Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Horké léto 2

Horké léto 2: Majer se vrací, Hot Summer 2

1999
69
87 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Po veleúspěšném Horkém létu, které se stalo nejprodávanější českou hrou roku 1998, tu máme po roce a půl pokračování, jak se sluší a patří. Honza Majer je tentokráte omylem přenesen do minulosti kdesi na divokém západě (původně měl být transportován zdatný svalovec, který stál poblíž Majera), kde dostane od Šamana indiánské vesnice nebezpečný úkol. Najít posvátný kámen Purpurový Salamandr ukradený zrádným banditou Jednookým Dingem.

Takhle začíná česká adventura, která kromě klasických hádanek, miniher a úkolů přetéká spoustou humoru a skvělým dabingem Zdeňka Izera. Šílené dobrodružství plné vtipu a parodických narážek může začít...

Šílená dobrodružství Majerovic rodiny pokračují v třetím díle Žhavé léto 3 ½.


Poslední diskuzní příspěvek

Uf, ta poslední přestřelka byla trochu o štěstí, tohle asi adventuristům s pomalejšími reflexy doporučovat nebudu...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Po celonoční pařbě jsem dojel Horké léto 2 a povedl se mi zázrak, nekouknul jsem ani jednou do návodu :) Horké léto 2 je v něčem lepší, v něčem horší než první díl.

Druhý díl je velkolepější, epičtější a dobrodružnější než jednička. V té v podstatě o nic nešlo, zatímco ve dvojce čelí indiáni z kmene Hatalapalatů zlému osudu, protože jim bandité v čele s Jednookým Dingem ukradnou purpurového Salamandra. Indiáni se rozhodnou povolat hrdinu z budoucnosti, nebojácného, svalnatého, po zuby ozbrojeného.... a mají tu smůlu, že kouzlo selže a přivede ošklivého, tlustého a pitomého Majera. Hra je členěna na tři větší pasáže - Majer se dostává z indiánské vesnice, Majer se orientuje v městečku, stává se šerifem a pomáhá lidem a Majer hledá poklad. Na rozdíl od jedničky jsem dvojku sice jednou dohrál, ale nijak zvlášť si ji nepamatoval, takže různé vtípky mě dostávaly o něco víc, protože zejména v první pasáži ho indiáni parádně stírali a on jim vracel stejně jedovatou slinou :)

Technická stránka je rozporuplná. K příběhu hrají neskutečně chytlavé westernové melodie, grafika je technicky na výši, jenže je podle mě hnusná jak... no doplňte si. Ta přestylizovanost, která z většiny postav stvořila karikatury jak z Trnky Brnky už na mě byla trošku moc a celkově bych bral trošku normálnější vyznění.

Adventurní stránka není špatná, jako zázrakem se mi vyhnuly všechny pixelhuntingy, ovládání je tradiční dvojtlačítkové, předměty se jasně hlásí, spousta věcí jde vyřešit logicky, občas s nečekanou či nechutnou pointou (vaření polívky, helma pro prokletého indiána). Ten zbytek se v nejhorším dá vyřešit zkoušením všeho na všechno, protože předmětů ani lokací není zas tolik. Zejména v druhé části je občas potřeba oběhat všechny postavy a zjistit co má kdo nového, což se opět dá zvládnout.

Co mi vadilo byly všechny akční mezihry. Jasně že jsme na divokém západě, ale asi 6* se hra proměnila ve střílečku se zaměřovačem, což by mi jako hráči 3D nemělo dělat problémy, jenže ty poslední akci, kdy mám proti sebě protivníky, kteří vyskočí ze tří míst najednou a uberou mi ať se snažím jak se snažím mě prostě sraly.

A ještě mi vadily dvě věci. Zaprvé bugy - občas zmizí dialogvé možnosti, nebýt diskuze tady, tak nemám ponětí jak vyřešit pokec s jednou indiánkou. Občas zmizí popisy předmětů, což vyřeší restart, občas hra spadne. Zadruhé - čistě subjektivně, postava Terky. Ta nad hrdinou ohrnuje celou hru nos, až když je bohatý a slavný ho najednou chce. Podobné real-life situace ve hře opravdu nechci sledovat, navíc ještě i to jméno se trefilo. No zkrátka nesymaptičtější postavu aby člověk ve hrách pohledal.

Jinak Horké léto 2 je slušná hra, na českou adventuru solidní nadprůměr.
+18
  • PC 60
Horké léto 2 s podtitulem Majer se vrací jsem měl v plánu si zahrát už velmi dlouho. Bohužel se mi ho nedařilo spustit, protože narozdíl od svého předchůdce nejde rozjet přes DOSBox, ale je nutné si pohrát s registry. Sice mi druhý Majer na desítkách hodně padal, ale díky častému ukládání se mi jej podařil dohrát.

Příběh je takový nijaký, o ten tu však až tak nejde. Hlavním tahákem je totiž humor, který bohužel už není tak dobrý, jako v jedničce. Přesto jsem se místy zasmál, ale žádný extra zapamatovatelný rozhovor či hláška tu není. Snad jen " To je jen zajímavě vypadající krápník, na takový jsem zvyklej." odkazující na první díl.

Zdeněk Izer spolu s Miluší Bittnerovou vytvořili dobrou dabérskou dvojici a postavy jsou, až na pár výjimek, namluveny poslouchatelně a vtipně. Také hudební doprovod je na slušné úrovni až mě i mrzelo, že na dokončení stačilo jen jedno odpoledne. Na jedničku hra ale určitě nemá a narozdíl od předchůdce vím, že se k ní nikdy nevrátím, už jen kvůli frustrujícím přestřelkám.

Pro: humor, Izer, Bittnerová, hudba

Proti: složité spouštění na novějších systémech, příběh, přestřelky

+16
  • PC 85
Oproti jedničce se dvojka hraje MNOHEM lépe. Ovládání je pohodlnější a úkoly zábavné. Jelikož mám rád Z. Izera, tak mi hodně vyhovoval i dabing a smál jsem se každou chvíli. Minihry jsou spíš "navíc", ale pobaví a prostředí všechno jenom podtrhuje.

Pro: Dabing, humor, prostředí, minihry

Proti: chabé animace postav, humor nemusí vyhovovat všem

+8
  • PC 65
Už demo mě nebavilo a dalo by se říct, že dvojku Horkého léta jsem hrál jen se sebezapřením. Opět se nemohu vyhnout srovnání s Poldou (tentokrát dvojkou) - ostatně obě hry byly srovnávány i v době svého vydání, jelikož vyšly krátce po sobě (přinejmenším v prosincovém Levelu z roku 1999 jsou obě recenze hned za sebou). Zatímco druhý Polda vyniká spíše komiksovou grafikou, Majer je zde zpodobněn pomalu jako něco z Pivního kurýra, i když za vizuálem zde nestojí Petr Urban, ale Jan Štěpánek. Tenhle look mi prostě neseděl, popravdě ještě méně než u HL1. Existují sice příkazy, kterými se dá grafika přepnout do jediného odstínu, ale výsledek stále není snesitelný.

Ještě více než vzhled mi trhaly žíly akční mezihry. Akční, protože piano se celkem dalo (paradoxně se mi podařilo vybrnkat melodii hned napoprvé, pak jsem si neuložil pozici a podruhé jsem tam skejsnul deset minut). Střílení v bance jsem za boha nebyl stavu udělat, ale nakonec se podařilo. Naštěstí se dají mezihry obejít fíglem pomocí opakovaného odskoku do menu. Házení kamenů mi nevadilo, jak jsem přišel na postup, napodruhé už se podařilo bez problémů. A poker... no, ještěže je to jenom (počítačová) hra:)

Tvůrci se v tomto díle pokusili o dodání většího množství "fanservisu" (zatímco v prvním díle to byla jen mafiánova milenka vyvalená ve vaně, zde je to strip-poker a při chůzi se vertikálně otřásající poprsí Terky, dcery starého šerifa), bohužel díky zvolenému vzhledu celé hry to moc sexy nevypadá.

Co se příběhu a dialogů týče - tentokrát se o většinu ženských postav nepostaral Izer, ale i Miluše Bittnerová, čímž se dodalo trochu více hlasové variability - jakkoli si Izera vážím, přece jen, pořád bych ho poslouchat nemohl. Zvláště, když opět vytahuje svá esa v podobě hlasů Miloše Zemana, přiteplenou verzi Václava Klause, Luďka Sobotu a snad i Felixe Holzmana. Zemanovský šaman Orlí Tě-Péro mi lezl krkem už v intru, neboť nedělal nic jiného, než jen Majerovi sprostě nadával - a to navíc dost ubohou formou.

Ještě se musím zmínit o nepříjemném bugu, který mě pronásledoval při vyřvávání indiánského vyznání lásky a poté ještě jednou - zmizely či vůbec se neobjevily dialogové možnosti a jediným způsobem jejich aktivace byla svérázná forma pixelhuntingu - strefit se přesně doprostřed sloupce a klikat, dokud se člověk nedostal na aktivní místo a dialog se konečně přehrál.

Nabízí se otázka, proč vlastně nevzniklo Horké léto 3 (nepočítáme-li volné pokračování Žhavé léto 3 ½. Těžko říct, jestli se námět už vyčerpal, nebo snad došlo k nějakým tahanicím o autorská práva či co, to si musím ještě zjistit. Vzhledem k mé příchylnosti k k té druhé sérii mě to ale zas tak moc nebolí.
+8 +9 −1