Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed: Valhalla

12.11.2020
75
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Již dvanáctý díl série Assassin's Creed nás tentokrát zavede do doby vikingů, přesněji do roku 873. Vikingové se v této době vydávají z Norska hledat svůj nový domov v Anglii. Hra se tedy odehrává jak na území Norska, tak i v rozlehlé oblasti Anglie, ve které jsou obsažena čtyři království: Wessex, Northumbria, East Anglia a Merciae. Celková rozloha je mírně větší, než v předchozích dílech série.

Stejně jako v minulém díle Assassin's Creed: Odyssey, i zde je možné se zhostil role hrdiny, potažmo hrdinky, který je vůdcem vikingského klanu. Hráč má také určitou svobodu co se vzhledové stránky týče a účes, vousy, válečné pomalování či tetování tak lze přizpůsobit dle vlastního vkusu. Možnosti úprav pak nabízí i vlastní domovská základna.

Ve hře se objevuje také vylepšený RPG systém známý z předešlých dvou dílů a mytologie, která se v sérii hojně vyskytuje již léta. Co je také výraznou změnou oproti minulému dílu, je kompletně předělaný a především brutálnější způsob boje, hrající o to větší roli, jelikož se lze účastnit krvavých nájezdů. V každé ruce je možno použít jeden typ zbraně, kterými mohou být třeba i dva štíty. Ve světě se nyní nenachází nepřeberné množství zbraní s různými číselnými údaji, je ovšem možné dané typy zbraní různě upravovat a měnit.

Zůstává však zachována řada již známých prvků z minulých dílů. Nechybí tak třeba skryté čepele nebo ptačí pomocník, tentokrát v podobě krkavce, který oproti minulému orlovi disponuje několika schopnostmi navíc. Samozřejmostí je také přítomnost lodí, ovšem nelze očekávat námořní bitvy ve stylu, který započal již v díle Assassin's Creed III. Tentokrát jsou bitvy zaměřené spíše na palubní souboje.

Milovníky soundtracků jistě potěší i návrat skladatele nejznámějších kousků série, tedy Jespera Kyda. Toho doplňuje i se sérií spjatá skladatelka Sarah Schachner a trojici uzavírá Einar Selvik, známý ze seriálu Vikingové.


Poslední diskuzní příspěvek

Ahoj všem. Hraji Valhallu a už jsem se s Eivorem dostal až do Anglie. A teď semi stalo, že se stáhla aktualizace a když jsem potom hru spustil, přišel jsem o všechny uložené pozice. Jako bych Valhallu pustil úplně poprvé. Přitom na Ubisoftu mám odemčené úspěchy a podobně. Přesto mi všechny "Savy" zmizely a nemohu se k nim nijak dostat. Poradíte, co s tím? Nechci začínat zase odznovu, to by se nemělo stávat, ne? Díky za jakoukoliv radu či tip.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Úvod do deja
V koži vikinga Eivora a jeho klanu, sa vydáme do Anglicka nájsť náš nový domov.

Plusy
➤Eivor: obľúbil som si ho až natoľko, že v mojom rebríčku hlavných Assassinov zaujme skvelé druhé miesto, hneď za Eziom. Eivor je typický vodcovský typ so slušnou dávkou humoru. Oceňujem znovu možnosť si vybrať pohlavie, ale ešte stále ostávam pri mužskej variante. Plus následná zmenu vlasov či tetovaní bola príjemná a aspoň ste sa dokázali do postavy viac vcítiť. Aj keď na konci som mal z Eivora modrookého potetovaného blondáka.
➤vedľajšie postavy: ale ani ostatné postavy nezaostávajú a veľa z nich bolo až sympatických a iné ste zas mali chuť zabiť okamžite. Z tých, ktoré si budem nejaký čas pamätať tu sú napríklad šialená Ivar, Sigurda aj keď mám na neho zmiešané názory a zo žien napríklad Randvi, ktorá sa celkom dosť podobá na Kassandru s Odyssey.
➤príbeh a udalosti: hlavná dejová linka nebola nejako extrémne výnimočná, obsadzovanie Anglicka a jeho jednotlivých častí znie nudne. Každý región, a že ich je dosť mal svoj vlastný krátky príbeh a väčšina z nich stála naozaj za to. Skoro všetky sa končili nejakou obliehacou bitkou. A vždy som si ich užil naplno. Z pokojných udalostí môžem spomenúť hlavne úlohu trick and treat, kde ste zažili menší Anglický Halloween. Druhá dejová linka, ak to tak môžem nazvať sa sústredila viac na tie Assassinské záležitosti.
➤prostredie a lokácie: nepamätám si na žiadnu lokáciu, ktorá by ma sklamala. Od zasneženého Nórska cez obrovské Anglicko až k samotnému Asgardu. Všetky boli krásne a hlavne celková rozloha bola obrovská. Anglicko sa z väčšiny skladalo len z plání a sem tam narazíte na mesto, ale presne takto sa mi to páčilo.
➤vlastna osada: milujem keď mám v hre možnosť si vytvoriť vlastnú základnú či dedinu. A aj keď to bolo celkom limitované, tak ma to bavilo aj tu. Budovy, ktoré vám dajú rôzne buffy, obchod či napríklad kasárne, v ktorých si môžete vytvoriť vlastného bojovnika do posádky vašej lode ( jomsviking ) alebo upraviť už existujúcu posádku či samotnú lod.
➤súboje a nájazdy: všetky bitky a súboje som si užíval naplno, boli svižné, akčné a bolo ich mnoho. Do toho sa v hre nachádza celkom slušná varianta nepriateľov, čiže sa neomrzia až tak rýchlo. Novinkou sú aj nájazdy. Vďaka nim sa dali skvelo nahrabať suroviny na stavbu budov v osade a hlavne ste si mohli po boku vašej posádky skvelo zabojovať. Musím oceniť aj umelú inteligenciu, tá ma niekedy až prekvapila.
➤konce: koniec Eivorovej a Sigurdovej ságy bol v mojom prípade veľmi dobrý a takto nejako som si ho predstavoval. Čo sa týka moderných Assasínov a Layli tak to ma nejako moc už nezaujíma aj keď to tiež nie je na zahodenie a nakročili si správne do budúcna.

Mínusy
➤množstvo vedľajších aktivit: oceňujem to že v hre nenájdeme tradičné vedlajšie úlohy ale skôr aktivity na pár minút. Sú rôzneho typu, ako súboje, lov legendárnych zvierat či obyčajná výpomoc. Podľa mňa je toto situácia, pri ktorej neplatí čím viac tým lepšie. Ale aspoň sa tá herná doba predĺži o niekoľko desiatok hodín.
➤záložka order v inventári: neviem či to bol bug a či sa to stalo aj mne ale v záložke, kde ste sledovali vaše ciele z order of ancient som ich mal len slabo tmavé. Čiže pokiaľ som už cieľ niekedy stretol, tak som si dokázal veľmi jednoducho odvodiť, že práve ten dotyčný je člen rádu. A dokázalo mi to pár krát pokaziť moment prekvapenia.
➤bugy: bolo ich mnoho. Crashovanie, niektoré úlohy sa bugli a nešli dokončiť, nepriatelia sa bugovali alebo hra začala veľmi sekať.
➤absencia češtiny: angličtina nebol nakoniec až taký problém ako som si predstavoval, ale predsa, ak má hra preklad nemusím sa tak sústrediť a viac si to užijem.


!! Záverečné zhrnutie !!
Po dlhom čase je tu znovu ďalší diel mojej obľúbenej hernej série. A znovu ma nesklamal. Odyssey mi bol bližší tým, že sa odohrával v antickom grécku ale dobu vikingov som si veľmi rýchlo zamiloval. A spolu s ňou aj vynikajúcu hlavnú postavu Eivora a jeho Raven Clan. Nie že by ostatné postavy v hre boli zlé, napríklad taký Ivar, Sigurd či Randvi, ale Eivor mal všetko čo by mala hlavná postava mať. Voči prostrediu Anglicka som bol skeptický. A aj keď som sa poväčšine preháňal len po veľkých pláňach a sem tam narazil na mesto, tak v konečnom hodnotení bolo Anglicko krásne. A k tomu som dostal možnosť nazrieť do Nórska či do samotného Asgardu, čiže z tejto stránky som bol spokojný maximálne. Príbehová stránka bola priemerná, každopádne konce, či už Eivora, Rádu alebo Layli boli slušné. Do toho celého skvelé zapadá tvorba vlastnej osady, nájazdy s vašou loďou a posádkou či akčné a svižné súboje proti veľkému počtu rôznorodých nepriateľov. Pokiaľ práve nebojujeme alebo neplníme hlavné úlohy, tak máme možnosť plniť množstvo vedľajších aktivít po celej mape. Za mňa bolo práve týchto aktivít až príliš veľa. No hru mi najviac kazili bugy. Či už padanie hry, nemožnosť dokončiť úlohy či náhle sekanie. No verím že vývojári tieto chyby čo najskôr opravia a keď do hry prídu DLCčka tak už nebude žiadny bug kaziť zážitok. Je trošku škoda že hra nedostala oficiálny preklad, ale angličtina mi nakoniec nerobila až taký problém ako som očakával. Každopádne je nový Assassin hra na desiatky hodín, pri ktorej sa človek zabaví a hlavne si ju užije. A už teraz som zvedavý s čím príde Ubisoft nabudúce.

➤Čas strávený v hre: 68 hodín

HODNOTENIE: 85/100%

Pro: Eivor a ostatné postavy, Anglicko, súboje

Proti: bugy. bugy a bugy

+20
  • PS4 65
Tak další díl slavné megalomanské série dokončen. Navazuju hned po Origins, a Odyssey je teda poslední díl, který jsem nehrál, protože prostě nemám motivaci, nějak mě to nezajímá. Ale viděl jsem něco málo ze hry a z příběhu, co se týče Layly, Dariuse atd. Prostě ty věci v AC loru, které se spojují s ostatními díly.
Když už jsem u toho loru, tak musím zmínit, že tohle s ním zachází velmi dobře. Konečně. Po tom bordelu a slepých uličkách v moderní lince, se tady opět nachází viditelná červená nit, která šikovně navazuje na příběh z AC3, z doby, kdy hrál příběh ze současnosti velkou roli, a byl závislý na příběhu z minulosti. Linka z Juno už tady nehraje roli, ta byla vedena jen tak okrajově (jako celá modern day story) v několika post-AC3 dílech a ukončena v komiksu, takže tvůrci zručně spojují příběh z AC3 a příběh Layly. Po dohrání jsem nevěděl, co si o tom mám myslet, ale zpětně, podle toho co zjišťuju, to musím docenit víc. Ten příběh opravdu opět stojí na bizarních (v dobrém slova smyslu) twistech, a pomáhá naplňovat potenciál tohoto sci-fi/mytologického univerza. Je to fakt něco pro fanoušky.

Pak tady je ale opět "malý" problém. Hra mě většinou nebavila, neužíval jsem si ji, neměl jsem imerzivní pocit ze zážitku. Opět Ubisoft. Hra bez vnitřního zápalu, bez smyslu pro detail, bez citu pro příběh a postavy. Hru jsem si koupil, hrál a dohrál, protože mám celkem rád AC universum. Chtěl jsem si zahrát AC hru. Ne viking hru. Ale co mám dělat, když jde o viking hru odehrávající se v AC světě, a ne o AC hru odehrávající se ve viking světě. Tohle je zase snaha se zavděčit všem. Takže jsem se vlastně musel probít a prolozit a proutíkat hromadou viking contentu, který mě nezajímal. A možná by mě zajímal, kdyby tvůci věděli, jak napsat poutavý příběh a zajímavé postavy. Tady to jakoby schovávají za tuny vedlejších questů, přičemž mi jako vedlejší quest přijde i část hlavních misí. Nefunguje to. Dostat v podstatě vikinga, který migruje ze Skandinávie do Anglie, kde získává jméno a spojence, je vlastně celkem basic vikingský příběh. Tak aby Ubisoft prodal tu vikingskou značku a hráč si tak mohl říct: "Já jsem si teďka zahrál vikingskou hru se vším všudy." Jo jenomže na druhou stranu chce Ubisoft prodat i tu svoji slavnou AC značku. Ale nemůže mít všechno. Ale chce. A to je to. Jakoby se na jednu stranu poučili z nudného side contentu z Origins a chtěli to udělat pestřejší, a ano oproti Origins to pestřejší je, ale furt mi přijde, že vařili z vody jak blázen, a vymýšleli kdejakou kravinu, jen aby tam v tom obrovitánském světě prostě něco bylo. Ne, opravdu si nemyslím, že obří mapa s šíleným množstvím side contentu je cesta k povedenému zážitku. Protože když to vezmu kolem a kolem: "I just don't fucking care." A to je ten problém. A vypadá to, že Ubisoft se prostě ne a ne poučit, když tak dobře prodává. Btw ten systém světýlek je ale celkem zajímavý koncept a chválím aspoň ten nápad, že hráč neví co potká. Podobně je to s perkovacím systémem, kdy můžu říct, že mi nepřišel zbytečný, nebo nezajímavý. Stačí se odklonit od zaběhnutého konceptu a sázet na to, že nevědomost je sladká, a máme to hned zajímavější.
Obličeje a účesy vedlejších postav jsou furt stejné, takže už to tak nějak začne splývat. Přijedete a intrikaříte. Ve skutečnosti se to ve výsledku dostane opět do odhalování zrádce a na závěr hrozně nudný útok na pevnost a bossfight. A bossfight... to je tady častý jev. Nevím co s tím tvůrci videoher furt mají, že to musí všude cpát. Značně to v nedobrém poznamenalo Star Wars Jedi: Fallen Order, a tady si na tom od Origins začali taky ujíždět. A tady ve Vallhale ještě víc, tady skoro s tím množstvím životů nepřátel skoro každý fight působí jako bossfight. Hrozné. Neříkám, že jsem kdovíjaký fanoušek toho předchozího combat systému, kdy v enginu AC3-AC4 nikdo žádné životy neměl, a vlastně jste ho museli zabít když ne pomocí řetězového zabití, tak prostě po nepřerušované sérii seků, jinak to bylo tak, že měl každý vlastně životů nekonečno. Ale tady ten systém neopravili, tady jakoby přešli do druhého extrému. A to je tak vůbec s touto sérií. Jednou je to příliš lehké (AC4), pak skoro až nehratelné (AC Unity), pak zas lehké (AC Syndicate), pak opět spíše lehčí, ale už se to začíná vyvažovat, a stealth začíná mít konečně pořádné slovo (AC Origins), načež v tomhletom posledním přídavku to viditelně vychází z Origins, ale jak je možné, že najednou se ze stealthu stal opět trn v oku (Hello Unity!). V distrust-oranžových oblastech se cítím jak se svázanýma rukama. Že se tam ani nemůžu projít, a když jo, tak hooodně opatrně a pomalinku, a když už tak, tak je furt velká možnost, že na mně přijdou. V těch červených-zakázaných oblastech mi přišlo, že nejsem schopný stealthově udělat pomalu nic a strážní jsou schopni hned na mně přijít. Pak si k tomu připočtu to, že se jich vlastně nedá zbavit, že jsou otravní až běda (opět klasická vlastnost nepřátel v AC sérii), a mám toho fakt po krk. Tohle si neužívám, tady si nehraju. Tady se potím a klepu, aby jsem si to zahrál, jak chci.

Plus tady se opět ozývala Ubisoftí bohatá historie s technickými problémy. Pravidelně se mi to vždycky po několika hodinách vypnulo. A vlastně i bez technického crashe se ozval hloupý level design nebo co to je, kdy jsem nevěděl jak splnit nějaký úkol, protože se hra jasně nevyjádřila a neukázala co mám dělat. K tomu musím "zatleskat" strašně "důvtipnému" Ubisoftu, který přišel s novým systémem dostávání se do skrytých lokací, za pomoci jakýchsi mini-puzzlů, týkající se výbušných džbánů, nebo hledání tajných vchodů. Kdyby to tak nebylo při každé příležitosti. Hraní to prostě jen zasekává a dělá nudnější.

Ubisoft má zvláštní hry. Na jednu stranu se jí snaží napsat chytře, a vlastně v lecčems chytré a zajímavé jsou. Mají pokaždé zcela jiný atmosférický svět. Dobré nápady a tak. Ale přijde mi to, že to je jakoby jen slupka, schovávající ten nedodělaný a mdlý mechanismus. Jako nevim co bych ještě měl asi dodávat. Něco by se našlo, ale to bych asi hejtil furt dokola.

Na závěr ještě nějaké poznámky k příběhu a k postavám:

Líbilo se mi že vysvětlovali, jak se Eivor postupně dostává do světa asasínů. Viz Hythamovo cvičení leap of faith.

Celá prapodivná myšlenka s hraním za Odina, a na to navazující hidden truth video vlastně dává smysl a doplňuje to závěr samotné hry, ovšem s tím přichází problém, a to jak úzce spjatá je hlavní linka s tou vedlejší. Když jsem nedodělal ty vedlejší věci, tak po dohrání hlavního příběhu jsem měl otázky. Ale jinak to, že Eivor je Odin a Basim je Loki je vlastně fajn a hezky a originálně to vysvětluje ledacos.

Oproti klasickým dynamičtějším cutscénám jsme dostali divně strojově naanimované rozhovory s mluvícími hlavami a s dialogovými volbami, které mě vlastně většinou nezajímaly a nebavily. A přišly mi zbytečné a kazily dojem z hraní. Jednou se to ubíralo jak jsem vůbec nechtěl, když sem pracoval pro Halfdana a lhal jsem jeho věrnému pobočníkovi kvůli podezření ze zrady, načež jsem nabyl po rozhovoru s Halfdanovou léčitelkou podezření, že je Halfdan paranoidní a může se mýlit, a když jsem chtěl tomu jeho pobočníkovi kápnout božskou a přiznat se mu se svou lží, tak ta možnost tam samozřejmě nebyla, a hra si to chtěla i přes systém více možností nasměrovat po svém, a vlastně po těch všech možnostech, které jsem zvolil já, mi to přišlo celé nějaké divné. Jde o to, že ta hra po tom vlastně nemůže reflektovat mou volbu, protože neví jak jsem co zvolil. Viz můj vztah s Randvi, který byl jedním z mnoha možných milostných vztahů ve hře, a i když to byla podle mně důležitá postava v příběhu a manželka bratra Eivor, tak to bylo celé vlastně zbytečné.

Nelíbila se mi hlavní postava Eivor. Opět problém s tím, když hlavní postavě nedáte pořádně její vlastní charakter a vlastně skoro celá stojí na vašich volbách. Nejsem prostě fanouškem těchto dialogových voleb, a Eivor je důkazem proč. Neměla žádné charisma a já k ní neměl žádný vztah (hrál jsem za ženu, protože jsem nechal zvolit animus, který zvolí kanonickou verzi Eivor, kromě hraní za Haviho/Odina). Prostě nijaká. Plus slabý dabing. Z postav se mi vlastně líbil asi jen Sigurd a Basim.

No a ještě zmíním moderní linku, která nebyla nejhorší. Vlastně byla zajímavá. Jen kdyby tam byla víc. Protože tam nebyla skoro vůbec. Jen na začátku hry a na konci. Proč jí nedají tvůrci více prostoru? Aspoň jako volitelnou část?
+15