Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Godfather II

Kmotr 2

07.04.2009
65
73 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Godfather II je hra podle známého filmu se stejným názvem. Jedná se o pokračování prvního dílu, tentokrát se však děj značně rozchází s obsahem filmu. Budete moci plně kontrolovat osud rodiny, respektive klanu Corleonů. Ve hře je tentokrát zastoupena strategická vložka, ve které se boj jednotlivých mafiánských frakcí o území neomezuje jen na vás, ale i na souboje jednotlivých rodin mezi sebou.

Pokračování přináší propracovanější souboje, nové kombinace úderů, lepší grafiku, nová auta a již zmíněný příběh, který se filmu moc nedrží.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Kmotr 2 má sice skoro všechno slabé, ale hratelnost se pořád drží na velice solidní úrovni. Neberu to už ani jako odpověď EA na veleúspěšnou českou značku Mafia, ale spíš jako jejich samotný nápad. Srovnávat by se to ani nedalo. Hudba sice lepší, než v prvním díle, ale grafika neuvěřitelně slabá, města jen hrubě načrtnutá, stejně tak auta, kde si autoři narozdíl od tvůrci Mafie, vůbec nevyhráli s detaily.

Každopádně mě u hry držela hratelnost. I díky ní jsem se ke Kmotrovi stále vracel, až jsem ho jednou konečně dohrál. A ono to není ani příliš těžké. Hra je to totiž vcelku krátká. Nicméně pár mechanismů stojí za povšimnutí. Třeba strom rodiny, kde si svoje kamarády vylepšujete nebo systém dobývání měst (New York, Kuba a Florida), která mě stejně už ke konci hry moc nebavili, ale pro ten začátek a kompletně vymydlený New York jsem to sem prostě musel napsat :-)

Celkově vzato tu, podle mě, má Kmotr 2 nižší hodnocení, než by si skutečně zasloužil. Není to žádný zázrak, to se mu upřít nedá, a příběhově je také takový nemastný a neslaný. Nicméně za to zahrátí, pár hodin hraní a pár nápadů ve hře si pozornost určitě zaslouží.

Pro: Eliminace členů rodin, některé mise,

Proti: grafika, příběh, herní výpadky, dost krátké

+9
  • PC 75
3rd person střílečka s trochu zastaralou grafikou, ale jinak docela slušnou hratelností. Celá hra se točí kolem přebírání sféry vlivu postupně v New yorku, na Floridě a na Kubě. To probíhá docela prozaicky. Naběhnete do podniku, který chcete zabrat, vystřílíte stráže konkurenční rodiny a následně zastrašíte majitele aby vám odváděl co nejvyšší výpalné. Po čtyřicáté už je to ale poněkud nuda. Jednak díky slabé AI a druhak kvůli tomu, že zvyšující se obtížnost je provedena pouze zvýšením počtu protivníků. U hry vás drží jen dobře zakomponované RPG prvky. Ty jsou zde reprezentovány postupným rozšiřováním vaší rodiny nabíráním nových rekrutů a jejich vylepšováním. Rekruti mohou mít celkem 6 specializací (např. žhář, specialista na výbušniny či kasař) a jak postupují po žebříčku důležitosti ve vaší famílii mohou si přibrat další specializaci. Dva jsou pak vždy součástí vašeho "zásahového komanda" a hlídají vám záda při dobývání podniků. Třešničkou na dortu jsou speciální předměty, které získáte po zabrání všech podniků jednoho druhu. Od neprůstřelných vest, přes nábojové pásy až po obrněné limuzíny. Strategické prvky jsou zakomponovány také slušně. Pokud totiž nějaký podnik získáte musíte ho být schopní také udržet a znepřátelené rodiny vám to rozhodně neusnadní. Kromě toho, že v podnicích umístíte stráže můžete i do útokem postižených podniků vyslat členy své rodiny. V pozdějších fázích hry, kdy se vám rodina rozroste, můžete podnikat útoky i na víc míst najednou. Příběh není nějak originální a hra vám nedává jinou cestu než ostatní rodiny prostě a jednoduše povraždit. Prostě jen další žánrovka a od hry s názvem Godfather by se dalo čekat mnohem víc. postraní mise jsou také vytvořeny podle mustru, který brzy omrzí a odměny za ně přestanou být časem zajímavé.
Kamenem úrazu je technické zpracování především několik let zastaralá grafika a generičtí nepřátelští strážci, kteří představují jen malou výzvu a jejich síla je pouze v počtu. Soundtrack je slušný, ale nepříliš bohatý. Jak to říct kulantně. Hra stojí za zahrání ale svoje prachy bych za ní nedal.

Pro: strategické prvky a postupné vylepšování rodiny, střety s nepřátelskými famíliemi

Proti: znovudobívání již získaných podniků, zastrašování majitelů, zastaralá grafika, stereotyp

+8
  • PC 85
Od této hry jsem očekaval o hodně potom co jednička byla tak úžasná. Příběh o proti prvním dílu byl hrozný(jednoduchý a velmi krátky).Velká část misí postupně ztratila originalitu prvního dilu.
Ale také nabídla hodně nových a zajímavých prvků např.Donův pohled,schopnost naverbování parťáků,RPG prvky,zabít vlastní členy rodiny,cestovaní mezi třemi částmi světa (Kuba,Florida,New York)
Velké překvapení pro mě bylo, že když jako začatečník jsem šel přepadnout banku(jen se specialistou na výbušniny)tak se můj parťák do trezoru nedostal oproti prvnímu dílo výrazný krok dopředu.Také se tu výrazně změnila schopnost poprav, která je výrazně krvavější.Za to palec nahoru.
Graficky je tato hra taky velmi slabá, tvůrce asi nenapadlo si vyhrát s detaily.Prostě je vše na dálku hezké, ale když popojdete blíž čeká vás nemilé překvapení.
Ale i přes všechny ty nedostatky bych tuto hru doporučil všem vášnivým hráčům.

Pro: RPG prvky, Schopnost popravy, možnost naverbování parťáků, přestřelky(jak na nohou tak v autě), rozmanitost prostředí,Donův pohled, přepadavání bank a získaváni podniků a továren,

Proti: Příběh, Žadná originalita, Grafika, Ai, Špatné zpracování okolí

+8
  • PC 50
The Godfather bola celkom slušná gangsterka, ktorú z vôd úplného priemeru vytiahla previazanosť s famóznym románom Krstný otec Maria Puza. Z hľadiska hrateľnosti to žiadne terno nebolo. Preto som mal z oznámenia dvojky zmiešané pocity. Druhý diel filmovej trilógy totižto neobsahoval nejaký extra akčný príbeh a tak som bol zvedavý, ako si s tým vývojári poradia. Navyše, po mnohých prečítaných novinkách a informáciách som čakal absolútny prepadák. Nakoniec to až tak strašne nedopadlo. Najväčšou zmenou oproti prvému dielu je fakt, že nazačínate ako nula, ale rovno ako Don. Úprimne, až tak veľký rozdiel to nie je, pretože väčšinu podnikov budete získavať aj tak osobne s partiou pešiakov z vašej rodiny, ktorých si vyberiete sami. Je to však isté osvieženie, keď nemusíte byť v akcii nelogicky sami. Navyše sú títo pešiaci potrební, pretože vo väčšine lokácií bude treba vyraziť, odpáliť či vypáčiť nejaké dvere a to sa dá len pomocou špeciálnych schopností vašich vojakov. Do väčšiny týchto lokácii je tiež viacero možných vstupov, takže nehrozí, že všetko bude typu "vojdem cez hlavný vchod, vystrieľam a presvedčím majiteľa." Najväčšou devízou hry je tzv. Don's view, čo je strategická mapa, dosť pomáhajúca v orientácii a kontrole nad mestom. Nachádzajú sa tam totižto všetky dôležité informácie - kto vlastní aký podnik a koľko je v danom podniku daných stráží. Navyše môžete poslať chlapov, nech obsadia nejaký podnik sami. Pochváliť môžem aj zabudované RPG prvky, keď si za peniaze kupujete vylepšenia pre seba a svojich chlapov.

Doteraz to vyzerá celkom slušne. Prečo teda ako hodnotenie svieti guľatá 50-ka? Predovšetkým je to totálnou absenciou nejakého zmysluplného príbehu a poriadnych príbehových misií. 90% náplne hry tvorí preberanie podnikov, zbytok sú tie "príbehové" misie, v ktorých vás Michael pošle z bodu A do bodu B, kde s niekym pokecáte alebo niekoho nájdete a odveziete domov. To je všetko. Takisto mi chýbala v hre nejaká výraznejšia postava typu Dona Corleoneho či Michaela z filmu. Vôbec, z hry sa absolútne vytratil godfatherovský nádych, aký bol v jednotke. Teraz je to v podstate rádová gangsterka. Potom je tu tiež zopár nelogickostí - prečo nemôžem mať plnú rodinu od začiatku, ale musím čakať, ako postupujem v príbehu? Prečo sú šéfovia konkurenčných rodín také cintľavky, ktoré v pohode dostanem za pár sekúnd? Prečo je polícia taká hlúpa? Odpálil som zadnú stenu banky, zobral peniaze a vyšiel von. Uvidel som policajta a hovorím si: "Skvele, to zas bude masaker." Policajt si ma však nevšimol, vbehol dnu a za ním sa ku prázdnemu trezoru nasáčkovali ďalší traja kolegovia... Hotoval som sa teda, že bude aspoň dobrá naháňačka, no keďže tri prostredia (New York, Florida a Kuba) sú malé, v podstate sa ani nemáte kde nechať chytiť a hra tak prichádza o ďalšiu možnosť zábavy, ktorá by v sandboxovej hre nemala chýbať.

O príbehu už som vravel, že je zlý. Jeho kvalitu ešte znižujú aj niektoré nelogickosti, poprípade "možnosti" rozhodovania sa. Raz sa ma Fredo opýtal, čo si myslím o konkurenčnej hlave rodiny. Či nás zradil, alebo nie. Zo zvedavosti, či to bude mať nejaký vplyv, som si vybral odpoveď nie, nezradil. Samozrejme, Fredo mi to hneď vyargumentoval a šli sme do vojny. Ak som dal áno, Fredo mi to odsúhlasil a tiež by bola vojna. Pointa? Dana rodina nás nezradila... Ku grafike sa vyjadrovať veľmi nechcem, nepovažujem ju za až tak dôležitú, ale mohla byť trochu prepracovanejšia. A nakoniec - klincom do rakvy The Godfather II je krátka hracia doba. Hru dokončíte za nejakých slabých 12 hodín a slabučký multiplayer už situáciu zachrániť nemôže.

Pro: Zo začiatku zábava, Don's view, RPG prvky

Proti: Grafika, stereotyp, príbeh, absencia atmosféry, stále nie je licencovaný Al Pacino ako Michael, polícia, nelogickosti, krátka hracia doby

+7
  • PC 75
Mě osobně se hrozně líbí film Godfather II a proto tuto hru hodnotim spíše kladně, protože se snaží držet příběhu podle filmu.Ale musim přiznat, že zhruba v půlce hry sem už chtěl s hraním skončit kvuli silnému stereotypu.Naštěstí sem ale vydržel a hra mě nakonec překvapila zajimavým koncem.Ovšem kdyby hra nebyla podle filmu Godfather asi bych u ní dlouho nevydžel.

Pro: skvělé namluvení postav,možnost vytvořit si vlastní rodinu,donův pohled

Proti: bugy,později stereotyp,a celkem nezdařená grafika

+2