Začátek dvanáctého dílu série Assassin's Creed nás tentokrát zavede do doby Vikingů léta Páně 872. Vikingové se v této době vydávají z Norska hledat svůj nový domov v Anglii. Hra se tedy odehrává jak na území Norska, tak i v rozlehlé oblasti Anglie, ve které jsou obsažena čtyři království: Mercia, East Anglia, Wessex a Northumbria.
Stejně jako v minulém díle Assassin's Creed: Odyssey, i zde se zhostíme role hrdiny nebo hrdinky. Tady je to Eivor z klanu Krkavců, přičemž volbu mezi mužskou a ženskou postavou je možné libovolně měnit i v průběhu hry. Rovněž účes, vousy či tetování hlavní postavy lze přizpůsobit dle vlastního vkusu. Po příchodu do Anglie je k dispozici i vlastní domovská základna, která také nabízí možnosti dalších úprav a vylepšení.
Ve hře se objevuje upravený RPG systém známý z předešlých dvou dílů. Můžeme odemykat rozsáhlý strom schopností a získávat nové dovednosti. Stejně tak je zde mytologie, která se v sérii hojně vyskytuje již léta. Výraznou změnou oproti minulému dílu je kompletně předělaný a především brutálnější způsob boje. Lze se účastnit běžných šarvátek i krvavých dobývání hradů a tvrzí. Ve světě se již nenachází nepřeberné množství zbraní s různými číselnými údaji, je ovšem možné dané typy zbraní i výzbroje vylepšovat za pomoci surovin nebo magických run.
Zůstává však zachována řada již známých prvků z minulých dílů. Nechybí tak třeba šplhání, skryté čepele nebo ptačí pomocník, tentokrát v podobě krkavce. Samozřejmostí je také přítomnost lodí, ovšem nelze očekávat námořní bitvy ve stylu, který započal již v díle Assassin's Creed III. Tentokrát lodě slouží primárně jako dopravní prostředek pro plavbu při pobřeží a ve vnitrozemí. Lze z nich ovšem provádět loupeživé nájezdy za účelem získání kořisti a taky zdrojů nezbytných pro vylepšování základny.
Kromě hlavní příběhové linky a vedlejších úkolů hra nabízí také další aktivity. Můžeme prozkoumávat staré hrobky, soutěžit v pití čí veršování, hledat podle map s indiciemi ukryté poklady, plnit různé výzvy nebo ve formě minihry stavět sloupy z kamenů zvané cairny.
Milovníky soundtracků jistě potěší i návrat skladatele nejznámějších kousků série, tedy Jespera Kyda. Toho doplňuje i se sérií spjatá skladatelka Sarah Schachner a trojici uzavírá Einar Selvik, známý ze seriálu Vikingové.
Příběh základní hry dále rozšiřuje trojice expanzí. V prvním rozšíření s názvem Wrath of the Druids se Eivor vypraví do Irska navštívit dávno ztraceného bratrance Barida a ve druhém rozšíření The Siege of Paris bude čelit franskému králi Karlovi Tlustému. Třetí rozšíření Dawn of Ragnarök nás pro změnu v roli Odina vezme na výpravu do světů ze staroskandinávské mytologie.
Součástí základní hry je rovněž později přidané bezplatné DLC The Forgotten Saga, které přímo navazuje na rozšíření Dawn of Ragnarök. V tomto roguelite modu se znovu ujmeme postavy Odina a pokusíme se prosekat si svou cestu skrz ledový Niflheim, ponurou říši mrtvých.
Mimo příběh základní hry pak stojí DLC Discovery Tour - Viking Age, ve kterém je edukativním způsobem představená společnost v raně středověké Skandinávii a Anglii.
Tak dohrány všechny části co mě zajímaly (základní hra, druidi, paříž, pre-sequel quest Mirage, parádní questlinka s Kassandrou a final chapter).
Final chapter bylo trochu underwhelming, abych řekl pravdu. Takový rozloučení, ok, ale chtělo to trochu víc zatlačit na pilu. Přitom ten fated encounter s Kassandrou se povedl, bylo hodně příjemný jí zas vidět a sledovat interakci s Eivorem. Měli by z ní zas udělat protagonistku, třeba toho Hexe co se má odehrávat ve střední evropě 17 století.
Final chapter bylo trochu underwhelming, abych řekl pravdu. Takový rozloučení, ok, ale chtělo to trochu víc zatlačit na pilu. Přitom ten fated encounter s Kassandrou se povedl, bylo hodně příjemný jí zas vidět a sledovat interakci s Eivorem. Měli by z ní zas udělat protagonistku, třeba toho Hexe co se má odehrávat ve střední evropě 17 století.
Pro: zasazení herního světa, některé hlavní úkoly, mystéria, Orlog, Flyting, správa osady
Proti: opakování úkolů a činností, door is barred, bugy, místy ovládání, divná absence hudby, dlouhá herní doba