnohočetné konce nedávají moc smysl.

To zní děsně negativně, že? Problém je, že já to jako dítě žral a vlastně i dnes jsem tím tak trochu okouzlený, protože… já nevím, ta horká jehla dodává té hře jakýsi nedbalý šarm a nezapomenutelnost.

Z hlediska herního desingu je fajn, že hra nabízí mnohočetnost řešení některých problémů, což je pro tak starou adventuru docela příjemné. Také mi v hlavě uvízli některé cutscény, které byli moc hezky a často vtipně udělané. Vynikající soundtrack. Občas je však problém s logikou některých úkonů, což je u komediálních her tak trochu zvykem – například použití šátku pro provedení kouzla, ačkoliv postava nikdy neprojevila žádnou magickou moc.

Nicméně – Ztrácený Ostrov bude pro mnoho lidí dnes ztrátou času. Pro mě to byl zajímaví herní zážitek, který několikrát zpestřil mé dětství a upřímně mě rozesmála. Některé cutscény jsou velmi vtipné a je v nich vidět neskutečná kreativita. Díru do světa s tím nikdo neudělá, ale je to zkrátka takový fajn žvanec.
+14
  • PC 70
Ac pametnik, o existenci Ztraceneho ostrova jsem se dozvedel teprve z DH, nekdy v mem prvnim roce zde. Docela je skoda, ze jsem se k ni nedostal driv, protoze na domaci pomery jde o pomerne zajimavy projekt. Grafika je po vetsinu doby prijemna (nesedelo mi provedeni cutscen, ale na to jsem si stezoval i u The Dig a hra rozhodne vypada lip, nez prvni Polda, Horke Leto ci Leto s Oskarem). Navic je an prvni pohled poznat, ze si tu nekdo opravdu vyhral s animacemi jednotlivych figur. Hrac si muze zvolit ze dvou ruznych modu hudebniho podkresu, i kdyz hra rada toto nastaveni po chvili zase meni zpatky. Co je pak na ceske (slovenske) pomery naprosto prekvapujici, je moznost ruznych reseni nekterych puzzlu. Sice si hned nepredstavujte Indiana Jones and the Fate of the Atlantis, ale nekolik takovych mist existuje, nemluve o nekolika moznych zaverech hry.

Docela zabavne je sledovat, z jakych ruznych zdroju si hra vypujcuje ruzne elementy (jen tak namatkou me napada cestovani casem ve stylu Terminatora, Stargate, tri ukoly ve stylu prvniho Monkey Islandu ci kombinace "satek koprfildak" ve spojeni s hlaskou "David Medene-Pole by koukal".

Na zaver mi dovolte kratke pozastaveni se nad vyuzitim nahoty v teto hre, protoze se zde s timto prvkem pracuje pomerne originalnim zpusobem, i kdyz nikdy ve forme (pokusu o) fanservice, jak by se treba dalo ocekavat (zdravime Horke leto 2). Treba hned ze zacatku se musite vyporadat s problemem, kdy protagonista odmita vykonat prakticky jakoukoli akci, protoze si musi obema rukama zakryvat rozkrok. Takze hrac musi nejdriv protagonistu oblect... no a kdyz je pak naha pritelkyne pouzita na odlakani padoucha, hrac paradoxne nevidi vubec nic zajimaveho... i kdyz pokud je pritelkyne oblecena, bez hopsajiciho poprsi se to samozrejme neobejde...
+11
  • PC 70
Musím říct, že ač tato hra nedosahuje kvalit jiných českých adventur (Posel smrti, Nibiru ba ani starších dílů humorné série Polda), skvěle jsem se u ní bavil.

Sci-fi příběh hry dává autorům volnou ruku a je vyprávěn jak vážně tak i s humorem. Nechrlí ze sebe humor tak jako Polda, ale zase se pousmějete víc než u Posla Bohů. K tomu zmíním, že hlavní role se ujal J. Lábus, jak je nahoře zmíněno, což bohužel (pro někoho možná bohudík) hru posouvá na grafu "komediálnost/vážnost" více k té první možnosti, protože mně osobně podání pana Lábuse připomíná mnicha Severína z Havrana.

Za co strhávám 25% je, promiňte mi ten výraz, to zasraný šachtový bludiště. Někdy ve 3/4 hry jste nuceni prolézat na chlup stejné šachty, které se liší až na samém konci a přiznám se, že jsem po chvíli sáhl po návodu a tuto pasáž s ním prošel.

Těch dalších 5% je za zmatenost příběhu, jako to, že se Jelcin dostane do minulosti (prostředí), ale zároveň do budoucnosti (stará přítelkyně Diana) načež se za pár minut přesunete v čase opět do stejného prostředí, ale jiného času, že je Diana mladá, ale například šaty působí jakože se vrátili pouze o 5-10 minut z chalupy na šňůru. Později jsem nikde vysvětlení pro mix budoucnosti a minulosti nenašel, ale přesto jsem se v hlavní linii orientoval a u hry se bavil.

Pro: Hezká oldschoolová grafika, kvalita dabingu, humor + vážnost, 3 různé konce

Proti: Dabing J. Lábuse je prostě vždy komediální, cestování časem

+6